50.000 families op Bali hebben geen toegang tot stroom

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

50.000 families op Bali hebben geen toegang tot stroom
Gepubliceerd op 20 april 2010 08:57
Het chronische tekort aan stroom op Bali wordt wellicht het meest zichtbaar door het feit dat er op dit moment zo'n 50.000 verzoeken tot nieuwe aansluiting en 8.900 verzoeken tot vergroting van de aansluiting op de plank liggen en dus niet behandeld worden.
Lees verder , klik op de titel

Frederik
Gebruiker
spacer line

Ach, ik las op het forum dat 't er toch maar materialistische oplichters zijn met achterlijke hindoe-ideeen. Een hotelier alhier laat zelfs pembantu's uit java overkomen omdat die balinezen om de haverklap zo'n hindoe feestdag hebben en dan met de hele familie aan de deur komen bedelen.

Als de wereld was zoals zij zou moeten zijn was ik beter af

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Frederik; je hebt geen flauw idee hoe het er aan toe gaat in dit land he? Het is doodnormaal dat je een werkster ergens vandaan haalt waar het je bekend is, mee neemt van waar je vandaan komt, waar anderen goede ervaringen mee hebben e.d. en dan kan het inderdaad zo zijn dat een (Islamitische of Christelijke) werkster van Java minder vrije dagen heeft voor het zelfde loon. De keuze is dan - zakelijk - snel gemaakt. Bovendien zal ze net zo gelovig zijn als jouw Hindoe-vriendinnetje die geen baan heeft omdat mevrouwtje ook morgen weer een tempelfeest heeft.

Bovendien maakt het echt niet uit wat 'die ene hotelier' allemaal doet. Ze komen zelf in grote getalen van heinde en verre naar het eiland toe om hun geluk te beproeven.

Je stellingen zijn tot het irritante toe puur feitelijk, en stroken niet met het hedendaagse Indonesie. Kennelijk heb je een enorme 'plaat voor je harses' zoals ze dat wel eens zeggen. Hopelijk blijf je lekker in Nederland, want dadelijk brandt je je nog aan de werkelijkheid. Au! En dan zijn anderen allemaal fout? Tssk..

Ho Lee Fuk

FredC
Gebruiker
spacer line

Frederik:

Wie zichzelf hoog stelt mag anderen niet gering achten - Johann Wolfgang von Goethe

Frederik
Gebruiker
spacer line

Yerun,

Wel 'ns gehoord van ironie?

Als de wereld was zoals zij zou moeten zijn was ik beter af

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 20-04-2010 12:10 Frederik wrote:
Een hotelier alhier laat zelfs pembantu's uit java overkomen omdat die balinezen om de haverklap zo'n hindoe feestdag hebben en dan met de hele familie aan de deur komen bedelen.

Wel de feiten goed weergeven: De bewuste hotelier laat geen pembantus overkomen uit Java en/of Lombok, maar huurt slechts personen uit Java / Lombok in die al (legaal) op Bali wonen/werken/verblijven.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Om terug te keren naar de topic over de elektra:

Lijkt in de praktijk erg sterk op een kunstmatig gecreeerd "tekort". Het blijft m.i. nml. apart dat zodra je kans ziet om Rp. 500.000,- aan je aanvraag toe te voegen, je binnen 24 uur de mannen van de PLN voor je deur hebt staan om je boeltje aan te sluiten of je bestaande aansluiting te verhogen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-04-2010 13:00 Amed East Bali wrote:

Lijkt in de praktijk erg sterk op een kunstmatig gecreeerd "tekort". Het blijft m.i. nml. apart dat zodra je kans ziet om Rp. 500.000,- aan je aanvraag toe te voegen, je binnen 24 uur de mannen van de PLN voor je deur hebt staan om je boeltje aan te sluiten of je bestaande aansluiting te verhogen.
Dat is inderdaad een bekend verhaal, en met 50.000 aansluitingen op de plank kunnen ze even vooruit.

In Yogya wilde ik ooit telefoon (om vervolgens internet te krijgen).. alles was vol, maar het kon wel voor 4 miljoen. Enige tijd later een meet-mannetje van Telkom in de straat, die sprak ik aan met de vraag hoe het gesteld was met de beschikbaarheid. "Meer dan voldoende hier"... tja..

Ho Lee Fuk

simpati
Gebruiker
spacer line

maar huurt slechts personen uit Java / Lombok in die al (legaal) op Bali wonen/werken/verblijven.
Die waarschijnlijk allemaal een KIPS hebben, een KIPS is een verblijfsvergunning voor IndonesiŽrs uit andere provincies.

De PLN heeft nog steeds een regime wat doet denken aan de eerdere STASI in de DDR, ook in Oost Java.
Jan

FredC
Gebruiker
spacer line

On 20-04-2010 12:50 Frederik wrote:
Wel 'ns gehoord van ironie?

Wikipedia: Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. Ironie geldt daarbij als de 'milde', subtiele vorm: de dubbele bodem, die enige geoefendheid van een lezer vergt om haar te herkennen. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" ( het wapen van de zwakke ). Ironie is een vorm van humor .

Ik lach me rot! Maar ik zie het milde, subtiele er niet van in. Dat zal ongetwijfeld mijn beperking zijn. Emoticon: Confused

FredC
Gebruiker
spacer line

PLN is gewoon goede business voor een paar zakkenvullers. Dat is niet alleen in Bali zo. hoor! Mijn generator maakt behoorlijk wat uren.

PeterH
Gebruiker
spacer line

On 20 April 2010 13:00 Amed East Bali wrote:

Kop. Spijker. Slaan. Zelfde geldt overigens voor telefoon.

Laat onverlet dat de stroomvoorziening knudde is (naar westerse standaards dan) dankzij de verouderde centrales, de slechte kabels naar Java en de piekbelasting die het maximale vermogen van de centrales nadert.

Voor Indonesische begrippen is Bali het paradijs, begreep ik van een vriend die net terug is van Sumba, Flores en de Molukken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-04-2010 12:30 PeterH wrote:

[quote removed]
Voor Indonesische begrippen is Bali het paradijs, begreep ik van een vriend die net terug is van Sumba, Flores en de Molukken.

Dat weet ik wel zeker. En daar kan ik nog veel gebieden aan toevoegen.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-04-2010 12:30 PeterH wrote:

[quote removed]

Kop. Spijker. Slaan. Zelfde geldt overigens voor telefoon.

Laat onverlet dat de stroomvoorziening knudde is (naar westerse standaards dan) dankzij de verouderde centrales, de slechte kabels naar Java en de piekbelasting die het maximale vermogen van de centrales nadert.

Zijn het die slechte kabels NAAR Java of VAN Java? Daar Bali 200MW energie nodig heeft en dit uit Java moet komen, ben ik geneigd te stellen dat de kabels NAAR Bali gaan, dus VAN Java.

Ho Lee Fuk

PeterH
Gebruiker
spacer line

On 23 April 2010 06:29 Yerun wrote:

[quote verwijderd]
Zijn het die slechte kabels NAAR Java of VAN Java? Daar Bali 200MW energie nodig heeft en dit uit Java moet komen, ben ik geneigd te stellen dat de kabels NAAR Bali gaan, dus VAN Java.

Naar ik begrijp liggen er vier hoogspanningskabels op de bodem van de zeestraat tussen Java en Bali, waarvan er inmiddels twee niet meer functioneren en de derde in slechte staat is. De vierde is goed. Die kabels dienen inderdaad voor het transport van stroom van de centrales op Oost-Java naar Bali. Op Bali streeft men naar minder afhankelijkheid van Java voor de energievoorziening, ook omdat de defecte kabels niet worden vervangen en het risico op uitval dus erg groot is - vandaar onder meer de betrokkenheid van Nippon Electric bij het zoeken naar alternatieve lokale energiebronnen, zoals geothermische electriciteit.

simpati
Gebruiker
spacer line

Iedereen met een gezond verstand kan met name in Zuid Bali zo een lijst maken waar flink energie bespaard kan worden zonder grote investeringen.
Het is net als met de rest in Bali dat er wordt geinvesteerd als een kip zonder kop, men wil meer toeristen, overnachtingsplaatsen en plaatsen waar de toerist zijn geld kwijt kan in overvloed, maar de toegangswegen naar de luchthaven en binnen Kuta en Legian zijn een regelrechte ramp.
De Hindoes maken het dan vaak nog moeilijker door gewoon de wegen af te sluiten vanwege een ceremonie.
De politie staat voor Jan met de korte achternaam het verkeer te regelen, de mannen met de geblokte sarongs bepalen waar het verkeer naar toe gaat.
De taxis buiten de Blue Bird zijn bandieten, niemand die daar tegen op durf te treden.
Een becak kan niet in Zuid Bali want dat wil de westerse toerist niet.

Heel belangrijk blijft dat de Balinees richting Java kan blijven wijzen, zij zijn van al die toestanden de schuldige!!
Wij hebben in Oost Java ook regelmatig een paar uur geen elektrisch,ik hoor niemand mopperen.
Degene die Sumatra een beetje kent weet dat het daar nog veel erger is gesteld met de elektriciteit, de Sumatraan blijft daar rustig bij.
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,671,727 pageviews Een website van indahnesia.com