Wat is LEBARAN?

Subforum Geloof in Indonesië 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat "Lebaran" inhoudt? Het is me duidelijk dat het met het Moslim geloof te maken heeft, maar niet precies wat.
Kun je me ook vertellen op welke datum dat jaar Lebaran is?
Ik heb me laten vertellen dat er dan ook een volksverhuizing plaatsvind zoals bij Idul Fitri?
Groeten,
Michael

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Lebaran = Idul Fitri = Suikerfeest = het einde van de Ramadan = vasten.

Dit jaar? Oktober?

Volksverhuizing is de juiste term.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er gaan in die periode op Java alleen al dik 16 miljoen mensen op reis (getal gebaseerd op 2009), inwonertal van Nederland en dat allemaal in 1 week heen, en een week later weer in 1 week terug.

Dit jaar valt 1 Idul Fitri op/rond 11 september (hangt af van de observatie van de maan die men in de dagen ervoor doet en kan dus op de laatste dag nog een dag verzet worden, al is de officiele Idul Fitri voor de feestdagen al vastgezet op 11 september 2010), de volksverhuizing vind dan plaats van grofweg 4 tot 18 september.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-04-2010 16:36 Yerun wrote: hangt af van de observatie van de maan

Them is lunatics.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Geloof in IndonesiŽ'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,087 pageviews Een website van indahnesia.com