gezocht ervaringen Maleisisch en/of Indonesisch Borneo

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
nyonyacilla
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik ben bezig om mijn reis te plannen naar Borneo. Ik weet niet zo goed of ik alleen naar Maleisie zal gaan of dat ik het combineer met het Indonesische gedeelte. Het lijkt mij bijvoorbeeld super gaaf om met zo'n klotok een paar dagen in het tanjung puting national park te verblijven. Zijn er mensen op het forum die beide gedeeltes hebben bezocht? Ging dit makkelijk qua vervoer? Ik heb gezien dat DAS vluchten aanbiedt.
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

nyonyacilla
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Alweer een hele tijd geleden heb ik dit bericht gepost. Ik weet nog steeds niet precies wat de planning is maar ik weet wel dat ik heel graag naar Kalimantan wil en dan naar het tanjung puting national park. Zijn er mensen op dit forum die vanaf kuala lumpur naar tanjung zijn gegaan? Ik zou het handig vinden als iemand mij kan informeren.
groetjes
Priscilla

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Priscilla,

Er zijn hier wel mensen die Tanjung Puting kennen, die melden zich wellicht nog.
Ikzelf heb een aantal jaren achter elkaar vooral Sabah en Sarawak (dus het Maleisisch deel) bezocht en ook Pontianak en vandaar het binnenland in. Vervoer echter in het Maleise of Indonesische deel is niet met elkaar te vergelijken (vandaar dat ik toen ook het Maleise deel gekozen heb).
Misschien hiermee dan toch een heel klein beetje antwoord op je vraag. Heb deze vraag destijds (in april) gemist.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nyonyacilla
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,
Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat Kalimantan een stuk moeilijker is qua reizen. Heb je nog een tip voor mij voor Maleisisch Borneo? Wat vond je echt de moeite waard?
groetjes

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn met name in Sarawak veel nationale parken die makkelijk(er?) toegankelijk zijn. Wat me altijd het meest is bijgebleven zijn de boottochten landinwaarts met van die supersnelle motorboten die soms wel met 80km/uur de rivier afrazen. Maar echt dieper het binnenland gaat dat meestal niet meer. En natuurlijk de longhouses van de orang Dayak. Minder is de gigantische houtkap met alle gevolgen van dien. In Maleisie ook meer aandacht voor ecotourisme en kwaliteit.
Het noordoosten van Sabah vond ik ook iets mystieks met een grotere Philippijnse bevolking dan een Maleisie. Kuching en KL zijn al jarenlang erg in beweging en gaan steeds meer op KL lijken.Ik vind Kuching leuker maar dat komt ook omdat het kleiner is.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,026 pageviews Een website van indahnesia.com