de oneindige rijen bij de imigrasi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
101 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

Over elk onderwerp wordt hier wel gesjijkt en geschreven maar niks lees ik hier over de nieuwste ergernis in Indonesia...
De oneindige rijen die er sinds een aantal weken bij de paspoortcontrole ontstaan omdat ze weer eens 'modern' willen doen en nu van elke buitenlander een foto en een afdruk van alle vingers moeten hebben. Afgelopen week was de wachttijd op CGK hierdoor 1,5 uur, de rij begon al direct na het VOA loket...en dan moet je nog 100 mtr tot de imigrasi. Het is een lachertje, wat moeten ze ermee, en als je zoiets gaat invoeren dan zorg je toch eerst wel op zijn minst even dat je goede apparatuur hiervoor hebt. Nu wordt de foto gemaakt door een 'Logivert' huis tuin en keuken webcam…
Wat zeg ik, een lachertje? Het is gewoon om te huilen!

Dit zogenaamde ‘modern doen’ van de Indonesiër valt bij mij weer onder de categorie "wel een Blackberry maar geen closet"...

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

1,5 uur valt nog mee...ik lees net op balidiscovery.com dat op de luchthaven in bali de wachttijden nu gemakkelijk tot 4 uur oplopen!
en blijkbaar zijn het niet enkel lange rijen voor de immigratie, maar ook direct erna nog es bij de douane, blijkbaar worden alle bagages gescreend (wegens de extra controles op de invoer van alcohol)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ben het land nog niet uitgeweest, dus heb er zelf geen ervaring mee. Zal volgende week wel kijken of ik eventjes naar Singapore kan gaan om vergelijkend warenonderzoek te doen.

Eerder stond er echter op de website al wel een stukje hierover geschreven, gericht op Bali voornamelijk, maar geldig voor steeds meer luchthavens en zeehavens.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-05-2010 14:17 belgianguy wrote:
1,5 uur valt nog mee...ik lees net op balidiscovery.com dat op de luchthaven in bali de wachttijden nu gemakkelijk tot 4 uur oplopen!
Kun je beter op Jakarta vliegen en dan een binnenlandse vlucht nemen, ben je net zo snel maar heb je je beter vermaakt wellicht Emoticon: So funny

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 03-05-2010 14:17 belgianguy wrote:
ik lees net op balidiscovery.com dat op de luchthaven in bali de wachttijden nu gemakkelijk tot 4 uur oplopen

Ze graven hun eigen graf!

Het is te hopen dat voor die mensen waarvan de gegevens reeds in het syteem zitten, en die nog steeds terug willen komen naar Indonesia, een aparte balie wordt gemaakt.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-05-2010 14:47 tidak basa basi wrote: een aparte balie

Bali is apart. Status aparte.

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 03-05-2010 14:54 guna2 wrote:

[quote removed]

Bali is apart. Status aparte.

Zeg grappenmaker, jij komt ook nooit je land uit (van horen lezen)...

barang
Gebruiker
spacer line

guna2 ,
itu klop.
bali is beetje apart .
maar ik snap tidak bb. wel,als je na lange vlucht zo lang moet wachten.vreselijk toch.
tip van yerun is ok.toch.gewoon van jkrt. met domestic.fl. naar bali.
wij zelf altijd singap.- surabaya.nooit lange rij gezien.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Als ik de immigratie dienst van te voren mail dat ze mijn vingerafdrukken alvast opvragen bij justitie in Nederland.....zou dat helpen om sneller in meet and greet area te staan?? Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

Dit is een oplossing www.saphire.co.id/index.htm op CGK maar moet je wel een kitas of multiple entry hebben.

stanno
Gebruiker
spacer line

Misschien toch een idee om voor de V.I.P Airport service te gaan!

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 03-05-2010 15:24 senior wrote:
Als ik de immigratie dienst van te voren mail dat ze mijn vingerafdrukken alvast opvragen bij justitie in Nederland.....zou dat helpen om sneller in meet and greet area te staan?? Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid

Als je een nieuw paspoort hebt staat er volgens mij al eentje in de chip opgeslagen, maar die apen daar motten er 10 hebben,van elke vinger één!

barang
Gebruiker
spacer line

tidak basa basi , DIE APEN DAAR ?

je noemt Indonesiers APEN .?

Yerun,

Reageer je hierop of hoort dit bij "moet kunnen" ?

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

Mmmm ik ben net terug in .nl van een vakantie in Indonesie en heb er bar weinig van gemerkt. De imigrasi (met alle visa on arrival toestand) ging belachelijk snel. Zowel in JKT als op Bali was ik binnen 10 minuten bij de koffers.

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

Zomaar een quote: (jaja, Engels, maar ik begin toch in 't NL's?)

Dit is daadwerkelijk een schande voor de hele natie Indonesie! Bureaucratie ten top; en weer ligt het niet aan immigrasi maar aan het feit dat meerdere vliegtuigen tegelijk landen. Hoe dom ben je als je dit soort uitspraken doet? Wanneer ontstijgen deze mensen nou eens eindelijk het niveau van een bananenrepubliek?? Kom op zeg. Ik heb voor mijzelf al de beslissing genomen om, tot het tij gekeerd is, via CGK het land binnen te komen. Een domestic flight door naar DPS. Het is mijl op zeven maar het is niet anders.

"the situation with Immigration at DPS is absolutely scandalous. I just came back from Singapore Saturday night and the airport was total chaos. The lines were all the way back to the stairs and because of the waits, even the special clearance lines for Indonesians and APEC card holders had been filled with Visa on Arrival people. It took me over an hour to get through immigration. I talked to one French couple who had taken four hours to get through the airport. Customs wasn't helping any either and they seem to be deliberately targeting alcohol. They now X-Ray every piece of baggage for everyone, which means line at customs, as well as immigration. Of course the air conditioning wasn't working and so there were lots of hot, tired and extremely upset people. I even saw a couple of scuffles break out."

"In short, everything seems to be designed to cause maximum disruption to tourism. The Australians standing next to me in the immigration queue were talking about never coming back to Bali again."

"It's a national disgrace. What happened to the Minister's promise to get people through the immigration process in 10 Minutes? Is he aware of the actual situation? Does he care?"

matur suksama

barang
Gebruiker
spacer line

vreselijk voor jou ja becik,dat je "verplicht" naar bali moet.
net als die mensen die elk jaar ook "verplicht" naar z-europa gaan,
en dan komen ze in die lange files .kasian toch . Emoticon: Cry

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Kreeg gisteren gasten in het hotel die 3,5 uur in de rij hadden gestaan om op de foto gezet te worden. Vonden het natuurlijk schandalig, maakten (terecht) de vergelijking met Thailand / Phuket waar ze binnen 30 minuten door de visum-controle, langs de douane waren en hun koffers opgehaald hadden en buiten de terminal stonden.

Valt niet goed te praten. Het blijft gewoon schandalig.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

30 minuten is normaal als je het mij vraagt, een uur kan op Schiphol ook nog wel, maar ik weiger om uren te moeten wachten op dat kut-vliegveld daar op Bali. Te klein, warm, geen voorzieningen en dan kom ik nog aan ook, i.p.v. dat ik vertrek. Echt niet.. Gelukkig vlieg ik alleen domestic op Bali, vooralsnog geen paspoortcontrole Emoticon: Puh!

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

Het is een misverstand om te denken dat die lange rijen alleen op Bali zijn. Op CGK zijn ze echt niet korter!

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

Iemand al ervaring hoe de situatie op Husein Sastranegara International Airport Bandung is? Daar landen dan wel niet zo veel internationale vluchten maar als ze daar maar één set 'Logivert' webcammetje en vingerafdrukscanner hebben dan kan die wachtijd ook aardig oplopen als er volle Airasia vlucht uit KL land.

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 04-05-2010 02:18 Amed East Bali wrote:
Kreeg gisteren gasten in het hotel die 3,5 uur in de rij hadden gestaan om op de foto gezet te worden. Vonden het natuurlijk schandalig, maakten (terecht) de vergelijking met Thailand / Phuket waar ze binnen 30 minuten door de visum-controle, langs de douane waren en hun koffers opgehaald hadden en buiten de terminal stonden.

Valt niet goed te praten. Het blijft gewoon schandalig.

Dat is idd het commentaar wat je hoord als je in die rij staat te wachten.
Ontploffen er geen bommen dan verzinnen ze zelf wel iets om de toeristen weg te jagen...

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Misschien is het wel een manier om mensen te dwingen met Garuda te vliegen waar je de visa in het vliegtuig al kunt regelen...

From Dayeuhkolot with love

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 04-05-2010 08:29 monyet wrote:
Misschien is het wel een manier om mensen te dwingen met Garuda te vliegen waar je de visa in het vliegtuig al kunt regelen...

Dan heb je het niet begrepen want dit heeft niks met het visa te maken.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Vreemd, we zijn net een week terug vanuit Bali en hebben geen last gehad van bovenstaande.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pamelabak, dat kan wel kloppen, het is zeer recentelijk ingevoerd. Ben je wel gefotografeerd en moest je je vingerafdrukken afgeven?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,881 pageviews Een website van indahnesia.com