|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Na mijn bezoek aan Java wordt ik afgezet door een chauffeur in Ketapang waar ik de ferry neem naar Bali.
Bij aankomst in Gilimanuk ( Bali ) wil ik verder naar Pemuteran (1 uur rijden ).
Hoe moet ik verder ?
Heeft Gilimanuk een busstation of staan er taxi's of maak ik een deal met iemand op de ferry voor me naar daar te brengen ?
En ook nog oppassen voor de havenmaffia !!!
|
|
|
|
Waarom laat je die chauffeur niet een uurtje verder rijden zodat je in Pemuteran bent en al die zorgen niet hebt?
Net buiten de haven was enkele jaren geleden een kleine stopplek voor minibusjes en busjes. Die zal er nu nog wel zijn. Ook kun je er de overbekende snorder met dikke buik, Balinees hoofddeksel en grote waffel natuurlijk nemen als chauffeur.
Die havenmafia is in Banyuwangi voor jou, de kaartjes aan de balie van de ASDP waren duurder als dat ik ze kocht via een makelaar toen. Heb je ook direct het antwoord waarom die boten nooit vervangen worden door nieuwe
|
|
|
|
|
|
|
In het geval je Javaanse chauffeur, zoals Yerun al schreef, niet kan (geen autopapieren) of wil overvaren om je naar Pemuteran te brengen, dan ben je na aankomst in Gilimanuk overgeleverd aan de transport-mafia in de haven aldaar.
Chauffeurs uit andere plaatsen op Bali durven geen gasten meer op te pikken in of ritten te maken vanuit Gilimanuk. Ze worden gemolesteerd.
Wacht even na aankomst tot de chauffeurs de grote / lange ritten verdeeld hebben en zoek er daarna eentje die wel een kort ritje naar Pemuteran wil maken. Zal je zo ongeveer Rp. 150.000,- kosten.
|
|
|
|
|
|
On 11-04-2010 09:25 Amed East Bali wrote: Chauffeurs uit andere plaatsen op Bali durven geen gasten meer op te pikken in of ritten te maken vanuit Gilimanuk. Ze worden gemolesteerd.
|
Het standaard verhaal, banden lek, autoruiten eruit.. Trouwens pas geleden gebeurde dit ook (uiteraard was Blue Bird het slachtoffer) op Gambir in Jakarta. Dus liep ik met liefde 100 meter om lekker toch een Blue Bird te pakken. "Alweer Blue Bird" zei de porter wat vervelend, want daar vangt ie wellicht helemaal geen centen meer van nu. Tja.. men zou ook service kunnen aanbieden aan de klanten, maar dat snappen ze nog lang niet allemaal.
Offtopic overigens, je komt wel in Pemuteran, maar je moet even door die mafia-bende heen kijken dus. Eromheen kan daar vrijwel niet.
|
|
|
|
|
|
|
Misschien een andere oplossing? in Banyuwangi (voor de haven) zoeken naar een bus/busje dat naar Pemuteran/Lovina rijdt en die nemen? Dan vermijdt jij persoonlijk wel de ellende in Gilimanuk, dat lost de chauffeur wel op als dat nog niet geregeld is. Bovendien betaal je dan een alles-in-een prijs voor de rit, nog goedkoper ook wellicht.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|