Biljetten wisselen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Graag had ik geweten dat het mogelijk is van biljetten van 100 en 200Ä te wisselen bij de money changer en of de bank.
In BelgiŽ aanvaard men liever geen grote biljetten.

Bedankt

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als je euro"s naar indonesie wil meenemen liefs biljetten van 50 euro want erboven nemen ze niet aan.Munten nemen ze ook niet aan.En papiergeld mag niet beschreven zijn en geen scheurtjes bevatten.Ze mogen ook niet verkreukelt zijn.

Shalom

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Vorig jaar in zowel Seminyak als in Singaradja en Surabaya geen enkel probleem gehad om biljetten van 100 en 200 euro te wisselen Emoticon: Smile

hati hati, pelan pelan

bambang
Gebruiker
spacer line

Je bent rijk Senior. Ik heb nooit een biljet van 100 of 200 in mijn handen gehad. Wel 5, 10, 20 en 50. Zielig he.

sjefke
Gebruiker
spacer line

bij de money changer kijken ze nog niet eens raar op als je een briefje van vijfhondert
neerlegt helemaal geen probleem ze wisselen graag je euro.s

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Inderdaad, grote Euro-biljetten wisselen, ook die van E 500,-, levert geen enkel probleem op. Wel geldt dat de biljetten ongeschonden, schoon en (bij voorkeur) kreukvrij dienen te zijn.

If you have nothing to loose, you can risk everything

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Maar waarom niet gewoon pinnen in IndonesiŽ? Dat kan ook makkelijk en gaat sneller dat wisselen bij de money changer....

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Pascal

Als je geld wissellt......tel je biljetten goed na, er kunnen er plotseling zomaar een aantal verdwenen zijn. Beter is, zoals Novi schrijft, gewoon pinnen. Snel en geen gedoe bij een moneychanger of in de rij staan bij een bank. Aan pinapparaten in Indonesie geen gebrek.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 26-04-2010 09:19 NoviKirana wrote:
Maar waarom niet gewoon pinnen in IndonesiŽ? Dat kan ook makkelijk en gaat sneller dat wisselen bij de money changer....

Er zijn in de dagelijkse praktijk nog erg veel Nederlanders (m.n. degene die werkzaam zijn in de horeca, de klusjesbranche, de autohandel, etc., etc.) die van en met hun contante (lees: belastingvrije) geld op vakantie gaan.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bij mij geen zwart geld Amed ( ik heb geen hotel hť )
Maar aankomen in Bali en gaan pinnen Emoticon: Nooo dat doe ik pas mij centen opzijn.
Nog 2 weken wachten

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

barang
Gebruiker
spacer line

misschien zeg ik niet goed maar als je naar ri gaat,
en je wil niet pinnen of wisselen dan gewoon naar de bank,
en rek.openen .en klaar toch.elke keer als je geld nodig heb,dan ga je naar die bank.
toch makkelijk en veilig.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Je kunt niet zomaar een rekening openen in IndonesiŽ....En geld oversturen van hier naar die rekening in IndonesiŽ kost erg veel geld, terwijl pinnen relatief goedkoop is of bij sommige banken niets kost

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

In mijn ervaring levert contant geld altijd meer op dan pinnen. Ik heb dit meermalen geprobeerd.

Pinnen is inderdaad wel veiliger, maar helaas dus niet het meest voordelige. Emoticon: Nooo

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 26-04-2010 19:47 schreef Nemesis:
In mijn ervaring levert contant geld altijd meer op dan pinnen. Ik heb dit meermalen geprobeerd.

Pinnen is inderdaad wel veiliger, maar helaas dus niet het meest voordelige. Emoticon: Nooo

Oh echt? Dat wist ik niet. Ik had altijd het idee dat ik met mijn privťrekening gratis kon pinnen daar met mijn wereldpas. Maar nu met het pasje van de stichting zie ik wel dat het 2,50 euro per keer kost....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,795 pageviews Een website van indahnesia.com