Vordeliger te pinnen of ter plekke te wisselen?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Ik hoor er een beetje verschillende verhalen over. Maar krijg je 'meer voor je geld' door te pinnen uit de automaat of contante euro's mee te nemen en ter plekke om te wisselen voor rupiah's? Krijg je wellicht ter plekke een gunstigere koers?

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

ik heb het nooit uitgerekend, maar pinnen kan echt overal (ik heb een Rabocard met werelddekking), ik denk dat je op wisselkantoren zoiezo altijd duurder uit bent. En die heb je bovendien niet overal.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Op wisselkantoren krijg je ook goeie rates hoor. Wij hebben voor de bruiloft alles bij wisselkantoren geregeld (we hadden vele duizenden euro's cash mee in de koffer, was helaas de enige manier) en stonden soms versteld van de goede rates die we er kregen.

From Dayeuhkolot with love

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gebruik al jaren de doodgewone pinpas van de postgiro, nu ING, 1.82 per transactie en een betere koers kan ik nergens krijgen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ja, over wisselkoersen hoef je je geen zorgen te maken tenzij je bij een hotel of op de luchthaven gaat wisselen maar dat is in ieder land zo.

From Dayeuhkolot with love

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Wij gebruiken al een aantal jaren de RaboCard in Indonesie.
En we zijn tot de ontdekking gekomen dat we daarmee het hoogste rendement halen.
De kosten zijn laag, alleen moet je wel een automaat zoeken die briefjes van 100.000 roepiah geeft, daar kun je meestal voor 2.500.000 roepiah "tanken". De andere automaten van 50.000 geven niet zoveel en dan kost het natuurlijk meer. De Rabo geeft de dagkoers en die is meestal het hoogst.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,860,152 pageviews Een website van indahnesia.com