dilemma, wijze raad gevraagd!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
philippe17
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik heb een dilemma dat ik jullie graag wil voorleggen.

Een maand of zeven geleden heb ik tijdens een vakantie op Bali een hindoestaanse vrouw ontmoet. Haar leeftijd is 34, de mijne ook. Zij heeft een dochter van een jaar of elf uit een vorig huwelijk. Na een aarzelend begin in de vakantie sloeg uiteindelijk de vonk over en waren we verliefd. Terug thuis bleek de aantrekkingskracht groot genoeg om de relatie door te zetten; zij kwam mij opzoeken in Nederland. Ook deze periode was heel gezellig.

Echter aan het eind van deze vakantie kwam er een aap uit de mouw. Ze vertelde me dat ze een aantal maanden voor ze me ontmoette een relatie had gekregen met een man uit oost europa. Deze man wilde met haar trouwen en haar familie was al akkoord. (Haar familie wilde graag dat ze trouwde omdat 34 jaar en ongetrouwd daar heel erg ongewoon is) Zij had daarin toegestemd maar eigenlijk al snel spijt gekregen en wilde niet meer. Helaas was het huwelijk al gepland. Haar ouders accepteren niet dat het huwelijk niet doorgaat en willen perse dat ze trouwt.

Heftig. Omdat we allebei zo verliefd waren konden we de relatie niet stop zetten. dat geldt eigenlijk nu nog steeds. Tot nu toe hebben we elkaar drie maal voor een aantal weken ontmoet. We bellen bijna dagelijks en stimuleren elkaar om vol te houden. Ze heeft me verteld dat ze probeert het huwelijk langzaam van de baan te krijgen door de oost europeaan te ontmoedigen. Daarna zou ze dan hopelijk zonder de band met haar ouders te hoeven verbreken iets anders kunnen proberen.

Dit laatste is voor mij heel lastig. Al merk ik nu pas dat ik de gedachte aan 'die ander' altijd verdrongen heb. Ik heb gewoon steeds ontkent dat deze persoon bestaat en er niet aan gedacht.

Vorige week is er echter iets gebeurd dat mij nogal schokte. Ze had me een poosje geleden al verteld dat ze op reis moest in juni. Het was een nogal vreemd verhaal en het wekte mijn achterdocht. Een aantal weken passeerden en er bleef maar wat knagen. Toen ontdekte ik dat ze per ongeluk het wachtwoord van haar hotmail account op mijn oude laptop had laten staan.

Afgelopen weekend hield ik het niet meer en logde in op haar account. Ik voelde me er al beroerd onder, maar wat ik ontdekte maakte dat ik me nog beroerder voelde. Ik las namelijk dat de oost europeaan haar in december had bezocht zonder dat ik daarvan wat wist, maar nog erger was dat ik las dat ze hem binnenkort gaat opzoeken in oost europa en nog wel samen met haar dochter. Ook las ik nog dat ze een flirt (eenmailig seks) had gehad met iemand daar terwijl ik hier was.

Klap! Dat deed pijn. Al die tijd had ik me verstopt voor iets waarvan ik kon verwachten dat het de realiteit was. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik gedurende die tijd ook een one night stand heb gehad zonder dat zij daarvan wat wist, maar dat betekende niet echt wat voor mij. Nu weet ik even totaal niet meer wat ik hier mee aan moet. Aan de ene kant geef ik onwijs veel om haar. Aan de andere kant weet ik nu gewoon dat ik ook keihard bedrogen ben.

Wat ik nu echt niet meer begrijp is wat zij wil. Kan het nu echt zo zijn dat de druk van de familie haar drijft tot zulke rare bokkesprongen of is het allemaal een bull-shit verhaal en wordt ik verblind door liefde?

Wat ik in ieder geval zeker weet is dat zij dood en dood ongelukkig is met de situatie. Heel gestressed, veel huilen en vaak somber. Daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ze uit is op financieel gewin. Ze heeft een klein bedrijfje dat handelt in juwelen en betaalt bijvoorbeeld de helft van haar ticket naar Nederland, trakteert op etentjes etc. Niet heel gewoon voor iemand uit Indonesie.

Ik heb nog niet met haar over mijn ontdekking gesproken. Ik ben helemaal flabbergasted en weet niet goed meer wat te doen. Aan de ene kant kan ik de gedachte haar te laten gaan niet verdragen aan de andere kant is de motivatie om door te gaan zover weggezakt.

Geef ajb jullie wijze raad!... bedankt alvast...

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Sorry, Philippe, je noemt het zelf al mogelijk een bullshit verhaal en je bent verblind door de verliefdheid. Zij bedriegt jou, jij bedriegt haar, zij bedriegt de andere man(nen).
Zelfs al zij door haar familie gedwongen wordt om dit soort bokkesprongen te maken, vraag jezelf af hoe dit verder gaat lopen. Ze vertelt je pas aan het eind van de vakantie in Nl. haar verhaal. En haar verhaal zal hier niet eindigen, ik denk dat je dat diep in je hart ook wel weet. Wat zegt ze allemaal tegen die andere man??
Hoe komt ze aan zo'n vermogen, van een Indonesisch salaris kom je niet zo makkelijk 2 keer achter elkaar naar Europa met het vliegtuig, nu zelfs met dochter lief, ook niet voor de helft van de prijs.
Ik vind het een heel raar verhaal, zo raar dat ik me moeilijk kan voorstellen dat het een serieuze vraag is. Ik zou haar zo snel mogelijk proberen te vergeten.
Sorry, ik kan er niks anders van maken. Misschien zien andere forumleden het wat positiever, maar ik vrees het niet.
Sterkte ermee.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-04-2010 21:43 philippe17 wrote:
Wat ik nu echt niet meer begrijp is wat zij wil. Kan het nu echt zo zijn dat de druk van de familie haar drijft tot zulke rare bokkesprongen of is het allemaal een bull-shit verhaal en wordt ik verblind door liefde?

Wat zij wil ? Zeker spelen .
Op 2 of 3 paarden tegelijk wedden.

Als het maar geen ezels gaat worden.
Sorry , is geen wijze raad , alleen een opmerking .

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Wat zij wil? Lijkt mij dat degene die op den duur het meeste geld aan haar spendeert de winnaar (?) zal zijn.

Al met al lijkt het wel een verhaal wat plaats vind op een obscure datingsite, ware het niet dat er al ontmoetingen zijn geweest. Zij al in Nederland geweest,terwijl jullie elkaar 7 maanden kennen,? Visum was dan ook zeer snel voor elkaar> zo snel kreeg ik het toendertijd niet voor elkaar om mijn vriendin hier naar toe te halen op vakantie, maar ja....

Ik zeg : hou haar maar mooi op afstand, er klopt iets niet...maar wellicht heb ik het mis(?)

hati hati, pelan pelan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Dat jij je nog druk maakt om zo'n "golddigger". Gauw vergeten Emoticon: Bye bye en op zoek gaan naar een ander.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 12-04-2010 21:43 philippe17 wrote:
Hoi,

tijdens een vakantie op Bali een hindoestaanse vrouw ontmoet.

BTW: het dus een Indiaase of Pakistaanse vrouw, als ik je goed begrijp?

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het lijkt tot en met de eerste alinea een dilemma, daarna absoluut niet meer. Ga verder met je leven en laat dit los. Zo spoedig mogelijk ook, want het zal resulteren in niets, sterker nog, als je doorgaat kost het je tijd,geld en wat nog niet meer die allemaal verspild zal blijken te zijn.

Overigens, Hindoestaanse vrouwen zul je niet vinden op Bali (op een enkeling na), een Hindu-vrouw wel daarentegen. Emoticon: Puh!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ben trouwens ook wel benieuwd naar haar naam, vermoed namelijk dat het gewoon een overloper uit Java is die nog aan de bak/man probeert te komen in een anonieme omgeving.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Nou, dit klinkt allemaal helemaal niet goed......en als ik jou was zou ik er gelijk mee stoppen. Dat doet wel even pijn, maar later ben je waarschijnlijk blij dat je je niet langer hebt laten gebruiken.
Een relatie is als het goed is gebaseerd op wederzijds vertrouwen....Hoe kun jij haar in dit geval nog vertrouwen? En zij jou als jullie inmiddels al stiekem elkaars mail lezen? Daarnaast is dit niet een standaard verhaal wat wij allemaal hebben meegemaakt met onze Indonesische partners en waarin wij jou kunnen geruststellen dat het erbij hoort of iets dergelijks......Zou je het pikken van een Nederlandse vrouw als ze jou zo behandelde?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wat een verhaal zeg, toen ik halverwege was ging ik me al afvragen of ik de rest nog moest lezen. Ik kan me indenken dat jij al eerder vervelende relaties in je leven hebt gehad, waarin ontrouw of ergere dingen voorkwamen, anders zou je dit soort dingen nooit accepteren. Ik heb dan ook geen zin om verder tijd te steken in advies.
Bovendien heb ik nul komma nul respect voor mensen die een ander bedriegen.

PS: ik zit me trouwens net te bedenken dat jullie als bedriegers wellicht voor elkaar gemaakt zijn, maar dat voor het dochtertje hoe dan ook de toekomst erg duister is en dat stemt me droevig....

From Dayeuhkolot with love

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Kijk eerst eens even of ze niet toevallig uit Banyuwangi komt hahahaha

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Philippe
Ik sluit mij volledig aan bij de sobats.
Je wordt belazerd aan alle kanten.
Gebruik je verstand en zet deze vrouw opzij.
Ze is jou niet waard.
Dus stoppen voordat je rekening geplunderd wordt
en trap niet in zielige verhalen, je bent pas 34 dus kans genoeg!
sterk zijn joh

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Philippe17, ben je inderdaad 17??????
Moet ik serieus op dit verhaal in gaan?
Als je 17 bent zoals je naam Philippe zegt dan wil ik dat nog wel doen.
Ben je een volwassen vent dan doe ik dat zeker niet, dan lijkt het me beter dat je je verhaal in Story, Weekend of een ander pulpblaadje voorlegt.
Vroege herinner ik me had je Mona in Story, jouw verhaal met aanhef " Lieve Mona" zou het daar uitstekend doen.
Wordt volwassen man, hoe kan iemand je met zo'n verhaal adviseren, lijkt me eerder fake, een of andere lolbroek die een k.tverhaal ophangt en de reacties afwacht op dit forum om die later weer op een ander forum af te branden. Emoticon: Angry

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 13-04-2010 08:37 monyet wrote:
Wat een verhaal zeg, toen ik halverwege was ging ik me al afvragen of ik de rest nog moest lezen. Ik kan me indenken dat jij al eerder vervelende relaties in je leven hebt gehad, waarin ontrouw of ergere dingen voorkwamen, anders zou je dit soort dingen nooit accepteren. Ik heb dan ook geen zin om verder tijd te steken in advies.
Bovendien heb ik nul komma nul respect voor mensen die een ander bedriegen.

PS: ik zit me trouwens net te bedenken dat jullie als bedriegers wellicht voor elkaar gemaakt zijn, maar dat voor het dochtertje hoe dan ook de toekomst erg duister is en dat stemt me droevig....
Dochtertje? Als het goed in scene gezet is, is het hoogstens een leenkind, niets aan de hand dus. Emoticon: Laugh out loud

FredC
Gebruiker
spacer line

Malam, hij is 34, schreef hij. Een zielepoot is het als hij nu nog serieus met dat mokkel blijft. Sorry voor deze uitdrukking, maar dat is het eerste wat er in me op komt. Emoticon: Nooo

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Geef ajb jullie wijze raad!...

In het vervolg gewoon naar de Minibar! Nooit gelazer zegt men..... Emoticon: Stupid

NGS stock photos

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Laten gaan! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Of wil je de rest van je leven in de stress blijven zitten?

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

En Phillipe, hoe is het afgelopen?

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Yerun, wat is een leenkind?

Ken wel oppas kindjes, maar vertel!
Alvast heel fijn weekend

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

In elke IndonesiŽr schuilt wel iets van een oplichter, zo niet linksom dan wel rechtsom. Ook bij familie onder elkaar. Dat "oplichten" is zoals wij blanke apen het benoemen, hun denken er heel anders over...

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

nou ja, vind ik best beledigend, heb zelf hele andere ervaringen, alleen maar positief!
zowel bij Indische Nederlanders als Indonesiers, nooit opgelicht. integendeel.
Wel bij mijn Nederlandse familie!
Nee hoor, lief en zorgzaam.
Vanmorgen belde mijn vriendin weer ,anak betawie of ze kon helpen.zo"n schat, maar ze is 71 en niet helemaal gezond meer.
Denk even na voordat je het woord """oplichter"", is zo onterecht gebruikt..
doe even pietluttig:
Het is niet hun denken daar anders over, maar zij denken daar anders over.
En het wordt tijd dat je over hen anders gaat denken.
Beetje geplaagd

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Beetje offtopic misschien maar Indonesische mensen staan wel altijd voor elkaar klaar. Als ik ga verhuizen of zoals nu de tuin ga afgraven, dan komt de naaste familie wellicht helpen maar vrienden zullen niet of nauwelijks hun hulp aanbieden. Ze wensen je succes, maar daar houdt het dan ook mee op. IndonesiŽrs helpen hun buren en hun vrienden, en dat hoeft niets te kosten.
Oplichters zijn er in ieder land, in IndonesiŽ meestal in het klein, in Nederland vaak in het groot (denk PalmInvest).

havana45
Gebruiker
spacer line

Hi,
Even het volgende;als je bedondert bent voelt dat heel naar,maar vergeet niet dat verliefdheid overgaat.Ik zou haar met gelijke munt betalen.Dus je zelf flink laten verwennen als je haar ontmoet en intussen gewoon doorgaan met je eigen leven.Ook indien ze met die ander getrouwd is zal ze waarschijnlijk jou blijven bezoeken,dus hem ook bedonderen.Doe net of je neus bloed en geniet van het leven.Hou je beurs goed in de gaten.Sommige figuren verdienen niet om met respect te worden behandeld.

havana45
Gebruiker
spacer line

Merapi,de vraag "wat is een leenkind" is niet aan mij gesteld,maar toch even een toelichting.Een leenkind is een kind dat met of zonder toestemming van de ouders door een ander wordt meegenomen om bijvoorbeeld te gaan bedelen bij verkeerslichten,wordt meegenomen naar instanties om medelijden te wekken en om dingen of zaken geregeld te krijgen zonder dat men al te veel smeergeld hoeft te betalen.Zielig toch zo'n moeder met kind?
Het is in bepaalde kringen in indonesie en misschien ook in nederland een veel voorkomend gebruik.
Dus de baby's die je bij de verkeerslichten ziet zijn niet altijd bij hun moeder,maar zijn gehuurd of geleend!!

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 25-04-2010 06:20 schreef havana45:
Hi,
Even het volgende;als je bedondert bent voelt dat heel naar,maar vergeet niet dat verliefdheid overgaat.Ik zou haar met gelijke munt betalen.Dus je zelf flink laten verwennen als je haar ontmoet en intussen gewoon doorgaan met je eigen leven.Ook indien ze met die ander getrouwd is zal ze waarschijnlijk jou blijven bezoeken,dus hem ook bedonderen.Doe net of je neus bloed en geniet van het leven.Hou je beurs goed in de gaten.Sommige figuren verdienen niet om met respect te worden behandeld.

Het wordt moeilijk om zo'n relatie aan te houden. Je weet dat die vrouw niet eerlijk is. Haar handelswijze is liegen en bedriegen. Je moet dus een toneelstukje opvoeren. Als je zelf deze handelswijze niet hanteert, komen wrok en boosheid naar boven. P. geeft aan dat hij deze situatie niet aan kan. Gewoon verder gaan met je leven.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,616,168 pageviews Een website van indahnesia.com