Hulp bij hotel in Jakarta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Ik heb mijn ticket geboekt en kom 9 mei rond 17H15 aan in Jakarta. Om mijn reis rustig te beginnen wil ik niet meteen door naar Yogya. Ik denk dat ik de eerste 2 nachten in Jakarta wil blijven zodat ik sowieso de eerste dag rustig aan kan doen en de tweede dag op het vliegtuig kan richting Yogya. Alleen heb ik een beetje hulp nodig bij het kiezen van een hotel in Jakarta. Ik heb begrepen dat je echt wel in de goede buurt moet zitten en dat er wijken zijn waar je zeker niet wilt zitten. Ik reis alleen, belangrijk vind ik zwembad, airco en schoon. Nu snap ik dat je in een grote stad zeker meer moet betalen, maar max. Ä 50 per nacht moet wel lukken toch? Alvast bedankt voor de tips!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik voel met je mee. Het probleem is alleen dat je er langer over doet om in JKT te komen dan om naar JOG te vliegen, tenzij je een hotel kiest in de buurt van het vliegveld, maar daar is nix te beleven. Overigens weet ik niet zeker of je nog door kunt vliegen naar JOG, maar ticketindonesia.info helpt je ongetwijfeld uit die brand.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jolanda,

Ik weet niet welke eisen je stelt maar als je dat zawembad achterwege laat dan kun je in het Ellia Hotel overnachten, dit is ongeveer 10minuten van de luchthavfen. Ze halen je op en brengen je de volgende ochtend ook weer naar het vliegveld. Om 17.15 uur aankomen betekent inclusief je visum (als je dat ter plekke moet kopen), ophalen van bagage en de rit naar de stad dat je er zeker niet v o o r 19.00 uur bent. Zonde als je al total loss van de reis de volgende dag toch weer verder wilt.
En in de grote stad meer moet betalen? Zeker Jakarta heeft ze in alle sterren, de hotels maar er zijn even zoveel losmens en andere goedkope onderkomens tot een vijfde van de prijs die je noemt toe.

Alleenreizen is geen probleem, ik heb van de 23 jaar met merendeel alleen gereisd.....

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Hi Jolanda...
Wel moet je, helemaal als vrouw, erg goed oppassen wat voor hotel je boekt. Ik verdenk hotel staff in Jakarta ervan zeer selectief te zijn met het weggeven van slechte en goede hotelkamers.
Wij hebben goede ervaringen met Ibis Kemayoran en Hotel Grand Kemang, maar laatste keer hebben we een appartement geboekt in Aston Rasuna. Dan heb je een keuken en zithoek erbij, ontbijt is ook goed genoeg, voor een redelijke prijs. Echter beneden 50 euro lukt misschien net niet en is eigenlijk pas aan te raden als je wat langer blijft. Is een half uurtje vanaf het vliegveld. Als het verkeer meezit.
Emoticon: Laugh out loud

From Dayeuhkolot with love

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

, maar max. Ä 50 per nacht moet wel lukken toch? Alvast bedankt voor de tips!

Voor als je 2 nachten of meer in Jakarta wil verblijven.

http://www.trivago.nl
even zoeken op Jakarta

wij zijn een paar jaren geleden in Ibis Kemayoran geweest, is goed genoeg voor een paar nachten, er zijn meerdere ibishotels online te boeken, als je beneden de 50 euro wilt blijven.

Even googlen op Ibis hotels Jakarta.

http://www.asiarooms.com/

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ga naar K.H Wahid Hasyim straat in Jakarta.
Daar heb je 2 IBIS Hotel (o.a Tamarin ) en een stuk of 3 of 4 Indonesische 3* hotels .
Plus een paar nieuwe hotel appartementen.

Je zit echt centraal op "loop afstand" van Dept Store Sarinah , Jalan Sabang ( eetstraat) en andere tophotels van Jakarta plus 2 grote mall om uitgebreid te kunnen eten .Met bajay (3 wiel gemotoriseerde tuk tuk ) betaal je bij benadering ongeveer 1 euro) .
Met de taxi ongeveer 2 euro , lopen mag ook , ongeveer 15 minuten vanaf Sarinah .

http://www.grand-indonesia.com
http://www.plazaindonesia.com/

Waarom ga je niet met de trein naar Yogya.?
Kan je vanaf Station Gambir vertrekken , zit ook niet zo ver van de K.H Wahid hasyim straat .De tiket laat je bestellen door de receptie.
Je kan de beruchte Jalan jaksa (backpacker area) bekijken , een kleine rondrit maken met de bajay (charter) om de Monas ( Monument Nasional) , presidentiele paleis te fotograferen.

bisa dicek of makemyday .

Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de tips. Het Grandkemang hotel Jakarta spreekt me wel aan! Lijkt me een goede plek om even bij te komen van een lange vlucht. In de buurt volgens mij ook wel leuke winkeltjes en eettentjes. Blijf er, denk ik, dan ook 2 nachten slapen om lekker bij te komen en dan door te gaan naar Yogya. Hebben jullie trouwens nog tips voor een leuke accommodatie in Yogya? Wederom belangrijk vind ik schoon, zwembad, airco en warm water. Hoeft niet super de luxe, als het maar schoon is en het liefst onder de Ä 25 per nacht. Ik hoor het graag weer.

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

AnneMieke,
heb je wat meer gegevens van Ellia Hotel?
Laatste keer logeerde ik in FM7 hotel en dat is ook wel een goed hotel.
Maar altijd makkelijk nog een adres in de buurt van het vliegveld te hebben. Hebben ze een website?
Bedankt en groeten,
Michael

Op 10-04-2010 18:34 schreef Anne Mieke:
Jolanda,

Ik weet niet welke eisen je stelt maar als je dat zawembad achterwege laat dan kun je in het Ellia Hotel overnachten, dit is ongeveer 10minuten van de luchthavfen. Ze halen je op en brengen je de volgende ochtend ook weer naar het vliegveld.
Anne Mieke

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Bladok dus. Is onze favoriet in Yogya, onder 20 euro per nacht. Goed ontbijt, vriendelijke mensen en op loopafstand van Malioboro.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Bladok is ook culinair gezien een aanrader. Een van de beste (Westerse) restaurants in Yogya.

niek4data
Gebruiker
spacer line

Hotel Ibis, Slipi. Goed half uur vanaf de luchthaven. Neem alleen de BlueBird als taxi; laat je niet in de aankomsthal of erbuiten strikken door behulpzame en/of opdringerige lieden die je een vage taxi in willen werken. Zoek buiten voor de aankomsthal de officiele bluebird standplaats en trek je van de rest niets aan. Hotelprijs was in 2005 rond 35 euro voor tweepersoons kamer. Uitstekende bediening en bluebird standplaats voor de uitgang. Wat mij betreft is er niets anders; al verschillende malen gebruik van gemaakt. Via Google kun je email adres bemachtigen. Je kunt eenvoudig via een emailtje bij hun boeken. Wil je meer weten dan laat het maar even weten! Groetjes; Niek Hartog

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ibis Kemayoran ook een fijn hotel. Ibis hotels kennen doorgaans een erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Ibis Mangga Dua vind ik wat minder, maar je zit er wel dicht bij alle goedkope elektronika van de Mangga Dua mall....

kid_a
Gebruiker
spacer line

Ook ik ben op zoek naar een hotel, maar land pas om 23.00 uur op het vliegveld (zonder visum).
Is het aan te raden om een hotel vooraf te boeken? Omdat ik sowieso een halve dag mis vind ik het zonde veel te betalen..

Anne Miek, ook ik ben geintereseersd in het Ellia hotel, maar er zijn er meerdere. Heb je hier misschien meer info over?

Het is voor mij de eerste keer Indonesie en daarom ben ik benieuwd of Jakarta de moeite waard is om meer dan een nacht te blijven of direct de volgende dag door te reizen naar het oosten.

Iemand tips?

simpati
Gebruiker
spacer line

Kijk eens bij:
http://www.aston-international(...)overview.php?id=MjY=
Ik heb dit hotel geboekt, over enkele weken kan ik verslag uitbrengen.
Met de goedkope tickets en geen perfecte aansluitende vluchten is het best te doen om te overnachten in de buurt van de luchthaven.
Succes,
Jan
Malang

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kid_a

Het Ellia hotel is rond Rp 200.000 per kamer (nu ongeveer 18 euro per kamer, prijs eind juli 2009).
Ellia Bandara Hotel, Jl Husein Sastranegara 68, Jakarta
Telefoon 021-555-0970
Je kan het best even vooraf bellen, wanneer je aankomt, luchtvaartmaatschappij etc. en je belt dan nogmaals als je daadwerkelijk op de luchthaven staat (wachtend op de bagage) Het is geen luxe hotel maar een hotel waar ook veel Indonesiers komen.
Volgens Jan hier op het forum is er ook hotel Anugrah dat er kennelijk naast ligt (er zijn meerdere budgethotels in deze straat heb ik gezien) en dat zou beter zijn. Maar misschien kan jan dat wat toelichten. Ik wilde zelf volgende week het Anugerah gaan uitproberen.

Of Jakarta de moeite waard is zal voor iedereen anders zijn. Ik vind het er verschrikkelijk. Verder is van belang hoeveel tijd je hebt en wat je verdere plannen zijn.

23.00 uur is wel laat ja, dan ben je met een beetje geluk rond 24.00 uur in het luchthavenhotel. Wil je naar de stad zelf dan reken er minstens nog maar een uur bij, met het voordeel dat het 's nachts niet zo druk is...... Het is maar wat je wilt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

De prijs van hotel Ellia was in Juli '10 230.000 RP incl. halen en brengen van en naar de luchthaven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kid_a
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de laatste drie reacties.

Aston had ik ook gezien, maar dit ligt me iets te ver in het centrum.

Ellia is precies wat ik zocht, tenminste in de buurt van het vliegveld en goedkoop, bedankt ook Yoke voor de prijs. Mocht Jan nog meer info hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Ik denk dat ik toch maar direct de volgende ochtend doorvlieg omdat ik weinig positieve verhalen over Jakarta hoor. Ook ik ga voor de makkelijke route richting Yogya, ik heb maar 2.5 weken..
Heel veel zin en heel benieuwd hoe het me (deze eerste keer) gaat bevallen. Emoticon: Smile

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb afgelopen week op de heen en terugweg naar Singapore overnacht in Hotel Aston Cengkareng, mijn oordeel op een rijtje:
1. Erg mooie en schone kamers, met safetybox, waterkoker met koffie/thee.
2. Uitstekend ontbijtbuffet.
3. Ligt in rustige buurt waar je op straat van niemand last hebt.
4. Vriendelijk en behulpzaam personeel.
5. De shuttelbus van en naar de luchthaven is gratis maar gaat op vaste tijden:
Airport to Hotel ( pick up service ) starting from : 07.00 am, 09.00 am, 11 am, 01.00 pm, 03.00 pm, 05.00 pm, 07.00 pm, 09.00 pm & the last at 11.00 pm.
Hotel to Airport ( drop off ) starting from : 06.00 am, 08.00 am, 10.00 am, 12.00 pm, 02.00 pm, 04.00 pm, 06.00 pm, 08.00 pm & the last at 10.00 pm.
6. Naar de luchthaven duurt ongeveer 20 minuten, van de luchthaven naar het hotel wat langer.
7. Van de luchthaven naar het hotel is mij niet gelukt, naar de luchthaven ging prima, wel even reserveren, Airport naar Hotel kan en dient beter te zijn, anders kost de taxi ongeveer Rp. 100.000 (inclusief tol etc)
8. Online te boeken, ook op deze website, ik betaalde Rp. 475.000/nacht
9. Internet op de kamer is niet gratis .
www.parpulo.nl/jpg/jakarta_hot(...)_vliegveld_aston.jpg
Salam,
Jan
Malang

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,611,707 pageviews Een website van indahnesia.com