Het weer in Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
am_22
Gebruiker
spacer line

Hoi lezers.

Aanstaande zondag vertrek ik voor twee weken naar Bali. We blijven drie dagen in Kuta, drie dagen in Ubud en de rest van de vakantie in Sanur.

Als ik de weervoorspellingen van komende weken kijk dan zie ik dat het de komende twee weken gaat onweren en regenen. Het is bij mij bekend dat april nog in het regenseizoen zit en kan uitlopen tot en met begin mei. Echter, ik vraag me toch af of het werkelijk zo dramatisch is als de websites (bijv. zoover.nl) aangeven. Is het niet zo dat het onweren en regenen iedere keer maar voor ongeveer een half uurtje is?

Hoop dat iemand een antwoord heeft!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

am_22
Gebruiker
spacer line

Thanks!

Weet dus niet wat ik moet verwachten :(

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-04-2010 11:18 am_22 wrote:
Thanks!

Weet dus niet wat ik moet verwachten :(

Waarom niet?

On 24-01-2010 21:22 Jasri2010 wrote:
�h, heeft het chinese nieuwjaar iets met het weer te maken??? Volgens mij zitten we gewoon in het regenseizoen..... toch? En dat betekent dat het heel lokaal heel spontaan heel hard heel lang of heel kort kan regenen....

De temperatuur ligt tussen de 30� en 35�C en zon is er de hele dag door, tenzij er net zo`n plensbui neerkomt.... Bovendien is het vochtig warm, tropenklimaat dus.

On 18-05-2009 19:00 NoviKirana wrote:
Ook in het regenseizoen kun je het prima naar je zin hebben in Bali. Soms wel even rekening houden met flinke buien, die een stuk heviger zijn dan in NL. Maar ze komen over het algemeen rond vrij vaste tijden, dus daar kun je het programma wel een beetje omheen bouwen. Soms sta je ineens tot je enkels in het water, maar dat is ook maar plaatselijk. Prima te doen in het regenseizoen! En het is er natuurlijk niet zo koud bij als in NL, dus dat geeft ook al een heel ander gevoel.

En nog een aantal van dergelijke berichten. Ja, het kan/zal regenen, maar vaak is dit maar 'even', uurtje.. misschien twee.

am_22
Gebruiker
spacer line

Heb die reacties gelezen ja. Maar de weerberichten doen overkomen alsof het hele dagen gaat regenen en bewolkt gaat zijn.

Ik ga maar uit van het positieve en de meeste reacties op dit forum dan. Emoticon: Smile

Iemand die misschien kan vertellen hoe het weer daar nu is?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die websites zijn te algemeen, de reacties hier zijn van mensen die er op vakantie zijn, er wonen en/of er werken. Trek zelf je conclusie maar. Emoticon: Wink

Ik weet niet hoe het weer daar nu is, maar bijna 2 weken geleden in Ubud hadden we iedere dag een bui.

am_22
Gebruiker
spacer line

Ja, vind het zonde om me nu erg druk te maken. Kans is er dat er gewoon niets aan de hand is en het een zonnige vakantie wordt. Maar dacht dat er misschiem hier al iemand zou zijn die me meteen kan geruststellen. :-)

'k Wacht het af!

poemjor
Gebruiker
spacer line

Ik heb gehoord dat het vandaag strak blauw was.
Wij vertrekken ook zondag, en we zien wel wat het weer doet, de temperatuur is in ieder geval beter als hier. Alhoewel de voorspellingen voor hier er goed uitzien.
Een fijne vakantie Emoticon: Cooool

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Afgelopen maandag had het 's middags even geregend(Sanur). Vorige week waren we een middag in Ubud en toen heeft het de hele middag geregend. De rest van de week heeft het af en toe geregend (Sanur). Wij hebben geen probleem met de regen, vinden het zelfs wel lekker. Op dit moment zitten we in Jogja en het is nu 34 graden (17.20 uur).

Milani
Gebruiker
spacer line

Het is idd drie dagen regen en bewolkt geweest maar zit hier al een half jaar en echt pracht weer bijna geen regen of in de nacht en vandaag weer prachtig zonnig strandweer.
Groeten uit Sanur Emoticon: Bye bye

barang
Gebruiker
spacer line

am22,

setelah hujan akan panas jua ,(je weet toch: na regen komt weer zon.)

je bent in indonesia dus regen is niet erg toch .is goed voor de grond en de planten.

barang

barang
Gebruiker
spacer line

oh ik vergeet nog am 22, selamat jalan ja.

barang

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

vandaag is er weer weer op Bali, ook in Sanur.... Emoticon: Wink

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Als je je druk gaat maken om het weer in IndonesiŽ dan ben je duidelijk nooit eerder naar IndonesiŽ geweest. Er zijn mensen, zoals wij, die juist het regenseizoen prefereren omdat het een aangename verkoeling geeft en de regen bijna nooit hele dagen lang valt. Veelal is het een uurtje en dan is het voorbij. Maak je dus geen zorgen, dat doen de IndonesiŽrs ook niet.

From Dayeuhkolot with love

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,737 pageviews Een website van indahnesia.com