Sneller vliegtickets zoeken

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mataharry
Gebruiker
spacer line

Ben net een week terug uit Bali maar lijkt alweer maanden geleden dat ik er was Emoticon: Confused . Dus ben ik alweer aan het zoeken geslagen naar betaalbare tickets Indonesie/Bali.

Nu kwam ik op de site VliegticketsTool.nl , deze site is werkelijk een uitkomst als je effe snel alle aanbieders wil checken op aanbiedingen.

Normaal type je je eigen werkelijk wezenloos in al die kleine onhandige formuliertjes van al die sites. Hier is het 1 keer invullen en kun je ze allemaal afgaan. Ook is het fijn dat er een zoek geschiedenis word bijgehouden zodat je je opdracht de volgende dag of een week later ook niet meer hoeft in te typen. Emoticon: Yes!

Had ik dat twee maanden terug maar geweten! Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben tijdens je koopjesjacht! Emoticon: Bye bye

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mataharry; de website lijkt niet te werken? Ik voer een zoekopdracht in, maar er gebeurt vrij weinig vervolgens. Er komt alleen een blokje met mijn zoekopdracht rechts in beeld, maar geen vluchten of zo?

Bovendien zijn alle aanbieders die op de website vermeld staan standaard 'partners' die allemaal via een programma als TradeDoubler of TradeTracker aangesloten zijn. Je mist hierdoor dus nogal wat aanbod van goedkopere websites die geen geld hoeven uit te geven aan reclamekosten.

mataharry
Gebruiker
spacer line

Nou, heb even gekeken wat je bedoeld maar bij mij werkt ie gewoon lekker hoor. Klik jij nadat je je zoekopdracht ingevoerd hebt wel op een aanbieder dan?

En het gemiste aanbod dat je noemt: welke websites zijn dat dan, die geen reclame budget hebben maar wel goedkoop zijn? Daar heb ik natuurlijk wel oren naar Emoticon: Bye bye

Ik kijk meestal wel bij die sites die daar gelist staan maar wil natuurlijk wel altijd voor een dubbie op de eerste rang zitten. Dus graag even jouw bronnen, dan hebben we er allemaal wat aan. Tenminste, dat was mijn idee van deze posting.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

heb het net gecheckt, prima website
met 1 enkele zoekopdracht 11 boekingsites afzoeken, heel erg handig!
ben ook net weer op zoek naar een vers ticketje, net terug van indonesia teruggekomen...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mataharry; het was me niet duidelijk dat ik na het invoeren van de gewenste vlucht nog eens iedere verkoper apart moest aanklikken. Dan werkt het inderdaad wel.

Alle (kleine) reisbureau's (maar vaak geen ketens) die tickets verkopen staan hier niet bij, zij kunnen over het algemeen vaak dezelfde tarieven bieden en mogelijk goedkoper en met persoonlijke service.

Maar met deze 11 reclame-makers zul je ook absoluut goedkoop kunnen vliegen hoor, uiteindelijk zit je toch allemaal in dezelfde vliegtuigen, niet? Emoticon: Puh!

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

Blijft nog steeds een heel gedoe. Beter op ebookers kijken, die hebben een 7-daagse weergave. Zie je in één oogopslag de beste prijs op verschillende reisdatums.

Ben1974
Gebruiker
spacer line

Hoi, ik ben nieuw hier, en ik wil eind dit jaar voor de 2e keer naar Indonesie.. Ik denk dat ik nu al verslaafd ben Emoticon: Stupid

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. mataharry

Bedankt voor de tip, Dit is inderdaad erg handig! Ik moest ook even kijken hoe het werkte, ik dacht ook dat hij gelijk zou gaan zoeken. Maar omdat ik nu zelf moet klikken, weet ik wel zeker dat ik ook daadwerkelijk op alle sites heb gezocht.

Bedankt, ik laat snel weten voor welke prijs en waar ik heb geboekt..

PS iemand ervaring met Goleif? die ken ik helemaal niet

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ben1974, de illusie dat je op alle sites gezocht hebt kun je wel vergeten. Je bezoekt alleen sites van adverterende partijen. Niet-adverteerders staan er uiteraard niet tussen omdat hier geen commissie aan te verdienen valt en de site dus geld zou kosten i.p.v. opleveren.

mataharry
Gebruiker
spacer line

Yerun, voorheen zocht ik zonder die Vliegtickets Tool maar dan nog steeds op al die sites die daar in de lijst staan. Het is namelijk geen hobby van me om elke keer weer op alle sites afzonderlijk die vluchtgegevens in te voeren. Maar als het me geld scheelt... dan graag! Emoticon: Yummie! Het zou dan ook best mogelijk kunnen zijn dat ik veel sites mis die minder commercieel en goedkoper zijn.

Niet om het één of ander, maar ik zie je nu voor de tweede keer posten dat het op die sites waar jij je tickets zoekt nóg goedkoper kan. Post alsjeblieft even die lijst met die goedkopere vliegticket boeking sites van jou, dan kunnen we er allemaal van genieten. Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mataharry; er zijn honderden kleine reisbureau's vertegenwoordigd op het internet, maar om die te vinden kun je het beste gewoon via een zoekmachine zoeken. Even een lijst plaatsen is dan ook niet echt te doen helaas. Ik heb zelf ook geen aanbevelingen, heb de laatste keer rechtstreeks bij de maatschappij geboekt en heb verder al jaren niet intercontinentaal gevlogen.

mataharry
Gebruiker
spacer line

Zo, Yerun ook nog wakker? Emoticon: Party!

Ok, i get your point. Heb even naar reisbureau's gezocht op het internet, maar als ik het goed begrijp dan moet ik nu dus ouderwets een offerte aan gaan vragen!? Ik krijg geen prijzen te zien, maar alleen prijs-suggesties en ik kan niet met iDeal betalen!? Emoticon: Yawn

Moet ook eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat juist deze jongens géén commissie zouden pakken want... waar leven ze van dan?

Maar goed, ik ben niet voor één gat te vangen. Ben namelijk echt benieuwd, zal het eens grondig onderzoeken.

ps. Ik laat je wel weten wat de uitslag is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mataharry; ben weer wakker. Emoticon: Wink

Wat is het probleem met het aanvragen van een offerte als je hierdoor goedkoper kunt vliegen? Binnen Nederland kun je ook een overschrijving doen die morgen ontvangen is, dus dat lijkt me ook geen probleem.

Natuurlijk pakken ze commissie, maar wellicht minder omdat ze minder kosten aan adverteren hebben.

Zoals je weet kun je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus een beetje onderzoek zal vast wel lonen, dus houd ons op de hoogte. Emoticon: Puh!

mataharry
Gebruiker
spacer line

Ben erachter dat de verschillende vliegticket aanbieders allemaal zo goed als hetzelfde booking engine gebruiken. Die booking engines maken op hun beurt weer gebruik van systemen als Amadeus en/of Sabre waarbij de meeste maatschappijen zijn aangesloten en hun vluchten en tarieven in deze systemen achterlaten.

Ook de traditionele reisbureaus maken direct of indirect gebruik van dit booking systeem. Het verschil in de prijs zit 'm echter in het feit dat iedere vliegticketsite c.q. reisbureau zijn eigen winstmarge per ticket kan of mag bepalen.

Waar ben je als consument nu het goedkoopste uit?
Het is zeer zeker niet zo dat je per definitie altijd het goedkoopste uit bent wanneer je je vliegtickets online boekt maar dit is vaak wel het geval. Het is volgens mij te wijten aan het feit dat deze sites enorme volumes afzetten en zo de winst per vliegticket kunnen... of beter gezegd moeten verlagen om de concurrentie strijd aan te gaan. De concurrentie voor het online boeken van vliegtickets is werkelijk moordend! Wat zo z'n voordelen heeft voor ons als consument. Emoticon: Bye bye

Waar ben je als consument het beste uit?
Dit ligt sterk aan het soort reis dat je maakt. Ga je op familie bezoek of als een backpacker low-budget 2 weken naar Lombok, of moet het een onvergetelijke rondreis worden die van Sumatra via Borneo eindigt op het strand van Bali? In het laatste geval is het sterk aan te raden om je vliegtickets en accommodatie te laten regelen bij een traditioneel reisbureau die dagelijks met dit soort boekingen te maken heeft en je met persoonlijke aandacht bij kan staan met raad en daad.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

mataharry; gefeliciteerd; je hebt het wiel zojuist opnieuw uitgevonden. Heden ten dage is er inderdaad niemand meer die maatschappijen gaat bellen voor een plekje, want dat is niet echt effectief te noemen.

Blijft over het spelen met commissies en toeslagen, precies wat ik eerder ook al zei. Voor service betaal je vaak wat extra's, dus wil je persoonlijke aandacht dan kost dat vaak wat meer als boeken via dergelijke ticket-sites die volumes draaien en geen 'uitzonderingen' willen/kunnen doen.

mataharry
Gebruiker
spacer line

Jee, jij bent er altijd wel snel bij Yerun! Emoticon: Shiny of ik nu in het midden van de nacht een post doe of midden op de dag.

Over het wiel uitvinden: Ik vlieg vrij frequent voor werk en plezier maar heb er nooit echt bij stil gestaan dat het op deze manier werkte. Boek mijn tickets al jaren niet meer bij een regulier reisbureau omdat het soort reizen dat ik maak daar niet echt geschikt voor zijn.

Maar als ik zie wat die reisbureau's soms te bieden hebben, kan het zeker de moeite waard zijn want ik zie mezelf nu niet voor een rondreis alle tickets zelf boeken. Zeker niet met al die aansluitende vluchten of binnenlandse vluchten die bij zo'n rondreis komen kijken. Dus ja... ik heb 'm net weer uitgevonden. Emoticon: Stupid

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-06-2010 12:00 mataharry wrote:

Waar ben je als consument nu het goedkoopste uit?
Het is zeer zeker niet zo dat je per definitie altijd het goedkoopste uit bent wanneer je je vliegtickets online boekt maar dit is vaak wel het geval. Het is volgens mij te wijten aan het feit dat deze sites enorme volumes afzetten en zo de winst per vliegticket kunnen... of beter gezegd moeten verlagen om de concurrentie strijd aan te gaan. De concurrentie voor het online boeken van vliegtickets is werkelijk moordend! Wat zo z'n voordelen heeft voor ons als consument. Emoticon: Bye bye .

Soms is het rechtstreeks boeken bij een maatschappij goedkoper maar niet altijd. Het voordeel daarvan is dat je zelf je stoelen kunt vastleggen en je geen communicatieomweg (via site of reisbureau) hebt als je een vlucht gewijzigd wilt hebben.
Er zijn ook grote verschillen tussen de internetsites qua prijs en qua aanbod voor exact dezelfde vluchtdata. Meestal helpt voor een aantal weken zoveel mogelijk sites checken je naar de juiste boeking.
On 18-06-2010 12:00 mataharry wrote:

Waar ben je als consument het beste uit?
Dit ligt sterk aan het soort reis dat je maakt. Ga je op familie bezoek of als een backpacker low-budget 2 weken naar Lombok, of moet het een onvergetelijke rondreis worden die van Sumatra via Borneo eindigt op het strand van Bali? In het laatste geval is het sterk aan te raden om je vliegtickets en accommodatie te laten regelen bij een traditioneel reisbureau die dagelijks met dit soort boekingen te maken heeft en je met persoonlijke aandacht bij kan staan met raad en daad.
Ook dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Er is tegenwoordig lang niet zoveel aanbod voor eilanden buiten Java en Bali dan bijvoorbeeld zo’n 10 a 15 jaar geleden. Rondreizen waarbij eilanden zoals Sumatera, Kalimantan of Sulawesi bij inbegrepen zit (en al helemaal niet te spreken over NTT, Maluku of Papua) kosten de hoofdprijs dus zijn wat dat aangaat zeker onvergetelijk. Ook hotels op deze eilanden zijn zeker niet altijd de beste keuze. Er is veel kwaliteitsverschil in deze reizen, zo ook bij de reisbureaumedewerker die meestal minder weet van de buiteneilanden dan jijzelf. En vaak lijkt het met raad en daad bijstaan ook zo, met name voor de reiziger die blanco een reisbureau binnenstapt. Natuurlijk zal een reisbureaumedewerker je vertellen dat het veel beter is om een all-in reis te boeken, daar verdienen ze in elk geval nog iets aan, aan een vliegticket maar echt heel weinig. Verder ligt het ook nog aan wat voor persoon iemand is, het heeft niet altijd iets met geld te maken. Zelf uitzoeken van te voren kost veel tijd maar het is ook leuk, terwijl een ander door de bomen het bos niet zit. Verder, pakketreizen gaan langs getreden paden, de doe het zelver zal toch vaak op net iets andere plekken komen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mataharry
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Zo dacht ik er eerst ook wel over. Ik zoek voor een vliegticket altijd zoveel mogelijk sites af vandaar dat ik die VliegticketsTool tipte als zijnde handig. Maar voor een "verzorgde rondreis" voor mensen die wel veel zouden willen zien maar niet zo ondernemend zijn zie ik bij sommige traditionele reisbureaus best leuke reisjes voor leuke prijsjes.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een geheel verzorgde reis kiezen waar niets aan het toeval word overgelaten. Maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n pakketreis juist voor de wat oudere reiziger heel comfortabel kan zijn.

Ik geen idee wat deze reis kost, maar de reis op zich is zeker niet onaangenaam naar mijn idee. Emoticon: Yes!

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik heb geen idee wat deze reis kost, Emoticon: Yes!

Uhmm gewoon op het tabje prijs-indicatie klikken misschien Emoticon: Laugh out loud

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ben ook al een tijdje aan het rondneuzen voor tickets, wordt Sumatra eind December tot begin Februari.
Maar op dit moment stijgende lijn van prijzen. Punt is we moeten een bepaalde tijd vliegen en dat met z`n 4-en.
Suggesties zijn welkom Emoticon: Worship

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

mataharry
Gebruiker
spacer line

Op 18-06-2010 14:14 schreef Peter191064:

[quote verwijderd]

Uhmm gewoon op het tabje prijs-indicatie klikken misschien Emoticon: Laugh out loud

Had ik even niet gezien, bedankt voor de tip.
Oeps... da's best prijzig exclusief je vliegticket Indonesië.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-06-2010 14:16 Peter191064 wrote:
Ben ook al een tijdje aan het rondneuzen voor tickets, wordt Sumatra eind December tot begin Februari.
Maar op dit moment stijgende lijn van prijzen. Punt is we moeten een bepaalde tijd vliegen en dat met z`n 4-en.
Suggesties zijn welkom Emoticon: Worship
Gewoon ff wachten, tenminste dat doe ik ook. Ga ook eind december (naar Sumatera)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-06-2010 14:23 mataharry wrote:

[quote removed]
Oeps... da's best prijzig exclusief je vliegticket Indonesië.

Ja, dat bgedoel ik.
Dit zijn 16 overnachtingen. Ik zie behalve op een paar dagen voornamelijk inclusief ontbijt staan. Er zitten 10 dagen auto- of boottransport in. Kan zo snel niet de hotels vinden (deze worden in het programma zelf niet genoemd, echter de meeste hotels op Flores (die in hun programma zitten) kosten een paar honderd duizend Rupiah per nacht. Al met al mocht er al gebruik gemaakt worden van wat duurdere accommodatie op Lombok en Bali en de transportkosten rekenend dan ben je voor 2 personen per dag max, aan de ruime kant gerekend Rp. 1.000.000 kwijt hotel en eventueel transport, maal 16 dagen = Rp 16.000.000 tegen de huidige koers, ik rond het maar even af € 1.450,00. Deze reis kost bij 2 personen € 1.735,00 pp x 2 = € 3.470,00, tel daar nog wat administratiekosten etc bij op en je zit aan minimaal € 3.500,00, een verschil € 2.050,00! En dit ook nog eens in de meest goedkope versie. Dat is wel een heel hoge prijs voor meer gemak. Het meer gemak bestaat er voornamelijk uit dat de hotels gereserveerd zijn (dus zelf niet hoeven bellen of zoeken) en dat de auto met chauffeur klaarstaat, je naar de boot wordt gebracht, van de luchthaven wordt afgehaald.
Je spreek over oudere mensen, geen idee wat je daar precies mee bedoelt en wat de beperkingen dan zijn. Als er nl. echte serieuze beperkingen zijn dan is een rit over Flores, of de tocht naar de vulkaanmeren sowieso geen optie.
Ik maak met enige regelmaat reisschema’s (Java, Bali, Sumatera, Zuid Sulawesi, Lombok en NTT) voor mensen (ook van dit forum) bijna altijd met namen van hotels, eventuele gidsen, chauffeurs etc. Het enige verschil is dat een reisbureau de contacten/afspraken maakt (en zelfs dat laatste zou ik ook nog kunnen doen).
Ik vind een verschil van minimaal een paar duizend euro voor een reis van 16 dagen (de intercontinentale vluchten eraf getrokken) echt heel erg veel. Dat is natuurlijk logisch want diverse tussenpersonen moeten betaald worden en een reisbureau zit er niet om vliegen te vangen.

gr
AM

mataharry
Gebruiker
spacer line

Hey Anne Mieke,

Ja inderdaad, moet je daar gelijk in geven. Zelf boek ik al jaren mijn vliegtickets, hotels en eventueel mijn huurauto online bij de aanbieder die het meest voordelig is. En ik zoek werkelijk stad en land af naar de goedkoopste deals wat inderdaad best leuk is om te doen.

Vandaar dat ik in dit topic eigenlijk recente ervaringen wilde delen met andere Indonesië gangers over hoe men online aan de goedkoopste deals komt.

Gr
mataharry

demy1983
Gebruiker
spacer line

Ik heb laatst ook met die site gezocht.. werkt inderdaad perfecto Emoticon: Party!

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

Emoticon: Bye bye ik heb de site ook even geprobeerd......

vind het toch omslachtig dat je na invullen ook nog apart op iedere aanbieder moet klikken wat weer lang duurt

verschillen tussen de aanbieders is wel opmerkelijk en shoppen is wel de moeite waard....maar volgens mij is rechstreeks bij de maatschappij boeken vaak het goedkoopst......

www.skyscanner.nl vindt makkelijk de laagste prijzen
Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,986,168 pageviews Een website van indahnesia.com