Wie o wie kan Cok helpen

Subforum Bali, het godeneiland 
98 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
winda
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Een kennis van mij - een balinese vrouw is op dit moment voor 3 maanden in Nederland. Zij is de naaister bij de Pasar Malam en op zoek naar 'baantje" (naaien en/of schoonmaakwerk) in omgeving van Leiden. Zij spreekt geen Nederlands maar verstaat een beetje Engels.

Groetjes,
Winda

bambang
Gebruiker
spacer line

Je kunt bijv. een advertentie plaatsen in de supermarkt, bibliotheek, marktplaats. Je hebt wel een prepaid 06-nummer nodig. Je moet erop voorbereid zijn dat er rare vragen gesteld worden. Gewoon nee zeggen en het gesprek beeindigen.

winda
Gebruiker
spacer line

Beste Bambang,

Hartelijk dank voor je reactie en tips. Ik had hetzelfde ook bedacht maar helaas Cok geen NL-spreekt en verstaat weinig Engels dus via deze forum probeer ik haar te helpen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Zou je dan niet voor Cok in het Nederlands bemiddelen. In de advertentie kun je het wel vermelden (bemiddeling). Gewoon proberen als iemand belt. Er zijn genoeg huizen om schoon te maken. Als je 1 klant hebt, kan die klant weer een vriend, kennis of wie dan ook doorgeven. Je moet ergens starten. Niet denken: het lukt toch niet.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 30-03-2010 18:00 bambang wrote: Zou je dan niet voor Cok in het Nederlands bemiddelen. In de advertentie kun je het wel vermelden (bemiddeling).

Bemiddelen voor (illegale) zwartwerkers? Is dat verstandig?

bambang
Gebruiker
spacer line

Het valt allemaal best mee als je discreet bent. Als je niet opvalt door o.a.: zwart rijden met openbaar vervoer, openbaar dronkenschap, stelen, door roodlicht fietsen, geen fietslamp aan 's avonds. Je hebt ook een anoniem OV-chipkaart. Dus gebruik maken van openbaar vervoer is geen probleem.
Je moet natuurlijk in de advertentie niet vermelden dat iemand illegaal is. Gebruik je gezond verstand en logica, dan kom je al heel ver.
Een vriendin van mij laat haar huis schoonmaken door illegale Balinees. Hij spaart € 800,- p.m. Hij heeft een tempel van € 7.000,- bij zijn huis in Balie laten bouwen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Er werken zoveel Indonesische vrouwen zwart in Nederland. De grootste kans heeft ze als ze restaurants/toko's langs gaat om daar te werken. Veelal bediening. Daar heeft ze veruit de grootste kans om iets bij te verdienen. De Indonesische gemeenschap in Nederland is zeer compact, dus via via kan je altijd wel wat vinden als je tenminste een beetje contacten hebt binnen deze gemeenschap.
Naaiateliers zijn bijna allemaal in handen van Turken tegenwoordig, dus dat zie ik ook niet gebeuren. En schoonmaakwerk is ook lastig want daar werkt iedereen al zwart en die markt is aardig verzadigd.
Als ze creatief is met naaiwerk (dus zelf dingen maken die verkoopbaar zijn) dan zou ze eens wat via marktplaats kunnen proberen te verkopen, is héél makkelijk te doen. Misschien hier op het forum eens iets uploaden, sta ik altijd voor open.

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-03-2010 15:25 winda wrote:
Dag allemaal,

Een kennis van mij - een balinese vrouw is op dit moment voor 3 maanden in Nederland. Zij is de naaister bij de Pasar Malam en op zoek naar 'baantje" (naaien en/of schoonmaakwerk) in omgeving van Leiden.
Jammer, voor mij wat ver weg Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 30-03-2010 20:28 monyet wrote:
Er werken zoveel Indonesische vrouwen zwart in Nederland. De grootste kans heeft ze als ze restaurants/toko's langs gaat om daar te werken.

Daar maak ze gelijk ook de grootste kans om door de arbeidsinspectie betrapt te worden.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

En dan? Voor haar geen probleem, hooguit voor de eigenaar van het etablissement. De hele Aziatische horeca in Nederland draait op illegale arbeid.

bambang
Gebruiker
spacer line

Je kunt inderdaad in een restaurant werken, maar dan wel in de keuken. Als je klanten gaat bedienen, moet je toch Nederlands spreken. Niet gebroken Nederlands.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoi Winda! Goh, is Cok alweer in NL, leuk! Ik zal haar binnenkort eens bellen!!
Cok kan ook lekker koken trouwens! Emoticon: Wink

joost
Gebruiker
spacer line

Werkgever krijgt volgens mij een boete van €7500 voor iedere illegale arbeider.
Wel snugger om zoiets op een forum te vragen

bambang
Gebruiker
spacer line

Dat verandert niets aan de zaak. Op het forum wordt geen echte naam of telefoonnummer vermeld. In NL is er geen speciaal beleid die jacht maakt op illegalen. Alleen bij toevallige controles bijv. verkeerscontroles ('s avonds zonder licht fietsen) kun je tegen de lamp lopen. Illegaal verblijven is geen misdaad, geen strafblad.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 31-03-2010 14:23 bambang wrote:
Dat verandert niets aan de zaak. Op het forum wordt geen echte naam of telefoonnummer vermeld. In NL is er geen speciaal beleid die jacht maakt op illegalen. Alleen bij toevallige controles bijv. verkeerscontroles ('s avonds zonder licht fietsen) kun je tegen de lamp lopen. Illegaal verblijven is geen misdaad, geen strafblad.

Precies, ik ben blij dat het kan. Illegalen hou je altijd, dat kun je niet tegenhouden. Laat ze dan tenminste een beetje werken voor hun geld. Ik heb altijd het idee dat de gemiddelde illegaal harder werkt dan de gemiddelde legale immigrant omdat illegalen geen aanspraak kunnen maken op uitkeringen etc.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2010 14:23 bambang wrote:
In NL is er geen speciaal beleid die jacht maakt op illegalen. Alleen bij toevallige controles bijv. verkeerscontroles ('s avonds zonder licht fietsen) kun je tegen de lamp lopen. Illegaal verblijven is geen misdaad, geen strafblad.
Idd geen special beleid maar als ik het goed heb begrepen zijn ze in de regering wel aan het nadenken over een maatregel dat illegalen nadat ze ooit betrapt zijn nooit meer een verblijfsvergunning kunnen aanvragen. Dat is al erg genoeg en is het dus maar net hoe je het uitlegt. Zeker als je bedenkt dat er illegalen zijn die elk jaar wel een keer ,in bewaring, genomen worden zogenaamd in afwachting van en er zijn die het geluk hebben nooit betrapt te worden....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

joost
Gebruiker
spacer line

Bambang dan ben je slecht op de hoogte. Er wordt wel degelijk gecontroleerd.
In de bouw, in de kasbouw etc.
Ik dacht 2 jaar geleden speciaal in de horeca.Dit werd zelfs van te voren gemeld.
De werkgever heeft een goedkope hardwerkende illegaal of zwartwerker
Natuurlijk zal het altijd zo blijven. Zelfs de legale beunt er soms bij.
Maar wordt ze gepakt kan ze gelijk, volgens mij, voorgoed het land uit.

bambang
Gebruiker
spacer line

Ja, dit klopt. Het is algemeen bekend. Het is ook een publiek geheim dat de horeca mensen in dienst heeft die niet op de loonlijst staat. Indien een illegaal gedeporteerd wordt, is de sanctiemaatregel "slechts" 3 jaar. Hij mag 3 jaar het land niet in, dus niet voorgoed. Bij de volgende aanvraag voor visum wordt extra opgelet.

joost
Gebruiker
spacer line

Zo leer nog eens wat.
Nooit te oud

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 01-04-2010 10:18 joost wrote:
Bambang dan ben je slecht op de hoogte. Er wordt wel degelijk gecontroleerd.
In de bouw, in de kasbouw etc.
Ik dacht 2 jaar geleden speciaal in de horeca.Dit werd zelfs van te voren gemeld.
De werkgever heeft een goedkope hardwerkende illegaal of zwartwerker
Natuurlijk zal het altijd zo blijven. Zelfs de legale beunt er soms bij.
Maar wordt ze gepakt kan ze gelijk, volgens mij, voorgoed het land uit.

Hardwerkende illegalen helpen de economie. Illegalen die aanspraak maken op sociale zekerheden doen dat niet. Onze overheid heeft echter liever de laatste groep, want op de eerste groep hebben ze geen enkele controle.

stanno
Gebruiker
spacer line

Op 30-03-2010 22:40 schreef monyet:
De hele Aziatische horeca in Nederland draait op illegale arbeid.

Dit is al lang niet meer zo, als je het hebt over minimaal 10-15 jaar geleden dan is dit inderdaad waar.

De boetes en controles zijn ongekend hoog in de horeca en er worden boetes van 100.000 euro opgelegd tegen illegalen.

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Winda,

Laat ze maar eens naar het Indonesisch Restaurant Sarinah Goudenregenplein 4, 2565GJ Den Haag, 070-3601585
aan hun hebben voor haar denk ik wel een baantje ze mag zeggen dat ze door mij gestuurd is vragen naar de eigenaar

groetjes,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Deewee
Gebruiker
spacer line

Even voor de zekerheid: Is het restaurant en adres juist?. Dan kunnen de controleurs nu al een inval plannen. Lekker handig. PB was beter geweest.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 04-04-2010 10:36 Deewee wrote:
Even voor de zekerheid: Is het restaurant en adres juist?. Dan kunnen de controleurs nu al een inval plannen. Lekker handig. PB was beter geweest.

Haha, het Big Brother-syndroom wordt steeds erger in Nederland. De burger krijgt blijkbaar steeds meer het idee dat de overheid altijd over je schouder meekijkt.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 04-04-2010 11:06 monyet wrote:

[quote removed]

Haha, het Big Brother-syndroom wordt steeds erger in Nederland. De burger krijgt blijkbaar steeds meer het idee dat de overheid altijd over je schouder meekijkt.

Waarschijnlijk ook terecht aangezien alle informatie over iemand bij alle instanties in de computer staat en deze computers ook gekoppeld zijn.
Ook weten ze waar je loopt of rijdt als je mobieltje aanstaat via de dichtsbijzijnde gsm mast en nu met die mooie OV chipkaart kunnen ze ook je reisgedrag met het openbaar vervoer bekijken.
Dus Big Brother is watching you....

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,451 pageviews Een website van indahnesia.com