Waar doen we de locals een plezier mee?

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Eind Mei gaan we naar Bali (Amed). Er zal vast nog wel wat ruimte in onze koffers zitten waar we iets uit Nederland kunnen stoppen waar we locale bewoners heel blij mee maken. Maar wat is daar "nodig"?

Drop, kroketten of kaas is niet echt nodig lijkt me, maar wel lekker voor degene die er van houdt. Over kinderkleertjes staat hier genoeg, daar zijn zelfs verzamelaars voor heb ik begrepen.

Iemand suggesties?

beesie37
Gebruiker
spacer line

ik hoorde dat ze dol zijn op chocolade.
en dat wil ik ook wel mee nemen alleen vraag ik me af hoe ik dat in indonesie goed ga houden met de warmte..
anders is het straks chocomelk whahaha

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Alles is in Indonesie te koop, vaak nog veel goedkoper als in Nederland ook.
Een voorbeeld zou kunnen zijn dat je een schoolkind zou willen helpen met de aanschaf van schriften en pennen, dan kan je dat daar werkelijk voor een appel en een ei kopen, waarom zou je het dan mee gaan slepen.
Standaardvraag van al mijn Indonesische kennissen, buren en bekenden of ik een oleh2 heb meegenomen voor ze, ze denken dat ik voor half Indonesie souvenirs mee ga nemen.
Dan komt chocolade goed van pas, liefst witte chocolade hahahaha.

simpati
Gebruiker
spacer line

Met UANG of in gewoon Nederlands GELD kan je de Balinees blij mee maken, geen gesleep en kan je overal opnemen met de bankpas uit NL.

FredC
Gebruiker
spacer line

Onzin, daarmee maak je iedereen blij. Dat heeft niets met een Balinees van doen, dacht ik zo. En geld is zo op, niets blijvends.
Geen fantasie, dat is duidelijk.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-04-2010 11:43 FredC wrote: Onzin

Oeps, Fred, het o-woord... Maar even serieus, als ik Merapi was zou ik rijst meegeven. Daar zijn Indonesiers gek op. Dat willen ze wel drie keer per dag eten.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-04-2010 09:38 Malam wrote: liefst witte chocolade hahahaha.

Tegenover een vorig huis van me werd fanatiek door kinderen badminton gespeeld. Ik zorgde altijd (elke effing dag dus) voor een verfrissing. Sirup, cola, snoepjes, koekjes. Op een kwade dag kwam ik aanzetten met coklat putih. Dat was bijna niet te slijten, tot een schaap over de dam ging. En toen was het hek van de dam. Lekker zoet! En maar zeuren om witte chocolade.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-04-2010 12:25 guna2 wrote:

[quote removed]

Tegenover een vorig huis van me werd fanatiek door kinderen badminton gespeeld. Ik zorgde altijd (elke effing dag dus) voor een verfrissing. Sirup, cola, snoepjes, koekjes. Op een kwade dag kwam ik aanzetten met coklat putih. Dat was bijna niet te slijten, tot een schaap over de dam ging. En toen was het hek van de dam. Lekker zoet! En maar zeuren om witte chocolade.

Indonesiers zijn wild op alles wat wit is. Emoticon: Shiny
Witkoppen want die hebben volgens hun allemaal een volle dompet. Emoticon: Nooo
Geloofsidioten die het liefst zo'n lange witte jurk dragen. Emoticon: Angry
De dames die met allerlei gemene chemicalien hun gezicht in en in wit trachten te maken. Emoticon: Clown
Dus het ligt voor de hand dat ook witte chocolade populair is Emoticon: Yummie!

glitter
Gebruiker
spacer line

arthur,stroopwafels,apenkoppendrop,,geld,chocolade,
er is wel zwart strand.wel fijn om te duiken.
veel plezier.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Geld?????
Geld?????
Geld?????
Vertel Glitter!
Stroopwafels, ja
Apenkoppendrop hmmm tja
Chocolade ja ja ja.
Geld? Emoticon: Confused
Speel jij filantroopje?
Of heb jij nog het ouderwetse idee van spiegeltjes en snuisterijen zijn uit de tijd dus ik strooi maar met geld voor die barbaren? Emoticon: Shiny
Verklaar je is nader? Emoticon: Shiny

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Tot zover is alleen glitter met concrete voorstellen gekomen. Geld geef ik genoeg uit daar en chocola of stroopwafels is i.v.m. de warmte geen optie lijkt me, zeker geen witte, ik vrees dat het op is na een reis van 18 uur... Emoticon: Wink

Dan toch maar Bas v.d. Heyden's dropvoorraad plunderen dus?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-04-2010 21:37 Arthur wrote:
Tot zover is alleen glitter met concrete voorstellen gekomen. Geld geef ik genoeg uit daar en chocola of stroopwafels is i.v.m. de warmte geen optie lijkt me, zeker geen witte, ik vrees dat het op is na een reis van 18 uur... Emoticon: Wink

Dan toch maar Bas v.d. Heyden's dropvoorraad plunderen dus?

Zou ik gewoon doen, neem 10 kilo drop mee, witte chocolade is geen optie, gelijk heb je.
Ik neem het al jaren mee dom, dom, dom.
Goed gedaan jochie, sorry maar je kan ondanks dat Indonesiers bestorven zijn op ikan asin (zoute vis) geen stukje zoute drop aan ze kwijt.
Maar jij weet het Emoticon: Yes!
Veel succes Emoticon: Bye bye
Ben een beetje ziek aan het worden van mensen die het allemaal zo goed weten.
Vragen wat en geloven het niet, waarom vraag je het dan?
Drop meenemen voor Indonesiers, omdat witte chocolade geen optie is, teeeeeeering ik stop er mee, denken die hampels nu echt dat er geen koelkasten bestaan op Bali????????

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

De Indonesier houdt over het algemeen niet van drop. Chocolade is hier volop te krijgen, je kunt hier zelfs in restaurants kroketten, bitterballen, frikandellen en wat dies meer zij bestellen (Sanur). Ze zijn gek op stroopwafels!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam,
even goed lezen, hij zegt niet dat het gesmolten is maar dat het op is, m.a.w, hij lust het zelf te graag (denk ik)

zeker geen witte, ik vrees dat het op is na een reis van 18 uur...

Maar je hebt gelijk drop neem ik alleen voor mijn nederlandse vrienden + metworst + stroopwafels enz. kan geen drop kwijt aan indonesiers.
Chocola gaat ook mee en dat smelt niet in de koffer in het vliegtuig tijdens de reis, het is koud in het ruim. Bij aankomst in de koelkast en dan blijft het goed. De choc. die daar verkocht wordt is niet lekker, te zoet en te vet.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Arthur,
Als je het over blij maken hebt, (dan bedoel ik de kinderen), toen wij er waren had ik veel balonnetjes meegenomen en waterbommen(balonnen om water in te doen)
Daar waren ze op het strand zo gek mee, leuk om naar te kijken.
En chokotoff zijn ze ook blij mee.
Als het over "wat is er nodig" gaat, tja... eigenlijk hebben ze daar weinig te kort volgens mij, de lokale vissers zijn altijd wel armer (wonen in houten hutten op het strand en zo)
Daar had ik dan wat kinder-en babykleertjes bij die anders toch hier in de textielcontainer belanden. En daar waren ze ook zťťťr blij mee.

andre
Gebruiker
spacer line

Rookworst en de Playboy Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Neem niet te veel drop mee, en al helemaal geen zoute. Dikke kans dat ze het afschuwelijk vinden, en het zelfs uit beleefdheid niet eens binnen houden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-04-2010 10:07 andre wrote:

Rookworst en de Playboy Emoticon: Wink
Neem hem dan wel in digitaal formaat mee, want als ze je controleren ben je het kwijt. Ten eerste omdat het personeel die boekjes maar al te graag wil hebben en ten tweede omdat het niet ingevoegd mag worden.

Rookworst? Absoluut!

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Lekker kort door de bocht Malam, beetje minder kan ook wel zeg.. Ik probeer een beetje na te denken over wat wel en niet mogelijk is, ga jij zo reageren, hou dan je mond ga naar het volgende topic als je je er zo aan stoort. Op de sceptische manier zoals je schrijft kreeg ik niet de indruk dat je meende wat je schreef:

hahahaha.

Of heb jij nog het ouderwetse idee van spiegeltjes en snuisterijen zijn uit de tijd dus ik strooi maar met geld voor die barbaren?

Verder tot de orde van de dag.
Chocola dus? Ondanks de autoreis van Denpasar naar Amed?
Balonnetjes.
Stroopwafels.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 20-04-2010 22:27 Arthur wrote:

Balonnetjes.
Stroopwafels.

Gewoon meenemen en bij voorkeur oranje ballonnen met opschrift WK voetbal 2010
Bij een vorig voetbal evenement had ik oranje t-shirts en petjes met opschrift voor het Ned. elftal mee: was ze zo kwijt, het hele dorp liep er mee.......

hati hati, pelan pelan

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Balonnetjes.
Stroopwafels.

Alles aan reclamemateriaal waar maar iets nederlands op staat, balpennen, sleutelhangers, flesopeners, petjes enz. en inderdaad alles wat met voetbal te maken heeft.

Chocola verpak ik in een klein koeltasje, van die dingen die een supermarkt verkoopt voor het vervoeren van diepvries spullen. Eventueel op maat knippen, is altijd goed gegaan en de taxi naar Amed heeft vast wel airco, geen zorgen dus.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 20-04-2010 22:53 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Alles aan reclamemateriaal waar maar iets nederlands op staat, balpennen, sleutelhangers, flesopeners, petjes enz. en inderdaad alles wat met voetbal te maken heeft.

Chocola verpak ik in een klein koeltasje, van die dingen die een supermarkt verkoopt voor het vervoeren van diepvries spullen. Eventueel op maat knippen, is altijd goed gegaan en de taxi naar Amed heeft vast wel airco, geen zorgen dus.

In "Amed Cafe", de lokale mini-market direct bij binnenkomst is Amed, kun je gewoon Ritter chocolade-blokken en Toblerone-repen kopen, dus doe geen moeite om te proberen chocola te transporteren en koel te houden.

Zelfde geldt voor pennen, schriften, stiften, etc., etc., Alles is te koop bij / in "Amed Cafe". Houd er wel rekening mee dat alles wat je uitdeelt aan de kinderen, direct teruggebracht wordt naar de winkel zodat men de helft van wat jij ervoor betaald hebt in harde cash in de handen krijgt.

Waar ze echt gek op zijn? Stickers. Of het nu een bedrijfs, verenigings, promotie of weet ik veel wat voor sticker is, ze worden er hysterisch van.

If you have nothing to loose, you can risk everything

andre
Gebruiker
spacer line

Smaakjes-thee (ook hier steeds meer verkijgbaar, maar nog lang niet overal)

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Bedankt voor de nuttige bijdragen allemaal. In het topic wat guna2 aangeeft staat ook een hoop.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,597,624 pageviews Een website van indahnesia.com