Vreemde vraag

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

guna, is dat wel verstandig dochter lief te laten werken in een bejaarden tehuis?
dat is werken bijna 12 uur per dag.
Ga met haar praten wat ze leuk vindt:: maar ook een goed gesprek en luister naar haar

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Een bejaardenhuis in Nederland???Oke, je vraagt ons mee te denken. Ik neem aan dat we dan, geheel volgens jouw eigen gebruik, ook dingen mogen afschieten?
Ik denk dat jouw dochter daar zwaar depressief van terug zou zijn gekomen. Of heb je daar zelf op 15 jarige leeftijd geweldige ervaringen opgedaan? Opeens in een totaal andere wereld, een in zich zelf gekeerde wereld, waar de meute achter de gordijntjes zit en je er zelf actief op uit moet. Laat haar ekker iets van Indonesie zien en eens een kijkje nemen bij dat project van Novikirama, gewoon een kijkje nemen. Zo zijn er vast nog wel meer adresjes waar jij met haar langs kan gaan. Waarom maken jullie er samen niet iets leuks van? Ik heb al eerder iets gepost, maar dat is niet in het topic gekomen. best mogelijk dat opeens de telefoon ging en weg is je posting.
Lijkt me belangrijk dat ze wel een beetje onder de jongelui komt. Ze is hier bij ons van harte welkom, maar zoals ik je al zei: het is hier eindexamentijd, dus de komende zomer is het hier nauwelijks vakantie (i.v.m. staatsexamens).

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Afschieten mag, maar is niet nodig omdat het niet doorgaat. Ik heb een aardig, welhaast grenzeloos, vertrouwen in Bu Sas.
Natuurlijk kan ik met mijn dochter dingen afstropen. Maar dat is nou precies niet mijn bedoeling. Ze moet het zélf doen. Dat kan ze wel, maar ze krijgt nooit de kans.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Addendum: Elsbeth, jouw zeun wil een scooter. Omdat jij en P krentekakkers (zonder tussen-n) zijn, krijgt hij dat ding niet van jullie. Jullie kunnen dat best betalen, maar waarschijnlijk vinden jullie net als ik dat `scooters' ondingen zijn. Wat doet M? Hij gaat er voor werken. Hij gaat batikkaarten verkopen. En dat wil ik nou ontwikkelen. Initiatief. Dingen doen zonder die ouwelui. Zelf denken, zelf doen.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

In Yogyakarta zelf (daar zitten jullie toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?) zit een restaurantje van ik geloof Nederlanders die straatkinderen helpen. De kinderen komen daar overdag, knutselen mooie producten in ruil voor een goede maaltijd en die spullen worden vervolgens verkocht. Wellicht ook een mooi project om op bepaalde middagen in de week eens te helpen?Leert ze vast van koken etc.....mocht er interesse zijn dan kan ik de naam van dat restaurantje wel achterhalen.....

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Ik vond het een puik idee! Geheel in de geest van Guna2.
Lange donkere gangen Emoticon: Frustrated , kwijlende ouwe kereltjes vastgebonden op stoelen Emoticon: Shut up! , 12 uur per dag bedpannen legen Emoticon: Angry en kots ruimen Emoticon: Devil .....

Come on folks! In 2010 hebben we kleinschalig wonen Emoticon: Party! !
Lang niet op bezoek geweest? Emoticon: Clown

Ennu...ik heb zelf ook kinderen, hoor.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Guna, praat nou eerst met je dochter, wat zij wil, ja
een 15jarige is geen kleuter meer!
Heb respect voor haar, dan zal zij respect voor jou hebben
succes Merapi/Wilma

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Respect voor een snotneus van 15? Totale onzin. De knoet erover!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Bollenpellen ! in Noord Holland in de omgeving van Schagen hebbeb ze vast wel wat te doen Hans ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Milani
Gebruiker
spacer line

Vraag eens of Amed East Bali niet een leuk baantje voor haar heeft achter de pc. Kost en inwoning vrij en een kleine stage vergoeding. Waarom ver zoeken? Goed idee?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Amed East Bali Emoticon: Worship

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Leuke reacties gelezen.

Zonder te weten over wie het gaat , men weet alleen dat het over een dochter van 1 van de leden.
De meesten weten niet ( ik in ieder geval niet) hoe de gezinssituatie is .
Kan alleen maar raden.

Een Nederlandse situatie(opvoeding etc, waarden en normen) van de oude stempel (boven de 55 jr) is anders met een Indonesische/Nederlandse opvoeding in Indonesia.
Zelfs daar heb je ook gradaties .
Voor Indonesische begrippen (middenklasse) is 15 jaar nog te jong , dat zal een uitzondering zijn als iemand hun kind op 15 jarige leeftijd laat werken.
Omdat het goed is voor de karakter van het kind , anders word het een verwende kind.

In Indonesia bij vrienden en kennissen plaatsen is ook niet de oplossing , het kind is altijd de zoon of dochter van Pak X . Kreeg ze speciale behandeling.
Een "vakantiewerk" ( vaak ongeshoold werk) in Nederland en Indonesia is anders .

Om een beetje levenservaring op te doen , moet men toch naar Nederland .
Kan ze altijd bij een verzorgingstehuis vakantiewerk doen , alleen waar moet ze logeren?.
De meeste mensen zijn klein behuisd in Nederland , en zeker volgens Indonesische begrippen .

bisa dicek of makemyday .

lesmana
Gebruiker
spacer line

guna2

Met verbazing lees ik je verhaal over je dochter, je wekt de schijn dat je dochter wat zelfstandiger moet worden. Als je dochter dat nog niet is dat wordt ze dat nog wel, zeker weten en als ik goed lees en vooral tussen de regels door, dan is ze gewoon een normale tiener. Weet je guna ik denk dat je hier en cowboy verhaal hebt gepost en de sobats die hier op geantwoord hebben je uit respect niet op de vingers getikt hebben.
Lees je bijdrage nog eens goed na, dan herken je misschien je echte karakter. Van de ene kant wil je haar over de wereld sturen als ze maar werkt, en van de andere kant wil je wel nog een vette vinger in de pap houden wat haar doen en laten aangaat. We leven niet meer in de tijd waaraan jij zo vasthoudt, zo van ik heb dat vroeger ook moeten doen, wat zielig zeg dus nu moet je dochter in jou sporen treden. Het kind is nog jong en misschien weet ze niet beter dat ze en ik denk als pappa kindje jou om de vinger kan wikkelen. Houdt haar wat korten en vooral korter bij huis. Je weet niet wat je nog meemaakt als jou lieve dochter in verkeerde handen valt, en oh oh wee als er de verkeerde lucht van krijgen. Wist je dat ze de ideale leeftijd heeft om door bepaalde mensen verleid te worden. Ik heb je verhaal goed gelezen en ik permiteer me om je te zeggen als je dit waarmaakt wat je van plan bent jij de gene bent die ze met een knoet moet krijgen.
Als je werkelijk je dochter wil opvoeden in de trant zoals je schrijft dan ben je al telaat denk ik, ondanks dat ze al een vervolg school heeft en op 15 jarige leeftijd de sma afheeft.
Ik wens je dochter veel wijsheid toe, EN JIJ MOET EENS MET BEIDE VOETEN OP DE GROND KOMEN.

Gr v John.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, best een wijze raad.
Vind de saamhorigheid onder de forumleden hartverwarmend!
Achter Guna zie ik een liefdevolle vader die worstelt met de puberteit van zijn dochter, die wil uitspringen.
Ik zou zeggen:geef haar de kans.
Natuurlijk zijn er verschillen om Sid tussen RI en NL: dochter Eva had al op 13jarige leeftijd een oppasbaantje, terwijl dat niet nodig was.
Nederland zou Guna"s dochter goede kansen kunnen bieden, maar pa en dochter moeten het eens zijn.
Hartelijke groeten Om Sid van Wilma/Merapi

lesmana
Gebruiker
spacer line

Sorry het was niet sma maar smp, dit is het enige foutje in mijn posting.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Lesmana/John: mijn `probleem' heeft een praktische en tamelijk urgente kant. Schoolvakanties zijn hier betrekkelijk kort. En omdat er van spreiding amper sprake is, zijn ze vreselijk druk om te reizen. Als je een eindexamen achter de rug hebt, dan is de vakantieperiode zowel langer als veel minder druk (voor dat langere gedeelte). Vandaar mijn idee om daar nú gebruik van te maken. Anders wordt het drie jaar wachten.

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik zie achter Guna2 een goede vader die de draak steekt met de forumleden die al te serieus op reageren op zijn vreemde vraag.

Ik zie niet in, waarom zij in Nederland goede of betere kansen zou hebben en in RI niet. Onzin in mijn optie. Iedereen denkt maar dat het in NL zoveel beter is, maar kunnen niet relativeren. In RI kan iemand ook heel goed leven en rondkomen en plezier hebben. Als het je doel is om met flink gevulde zakken goud je kist in te gaan, zal het hier wel wat moeilijker zijn, maar dat heeft helemaal niets met goed leven te maken.
Kansen creëer je zelf, tevredenheid komt vanuit je opvoeding. Dat komt wel goed met je dochter.

Guna2, je hebt wat los gemaakt, maar dat kennen we ondertussen wel. Je komt er wel uit met je oogappeltje, daarvan ben ik overtuigd. Emoticon: Yes!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Dank, FredC. Maar ik ben wel serieus. Nederland kan helaas nu niet doorgaan. Resteren plaatsen die dichterbij zijn. Bali en Singapore komen in aanmerking. Eventueel gaat mijn vrouw mee. En dan geef ik mijn dochtertje wel een `opdracht' (lees: vriendelijk verzoek) mee. Zoiets als: zoek dit of dat uit, en schrijf elke dag een blogartikel (dit bedenk ik nu pas, dus dit hoef je niet serieus te nemen, hoewel, het past in haar straatje).
Vanaf eind deze maand heeft ze niets meer te doen wat school betreft. Daar moet ik toch goed én leuk én nuttig gebruik van kunnen maken? Liever gezegd: daar moet zij toch goed én leuk én nuttig gebruik van kunnen maken?

lesmana
Gebruiker
spacer line

Hoi Guna2

Leuk te lezen dat je wat milder bent geworden in je uitspraken, ik ben er van overtuigd dat je ontzettend veel van je dochtertje houdt, je vrouw gaat nu zelfs eventueel mee. Emoticon: Party!

Met mijn schrijven heb ik geprobeerd je ware aard in deze naar boven te halen, dat is me leuk gelukt. Sorry voor de harde woorden.

Kamca John.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 14-04-2010 11:06 merapi wrote:
Natuurlijk zijn er verschillen om Sid tussen RI en NL: dochter Eva had al op 13jarige leeftijd een oppasbaantje, terwijl dat niet nodig was.

Een ongeschoolde grappenmaker/maakster van 15 jaar krijg in Nederland minimumloon , ziekenfonds etc.

In Indonesia krijgen ze nog niet eens 2,50 eurie perdag .
Ik zie me al dat mijn zoon of dochter voor nog niet eens 30.000 rupie per dag moet werken.
En dan met ojek, bajay naar je vakantiewerk moet gaan , kost ook al minimaal 4000 perdag rupie zonder overstap.
En dan moet ze nog gaan makan siang bij een warteg .
S'avonds kan ze bij bij de oom of tante , bekenden van de ortu eten omdat ze daar mag logeren.

bisa dicek of makemyday .

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou ja Om Sid wat een verschillen!
dochter Eef kreeg 5,00 euro per uur.
en als ze in het weekend moest oppassen, het
dubbele tarief., dus 10 euro per uur.
Ze werd netjes thuisgebracht [dat was mijn eis]
En ook nog eten klaarmaken, begrijp ik het goed?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hmmmm Guna,
Je hebt een probleem, 15 jaar?
Dat was net het moment dat het ettertje van mij(later een lieve meid) me in mijn nieren ging zitten.
Tja wat moet je er mee.
Ik heb de mijne volledige vrijheid gegeven, met controle op de achtergrond.
Achteraf is het goed gekomen hahahaha, mijn hartwater viel in het niet bij de overstromingen in Jakarta.
Maar het is goed gekomen.
Ik benijd je niet Guna hihihihi.
Veel succes.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

guna,geef je dochter veel liefde,ze zal terug komen .
Ga haar niet beledigen en zeker niet slaan!
Heb ook een ervaring gehad met een moeilijke puber.
Het beste is"kalm blijven, maar beslist niet over je laten lopen, op een kalme manier grenzen stellen'.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb, (zoals Guna weet want hij heeft ze allemaal ontmoet,) 4 kinderen, 2 zonen van 14 en 16, 2 dochters van 12 en 13. Leuk stel, alle 4 behoorlijk verschillend. Wat mij betreft is er dan ook geen standaard aanpak. Wat ik bij de één links om doe, moet bij de ander persé rechtsom, omdat het anders niet werkt. Ik accepteer vrij veel, tot op zekere hoogte. Dat één zoon mij af en toe verrot scheldt, ( en daarna weer sorry zegt en een dikke knuffel komt halen), neem ik op de kop toe, terwijl ik het van de ander niet accepteer. Het is vaak geen onwil, maar onmacht. Liever dat hij zijn frustraties op zijn moeder botviert, dan buiten boshokjes gaat vernielen of homo's in elkaar gaat slaan.
Guna, je voorbeeld van de scooter klopt helemaal, met dien verstande dat we niet te krenterig zijn om zo'n onding voor hem te kopen, maar vinden dat hij op zijn minst een hele forse bijdrage moet leveren. Onze kinderen krijgen al van jongs af aan zakgeld en kleedgeld. Overigens zal ik het niet tegenhouden dat hij een scooter koopt, hoe eng ik het zelf ook vindt. Je moet hem de verantwoordlijkheid en het vertrouwen geven. Overigens het voorbeeld dat jij aanhaalt over mijn zoons ondernemende geest met de batikkaarten: wie heeft dat in Yogya geregeld (doosjes bekijken, mooie kaarten uitzoeken, doosjes verpakken en verzenden naar Nederland): jouw dochter!! En daar heeft ze ook wat mee verdiend. Ik vond dat toch op zijn minst een mooi stukje projectondertwijs. maar ik begrijp dat jij liever had gezien dat ze zelf in die grote doos was gekropen en een overzeese reis had gemaakt...

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Els, heb echt respect voor je : 4 pubers opvoeden, petje af voor jou.
Had mn handen vol aan eentje.........
Volgens mij ben je een super moeder!
Guna, het komt goed met je dochertje,geef haar liefde en vertrouwen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Malam: Ik benijd je niet Guna hihihihi.

Benijd me maar wel, Malam. Mijn dochtertje is (nog) volkomen probleemloos.

Elsbeth: wie heeft dat in Yogya geregeld

Dat is nou precies wat ik zoek. Ze hoeft niet achter de lopende band, maar dit soort kleine dingen doen, en dan liefst op eigen initiatief.

Merapi: 4 pubers opvoeden, petje af voor jou.

Als die pubers van Elsbeth altijd zo zijn zoals ze zich die dag bij ons gedroegen, is er geen vuiltje aan de lucht. Een koud kunstje, dat opvoeden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,466 pageviews Een website van indahnesia.com