Een eerste blik op Pangandaran

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Een eerste blik op Pangandaran
Gepubliceerd op 16 mei 2010 10:11
Pangandaran is een inmiddels bekende - en steeds bekender wordende - toeristische bestemming. Over het algemeen tref je hier tijdens het weekeinde honderden bussen en duizenden vakantiegangers uit de omgeving Bandung aan, maar ook zijn er buitenlandse toeristen te vinden, enkele honderden hangen er altijd wel rond en een deel woont er zelfs.
Lees verder , klik op de titel

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi, je schrijft over je eerste blik op Pangandaran.
Wij zaten in 2006 in de tsunami daar en hebben dus de verwoestingen gezien, kan je mij vertellen of alles weer is opgebouwd?
Alvast bedankt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Elly-01; er is wat nieuwbouw voltooid recentelijk en er wordt op plekken ook nog flink gebouwd, maar er is duidelijk te zien dat lang niet alles weer opgebouwd is. Er staat aan de hoofdstraat aan het strand een rij met bamboe hutjes. Ik vermoed dat hier eerder wel stenen gebouwen stonden, zeker zo dicht aan het strand.

Foto's uploaden kan nu niet, is te traag, dus dat doe ik later in de week als ik weer thuis ben.

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

Daar stonden inderdaad stenen gebouwen, wij zaten in een hotel aan de Hoofdstraat en zagen hoe gebouwen door de waterdruk uit elkaar klapte. Zo ook hele stukken van ons hotel. Er was op het eiland ook een hele lange vlonder over zee gebouwd, met aan het eind een huisje, daar woonde een vissersgezin, we zijn daar op bezoek geweest, omdat dat huisje zover in zee stond gebouwd is er misschien kleine kans dat dat huisje er nog is, als dat zo is, wil je me dat dan laten weten? En hoe het staat met de schildpaddenopvang? Sorry voor al mijn vragen, maar ik ken niemand die na de tsunami daarheen is gegaan en kan er ook niks over terug vinden op internet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Heb geen huisje gezien op vlonders of iets dergelijks. De schildpaddenopvang is mij niet bekend, maar ik zal morgen een nadere inspectie van het strand gaan doen, wilde eigenlijk nu gaan, maar het regent een beetje. Hopelijk wordt het snel droog, want ik wil een koud biertje gaan doen bovendien.

De landingsbaan van Susi Air ligt er wel goed bij, er stond zelfs een klein vliegtuigje. Mocht er niet in, de meneer van het vliegveld had de sleutels niet. Ook daar ga ik morgen nog even kijken, want dat lijkt me wel leuk eens van dichtbij te zien.

Er lopen hier trouwens wel voldoende toeristen rond, zouden die allemaal niet schrijven over hoe het hier is? Vreemd, want echt slecht is het hier niet, kan altijd beter natuurlijk, maar misschien valt het tegen en schrijft niemand er dan maar over?

Elly-01
Gebruiker
User icon of Elly-01
spacer line

De Green Canyon is zeker een bezoekje waard. Wat ook leuk is als je om zo'n uurtje of 4 gaat wandelen, lekker pelan-pelan, door de natuur naar de Panorama top, dan geniet je onderweg van de natuur, herten, die best tam zijn en niet gelijk wegrennen en wat apen, om vervolgens bovenaan te genieten van een mooie zonsondergang, natuurlijk eindigt dit tripje weer beneden aan het strand met een heerlijke Bintang. Selamat minum.

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb nog wat foto's online die gemaakt zijn ongeveer 1 jaar na de tsunami, te zien op:
http://picasaweb.google.com/in(...)gandaranNaDeTsunami#
Ik ben er meerdere keren geweest, de eerste keer was in 2001, toen heb ik overnacht in Hotel Bumi Nusantara, dat hotel was een stuk kleiner geworden.
De wandeling door het reservaat vond ik toen de moeite waard, foto's te zien op:
http://picasaweb.google.com/indonesie/Indonesie2#
Jan

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Die schildpaddenopvang is er nog steeds. Ik geloof wel dat ze hem grotendeels nieuw op hebben moeten bouwen. Toen ik er afgelopen maart was waren ze net met het afwerken van een toegangspoortje bezig. Dat vliegveldje moet daar trouwens vlak bij zijn, want hoewel ik het zelf niet gezien heb concludeer ik dat uit het feit dat net op dat moment zo'n vliegtuigje aan het landen was.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,183 pageviews Een website van indahnesia.com