Pasar malam

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Zijn er vandaag al mensen naar de pasar malam, georganiseerd door de ambassade, in Den Haag geweest? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Wij willen er zaterdag heen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wij gaan morgen. Verwacht er niet teveel van, is namelijk hoofdzakelijk gericht op Indonesische bedrijven die zich willen promoten, m.i.
Van het eten verwacht ik echter wel veel.

From Dayeuhkolot with love

beesie37
Gebruiker
spacer line

hmmm moet ik niet denken aan kraampjes en leuke dingentjes dan?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Minder dan bij de Tong Tong Fair. Er is een ruimte met optredens, een eettent en een tent met stands zoals op de meeste beurzen het geval is. Kijk eens op http://www.pasarmalamindonesia.com.
Wij gaan er vooral heen om contacten te leggen voor import... maar ook voor het heerlijke eten natuurlijk!

beesie37
Gebruiker
spacer line

uiteraard ook voor het heerlijke eten hihihi kunnen we er vast aanwennen voor over drie weken

laat me morgen maar weten hoe het is gegaan als je wil

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja, laten jullie het weten hoe de PM was?
Ike en ik zouden gaan, maar zit thuis met een hersenschudding en een zware oorontsteking...grr
terwijl ik vlakbij de PM woon
Balen dus!
Voor iedereen een fijn Paas weekend en groetjes

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Monyet, en.... heb je heerlijk gegeten?
Wat kan ik morgen verwachten?

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Merapi, wat jammer dat je in de lappenmand zit. Beterschap gewenst!

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Ik heb gehoord dat er e.e.a niet helemaal goed geregeld was.. Een collega van mij is er geweest, maar er was geen invalide toilet (foutje). Het was echt ingericht voor bedrijven en het eten kwam meestal uit een zakje. Ik ga dus maar niet. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Zo, daar gaan we dan. Om half twaalf kwamen we aan bij de Pasar Malam, de parkeergarage was nog driekwart leeg, dus heel anders dan bij de Tong Tong Fair. Binnengekomen zie je meteen dat het anders is dan een Tong Tong Fair, want de kraampjes zijn geen kraampjes van Indische mensen maar (bijna) allemaal van IndonesiŽrs. Er wordt niet veel verkocht, het gaat namelijk hoofdzakelijk om het leggen van relaties heb ik het idee. Dus meer zoals op een beurs stands met folders en niet zo vaak met producten. De tent met stands in die zin dus ietwat teleurstellend omdat de naam Pasar Malam in Nederland doorgaans een andere betekenis heeft gekregen door de jaren heen.
De optredens waren achter in de tent en de gezelligheid ontbrak daar een beetje, vond ik. Bij de optredens kun je bijvoorbeeld geen eten of drinken kopen, zoals op de TTF.

Maar dan... dan kom je in de vreethal. Food hall heet het officieel geloof ik. En dan denk je: oh, dus hier zijn alle mensen. De food hall is absoluut afgeladen en er wordt goed eten verkocht. Wij aten bij Warung Wijaya (mijn vrouw zegt dat het Jaya heette, ik dacht het tenminste niet), in elk geval de Warung rechtsachterin de hal. Het was hier enorm dringen en veel IndonesiŽrs drongen ruwweg voor, zoals het een IndonesiŽr betaamt. Het duurde daarom erg lang voor we ons eten hadden, maar de smaak van het eten maakte erg veel goed. Bami Bakso, Soto Ayam Jakarta, Baso Tahu Bandung en Sate Mix Lontong.... allemaal heerlijk. Afgesloten met pisang goreng en cendol en onze magen waren weer gevuld.

Of het geschikt is voor gehandicapten heb ik niet zo op gelet, maar er was bijvoorbeeld geen plaats om een baby te verschonen en pinnen kon er volgens mij ook niet. Ook kun je geen uitrijkaart krijgen bij de info balie ("misshien volhende keerrr").

Om half drie vertrokken we weer, dus we zijn er met wat rekken drie uur geweest. Je zou er dan nog eens kunnen gaan eten, maar in de drukte is dat niet prettig.

Het was al met al best aardig vanwege het eten en het enige dat we er gekocht hebben is Minyak Telon voor 5 euro 't flesje. Maar ik wil niet weten hoe druk het op zaterdag gaat zijn in die vreetschuur als het op vrijdag al zo enorm moeilijk was om je eten te krijgen....! Het was nu al zielig om te zien dat zoveel oudere mensen staand moesten eten.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ben vandaag van 11.00 tot ongeveer bijna 15.00 uur geweest.
Het is ook een andere soort Pasar " malam" dan de andere Indische Pasar Malams .
Waar veel oude Indo' s van de 2de generatie(meestal) komen.
Waar ze nog mijmeren over tempo doeloe(h) .
Men moet het zien als een promotie plek van de huidige Indonesia.

Voor de oude Indo' s met hun tempo doeloe gedachte was het geen feest van herkenning .
Persoonlijk vind ik de aanbod van de standjes te mager , de foodcourt is redelijk goed .

Ik denk bijna zeker dat het in de toekomst kan uitgroeien tot een belangrijke concurrent van de PMB . De voorbereiding is ook te kort .De p.r rammelt nog .
Vergeet niet dat TTF al meer dan 50 jaar ervaring hebben.

Ik zie een heleboel oude Indo' s die tot de 2de soms zelfs de 1ste generatie gerekend kunnen worden.
Naast ons zaten een Nederlandse familie , 3 generatie omdat de oud tante uit San Francisco (gewoond en gewerkt tot 1952 in Batavia) .
Vraag me af of die balnke oud tante een Indo was .

Heb leuke gesprekken en kontakten gehad met een paar mensen .

De prijs van het eten is iets te duur , iets minder duur dan PMB , maar wel beter .
Ben benieuwd hoeveel bezoekers ze aan het eind kunnen verwelkomen .

bisa dicek of makemyday .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

KŠn uitgroeien tot iets moois, inderdaad. Maar Indonesische bedrijven hebben nog niet zoveel kaas gegeten van beurzen. Ik heb voor mijn werk wereldwijd beurzen bezocht en ook op beurzen gestaan en zie toch altijd weer van die stands waar twee mensen staan te kijken naar voorbijgangers, met een paar foldertjes op tafel. Geen idee wat ze proberen te verkopen, maar t nodigt niet uit. Dame van bedrijf dat geld versturen naar IndonesiŽ mogelijk maakt deed het wel weer erg goed.
Al met al geen heel goede reclame voor IndonesiŽ vond ik. De stands spraken allemaal weinig aan. Bij 80% ontging de boodschap me volledig.
Eten doet het altijd goed, was t geld meer dan waard, m.i.!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 02-04-2010 22:25 monyet wrote:
Al met al geen heel goede reclame voor IndonesiŽ vond ik. De stands spraken allemaal weinig aan.

Het is een begin.

Jammer dat ze geen goedwillende amateurs kunnen inhuren.
Mss ga ik me zelf aanbieden(' prostitueren" Emoticon: Wink ) om als vrijwilliger te spelen .

Niet iedereen heeft de zgn 4 P principes onder de knie.
En dan aangevuld met de 5de P , stel is voor dat Ome Sid daar gaat staan , lonken naar potentiele jonge dames (eh pardon Emoticon: Blush ) , ik bedoelde potentiele klanten.
Maklum , Fruitiaanse verspreking. Emoticon: Party!
Kan lullen als een brugman .

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Het was gisteren te druk op de pasar malam! Je schuifelde een beetje langs de kraampjes, waarvan de meeste inderdaad alleen informatie verstrekten. Als je naar de pasar gaat om leuke dingetjes te kopen dan moet je hier niet heen gaan. Dit deel was ook erg klein. Binnen een kwartiertje had ik alle kraampjes gezien.
Het eetgedeelte was door de drukte helemaal een ramp. Lang wachten op je eten en daarna zoeken naar een plekje. Bijna iedereen moest staand eten of zat ergens op de grond. Gelukkig was het eten lekker, de pisang goreng en tjendol ook!
Het deel met het grote podium was ook propvol. Alle stoelen bezet, de meeste mensen moesten staan. Gezellig was het er wel. Toen poco poco gezongen werd kwamen alle tantes naar voren voor de jospan. De sfeer zat er goed in.
Voor de mensen die nog gaan, hoop ik dat het niet zo druk is als afgelopen zaterdag. Alles bij elkaar heeft deze pasar malam denk ik zeker mogelijkheden om een succes te worden. Maar dan moet er veel meer ruimte komen en meer kraampjes.
Voor de mensen die nog gaan hoop ik dat het niet zo druk is als afgelopen zaterdag en verwacht niet zoiets als de Tong Tong Fair, want dan valt het erg tegen.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Niet iedereen heeft de zgn 4 P principes onder de knie.

Wat zijn die 4P's, Om Sid?

Goed trouwens om te lezen dat de foodcourt goed geregeld was....een vriend van mij had de organisatie daarvan gedaan. Wij waren ook gevraagd om mee te doen....de prijzen van een stand waren alleen helaas onbetaalbaar (in het eetgedeelte tenminste)....voor een kleine stichting niet rendabel

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

De marketing-mix... product, prijs, plaats, promotie.
Dus de juiste producten aanbieden op de juiste plaats, tegen de juiste prijs en met de juiste promotie, even simpel gezegd...

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 04-04-2010 13:52 monyet wrote:
De marketing-mix... product, prijs, plaats, promotie.
Dus de juiste producten aanbieden op de juiste plaats, tegen de juiste prijs en met de juiste promotie, even simpel gezegd...

Daarom heb ik de 5de P verzonnen.
P van person , the man behind ....

Al heb je de 4 P , moet er een 5de P komen , iemand die moet kunnen verkopen.

Dus een ouwehoer als OmeSid , die kan mss iets meer verkopen.

Ik dacht dat ze het froeher bij de LEAO geven.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Ben net thuis van Den Haag; makan enak sekali!! Sateh Gambing met lontong en heerlijke ketjap! Wel een beetje duur, hoor......Als ik ze daar vertel dat ik ong. 95.000 rp heb betaald voor 3 stokjes, komen ze zeker niet meer hier Emoticon: Laugh out loud

Het was gezellig druk, 1e Paasdag van 17.00 tot 18.30 uur. Veel Indonesiers, vergeleken met TTF. Er waren wel enkele standjes waar ze wat te koop hadden, maar het was meer een soort "vakantiebeurs" met foldertjes.
Ook veel opaatjes verloren zien kijken...kasian.

Wel veel muziek en klederdracht. Goed voor de heimwee.
Emoticon: Wink

beesie37
Gebruiker
spacer line

Ik hoorde vandaag dat er in Ahoy in Rotterdam ook een pasar malam loopt tot morgen...
grrrr kwam er weer te laat achter...

wij zijn niet meer naar denhaag gegaan maar vandaag maar dagje beverwijk bazaar gedaan....

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Qua aantal bezoekers is deze pasar malam geslaagd. Althans vergeleken met de andere pasar malams die de Indonesische ambassade in het verleden ooit heeft georganiseerd. De eerste keer was in Houtrushallen en daarna in het congresgebouw. Allebei de pasars hebben te weinig bezoekers gehad. Dus gezien het grote aantal bezoekers tot vandaag is het wel een succesvolle pasar malam. Maar ze moeten na afloop goed evalueren en er verbeteringen doorvoeren voor de volgende keer. Morgen, de tweede paasdag, ga ik er weer naartoe.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Gister ook naar DenHaag geweest. Zoals al geschreven hier, het is meer een Info-beurs dan PasarMalam. Verwarrende naam. Ik denk dat ze het bezoekers aantal iettewat onderschat hadden. Erg druk, zeker in de eethal en ja ook aardig aan de prijs. Weinig zitplaatsen.
Na 3 uur hadden we `t gezien en richting huis nog even AHOY aangedaan. Leuke PASAR , goed gevulde hal.
Nu maar wachten op de TTF over 6 weken.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou ja, toch positieve berichten over de kleine PM.Laten we blij zijn dat die banden zeker niet vergeten worden., en dat het leeft.
Op naar de TTF
groet Merapi

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,043 pageviews Een website van indahnesia.com