Koninginnedag 2010

Subforum Andere praat 
31 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-05-2010 15:58 merapi wrote:
Yerun voel je niet gelijk zo aangevallen!
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat klompendansen en koekhappen al 50 jaar gebeurt,; wordt het niet tijd voor andere suggesties?we lijken wel een stel debielen.

We lijken wel debielen? Jij lijkt wel debiel, ik zeg dat het cultuur is en die cultuur moet je liefhebben, waarderen en beschermen. Niet vervangen door iets 'hedendaags' omdat het al zoveel jaar oud is. Sorry hoor, waarom lees je toch altijd maar wat je uitkomt en 'vergeet' je de rest? Op zijn zachtst gezegd niet handig. Emoticon: Nooo

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-05-2010 03:01 Yerun wrote: Op zijn zachtst gezegd niet handig.

Uhhh.... debiel?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 02-05-2010 03:04 guna2 wrote:

[quote removed]

Uhhh.... debiel?
Voordat we verder offtopic gaan moeten we even toestemming aan de Koningin vragen, als ze niet al debiel geworden is, ze is immers al over de 50 jeweets...

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 02-05-2010 03:06 Yerun wrote: als ze niet al debiel geworden is, ze is immers al over de 50

Majesteits- en Gunagunaschennis. Strafbaar.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Helemaal met je eens, Yerun. Die Oud-Hollandse spelen, koekhappen, ringsteken etc. zijn tradities en er is niks mis mee om tradities in ere te houden zolang ze de vooruitgang van een land niet belemmeren. Hetzelfde met Sinterklaas, daar blijf je met je poten vanaf. Er zijn altijd wel ouderen die allerlei ludieke acties bedenken om dit jaar Sinterklaas nog leuker, spannender te maken zoals aankomen in een lelijke eend, een zgn. dronken Sinterklaas, eerst een nep Sinterklaas, daarna pas "de echte" etc. etc.
Baaah!

barang
Gebruiker
spacer line

ik ook helemaal eens met yerun .elke cultuur heeft tradisi ja toch.
je kan history toch niet zo maar in de asbak gooien.
myn eigen tradisi : elke dag campur eten.en daarna tidur. ;-) Emoticon: Yes!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oke Jeroen, je hebt gewonnen!
Ga jeroen weer een tikkkie plagen, zal nooit kwetsen!
Natuurlijk Barang, iedere cultuur heeft de eigen traditie

barang
Gebruiker
spacer line

elsbeth,sinterklaasfeest is diskriminasi( witte man en zwarte onderdanig knecht)

is beter om maar af te schaffen,ja toch. Emoticon: Yes!

barang
Gebruiker
spacer line

sinterkl.feest is geen tradisi toch,maar feest voor economi. Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat is wat men er van maakt. Maar Sinterklaas is we degelijk een traditie. En nee, ik zie dat niet als discriminatie, zeker niet afschaffen dus, maar over praten als iemand daar moeite mee heeft. Als ik zie wat er hier op het forum allemaal aan discriminatoirs voorbij komt...daar is Sinterklaas niks bij! het is alleen iets beter verpakt, daarom valt niemand erover.

barang
Gebruiker
spacer line

over sinterklaas hebben we ieder onze mening.geeft niks sudah.
maar ben wel met je eens.:sinds korte tijd pas op dit forum,en heb al berichten gezien,
met een toon van "verpakte"racisme" ,met een grap erbij om het releks te houden.
ach elsbeth, het enige medicijn is niet reageren.wel moeilijk maar internet moet leuk zijn en als het erg is dan gewoon wegklikken,ja toch.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hai Barang, echt rascisme is er niet hoor, maar er wordt wel geplaagd, maar mild.
Trek je daar niks van aan hoor!
Maar fijn om jou als nieuw forumlid te mogen verwelkomen
Selamat datang!
Hartelijke groetjes van Merapi

FredC
Gebruiker
spacer line

On 03-05-2010 15:26 barang wrote:
elsbeth, sinterklaasfeest is diskriminasi( witte man en zwarte onderdanig knecht)
Sinterklaas is een traditie, en traditioneel een blanke man, niet wit, dat is zijn baard alleen maar, en een zwarte piet. Andersom is lulkoek.
Als iemand dit als discriminatie ziet heeft hij de plank volkomen misgeslagen. Als je onze Nederlandse tradities niet aanstaat en daarover blijft doorzeuren is dat manipulatie, zoals je dat ook ziet bij moslims die altijd maar denken het gelijk aan hun kant te hebben en daar anderen mee opzadelen.
Je kunt het er niet mee eens zijn, je kunt het een commerciële waarde toedichten, maar discriminatie is het zeker niet. Emoticon: Nooo
Laat je nakijken! Emoticon: Angry

barang
Gebruiker
spacer line

fred c,

Terimah kasih di muka reaksi.
als ik weer terug ben in juni,
zal ik me laten nakijken.
goed advies. Emoticon: Yeah right!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De enige echte die staat hier

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Goed Om Ziel, heb gelachen om de foto!
Heeft u toevallig ook nog een foto van de Kerstman, die is ook blank?
graag met een foto van een eland, kunnen we de partij voor de dieren aanspreken........
Waar zijn we nou mee bezig? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

bambang
Gebruiker
spacer line

nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_piet
Als je in NL leeft en woont, is het belangrijk dat je de ongeschreven wetten, gebruiken kent; ook de sociale normen en waarden. Dit is aanpassen. Het geldt ook voor RI.
Zo stoot je je hoofd niet. (Je hoeft er niet mee eens te zijn.)

barang
Gebruiker
spacer line

bambang, wie niet kan of wil aanpassen gaat in de zak van sinterklaas.
elke topic maar lezen met andere bril dan kan je niet je hoofd stoten. Emoticon: Worship

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 04-05-2010 11:46 schreef merapi:
Goed Om Ziel, heb gelachen om de foto!
Heeft u toevallig ook nog een foto van de Kerstman, die is ook blank?
graag met een foto van een eland, kunnen we de partij voor de dieren aanspreken........
Waar zijn we nou mee bezig? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Als ik naar mijn eigen in de spiegel kijkt in de badkamer, dan heeft ie de zelfde blanke achterwerk, als die sinterklaas zijn kont.

Of de echte

P.S. zal straks de plaatjes kleiner maken, ben een film aan het branden op CD,.
Kan daarom er niet bij komen, het te verkleinen.

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

prachtig Om Ziel, ik zeg eerlijk dat ik niet zo handig ben met foto"s plaatsen, maar wat leuk!
Bedankt
Ben benieuwd of er weer klachten komen, over dit soort feesten., wordt vaak veel te serieus opgevat
Groetjes Merapi/Wilma

barang
Gebruiker
spacer line

kerstfeest is toch geen tradisi,maar is toch feest voor de christenmensen.
deze topic was toch over tradisi .
dit is geen klacht Emoticon: Nooo

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Geloof en tradities een spel van ellende.
Het stopt de vooruitgang. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Devil

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 05-05-2010 00:30 schreef barang:
kerstfeest is toch geen tradisi,maar is toch feest voor de christenmensen.
deze topic was toch over tradisi .
dit is geen klacht Emoticon: Nooo

Beste Barang, Kerstmis, kerstfeest is een traditie en is tegelijk een christelijke (religieuze) gebeurtenis. Zo heeft de Islam ook zijn tradities en het heeft tegelijk een religieuze betekenis, zoals ramadan.
nl.wikipedia.org/wiki/Traditie

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,356 pageviews Een website van indahnesia.com