inenting tegen hondsdolheid op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
inie54
Gebruiker
spacer line

Ik vertrek over 6 weken voor 1 jaar naar Bali. Ik dacht dat ik alle injecties had, maar nu is mij aangeraden me te laten inenten tegen hondsdolheid. Een injectie kost 75 euro en ik heb er 3 nodig. Mijn ziektekostenverzekering vergoedt het niet. Nu is mijn vraag: is het voor mij niet voordeliger om me op Bali te laten inenten? Weet iemand of daar ter plaatse voldoende injectieserum voorhanden is en wat een injectie dat kost?

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Dag Inie,

Er is genoeg voorhanden in bali.

Een van de goede ziekenhuizen en waar je je als eerste moet melden bij hondsdolheid is deze :

Sanglah Denpasar JI., Diponegoro, Denpasar, Bali, 80114
Indonesia
Tel: 62-361-227911
Fax: 62-361-22426

Vaccinatie voor hondsdolheid kost in dit ziekenhuis 15 a 20 euro.

Suc6

Live life to the max.......

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik zou eerst een goed kijken naar de tijd dat je die vaccinatie moet hebben vůůrdat je vertrekt. Het heeft volgens mij geen zin preventief te gaan werken als je al in het gebied zit waar je het kunt oplopen. Doe het dan ruim voor vertrek. Emoticon: Yes!

Aan de andere kant, het soort hondsdolheid dat dŠŠr heerst, daar is geen kruid tegen gewassen!! Emoticon: Smile

Ik heb nog nooit gehoord dat je die vaccinatie moet hebben als je naar Bali gaat. Ik ga ook met mijn gezin en nemen geen vaccinatie tegen hondsdolheid. Maar ja, wij gaan niet voor een jaar. De rest van het jaar wonen wij elders in RI, waar ook geen hondsdolheidinjectie nodig is. Nooit van gehoord.
Maar als je je voor alles en nog wat wilt plat laten spuiten, ben je nog wel even bezig, denk ik. Emoticon: Yes!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als het je gaat om zo voordelig mogelijk uit te zijn, dan is er maar een manier:

Niets doen voor vertrek en gewoon afwachten of je hier op Bali gebeten wordt door een hond / kat / aap / rat of muis en zo ja, pas dan direct beginnen met de behandeling achteraf, in een kliniek of ziekenhuis hier op Bali.

Afhankelijk van waar je verblijft op Bali zal de afstand tot de dichstbijzijnde behandelplek enorm verschillen. In het zuiden kun je in / bij de meeste ziekenhuizen terecht, maar als je bijv. in Negara of Tabanan aan de westkust verblijf, dan heb je kans dat je ook naar het zuiden moet afreizen.

De hele behandeling achteraf bestaat uit 3 tot 5 injecties (afhankelijk van waar je op je lichaam gebeten bent) en kost Rp. 15.000,- tot Rp. 20.000,- per shot.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-05-2010 03:42 Amed East Bali wrote:
Als het je gaat om zo voordelig mogelijk uit te zijn, dan is er maar een manier:

Niets doen voor vertrek en gewoon afwachten of je hier op Bali gebeten wordt door een hond / kat / aap / rat of muis en zo ja, pas dan direct beginnen met de behandeling achteraf, in een kliniek of ziekenhuis hier op Bali.

Afhankelijk van waar je verblijft op Bali zal de afstand tot de dichstbijzijnde behandelplek enorm verschillen. In het zuiden kun je in / bij de meeste ziekenhuizen terecht, maar als je bijv. in Negara of Tabanan aan de westkust verblijf, dan heb je kans dat je ook naar het zuiden moet afreizen.

De hele behandeling achteraf bestaat uit 3 tot 5 injecties (afhankelijk van waar je op je lichaam gebeten bent) en kost Rp. 15.000,- tot Rp. 20.000,- per shot.
Volgens mij is dit ook de normale gang van zaken. Heb nog niet eerder gehoord van preventieve vaccinatie voor mensen die afreizen naar een gebied waar rabies voorkomt. Uiteraard zal een commerciele organisatie als de GG&GD advies geven dit wel te doen, geld is immers geld.

Milani
Gebruiker
spacer line

VGZ vergoed deze injectie.

Mij is het aangeraden voor Bali vorig jaar om het te laten doen en toen was daar op een gegeven moment geen serum meer tegen rabiŽs en heeft weken geduurd voor het er weer was.
Beter bange Piet dan dode Piet. Emoticon: Yes!

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Op 30-04-2010 13:36 schreef inie54:
Ik vertrek over 6 weken voor 1 jaar naar Bali. Ik dacht dat ik alle injecties had, maar nu is mij aangeraden me te laten inenten tegen hondsdolheid. Een injectie kost 75 euro en ik heb er 3 nodig. Mijn ziektekostenverzekering vergoedt het niet. Nu is mijn vraag: is het voor mij niet voordeliger om me op Bali te laten inenten? Weet iemand of daar ter plaatse voldoende injectieserum voorhanden is en wat een injectie dat kost?

Dan betaal je wel erg veel,ik moest voor een een injectie 51Ä betalen, dus even bij verschillende instanties informeren.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-05-2010 10:27 Milani wrote:

Mij is het aangeraden voor Bali vorig jaar om het te laten doen en toen was daar op een gegeven moment geen serum meer tegen rabi�s en heeft weken geduurd voor het er weer was.
Milani, je weet toch dat dat hele verhaal van 'het medicijn is op' lulkoek was om arme mensen geld uit hun zakken te kloppen he?

http://blog.indonesiepagina.nl(...)or_gratis_vaccin.php

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 01-05-2010 10:27 Milani wrote:

Mij is het aangeraden voor Bali vorig jaar om het te laten doen en toen was daar op een gegeven moment geen serum meer tegen rabiŽs en heeft weken geduurd voor het er weer was.

Met preventieve vaccinatie "koop" je slechts wat meer tijd, tot ca. 1 week, om je te laten behandelen tegen een rabies-besmetting. Ondanks de preventieve vaccinatie moet men nog altijd met een behandeling achteraf beginnen nadat men gebeten / gelikt / gekrabd is.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Yerun
Nee dat wist ik echt niet Yerun en heb het voor waar aangenomen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Amed east Bali

Helemaal correct dat heeft de ggd ons ook mede gedeeld.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Ik ga binnenkort ook terug en heb ook even navraag gedaan of het nut had mij te laten inenten, wordt niet gedaan en zelfs sterk afgeraden. Pas inenten indien iets gebeurd, maar zeker niet op voorhand.

Milani
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar september werd het aangeraden maar nu zijn bijna alle zieke honden op Bali weg.
Het ligt ook aan de streek waar je naar toe gaat en hoe lang.

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 02-05-2010 18:40 Milani wrote:
maar nu zijn bijna alle zieke honden op Bali weg.

Dat betwijfel ik.
De aanpak van het probleem gebeurt, op z'n zachts gezegd, nogal rommelig Emoticon: Wink

NGS stock photos

Carola78
Gebruiker
User icon of Carola78
spacer line

On 02-05-2010 03:31 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Met preventieve vaccinatie "koop" je slechts wat meer tijd, tot ca. 1 week, om je te laten behandelen tegen een rabies-besmetting. Ondanks de preventieve vaccinatie moet men nog altijd met een behandeling achteraf beginnen nadat men gebeten / gelikt / gekrabd is.

Je koop weliswaar tijd, maar die tijd is 3 dagen en niet ca. 1 week. Persoonlijk zou ik me laten inenten als je een jaar op Bali gaat wonen, waar rabies veel voorkomt. Het serum wat je als behandeling nodig hebt is schaars en afhankelijk van de plaats op je lichaam waar je gebeten wordt moet je er snel bij (hoe dichter bij je brein, hoe sneller je moet zijn) Als je dan moet afreizen naar Jakarta, is die gekochte tijd zeker handig. Je hebt 3 injecties nodig voor vertrek, met de laatste een maand voor vertrek en een re-vaccin elk jaar.

Kijk ook uit voor vleermuizen, veel mensen weten niet dat deze beesten ook erg goed rabies kunnen overbrengen. Maar..het is inderdaad vooral een persoonlijke keuze en het prijskaartje wat eraan hangt is vaak een overweging om het niet te doen. Ik werk zelf met wilde dieren en ik heb het dus wel gedaan. Helaas heb ik iemand gekend die de vaccins niet heeft genomen en het nu niet meer kan navertellen. Dus.. hoe objectief kan ik zijn?!

cabrio
Gebruiker
spacer line

Ik heb het eerder reeds geschreven dat dit zo goed als geen nut heeft en heb het nogmaals nagevraagd en mijn arts vertelde mij opnieuw het niet op voorhand te laten doen omdat dit weinig effectief is, zijn advies was zelfs het zeker en vast niet te doen.
Dit heeft pas echt zijn werking eens je ook inderdaad besmet bent, dus is het beter om je pas te laten vaccineren eens je gebeten bent en de kans bestaat dat je besmet bent.

Moppie
Gebruiker
spacer line

wij hebben ons voor hondsdolheid laten inenten hier in Bali, daar wij woonachtig zijn in Bali. Er is nog steeds hondsdolheid onder de meeste straat honden, ondanks dat er steeds in de lokale kranten staat dat alle honden worden ingeŽnt. Wij hebben zelf twee Balinese honden en die zijn al reeds voor de tweede maal ingeŽnt. De prijzen lopen uiteen in ziekenhuizen, men zegt voor 20 euro per injectie, maar als je komt betaal je voor twee personen 1.800,000 Rp. voor drie injecties. Ik moet erbij zeggen wij zijn in het bezit van een Kitas. Dit wil zeggen dat je dan de lokale prijzen maar hoeft te betalen. Advies, als je uitkijkt en geen honden benaderd of aanhaal, is het echt niet noodzakelijk om je voor vertrek je te laten inenten tegen hondsdolheid. Er is nu in ieder ziekenhuis voldoende serum aanwezig.
Bij een eventuele bijt, binnen 24 uur in een ziekenhuis zijn voor een injectie.En kijk uit met apen, die zijn erg gevaarlijk en willen nog weleens bijten.

Veel plezier in Bali en denk niet teveel aan wat er allemaal kan gebeuren. Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,326,394 pageviews Een website van indahnesia.com