Nou ik heb "op aanraden van" een Vectone simkaart laten komen.
In Nederland bellen voor 3 cent/minuut naar vast of mobiel en sms 2 cent
Naar Indonesie bellen voor 3 cent/minuut naar mobiele nummers en sms 5 cent.
Gisteren de sim met de post ontvangen.
Proberen; ik heb zelf alles bij elkaar 4 telefoonnummers dus ik heb niemand nodig om alles uit te proberen (dat dacht ik toen nog).
Sms naar Nederlands nummer gelukt en inderdaad 2 cent
Bellen naar Nederlands nummer gelukt en inderdaad 3 cent.
Alhamdullilah, dat gaat goed.
Maar toen.
Sms-en naar Indonesisch nummer gaat niet.
Ik had hiervoor mijn eigen nummer geprobeerd. Er gebeurde niks behalve dat de sms-kosten van 5 cent van het tegoed af waren. Zou het er misschien aan liggen dat een dubbele sim heb? Kaart uit de telefoon, in een andere telefoon (want die heb ik ook zat) en nog een keer proberen. Zelfde verhaal.
Ik kon me niet voorstellen dat het eraan ligt dat dit nummer nu in Nederland is dus toch maar wat anders geprobeerd.
Sms-en naar Indonesisch nummer van vriendje. Geen afleverbericht en geen antwoord. Met ander nummer gesms-t of hij mijn sms wel of niet had ontvangen. Nee, dat ook niet. En ook nu WEL van het tegoed af. Nog maar een keer geprobeerd, misschien ligt het aan de malam minggu. Nee, wel tegoed kwijt geen sms aangekomen. Ook vanochtend opnieuw geprobeerd maar het werkt niet.
Bellen naar Indonesisch nummer gaat ook niet .
Ook dit heb ik geprobeerd naar mijn eigen nummer maar hij gooit hem er telkens uit. Zou het kunnen omdat het nummer nu in Nederland is?
Dan bellen naar Indonesisch nummer van vriendje. Tot vijf keer toe. Het GAAT gewoon niet. De telefoon zoekt verbinding maar zover komt het niet en wordt spontaan beeindigd. Ook vanochtend nog geprobeerd maar het gaat niet Hier zijn geen kosten af gegaan.
Ik ben hier uren mee bezig geweest, heb de simkaart in diverse telefoons gehad, alle instellingen uitgevlooid maar niks.
Vanochtend de klantenservice hierover gebeld, probleem uitgelegd, 10 minuten aan de lijn, verbinding verbroken. Nogmaals gebeld. Er zou gisteren een storing zijn geweest en ik moest het netwerk handmatig aanpassen naar Vcentone. Ok, gaan we doen. Maar Vectone komt helemaal niet voor in het rijtje. Ik kan kiezen uit drie: KPN, Vodafone en T-Mobile. Nogmaals gebeld. Ik moet kiezen voor KPN, op Nederland zetten, telefoon uitzetten, sim eruit en opnieuw erin en dan moet het lukken.
Niet dus. Sms-en komen niet aan, bellen gaat niet. Ik zie sowieso dat het netwerk regelmatig uitvalt.
Voor de vierde keer de klantenservice gebeld. Ik moet nu naar een verkooppunt om de sim on te wisselen. Dat wordt dus morgen.
Vooralsnog kan ik hier niks mee.