Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lielola
Gebruiker
spacer line

Lieve mensen,

Ik ben hopeloos. Ik snap niks meer. Ik mis mijn kerel, en alle regeltjes komen niet meer in mijn hoofd aan Emoticon: So funny

Punt is namelijk, ik wil mijn vriend graag van Jakarta over laten komen naar Nederland voor 3 maanden, op 10 juni 2010.

Probleem is alleen dat wij totaal geen ervaring hebben met het aanvragen van een visa voor 3 maanden vakantie van IndonesiŽ naar Nederland.

Hij is nu naar de ambassade gegaan, heeft daar een formulier gekregen wat hij moet invullen en een pasfoto.

Hij moet dan bellen voor een afspraak. (Hoelang duurt dat? Waarvoor?)

Ik ben naar de gemeente gegaan en heb de 'uitnodigingsbrief' gehaald die je moet hebben om iemand uit te nodigen van het buitenland. Ingevuld, vandaag met Priority op de bus gedaan.

Nou moet hij wachten tot de brief is aangekomen (Komt zoiets uberhaupt aan? Ik heb voor de zekerheid maar een kopie gemaakt) en dan samen met zijn formulier naar de Ambassade in Jakarta gaan.

Nou vragen ze om een 'confirmation' van de boeking van het vliegticket. Maar hoe kan je een bevestiging krijgen als je nog niet betaald hebt? Want ze zeggen dat je het vliegticket pas moet betalen als het zeker is dat je je visum krijgt...

Ook weet snap ik niet goed wat voor verzekering hij moet hebben. Hij is in principe gewoon verzekerd maar ik weet niet of dat de goede verzekering is?

Sorry voor het onduidelijke verhaal, maar aangezien ze daar aan de balie niet zoveel duidelijkheid kunnen geven hoop ik dat er hier mensen zijn met ervaring van mensen van IndonesiŽ naar Nederland te krijgen.

De websites geven toch niet genoeg informatie om het allemaal zelf op te lossen, dus vandaar mijn vraag!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Lielo.

barang
Gebruiker
spacer line

Lielola,

Ik antwoord op jouw help bericht,om te zeggen dat ik mij goed kan voorstellen,
hoe je voelt. Ik en mijn vrouw zijn indonesiers maar elk jaar als wij hier komen in a'dam,
hebben wij alleen met douane te maken.
ik weet dat in den haag heb je stichting pelita. proberen toch,misschien hebben zij advies.
semoga cepat sembuh . Emoticon: Yes!

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Het duurt minimaal een maand als alle papieren in orde zijn voordat hij zijn visum krijgt.
Hij moet via een reis bureau een reservering voor zijn reis laten maken.
Verder moet hij een ziektekosten verzekering hebben voor de tijd dat hij in Nederland is.

hoop voor je dat het lukt.

Groetjes, Nyoman

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Lielola,

Treed je op als sponsor voor je vriend? Zo ja, dan moet je inderdaad die verklaring van de gemeente invullen, samen met een copie van je paspoort, je salarisstroken van 3 maanden etc. Je kunt het allemaal vinden op de site van de Ambasade in Jakarta. Even op google en je vindt deze site meteen. Stuur die zaken niet per post maar per email. Je vriend kan dat in ieder internetcafe uitprinten. Hij moet voor een interview naar de Ambasade in Jakarta. Daar vragen ze hem waarom hij naar Nederland gaat, hoe lang etc.....Hij moet geen ticket overleggen, maar een reservering. Bij ieder reisburo in Indonesie kun je die zo ophalen. Betalen en dus werkelijk boeken doet hij pas nadat hij een visum heeft. Hetzelfde geldt voor de reisverzekering. Die moet hij overleggen als hij zn visum ophaalt. Dat moet een reisverzekering zijn die min Ä30.000 dekt. Kosten ongeveer Ä100 voor een maand. Bij ieder verzekeringskantoor in Indonesie weten ze wat hij nodig heeft, als hij maar zegt dat hij een verzekering voor een visum naar Nederland moet hebben.
Twee weken na het interview kan hij zijn visum ophalen of krijgt hij te horen dat hij geen visum krijgt.
Al met al duurt het niet zo lang, maar is afhankelijk hoe druk het is bij de Ambasade. In vakantieperiodes kan de wachttijd voor een interview makkelijk oplopen tot een paar weken of meer.
Succes

smaus
Gebruiker
spacer line

Hoi Lielo,

Hierboven staat al heel wat info maar wil nog graag wat toevoegen. De vezekering kan ook goedkoper vanaf 1 euro per dag. Online kun je deze verzekeringen afsluiten.
Je hebt een uitnodigingsbrief maar ook een garantverklaring nodig, tenzij je vriend voldoende geld heeft. Bij deze garantverklaring moet je kopie arbeidscontract en kopie loonstroken laatste 3 maanden toevoegen.
Maar nu het moeilijkste van het hele verhaal en dat is aannemelijk maken dat je vriend terugkeert naar indonesie, want meestal is dit de reden van afwijzing visum.
Het feit dat je een retourticket hebt is niet voldoende namelijk. Je vriend zal moeten aantonen dat hij werk heeft, of een eigen bedrijf of dat hij de zorg heeft voor familie/kinderen. Indien dit allemaal niet het geval is en je vriend geeft als reden aan dat hij alleen op vakantie wil omdat jullie elkaar leuk vinden zonder baan/geld/bezittigen dan is de kans heel groot dat de aanvraag afgewezen wordt. Je kunt dan wel bezwaar indienen wat vervolgens weer 3 maanden kan duren. (spreek uit ervaring)
Veel succes!!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Alle informatie over waar u / uw vriend aan moeten kunnen voldoen, vindt u op de website van de IND.

http://www.indklantdienstwijze(...)3dNaarNederlandKomen

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-05-2010 06:50 smaus wrote:

Je hebt een uitnodigingsbrief maar ook een garantverklaring nodig, tenzij je vriend voldoende geld heeft.

Het gaat niet altijd op.
Mijn Indonesische vriendien , woonachtig in USA met goede opleiding/inkomen etc moet toch een garantverrlaring overleggen van haar oude Indonesische klasgenoten uit Amsterdam.

Een giller , maar het gebeurde wel.

Kan je meer vertellen over die 1 eurie perdag verzekering.

bisa dicek of makemyday .

smaus
Gebruiker
spacer line

Ja, ik weet het, ik hoor en lees de gekste verhalen omtrent visa, mvv en de IND..
Maar gelukkig heb ik tot nu toe goede ervaring met de IND. Emoticon: Smile
Na mijn bezwaarschrift kreeg mijn vriendin alsnog na 3 maanden toeristenvisum vorig jaar. En inmiddels is heeft zij binnen 8 weken ook de MVV toegewezen gekregen Emoticon: Party!

Betreffende de verzekeringen:
https://www.schengenvisainsurance.com/
http://www.axa-schengen.com/
http://www.schengenassistance.be/Nl.Default.aspx

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Op 11-05-2010 10:23 schreef smaus:
Ja, ik weet het, ik hoor en lees de gekste verhalen omtrent visa, mvv en de IND..
Maar gelukkig heb ik tot nu toe goede ervaring met de IND. Emoticon: Smile
Na mijn bezwaarschrift kreeg mijn vriendin alsnog na 3 maanden toeristenvisum vorig jaar. En inmiddels is heeft zij binnen 8 weken ook de MVV toegewezen gekregen *O

Moet je daarvoor het inburgeringscursus examen eerst halen om een MVV te krijgen.

smaus
Gebruiker
spacer line

jazeker, kost al met al een aardige cent examen en MVV, en dan komen zodadelijk de andere kosten nog voor VVV en inburgering

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

wat ik vreemd vindt is dat je dat examen in Indonesie moet afleggen.

smaus
Gebruiker
spacer line

Zeker vreemd, wat je wat nog vreemder is?? vele nederlanders zakken als een baksteen voor dit examen

En verder is het zo dat als je goed kunt luisteren en nazeggen het nog niet wil zeggen dat je het ook begrijpt. Maar als je het begrijpt en niet goed bent in uitspraak heb je vette pech.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Een extra tip nog ..... wanneer je een "reisreservering" maakt kun je die NIET meer
aanpassen want het visum wordt een-op-een op de "reisreservering" afgegeven.
Bij het ophalen van het visum moet je het bewijs van de verzekering voor 30.000 euro
overleggen anders krijg je het visum niet en moet je nog een keer terug naar de ambassade.
Zorg dat je de naam / email van een van de ambassademedewerk(st)ers hebt zodat je
evt. bewijsstukken kunt emailen.
De naam/email (+ evt. direct telefoonnummer) kun je vragen na het interview.

Voor meer info mbt de MVV-procedure + examenprocedure kun je bij de IND gratis een boekje opvragen, kun je ook downloaden als PDF-bestand.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-05-2010 11:15 smaus wrote:
Zeker vreemd, wat je wat nog vreemder is?? vele nederlanders zakken als een baksteen voor dit examen

En verder is het zo dat als je goed kunt luisteren en nazeggen het nog niet wil zeggen dat je het ook begrijpt. Maar als je het begrijpt en niet goed bent in uitspraak heb je vette pech.
Beetje offtopic, maar is dit nu echt vreemd, dat regeltjes stellen? Moet je eens proberen om als Nederlander in Indonesie te willen gaan wonen op een tijdelijke verblijfsvergunning, vele malen kostbaarder en moeilijker dan een Indonesier naar Nederland halen, tot op de dag van vandaag.

Bovendien doet het er niet toe of ik als Nederlander wel of niet zou zakken voor die test. Ik heb namelijk al het Nederlands staatsburgerschap en hoef het dus niet meer te 'verdienen'. Dat is ook precies de reden dat die test niet onder Nederlanders wordt afgenomen. Gek he.

Verdere regels voor de aanvraag van een visum liggen gewoon vast, je kunt zelf in beroep als je het niet met de uitspraak eens bent. Echter 1 maand voor geplande datum beginnen met het regelen gaat niet werken, dat gaat vrijwel zeker niet lukken omdat alle Schengen-landen hun goedkeuring moeten geven voordat het visum afgegeven kan worden.

Waarom zou je een reservering na aanvraag van het visum nog willen wijzigen? Je vraagt een visum aan voor die reis, en niet een andere reis, logisch toch? Lijkt me ook omslachtig om eerst een reis te boeken, dan een visum te regelen en vervolgens je reis weer te veranderen. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Het ligt allemaal zo voor de hand, en toch loopt iedereen tegen problemen aan, of zouden de mensen die het wel lukt (96% was dat geloof ik) zich niet melden op fora als deze? Ik heb een flauw vermoeden. Emoticon: Puh!

pierre
Gebruiker
spacer line

Het aanvragen van een visa en het verkrijgen hiervan blijft altijd een spannend gebeuren.
Telkenmale hoor en lees je diverse verschillende dingen en gebeurtenissen.

Vorig jaar voor mijn vriendin het visa gebeuren tot in de puntjes ingevuld en aangevraagd.
En zonder problemen binnen 3 weken had ze haar visa.
Dit jaar ( we begonnen hiermee al in februari ) voor de zekerheid nog zorgvuldiger de noodzakelijke formulieren ingevuld en ingedient.
De uitnodigingsbrief, de sponser formulieren, bankafschriften, geboorte uitstreksels, salaris stroken, hypotheek bewijzen, interviews, ticket bevestigings, verzekeringen. enz enz.

Maar wat denk je?? klakkeloos afgewezen dus
Inmiddels was ik zelf al op sumatra gearriveerd, en zijn we samen naar het Consulate te Medan gegaan.
Op dit Consolate werden we keurig ontvangen en uitstekend geholpen.
Na enkele telefoontjes is haar aanvraag opnieuw in behandeling gegaan.
Zonder dat we weer helemaal overnieuw moesten beginnen.
Nu is het opnieuw wachten op antwoord.

Maar hoe je je best ook doet om alles goed en volledig in te vullen.
Als een of andere pietlullige heikneuter van een amtenaar in jakarta ruzie met zijn vrouw heeft of wat dan ook en hij heeft het in zijn verkeerde bol, dan wordt je aanvraag gewoon klakkeloos afgewezen.
Dan worden al je goede voorbereidingen gewoon van tafel geveegd.

Dit zijn onze negatieve ervaringen met de zo "geweldige ambassade" in jakarta.

barang
Gebruiker
spacer line

Yerun,
Banyak jalan menuju Roma. Emoticon: Yes!

barang
Gebruiker
spacer line

in plaats van roma kan ook a'dam. Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

barang, natuurlijk zijn er veel wegen die naar Rome leiden, of misschien veel wegen naar de Nederlandse ambassade? Maar de uiteindelijke regeltjes zijn duidelijk en staan toch echt wel redelijk vast. Emoticon: Wink

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 10-05-2010 17:52 schreef Lielola:
Lieve mensen,

Ik ben hopeloos. Ik snap niks meer. Ik mis mijn kerel, en alle regeltjes komen niet meer in mijn hoofd aan Emoticon: Smile

Punt is namelijk, ik wil mijn vriend graag van Jakarta over laten komen naar Nederland voor 3 maanden, op 10 juni 2010.

Probleem is alleen dat wij totaal geen ervaring hebben met het aanvragen van een visa voor 3 maanden vakantie van IndonesiŽ naar Nederland.

Hij is nu naar de ambassade gegaan, heeft daar een formulier gekregen wat hij moet invullen en een pasfoto.

Hij moet dan bellen voor een afspraak. (Hoelang duurt dat? Waarvoor?)

Ik ben naar de gemeente gegaan en heb de uitnodigingsbrief gehaald die je moet hebben om iemand uit te nodigen van het buitenland. Ingevuld, vandaag met Priority op de bus gedaan.

Nou moet hij wachten tot de brief is aangekomen (Komt zoiets uberhaupt aan? Ik heb voor de zekerheid maar een kopie gemaakt) en dan samen met zijn formulier naar de Ambassade in Jakarta gaan.

Nou vragen ze om een confirmation van de boeking van het vliegticket. Maar hoe kan je een bevestiging krijgen als je nog niet betaald hebt? Want ze zeggen dat je het vliegticket pas moet betalen als het zeker is dat je je visum krijgt...

Ook weet snap ik niet goed wat voor verzekering hij moet hebben. Hij is in principe gewoon verzekerd maar ik weet niet of dat de goede verzekering is?

Sorry voor het onduidelijke verhaal, maar aangezien ze daar aan de balie niet zoveel duidelijkheid kunnen geven hoop ik dat er hier mensen zijn met ervaring van mensen van IndonesiŽ naar Nederland te krijgen.

De websites geven toch niet genoeg informatie om het allemaal zelf op te lossen, dus vandaar mijn vraag!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Lielo.

Hoi LIelo,

weet niet of je deze gescand hebt op je computer?
Deze mag namelijk gewoon doorgestuurd worden per mail naar je vriend en dan kan hij m gewoon uitprinten....

heb ik laatste keer ook gewoon gedaan

Frank

-----sorry. zag dat dit al beantwoord was Emoticon: Blush ------

smaus
Gebruiker
spacer line

Op 11-05-2010 12:59 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Beetje offtopic, maar is dit nu echt vreemd, dat regeltjes stellen? Moet je eens proberen om als Nederlander in Indonesie te willen gaan wonen op een tijdelijke verblijfsvergunning, vele malen kostbaarder en moeilijker dan een Indonesier naar Nederland halen, tot op de dag van vandaag.

Bovendien doet het er niet toe of ik als Nederlander wel of niet zou zakken voor die test. Ik heb namelijk al het Nederlands staatsburgerschap en hoef het dus niet meer te verdienen. Dat is ook precies de reden dat die test niet onder Nederlanders wordt afgenomen. Gek he.

Verdere regels voor de aanvraag van een visum liggen gewoon vast, je kunt zelf in beroep als je het niet met de uitspraak eens bent. Echter 1 maand voor geplande datum beginnen met het regelen gaat niet werken, dat gaat vrijwel zeker niet lukken omdat alle Schengen-landen hun goedkeuring moeten geven voordat het visum afgegeven kan worden.

Waarom zou je een reservering na aanvraag van het visum nog willen wijzigen? Je vraagt een visum aan voor die reis, en niet een andere reis, logisch toch? Lijkt me ook omslachtig om eerst een reis te boeken, dan een visum te regelen en vervolgens je reis weer te veranderen. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Het ligt allemaal zo voor de hand, en toch loopt iedereen tegen problemen aan, of zouden de mensen die het wel lukt (96% was dat geloof ik) zich niet melden op fora als deze? Ik heb een flauw vermoeden. Emoticon: Puh!

Betreffende het eerste punt heb je helemaal gelijk, IndonesiŽ is beslist niet toegankelijker dan nederland.

Normaal duurt een aanvraag visum 2 tot 4 weken en het is nieuw voor mij dat alle schengenlanden goedkeuring moeten geven. De aanvraag moet voldoen aan de regels echter het is niet zo dat de aanvraag eerst alle instanties van betreffende landen passeert.

Wat betreft die reservering, die geldt alleen maar voor een paar dagen. Probeer maar eens een ticket te reserveren voor 3/4 weken gaat je niet lukken zonder te betalen.
Mijn ervaring is dat na toezegging visum mijn vriendin de stempel in haar paspoort kreeg na aantonen van verzekering, het ticket hebben we pas daarna geboekt.

En die 96%, weet niet waar je die vandaan hebt, als ik de cijfers IND 2009 bekijk zie ik maandelijks tussen de 800 en 1000 aanvragen maar ook ongeveer 350 bezwaarschriften per maand. Helaas vermelden ze niet wat uiteindelijk de beslissing is hiervan. De meeste aanvragen worden afgewezen wegens vestigingsgevaar.

Er zijn inderdaad regels, echter ze worden niet altijd eenduidig gehanteerd. Het is niet voor het eerst dat ik hoor dat de dienstdoende persoon op de ambassade misschien met verkeerde been uit bed is gestapt of je gewoonweg niet mag om wat voor reden dan ook. Deze geeft namelijk wel een negatief advies ook al zijn alle papieren in orde. Met als reden dat terugkeer naar indonesie niet voldoende aannemelijk is gemaakt.
Maar gelukkig heb je dit met een goed bezwaarschrift snel rechtgetrokken, alleen ben je dan een paar maanden verder.

Hmmm, nog een opmerking over dat examen, het is niet dat ik tegen een inburgeringtest ben, zelfs niet voordat je naar nederland komt. Maar vragen wie dat schilderij geschilderd heeft en wanneer de spaanse burgeroorlog was zijn onzinnig voor een eerste inburgeringtest.
En als iemand goede kennis heeft en de taal goed verstaat maar moeite heeft de uitspraak dan is het onterecht dat deze persoon geen kans van slagen heeft

Als laatste, ik meld met dus gelukkig wel op dit forum, met weinig moeite heb ik visum en MVV voor mijn partner kunnen regelen en is de IND altijd vriendelijk en duidelijk geweest. Emoticon: Wink

Lielola
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel voor al jullie duidelijke reacties!

Ik vind het iig al een stuk duidelijker. Ik heb gemaild naar de contactpersoon van de Ambassade in Yogjakarta, hij gaat volgende week naar Jakarta, en wil ons helpen om het visum te regelen. Ik hoop dat dat gaat werken.

Wij hebben nu alle benodigde papieren. Het enige probleem is dat hij in Jakarta zijn eigen tattooage shop heeft, maar dat daar dus geen contracten van zijn. Het is dus heel moeilijk om te bewijzen dat hij daar werkt. Hij betaald wel elke maand contributie, maar dat is allemaal cash. Sowieso hebben ze daar nog nooit echt van papierwerk gehoord, want zelfs het huren van zijn flat gaat cash. Hij heeft dus genoeg redenen om terug te gaan naar Indonesie, maar ze zijn allemaal moeilijk te bewijzen :|

Ik hoop dat wij wel kunnen bewijzen, dat vertelde de contactpersoon, dat hij eigenaar is van een motor, een auto, op een of andere manier van de tattoo shop, en dat hij woont in het ouderlijk huis.

Ik denk dat dat het grootste probleem is om dat te gaan bewijzen. Daarnaast wil mijn vader dus instaan voor hem, en hebben we de salarisspecificaties van de afgelopen 3 maanden. I hope that does the trick.

Duimen!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Huur is niet belangrijk, die kan altijd opgezegd worden, maar een baan zonder contract bewijzen dat wordt wat moeilijk. Laat ze dus maar wat op papier zetten morgen. Auto? Die staat op naam of niet, kentekenbewijs heeft hier uitsluitsel over. Motor precies eender. Is dat niet zo, dan is het niet zijn eigendom.

Je vader kan instaan voor hem, maar zonder reden om terug te keren (bewijsbaar dus) moet je niet te veel hoop hebben dat hij 10 juni naar Nederland kan komen. Je zegt tevens dat hij huurt, maar dat hij ook thuis woont.. hopelijk leest ambassade-personeel hier niet mee voor je.

barang
Gebruiker
spacer line

lielola,

ik hoop alles komt goed voor jou en vriend. Emoticon: Yes!

barang

dametje23
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik heb ook mijn man uit indonesie naar NL gehaald voor 3 maanden en heb precies exact hetzelfde moeten doorlopen wat jij ook moet Emoticon: Smile
Ik vond dat het relatief makkelijk ging,maar dat vond ik ook van het trouwen(binnen 1 maand hadden we alle papieren legaal en wel liggen en waren we officieel getrouwd in zowel NL als Indonesie)
Mijn man is bij de NL ambassade geweest,en kreeg daar een formulier. Die heeft hij ingevuld naar waarheid met behulp van mij aangezien het formulier NL geschreven is..
Toen heb ik hier in NL een uitnodiging aangevraagd en hem uitgenodigd. Dit heb teruggebracht naar het stadsdeelkantoor, een stempel erop gekregen waar ik voor moest betalen,en vervolgens het papier met stempel direct ingescand naar de NL ambassade, niet naar mijn man.En voor zover ik weet,dat was het papierwerk...Mijn man heeft een papier ingeleverd waarop staat dat hij een baan heeft en terug zal keren naar Indonesia. Of dit nou een echt contract was...dat kon ik er niet uit opmaken, ik kon het niet bepaald vergelijken met een NL contract, het was maar 1 blaadje.
Nou ja dit was het..Daarna heeft hij binnen 1 week een visum gehad. Ik heb wel geld op zijn rekening gestort zodat hij aan kon tonen dat hij voor elke dag van zijn verblijf in NL 35 eur te besteden had.Daarnaast zijn boekingsbewijs van zijn ticket, dat onder voorbehoud word geboekt omdat het visum op dat moment nog niet is verstrekt. Daarna kon hij binnen 1 week zijn visum ophalen en hierheen vliegen.
Maar misschien was het in mijn geval ook anders omdat er een kindje in het spel was en een geboorte hier in NL, maar het lijkt me niet dat ambassades daar nou direct rekening mee houden. Wat je vriend ook het beste kan doen, dat hebben wij tenminste gedaan,1 persoon die daar werkt hem laten helpen. Wij hebben vanaf ons trouwen al dezelfde contactpersoon gehad en die heeft ons altijd goed geholpen. Ik hoor vaak verhalen dat alles super moeilijk gaat en dat het niet werkt, maar naar mijn eigen ervaringen is er zeker wel uit te komen !
Ik wens je heel veel succes maar het moet te regelen zijn en ik hoop dat het makkelijker gaat dan het in het begin lijkt Emoticon: Smile Emoticon: Party! succes ermee.

mauritshp
Gebruiker
spacer line

zorg dat je een invitatie brief hebt voor hem en gemeente verklaring , en 3 bankafschriften waar men kan zien dat je salaris er op word gestort ..
dan moet hij een reisverzekring afsluiten en een ziekte kosten verzekering voor de tijd dat hij en nederland ,is.... en inderdaad zorg dat hij waneer hij werkt een verkalring heeft dat hij weer terug gaat naar indonesie om bv zijn werk te hervatten dus dat is belangrijk .. ik heb het zelf al 3x aan de hand gehad met mmijn vriendin no problem en gampang .......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,058 pageviews Een website van indahnesia.com