Een goede ijsklontjes machine.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Wie kan mij vertellen wat een goede ijsblokjes machine is, de capaciteit bv ijsblokjes in 6 min. en 15 kg ijsblokjes per 24 uur of zo de prijs en waar te verkrijgen op Bali?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Het wachten is natuurlijk op Amed EB, maar in de middentijd: Ik heb hier nog nooit zo'n ding `los' gezien, alleen geïntegreerd in een tamelijk dure (maar grote) kulkas. Capaciteit? Geen idee.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Milani; denk dat je eens bij de Makro (dat heet tegenwoordig Lotte Mart overigens) moet binnenlopen. Hier in Bekasi heb ik zo'n apparaat zien staan, geen idee wat de prijs is overigens, heb er zelf geen nodig, mijn koelkast doet 1 liter ijs per uur als ik dat wil, en dat is voldoende want zoveel duty-free whisky drink ik nu ook weer niet.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Scotsman ijsmachines.

Google heeft een goed aanbod van sites van dit merk.
En is al een merk wat heel veel jaren op de markt is, misschien wel meer als 50.

Succes !

It's only kinky the first time.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Uit de vraag blijkt niet echt of het om ijsblokjes voor professioneel (VEEL en snel) of huishoudelijk (weinig en langzamer) gebruik is. Verder, moet / mag het een apart apparaat zijn of juist geintegreerd in een (grote) koelkast?

Er zijn een aantal agenten gevestigd in DPS van o.m. de horeca-merken voor professioneel gebruik zoals Scottsman en Ice-O-cube. Die apparaten zijn echter behoorlijk aan de prijs (vanaf US$ 2.000,- en meer, afhankelijk van capaciteit en vriessnelheid) en maken je bankroet aan stroomkosten

Voor huishoudelijk gebruik voldoen de grote dubbeldeurs koelkasten van bijv. Samsung zeker, zie http://www.samsung.com/id/cons(...)?pagetype=subtype_p2

Wat Jeroen schrijft klopt ook voor hier op Bali: Bij de (oude) Makro / nieuwe Lotte Markt hebben ze nu en dan ook los-staande ijsblokjes machines voor huishoudelijk gebruik in de schappen staan.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Milani
Gebruiker
spacer line

Jemig wij zijn drie weken geleden uit Bali weggegaan en toen was de Makro nog Makro dus nu LOTTE MART.

Het is voor privé gebruik en wij dachten aan een appart apparaat daar er nog een pracht koelkast in het huis aanwezig is.

Emoticon: Worship

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Je komt hier bij de landelijke elektronika winkels zoals "Electronic City", "Courts" en "UFO" alsmede de lokale winkels (Denpasar Elektronik, Bali Elektronic Center, etc.,) dat soort huishoudelijke apparaten regelmatig tegen, o.m. van de bekendere merken maar ook allerlei rare Chinese en Koreaanse merken. Dat zijn dan van die "tafel-modellen" zoals jij waarschijnlijk bedoelt. Prijzen liggen zo rond de Rp. 2.000.000,-

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-05-2010 02:02 Amed East Bali wrote: Dat zijn dan van die "tafel-modellen" zoals jij waarschijnlijk bedoelt. Prijzen liggen zo rond de Rp. 2.000.000,-

Voor dat bedrag koop je een vrieskist van pakweg 200 liter. Daar kun je erg veel ijsblokjes in maken en bewaren. Ook goed voor de erwtensoep.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, de zuidkant van Bali is niet voor niets de duurste plek van RI, zelfs jakarta en Papua zijn goedkoper. Met mijn eenvoudige koelkast met vriesvak heb ik ook binnen korte tijd heel wat ijsblokjes gemaakt. En die kast was op zich zelf al heel wat goedkoper (en nog een degelijk merk ook, geen goedkope Chinees).

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 25-05-2010 02:22 guna2 wrote:

[quote removed]

Voor dat bedrag koop je een vrieskist van pakweg 200 liter. Daar kun je erg veel ijsblokjes in maken en bewaren. Ook goed voor de erwtensoep.

200 liter vrieskisten zijn inderdaad maar ietsje duurder, maar wel praktischer Emoticon: Smile en je hebt HEEL veel meer "apparaat" voor je Roepias. Alleen, het ziet er niet uit naast je dranken-kabinet, ha ha!

Zelf vind ik het ook een overbodig iets, zo'n ijsblokjesmaker, zeker met een goede koelkast met vriesvak dat voldoende blokjes produceert, maar dat was de insteek van dit topic niet

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,455 pageviews Een website van indahnesia.com