Koninginnedag op Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
524 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Miratus
Gebruiker
spacer line

Weet iemand of er ergens in een kroeg oid koninginnedag wordt gevierd. Mijn vriendin is jarig op die dag en in alle jaren dat we in NL zijn vieren we natuurlijk het gezamelijk in het Oranje. Dus het leek me leuk om dat ook hier gepast te vieren in combi met haar verjaardag.

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 07-04-2010 07:57 schreef Miratus:
Weet iemand of er ergens in een kroeg oid koninginnedag wordt gevierd. Mijn vriendin is jarig op die dag en in alle jaren dat we in NL zijn vieren we natuurlijk het gezamelijk in het Oranje. Dus het leek me leuk om dat ook hier gepast te vieren in combi met haar verjaardag.

Geef je zelf toch een groot feest.. wij zij 30 april in indonesie dus zijn wij van de partij LOL Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Koninginnedag wordt wel degelijk gevierd op Bali.....een paar jaar geleden organiseerde de Nederlandse school (NTC Bali) nog een soort festiviteitenmiddag in een kroeg in Seminyak. Er was dacht ik ook een vaatje met haring....en de ouders van de kinderen konden wat drinken in de kroeg. Ik heb net even op de website gekeken en daar staat ook dat Koninginnedag jaarlijks gevierd wordt, maar nog niet waar en wanneer.....

Informatie kun je vragen via: 0817 551935 of ntc_baliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com. Je kunt gewoon bellen/mailen in het Nederlands.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tuurlijk wordt het gevierd, alle redenen om bier te drinken moeten natuurlijk benut worden. Emoticon: Wink

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Wat leuk om dit te lezen!
En ik maar denken dat alle sporen van kolonialisme zijn weggevaagd...
Geniet maar lekker!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Koninginnedag heeft niets met kolonialsme te maken natuurlijk. Het is gewoon een hedendaags feest wat voornamelijk onder Nederlanders in besloten groep gevierd wordt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nog sterker, als er toevallig Indonesiers op dat feestje van oud kolonialen naar binnen zijn gepiept, toasten ze net zo hard mee op de Koningin, als hun drankje door de feestvierders wordt betaald natuurlijk hahaha. Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sterker nog, als het een officiele viering is, dan draait de Nederlandse belastingbetaler op voor een (over het algemeen beperkte ... hee Nederlanders he) hoeveelheid wijn en bier. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In iedergeval iets bescheidener als de Nederlandse ambassadeur in Frankrijk met zijn 40.000 Euro aan champagne in 2009 Emoticon: Yummie!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Da's te hopen ja. Ze kunnen beter dat geld aan mij geven, organiseer ik er een mooi feestje van met van die doosjes eten en een lauwe thee.. Emoticon: Puh!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 07-04-2010 12:15 Yerun wrote: (over het algemeen beperkte ... hee Nederlanders he) hoeveelheid wijn en bier.

Beperkte hoeveelheid? Het understatement van het decennium. Ik heb me ťťn keer verwaardigd om naar die beschamende `viering' in YOG te gaan. Ik ging met dorst weg. Het schilfertje haring was ook onder de `maat', de bitterballen waren opgerolde aardappelkroketten. Geen wonder dat de `vertegenwoordiger van de NL ambassade in Yogya' geen andere nationaliteiten uitnodigt voor dat `feest.' Ik heb me plaatsvervangend geschaamd.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

dus toch wel een klein koloniaal feestje, maar Yerun ik vroeg mij af of dit toegestaan is.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Guna, wat een geklaag!Eind mei komt de nieuwe haring binnen, lekker!!
Bitterballen en kroketten kun je zelf maken, toch?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 07-04-2010 14:53 merapi wrote:
dus toch wel een klein koloniaal feestje, maar Yerun ik vroeg mij af of dit toegestaan is.
Waarom zou het niet toegestaan zijn? Het is een besloten viering, en als ik die zou willen organiseren dan doe ik dat, ook hier in Indonesie.
On 07-04-2010 12:35 guna2 wrote:

[quote removed]

Beperkte hoeveelheid? Het understatement van het decennium. Ik heb me ��n keer verwaardigd om naar die beschamende `viering' in YOG te gaan. Ik ging met dorst weg. Het schilfertje haring was ook onder de `maat', de bitterballen waren opgerolde aardappelkroketten. Geen wonder dat de `vertegenwoordiger van de NL ambassade in Yogya' geen andere nationaliteiten uitnodigt voor dat `feest.' Ik heb me plaatsvervangend geschaamd.
ik wilde het nog een beetje in het positieve houden, want die keer dat jij er was (en ik ook), was het inderdaad diep triest. Dit jaar moet ik me eigenlijk gewoon melden bij het hoofd-feest in Jakarta, maar ben er te lui voor.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is wel een mannier om je vol te laten lopen.
Een vorm van belasting terug gave......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 07-04-2010 11:14 merapi wrote:

En ik maar denken dat alle sporen van kolonialisme zijn weggevaagd...

Koninginnedag...... kolonialisme.... Leg dat eens uit Emoticon: Confused

NGS stock photos

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Na de Onafhankelijkheid van Indie toch alles verwijderd wat ook maar enigszins te maken had met het oude koloniale bewind?
Een politieke afscheiding heeft kennelijk niets te maken met wat mensen denken en voelen.
In Suriname wordt Koninginnedag uitbundig gevierd, en ja weer een Tempo Doeloe verhaal.
Het zal nog een paar generaties duren voordat al het sentiment is vergeten.
Maar ook ik: koester de Indische gemeenschap

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat sentiment bestaat hier al lang niet meer. Niemand ligt er wakker van dat een groepje Nederlanders Koninginnedag viert hoor.

Het grote schoonvegen en nationaliseren na de koloniale periode begon ook niet direct na de onafhankelijkheid en werd pas eind 50-er jaren echt goed in gang gezet toen de Nederlanders eruit geflikkerd werden. Maar dat is offtopic.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee yerun, maar niet alleen de Nederlanders, ook de Chinezen en de Indische Nederlanders....
Ik kan met Ike en mijn Indische vriendin niet praten over de Bersiap en heel weinigen begrijpen dit.
Dat na ruiim 60 jaar het trauma leeft..., ja met slapeloze nachten etc.
en het blijft terugkomen.
Dus Yerun, het zit wel een stuk dieper en de trauma"s worden overgebracht op de kleinkinderen.
Onderschat het niet hoor Yerun,
Hartelijke groet van Merapi/Wilma

josari
Gebruiker
spacer line

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninginnedag

Om weer ontopic te gaan
Hier een link Merapi.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

josari, dit weet ik allemaal wel,, ben een Haags kind.
Een paar herinneringen uit Den Haag:
Pa was een atheist en humanist en ja ma dacht bij zichzelf Emoticon: Yeah right! oeken jullie het maar uit.
Maar ja toch op de School met den Bijbel gezet en dat betekende 5 km lopen naar het Voorhout om Koninginnedag te vieren.
Daar zaten we met onze vlaggetjes en oranje mutsen en toeters., heel gezellig.
Tot pa verscheen en zei: weet je dat die hele grafkelder in Delft afgeladen ligt met onechte kinderen?>van het Oranje huis?
Wisten wij veel, maar pa trakteerde de hele club op poffertjes

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,762,049 pageviews Een website van indahnesia.com