President: 'Sidoarjo modderstroom als toeristische bestemming'

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

President: 'Sidoarjo modderstroom als toeristische bestemming'
Gepubliceerd op 30 maart 2010 09:46
President Susilo Bambang Yudhoyono heeft gisteren een bezoek gebracht aan de plek van de modderstroom veroorzaakt door een zogenaamde moddervulkaan die hoogstwaarschijnlijk is ontstaan na een foute gas-boring. De modderstroom, die sinds mei 2006 actief is, heeft inmiddels 100.000 mensen dakloos gemaakt en voor zo'n 4 miljard euro schade aangericht, aldus schattingen van Australische experts.
Lees verder , klik op de titel

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Die modderstromen zijn daar al een tijdje bezig. Maar weet er iemand hoe het tegenwoordig is? Gaat dit nog altijd verder? Heeft men er een dam ofzo rondgebouwd en is het niet mogelijk om een kanaal te graven naar de zee zodat die modder kan wegstromen? Natuurlijk kan men er iets positiefs van maken, tenminste als men het nu in de hand heeft en het niet nog verergerd..Ik denk bijvoorbeeld aan busreizen met toeristen vanuit Bali naar het gebied, met 2 overnachtingen inbegrepen in een hotel...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

ja, ramptoerisme werkt altijd wel.....voor mij hoeft het niet

hati hati, pelan pelan

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Voor mij hoeft het ook niet hoor, maar ik weet ook niet wat de president daarmee bedoeld?

bambang
Gebruiker
spacer line

Misschien een recreatiepark met modderbad opzetten? RI mensen zijn bijgelovig. Als je mensen wijs maakt, dat het modder ziekte geneest, je viriel maakt ...?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 31-03-2010 12:55 schreef dekarre:
Die modderstromen zijn daar al een tijdje bezig. Maar weet er iemand hoe het tegenwoordig is? Gaat dit nog altijd verder? Heeft men er een dam ofzo rondgebouwd en is het niet mogelijk om een kanaal te graven naar de zee zodat die modder kan wegstromen? Natuurlijk kan men er iets positiefs van maken, tenminste als men het nu in de hand heeft en het niet nog verergerd..Ik denk bijvoorbeeld aan busreizen met toeristen vanuit Bali naar het gebied, met 2 overnachtingen inbegrepen in een hotel...

Wij zijn daar een paar weken geleden geweest. Er komt dagelijks enkele tienduizenden kubieke meter modder omhoog. Er ligt een hoge dijk omheen om te voorkomen dat de rotzooi nog meer schade en mensenlevens kost. Het is schandalig dat Bambang hiervan een toeristische trekpleister wil maken. Dekarre. De modder is giftig en dood alle levende wezens die ermeer in aanraking komen. Vissers zullen dus niet gelukkig zijn met lozing in zee of de nabij gelegen Brantas rivier. Bambang had beter de veroorzaker Lapindo kunnen aanpakken. Emoticon: Nooo

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Toen ik er was hadden ze`t echt niet in onder controle.
Overal komt gas uit de grond, is een gevaarlijke situatie waar ze dus niet echt weten wat ze er mee aan moeten. Om nu de bevolking tegemoet te komen willen ze er een "toeristische " trekpleister van maken. Volgens mij alleen om de bevolking iettewat positief te stemmen omdat er geld mee te verdienen is op dit moment. Geld verdienen zal weer wel een MAFFIA-CLUB op de been brengen die er beter van gaat worden. De plaatselijke bevolking is en blijft de dupe. Geld van de veroorzaker van de uitbarsting zal er toch niet komen.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Bedankt voor het antwoord. Dit is al enkele jaren aan de gang. Ik las zelfs dat er pompen zijn om de modder weg te pompen, maar er enkele niet meer werken. Blijkbaar zijn er ook al twijfels of die "veroorzaker Lapindo" wel de schuldige is, want er zou een aardbeving geweest zijn (een dag ervoor denk ik) en nu zou het door die aardbeving komen... kwestie van de schuld weg te schuiven natuurlijk. Lozing in zee zou ook slecht zijn voor de garnalenvangst die er daar is.
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Modderstroom_Sidoarjo

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Het is een ťchte ramp. Vorig jaar zijn we er langs gereden op weg naar Soerabaya en de plaatselijke bevolking heeft nog steeds niets als fatsoenlijke compensatie. Wat de gevolgen voor het gebied op lange termijn zullen zijn; economisch en ecologisch is alleen een nachtmerriescenario.
Toegang heffen zal het probleem niet oplossen, misschien wel een paar personen rijker maken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,396 pageviews Een website van indahnesia.com