Aswolk boven Europa

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
107 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
asepers
Gebruiker
spacer line

Op 16-04-2010 16:47 schreef Anne Mieke:
Nee, ff serieus, op de teletekstpagina van de NOS staan toch echt een aantal verwachte vluchten tussen inderdaad heel veel geannuleerde. Hier zitten ook KLM vluchten bij.
Ik hou het nieuw zeker wel bij.

http://casper.frontier.nl/eham/

Hier zijn volgens mij de vlieg-bewegingen te volgen boven nederland,ook kan je tot een jaar terug gaan om vlieg-bewegingen terug zien.

beesie37
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam heb je al wat vernomen van je luchtvaart maatschappij?

Het ziet er nog steeds niet goed uit.... op cnn zeiden ze dat het zeker nog 48 uur gaat duren.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

beesie37, de situatie in GB zal naar verwachting verslechteren gedurende de dag, vliegverbod is daar nu tot 19:00 lokale tijd. Belgie blijft ook dicht tot zeker 20:00, dus ik vermoed dat Nederland niet om 14:00 open zal gaan, en al doen ze dat wel, kunnen de vliegtuigen nergens heen want DLD is ook nog gesloten. Emoticon: Puh!

beesie37
Gebruiker
spacer line

vrees dat we er vijdag echt last van gaan hebben, als we al kunnen vliegen vrijdag grrrrrrrr

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mogge,

Volgens de laatste berichten zou het tot 14.00 uur duren maar ik las ook ergens dat het mogelijk ook nog tot vanavond zou duren (NOS en Nu).
De vlucht van Malam staat op de Tkst pagina van de Nos met balienummer, op de KLM site staat geplande vertrektijd 20.55 (in tegenstelling tot gisteren toen ie er er nog geannuleerd op stond)
Omringende landen hebben ook niet allemaal hetzelfde besluit genomen. Op de diverse zenders zag ik dat Belgie oa tot vanavond 18.00 uur dicht is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
Gebruiker
spacer line

morguh Anne mieke,

ook weer vroeg uit de veren.....
nog plannen voor het weekend?

laten we hopen dat malam vnd gewoon kan vertrekken...
anders springen wij maar bij hem in zijn bootje whahahaha

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-04-2010 08:06 beesie37 wrote:
vrees dat we er vijdag echt last van gaan hebben, als we al kunnen vliegen vrijdag grrrrrrrr
Ah joh vrijdag is nog 6 dagen weg.

Ben altijd vroeg uit de veren. De plannen zijn inpakken,poetsen en de tuin doen Emoticon: Angry
Het heeft verdorie gevroren vannacht....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 17-04-2010 08:22 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ah joh vrijdag is nog 6 dagen weg.

Ben altijd vroeg uit de veren. De plannen zijn inpakken,poetsen en de tuin doen Emoticon: Angry
Het heeft verdorie gevroren vannacht....

zal je voorzichtig doen met het tempeltje in je tuin Emoticon: Nice
zodat hij later mooi kan pronken in mijn tuintje hihihi Emoticon: Bye bye Emoticon: Worship

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er zijn al berichten dat het nog zeker drie dagen kan gaan duren. UK dicht tot 19:00, Belgie 18:00. Nog geen update uit NL en DLD.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vulkaan op IJsland blijft spuwen

REYKJAVIK - De vulkaan onder de EyjafjallajŲkull-gletsjer in IJsland stoot zaterdag opnieuw een enorme wolk van rook en as uit. In vergelijking met eerdere dagen is de vulkaan niet minder actief geworden.

Dat heeft de meteorologische dienst in IJsland gemeld. De wind staat in zuidelijke richting, waardoor de aswolk zich naar het Europese continent beweegt. De aswolk heeft het luchtverkeer in grote delen van Europa platgelegd.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

nou, de vlucht van mijn man is inmiddels voor onbepaalde tijd gecanceld .....mooi is dat!

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 17-04-2010 09:09 schreef NoviKirana:
nou, de vlucht van mijn man is inmiddels voor onbepaalde tijd gecanceld .....mooi is dat!

heb je dus nog even het rijk alleen geniet ervan.............. je moet er maar het beste van maken toch

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-04-2010 09:09 NoviKirana wrote:
Da's mooi inderdaad, dan vliegt het vliegtuig niet met gevaar voor passagiers en medewerkers door die aswolk om je man thuis af te zetten. Wel zo sociaal. Emoticon: Puh!

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

oh, daar ben ik het helemaal mee eens hoor...liever niet vliegen als het gevaarlijk is......

Maar praktisch is natuurlijk anders. Met een jonge dochter was het de afgelopen weken al moeilijk om opvang te regelen voor de weken dat hij weg was op zijn oppasdagen....dus daar komen nu nog wat dagen bij dat ik wellicht zelf niet naar mijn werk kan...maar goed, 't is allemaal overmacht en daar heb ik wel begrip voor....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kan niet online inchecken, alles voorlopig tot 14.00 gesloten, er wordt aangeraden 4 uur voor vertrek de KLM site te bekijken of de vlucht geannuleerd is of niet, mocht de vlucht gannuleerd zijn vragen ze niet naar de luchthaven te komen, ja dat begrijp ik ook wel.
Tot op heden geven ze op geplande vertrektijd 21.00 werklijke vertrektijd onbekend.

KLM geeft op dat reizigers waarvan de vlucht geannuleerd is om kunnen boeken, neem kontakt op met je reisagent, dat is een goeie.
Ik heb geboekt bij vliegtarieven.nl, dat is Monty's in Haarlem, ik weet pas om 5 uur definitief of mijn vlucht geannuleerd is of niet, Monty's gaat om 4 uur dicht op zaterdag, lekker feestig allemaal.

Gisteren nog gemaild naar Monty's die zwijgen in alle talen, nu kan ik gaan bellen om te vragen welke stappen ik eventueel moet nemen als er geannuleerd wordt, 0.65 cent per minuut met een wachttijd van pakweg 20 minuten, kassa.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Practisch zal het inderdaad wel wat minder positief zijn ja. helaas. En er is nog meer 'minder goed' nieuws.

Brits luchtruim zaterdag niet meer open

SCHIPHOL - Het Britse luchtruim gaat zaterdag niet meer open in verband met de aswolk die boven het continent hangt na een vulkaanuitbarsting in IJsland. Het Nederlandse luchtruim blijft in ieder geval tot zaterdag 14.00 uur gesloten

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

geloof me, schiphol blijft vandaag naar alle waarschijnlijkheid gesloten. ik ben zojuist door me werk ingelicht dat mn afdeling (foodcourt lounge 1) ook vandaag de hele dag gesloten blijft...klm vliegt minstens tot 15.00-16.00 uur niet, transavia naar alle waarschijnlijkheid tot 20.00 uur niet en o.a. SQ, MAS en CX vliegen niet.....(voor degenen die mss hoop hadden vandaag naar indonesie te kunnen vertrekken)

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

malaysia airlines heeft tegen mijn man gezegd dat hij goed in de gaten moet houden wanneer het vliegverkeer hervat wordt en dan ZELF zijn vlucht moet omboeken, dus het lijkt erop dat ze niet zelf actief met een terugvlucht komen. Mocht er dan intussen weer een nieuwe aswolk vrijkomen en het alsnog weer worden stilgelegd dan konden ze niet zeggen of hij dan nogmaals recht zou hebben op een andere vlucht....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik houd de moed er in, ik zou vanavond om 21.00 uur vliegen, mocht er geannuleerd worden ga ik gelijk klm bellen voor een alternatieve vlucht.

beesie37
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam anders gaan we gewoon met zijn alle op schiphol voor vakantie vieren whahaahaha
maken we er een groot feest van.... Emoticon: Party!

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik hoop dat je de enige bent, Malam. Dan hoef je niet zo lang aan de telefoon te wachten.

Mijn voorspelling: Geen vliegverkeer voor een week, al zou dat optimistisch kunnen zijn.
Al zou deze vulkaan vandaag stoppen, wat ik niet zie gebeuren, dan duurt het nog zeker drie dagen voordat er weer gevlogen gaat worden.

Doem-scenario: de grote broer, die vlakbij deze vulkaan ligt, barst ook uit. Gevolg: minstens een maand geen vliegverkeer mogelijk, tenzij opeens de wind uit een andere richting gaat waaien, maar dan nog moeten ze om de aswolk heen vliegen.

Ik heb een kameraad zitten op KL (koop nog maar een boek!), maar ook mijn aflosser moet volgende week gaan vliegen vanuit Schiphol. Ik zie het niet gebeuren, dus ik ben nog een tijdje hier. Emoticon: Confused

beesie37
Gebruiker
spacer line

beter klapt die vulkaan 12 mei uit, dan zit ik gewoon paar weken langer op bali wat erg wat erg whahahahaha.

maar liever niet meer voor vrijdag want ik wil er natuurlijk wel gewoon komen

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Voor refunds en wijzigingen van KLM, kijk op www.klm.com/travel/nl_nl/prepa(...)ght_update/index.htm

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-04-2010 10:45 NoviKirana wrote:
malaysia airlines heeft tegen mijn man gezegd dat hij goed in de gaten moet houden wanneer het vliegverkeer hervat wordt en dan ZELF zijn vlucht moet omboeken, dus het lijkt erop dat ze niet zelf actief met een terugvlucht komen. Mocht er dan intussen weer een nieuwe aswolk vrijkomen en het alsnog weer worden stilgelegd dan konden ze niet zeggen of hij dan nogmaals recht zou hebben op een andere vlucht....

Pa en ma gaan hun derde nacht in Kuala Lumpur in. Ze kunnen wachten en omboeken tot 30 april ( Emoticon: So funny _! ), geld terug (zit je nog wel in KL) of naar omboeken Rome (als beschikbaar) en vanaf daar op eigen kosten reizen, maar heb ze geadviseerd dat niet te doen omdat de treinen toch al overvol zitten. Het wordt nu dus minder leuk voor ze. Emoticon: Clown

Verdere info voor reizigers met MH:
http://www.malaysiaairlines.co(...)icelandVolcanic.html

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam;

KLM schort alle vluchten voor zaterdag op

Helaas dus. Succes met omboeken of wat je in gedachte had.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,984,929 pageviews Een website van indahnesia.com