Is dit normaal?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bambang
Gebruiker
spacer line

Als je in discussies het geloof erin betrekt, dan zullen de reacties heftig zijn.
In NL zullen de meeste mensen hun leven niet meer op het geloof baseren. De mensen vertrouwen meer op hun gezond verstand. Je laat je niet meer voorschrijven door het geloof hoe je moet leven. Je bepaalt zelf wat goed voor je is. Dit wil niet zeggen dat je dan een losbandig leven gaat leiden.
Als je een moslim bent, wordt je leven bepaald door de koran. Je beredeneert alles volgens de koran. Kritiek leveren op de koran/mohammed kan en mag niet op straffe van ....
Vroeger geloofde men in een hemel. De hemel is boven. Tegenwoordig weet je gewoon dat boven een lege ruimte is met veel sterren. De zon is een ster. In ons sterrenstelsel zijn 100 tot 400 miljard sterren. Buiten ons sterrenstelsel zijn er andere miljarden sterrenstelsels.
Het moslimgeloof is pas ongeveer 1600 jaar oud. De mens bestaat al veel langer. Het geloof zoals het christendom of de islam is gemaakt door mensen. De mens heeft behoefte aan een leidraad hoe te leven. De mens staat CENTRAAL in het leven en niet het geloof. Het geloof werkt als een dwangbuis. Het geloof zegt, je mag dit niet, je mag dat niet. Je moet dit doen.
Als Allah zo machtig is, waarom is er zoveel ellende in de (moslim) wereld. Hij heeft toch de wereld zelf geschapen???

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tientallen miljoenen noemen zich hier Muhammadiyah, wat volgen die mensen dan, behalve hun neus?

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 24-05-2010 11:36 bambang wrote:
Als je in discussies het geloof erin betrekt, dan zullen de reacties heftig zijn.
In NL zullen de meeste mensen hun leven niet meer op het geloof baseren. De mensen vertrouwen meer op hun gezond verstand. Je laat je niet meer voorschrijven door het geloof hoe je moet leven. Je bepaalt zelf wat goed voor je is. Dit wil niet zeggen dat je dan een losbandig leven gaat leiden.
Als je een moslim bent, wordt je leven bepaald door de koran. Je beredeneert alles volgens de koran. Kritiek leveren op de koran/mohammed kan en mag niet op straffe van ....
Vroeger geloofde men in een hemel. De hemel is boven. Tegenwoordig weet je gewoon dat boven een lege ruimte is met veel sterren. De zon is een ster. In ons sterrenstelsel zijn 100 tot 400 miljard sterren. Buiten ons sterrenstelsel zijn er andere miljarden sterrenstelsels.
Het moslimgeloof is pas ongeveer 1600 jaar oud. De mens bestaat al veel langer. Het geloof zoals het christendom of de islam is gemaakt door mensen. De mens heeft behoefte aan een leidraad hoe te leven. De mens staat CENTRAAL in het leven en niet het geloof. Het geloof werkt als een dwangbuis. Het geloof zegt, je mag dit niet, je mag dat niet. Je moet dit doen.
Als Allah zo machtig is, waarom is er zoveel ellende in de (moslim) wereld. Hij heeft toch de wereld zelf geschapen???
Ga bijna helemaal met je mee bambang; op 1 punt na: het dikgedrukte stuk, daar kan beter staan "Als je een moslim bent, wordt je leven bepaald door mensen die de koran stellen te kennen en hun interpretatie hiervan doorduwen." Dit is overigens ook het geval bij andere geloven.

Ho Lee Fuk

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Surya Admadja

Dit schreef jij SA:

En zeker aan onze Nederlandse broeders en zusters die niet zo veel weten over Islam , die het verschil tussen Islam , moslim/moslima soms ook niet weten .

Kan jij mij vertellen wat het verschilis tussen Islam en Moslim ? Emoticon: Worship

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-05-2010 11:37 Yerun wrote:
Tientallen miljoenen noemen zich hier Muhammadiyah, wat volgen die mensen dan, behalve hun neus?

De rest zijn Muslim maar geen Muhammadiyah . Toch ?

Ik ben ook een Muslim , maar geen lid van de Muhammadiyah .
Tenminste niet dat ik het weet Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-05-2010 12:43 Milani wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Surya Admadja

Kan jij mij vertellen wat het verschilis tussen Islam en Moslim ? Emoticon: Worship

Islam is het geloof , Moslim/Moslima zijn de mensen .
Mijn vrouw is Moslima , Ayaan Hirschi Ali Megan was (ooit) Moslima ,
Het verschil is dat de eerste kwam uit Ollanda , de andere uit Afrika / Somalia .
Snapevu ? Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De wortel van het kwaad.
Heb ik geheel gezien, hoe een autist, zich in vele interviews zijn gelijk ging opzoeken naar dat kwaad.
Wat een stuk ellende veroorzaakt het totaliter gemeenschappen van gelovigen.
Na het lezen van het boek van Joris Luyendijk ďHet zijn net mensenĒ.
Ben ik er van overtuigt dat de huidige mens met de huidige mediaoorlog , zich een beeld laten aanmeten, die je niet als normaal te hoeven vinden.
Velen eeuwen lang hebben de mens samen kunnen leven, en hun leven proberen te geven wat het waard was.
Vele eeuwen lang konden joden samenleven in ArabiŽ , en er was niets aan de hand daar.
Men kan door de geschiedenis heen lopen, en vergelijken met de verschrikkelijke oorlogen, van de kant van extreem tot bizar in de vorige eeuw.
Daar waren te veel nationalistische gevoelens aan de pas gegaan.
Voorbeeld Japan., Duitsland.
Afrika was onder de nationale kolonialisten, een weg aan het bewandelen, om er een geweldige wereld er van te maken.
Dit alles is mislukt, door lieden die hun eigen machtswellustige gevoelens konden uitvoeren.
Uit jaloersheid, dat ze het zelf ter hand wilde nemen.
Daar was wel een waarheid, iets voor te vinden recht op je eigen grond gebied, en geen vreemdelingen willen dulden.
Nu doet het zich in een modern samenleving als Nederland voor, dat ze zoiets ook vinden.
Nu is het discriminatie, en mag je niet voor je nationalistische gevoel opkomen.
Of je word neer gesabbeld, als hitler aanhanger of vergelijkbare idialogische kreten.

Moslims zijn mede verantwoordelijk voor het gebeuren van zelfmoordterroristen.
Hoe kan je geloven dat je dan in een hemel kon komen.
Een hemel van sterren waar de zon ook als ster genoemd mag worden.
Neen soms denk je wel eens wat een troep op deze aardkloot, maar je moet er mee doen.
Een alternatief is er niet.
Het gebeuren van deze tijd is dat er een Israel is ontstaan, en een Palestijnse staat er ook mag zijn.
Van mij mogen ze het alle twee dat hebben, dat recht hebben ze, maar als ze dit niet accepteren om het geloof die ze hebben, mogen ze van mij alle twee van die recht afgenomen mogen worden.
Nou zit je in een dilemma, omdat je dat niet kan afdwingen zonder schade aan de mens te brengen.
Ned. als lid van de gemeenschap Europa, mogen ze alle twee geboycot worden.
Maar als gewoon mens zonder welk geloof ook, mag ik schrijven dat ze mij niet lastig hoeven te vallen, en hun geloof opdringen in welk vorm dan ook.
En dat wilt die islam als je hen mag zien spreken, niet aan, ze willen alle ongelovigen van deze wereld afhelpen.
En daar kan ieder potentiŽle moslim mede verantwoordelijk voor gesteld worden.
Want zei accepteren die Imams die preken, als of ze een niet nakomen van Koran verplichtingen, de hel tegemoed treden.
Wat eeuwen goed ging, mogen ze nu in deze tijd, niet zomaar opeisen.
Daar heeft Duitsland en Japan van geweten, als je dan toch een vergelijk wilt maken.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 22-05-2010 10:58 schreef simpati:
Normalerwijs regel ik alles zelf en stap ik in lokaal vervoer
Dat is bij Tana Toraja bijna niet te doen, tenminste niet als je een ceremonie van dicht bij wil meemaken.
Openbaar vervoer is in Zuid-Sulawesi niet zoals in Java en Sumatra, een prettige manier van reizen vond ik wel om met mensen mee te rijden die met hun prive-auto van plaats naar plaats rijden en dan een heel redelijk tarief vragen, dit is uiteraard niet legaal.
Onze gids was Nico, een heel fijne persoon precies zoals Elsbeth Pak Otto omschrijft.
Tel.nr. van Nico 081355794160
Fotos zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/nico.toraja
Salam,
Jan uit Malang

een prettige manier van reizen vond ik wel om met mensen mee te rijden die met hun prive-auto van plaats naar plaats rijden en dan een heel redelijk tarief vragen,

Goede tip! Ik heb de foto's bekeken, mooi!

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 23-05-2010 09:07 schreef elsbeth:
Hai Sanuk (en Jan),
De naam van gids Nico heb ik daar ook rond horen zingen.
Van scooters weet ik niks, ik heb daar ook niet op gelet. Maar het is wel handig als je iemand meeneeemt die de weg kent; je rijdt ook vaak over allerlei zijpaadjes, geen idee waar die alemaal heen leiden. Kan ook voor jou juist leuk zijn, hoe oud ben je??
Je komt op de bezienswaardige plekken vaak dezelfde toeristen tegen, dus de gidsen nemen je zeker naar dezelfde plekken. Maar ook dat heb je zelf in de hand.
Wat prijzen en afdingen betreft: wij hebben in een grote auto rondgereden (waren immers met 6 gezinsleden +gids en chauffeur en waren daarvoor per dag ik meen 600.000 RP kwijt (zon Ä 42,-). Ik weet dat het goedkoper kan (400.000RP??, scheelt Ä12, dus Ä2,- p.p. voor ons). Voor mij is het belangrijk een goede gids te hebben die van vroeg in de ochtend tot evt. later in de avond beschikbaar is en gezellig genoeg is om de hele dag mee op te trekken.
Jan, hotel Indah is dat een andere dan Hotel Indrah?? Zit jouw hotel ook in het centrum van Rantepao? Ik houd me ook aanbevolen voor jouw lijstje van hotels in Zuid Sulawesi, ik sluit niet uit dat ik er nog een keer kom.

Ik vind het ook belangrijk dat een gids gezellig is en een beetje bij ons past. En ons niet mee neemt van de ene naar de andere shop omdat hij daar commisie krijgt.. Moet denk ik maar gewoon ter plekke kijken wie bij ons past Emoticon: Wink

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 23-05-2010 11:29 schreef simpati:
Beste Elsbeth,
In Toraja was het inderdaad Hotel Indra Toraja

Hotel COKLAT Makassar per nacht 265.000 (geboekt via reisbureau in Malang) Kamer wat minder, ontbijt en eten in restaurant erg goed.
http://www.hotelcoklat.com/
Hotel Pare Wisata in Pare-Pare 1x 191.600 en 1 x 230.000 voor suite, als geheel OK.
Hotel Pondok Eka in Sengkang 196.500 enige goede was zwembad.
Wisma Gajah Mada Bulukumba 130.000 eenvoudig maar toch goed ontbijt.
Bira Beach Hotel in Bira 200.000 als geheel gewoon slecht, personeel gooide afval over het hek naar het lager gelegen strand.
Bijkomend probeem in Bira is dat er geen geldautomaten zijn, iets wat je in een plaats die het van de toeristen moet hebben wel mag verwachten.
Salam,
Jan

Ik heb de link bekeken de kamers zien er netjes uit, is dit hotel in het "centrum"? Klopt het dat alle hotels met zwembad niet inhet centrum liggen maar net daar buiten?

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 24-05-2010 07:49 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Voordat ik het wist was ik getrouwd maar (hemeltje lief)ook nog bekeerd tot de Islam.
Halleluya , praise The Lord.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Nyonya Barang , jammer dat jullie niet meer willen reageren.
Jullie kunnen e.e.a een beetje iets vertellen over moslim (zijn) en de Islam .
En zeker aan onze Nederlandse broeders en zusters die niet zo veel weten over Islam , die het verschil tussen Islam , moslim/moslima soms ook niet weten .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sanuk , de posting is niet van Barang maar van Mevr.Barang .

Als je "iets meer" wil discussieren over Islam -Christendom / Moslim/Moslima ben ik wel bereid om mee te doen. Emoticon: Wink

Ben zelf een Moslim, Indonesier , woon in Ollanda en getrouwd met een Nederlandse Moslima ,en spreek, lees , schrijf ABN (Algemeen Begrijpelijk Nederlands = al zeg ik het zelf). Emoticon: Wink

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sanuk , de posting is niet van Barang maar van Mevr.Barang .
Emoticon: Confused zijn er twee Barangs Emoticon: Confused (ik weet niet wat dit woord betekent)

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-05-2010 21:37 Sanuk wrote:

[quote removed]

Emoticon: Confused zijn er twee Barangs Emoticon: Confused (ik weet niet wat dit woord betekent)

Tenminste als ik het goed begrepen heb.

Quote:
[ b]Ben "barangnesse" de andere helft van de fam.barang en heb als hollandse ,
haar taal tot haar 22ste levensjaar moeten("mogen",zoals U wilt) spreken ,totdat ze naar java vertrok om daar te gaan studeren.Het lot sloeg al na een jaar snel toe, want ik ontmoette pak barang,een moslim . :

TERDAD
Gebruiker
spacer line

barang....???? cepat marah! - snel boos! maar ook snel "einde discussie"!

"Teleurgestelde Indonesiers" Die bestaan ook!!

"Reisoplichters dari Indonesia" Die bestaan ook!!

Sudah deh! Heeft wat te maken met ervaring en gewoon de feiten willen erkennen!
Dimana-mana ada orang BUSUK - Overal heb je SLECHTE mensen!!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

barang
Gebruiker
spacer line

.Barang en Barangnesse zullen niet meer reageren op postings met een suggestieve ,tendentieuze en respectloze toon die een verband hebben met.de Islam .
EN POSTINGS DIE ALLEEN MAAR DE BEDOELING HEBBEN OM NEGATIEVE KANTEN VAN DE SAMENLEVING IN INDONESIA TE BENADRUKKEN.
WEL zullen we graag andere postings met plezier en waardering blijven lezen.
Op reacties n.a.v. deze posting zullen we niet reageren en nogmaals alleen maar met belangstelling die onderwerpen volgen ,die wel de moeite waard zijn.
salam [/quote]
TERDAD,
cukup.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-05-2010 17:31 barang wrote: respectloze

Respect moet worden verdiend, afgedwongen. Als je alles en iedereen `respecteert,' verliest het woord zijn waarde.

barang
Gebruiker
spacer line

dat wist ik niet,dank u wel.ik zal voortaan daaraan denken .dan zal ik beslist,
veel postings beter begrijpen Emoticon: Confused

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik vermoed dat we slechts tot elkaar kunnen komen zodra de islamiet zijn/haar respectloze houding ten opzichte van niet-moslims laat varen. Dat zal wel een utopie zijn.

Nu ziet het er naar uit dat de moslim respect eist van iedereen voordat hij/zij zich verlaagt tot niet-moslims te spreken. Dat doet de zaak geen goed. Emoticon: Stupid

Een ieder die denkt boven alle anderen te staan zal uiteindelijk degene zijn die onderaan staat, voorwaar ik zeg u. Emoticon: Worship

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-05-2010 17:31 barang wrote:
.Barang en Barangnesse zullen niet meer reageren op postings met een suggestieve ,tendentieuze en respectloze toon die een verband hebben met.de Islam .
EN POSTINGS DIE ALLEEN MAAR DE BEDOELING HEBBEN OM NEGATIEVE KANTEN VAN DE SAMENLEVING IN INDONESIA TE BENADRUKKEN.
WEL zullen we graag andere postings met plezier en waardering blijven lezen.
......cukup.

Typical Jowo style.....en moslim stijl. Zowel de etnische groep met de langste tenen als de religieuze groep met de langste tenen. Kritiek kunnen verdragen en accepteren is leren en vooruit kijken. Degene die dat niet kan, zal dan ook zowel geestelijk als materieel niet vooruit komen.
De rest druipt van de arrogantie......

barang
Gebruiker
spacer line

pak yogyo-balo dan pak f-c,

terimah kasih di muka berita.

jullie postings echt geweldig.

leuk ya ,naar indonesia op vakantie ,
of misschien wonen is ook leuk voor jullie daar .
alleen jammer zo duur daar . Emoticon: Yeah right!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 25-05-2010 17:38 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Respect moet worden verdiend, afgedwongen. Als je alles en iedereen `respecteert, verliest het woord zijn waarde.

Guna, hier verschillen wij van mening en we hebben het hier ook al eens eerder over gehad. Respect hoeft NIET te worden verdiend, noch afgedwongen. Je behandelt in principe iedereen met respect. Iemand kan dit respect echter wel verliezen.
Ik neem aan dat jij ook wilt dat iemand jou met respect behandelt. Kan je aangeven hoe jij dan respect verdient of afdwingt, of vijd jij het niet belangrijk om respectvol behandeld te worden? Misschien verschillen wij ook wel van mening over wat dat nou eigenlijk is. Voor mij betekent dat helemaal niet dat ik kruip voor iemand, maar dat ik iemand netjes behandel. Blijkt gauw genoeg of iemand het waard is om zo behandeld te worden. Is dat niet het geval, dan verliest hij mijn respect. Maar je hoeft niet bij voorbaat van alles te ondernemen om respect te krijgen.

barang
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,

Omdat mijn man en ik hebben afgesproken,n.a.v. onze postings die direct of indirect met respect te maken hebben,of het nou religie is of de PLATTE wijze waarop mensen,ANONIEM VIA DIT FORUM MET ELKAAR COMMUNICEREN,
geven we geen reacties meer.
Jouw (Uw) reactie n.a.v. de posting van Guna over het begrip respect,is erg goed en op een correcte manier geformuleerd.Hiervoor onze dank.
Salam
Barangnesse

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Ik geloof dat we ondertussen een beetje aan het afdwalen zijn van de vraagstelling...

Iedereen in ieder geval bedankt voor de nuttige reacties!

Groetjes Sanuk

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Handig he barang, niet meer reageren, maar het toch blijven doen? Mijn advies is om die lange tenen van je in te trekken en inderdaad niet meer te reageren op berichten die je niet aanstaan, dat houdt het forum schoon van onzin en bevorderd het leesplezier van anderen (en nee, ik wil geen reactie van je zien hierop, al helemaal niet in dit topic.)

FredC
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sanuk: het lijkt me nog steeds in de vraagstelling passen. Is het normaal (of niet)?

Elsbeth heeft het vraagstuk respekt uitstekend verwoord, waarvoor zij zelfs gecomplimenteerd wordt door Barang, al zei zij eigenlijk precies hetzelfde als ik, maar inderdaad met andere woorden. Het is maar net van welke kant je het bekijkt.
Dus Barang stelde vast dat Elsbeth gelijk heeft, en dat heeft zij natuurlijk ook, maar niettemin heeft ook YB het gelijk aan zijn kant. En dat was nu juist de discussie-uitnodiging, waarop Barang niet meer wil reageren. Arrogant wordt dat genoemd, terecht. De postings PLAT te noemen geeft dat dan ook aan. Dat bedoelde ik nu met boven iedereen willen staan; het draagt ook geen greintje respect uit, natuurlijk.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Barang: het ziet er naar uit dat je nogal wat bagage op de schouders hebt genomen en de forumleden bieden juist aan te helpen dragen, want er is begrip voor je situatie; velen hebben dat al doorstaan en zijn er heelhuids uitgekomen. Ik denk dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Ja, anoniem, al is het maar voor een deel soms, maar als je de burka een stukje optilt en met de billen bloot komt, zul je vele leden vinden die hun anonimiteit voor het grootste deel opheffen en zelfs met je emailen. Aan jou om daarmee aan te vangen, misschien?

Een fijne dag gewenst vanuit RI (verhuisd ja) van Pak Fred C geboren B. Emoticon: Bye bye

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-05-2010 21:29 elsbeth wrote: Blijkt gauw genoeg of iemand het waard is om zo behandeld te worden.

Dat is precies wat ik bedoel. En omdat het toch off is:

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,647 pageviews Een website van indahnesia.com