Reisgenoot gezocht?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jolanda82
Gebruiker
spacer line

van 8 mei t/m 28 mei ga ik voor het eerst alleen op reis en naar Indonesie.
ik wil graag op Java beginnen en daarna richting Bali. zijn er misschien mensen die ook in dezelfde periode die kant op gaan?

Mas serak
Gebruiker
spacer line

Hoi Jolanda,

Wat grappig, zeg. Ik ga zelf precies dezelfde periode naar o.a. Java en Bali! Ik vlieg 7 mei 12:00 en kom 's ochtends 8 mei in Jakarta aan. Ik reis ook alleen en het lijkt mij gezellig een drankje te doen met een lotgenoot. Ben al eens naar Java en Bali geweest, nu dus eerste keer alleen, dus zonder reisorganisatie. Wie weet kunnen we elkaar op ideeŽn brengen.

Voor meer info kan je me bereiken op el_pelgrimEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com of milan-t.hyves.nl

Groetjes,

Milan

Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Hai Milan, Dat is zeker toevallig! Voor mij de eerste keer alleen, dus super spannend. Vandaar wel leuk om lotgenoten te ontmoeten. Met wie vlieg jij? Vakantieperiode staat voor mij al vast, maar ben nu druk op zoek naar een ticket. Er is zat te vinden, maar ben nu een beetje de prijzen aan het vergelijken. Heen met KLM naar Jakarta en terug vanuit Denpasar naar Amsterdam zit ik nu een beetje rond de 860euro met KLM. Als je nog een tip hebt, let me know!

sacha1982
Gebruiker
spacer line

volgens mij is dit bericht van mijn moeder jolande. kan het fout hebben maar volgens mij niet. ik zit nu in yogyakarta en wilde effe zeggen dat het echt een plek is om heen te gaan.
doen jullie allemaal wel lief voor mij moeder hahah
gr sacha

sacha1982
Gebruiker
spacer line

zie nu dat jolande ook ergens anders een berichtje heeft geplaatst. dus volgens mij is het niet mijn moeder. voel me beetje stom haha. het is wel grappig want mijn moeder zal reizen rond die tijd en ook alleen. ze verblijft eerst bij mijn opa in bandung maar zal later ook naar yogya gaan zoalsik nu.
ik laat wel weten aan haar. misschien kunnen jullie elkaar ontmoeten jolande en jolande haha

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jolanda,
Zoek voor tickets eens op www.vliegtarieven.nl
Zij bieden tickets aan voor 737 euro (Turkisch Airlines) of 792 euro (Cathay Pacific)

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Mas serak
Gebruiker
spacer line

Hoi Jolanda,

ik vlieg met Malaysian Airlines. Vorige keer ook gedaan en uiterst tevreden. Vriendelijk en charmant personeel en verder niets dan lof.
Heb vorige week pas geboekt en was in totaal aan adm. kosten + ticket ca. 950 Euro kwijt via Vliegwinkel.nl. Kan goedkoper door bv. met een budgetmaatschappij eerst naar Londen of DŁsseldorf te vliegen, maar ik vind 1 tussenstop meer dan genoeg. Van wat ik heb gezien aan KLM-tickets komen ze elke dag tegen 17 u. aan in Jakarta. Volgens mij is het dan al donker en ik wens mijn vakantie zo niet te beginnen. Ik kom dus om 08.50 aan in JKT.

Vorige keer heb ik alleen de grote trekpleisters van Jakarta kunnen zien (Sunda Kelapa, MONAS, oude koloniale gebouwen etc.) daar ik met een groep was en we in 10 dagen door Jawa crossten. Niet verkeerd voor een eerste keer, maar daar een gedeelte van mn familie in Batavia is opgegroeid, wil ik daar zeker een paar dagen verblijven en het uitgaan schijnt er ook een beleving apart te zijn.

Daarna met vliegtuig naar Yogya. Al zou ik de eerste keer dat je naar Java gaat, met de trein naar Yogya gaan. De treinreis van Bandung naar Yogya staat namelijk te boek als 1 van, zo niet de mooiste van indonesiŽ. De landschappen die je onderweg ziet doen bijna magisch aan... Ook is de botanische tuin in Bogor is erg fraai. Schijnt in Cibodas ook een mooie botanische tuin te zijn. Heb ik helaas geen tijd voor.Drie weken zijn zo voorbij...
Op Java is qua natuur en cultuur veel te zien, je zal m.i. goed moeten plannen. Enkele andere trekpleisters zijn op Jawa: Puncakpas, Tangkuban Prahu (vulkaan), zonsopkomst op de Bromovulkaan, Paleis vd Sultan Yogya, Borubudur, Prambanancomplex, Paleis Sultan Solo (niet geweest) en zo vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar. En dan wil je ook nog naar Bali...

Nog een belangrijke tip! Raadpleeg met enige regelmaat dit forum. Veel ervaren IndonesiŽgangers hier, die veel insidersplekjes weten en alles weten over vervoer, prijzen en accomodatie. Als je het vriendelijk vraagt zullen ze je vast wel helpen ;-)

Ik ben benieuwd naar je keuzes. Laat maar weten als je meer weet.

Salam hangat,

Milan

Jolanda82
Gebruiker
spacer line

ik heb de laatste dagen een beetje de prijzen vergeleken en ik kies waarschijnlijk toch voor KLM. geen overstap< maar tussenstop vind ik wel een plus en 's avonds aankomen in Jakarta vind ik op zich niet zo'n punt. kan ik meteen met het ritme mee en m'n jetlag meteen uitslapen. ik heb inderdaad begrepen dat er een hoop te zien is op Java. voor een eerste keer wil ik me beperken tot Borobudur, Prambanan en Bromo, volgens mij wel prima te doen. had ook al een ander bericht geplaatst en kreeg daar ook leuke reacties op. mijn route wordt hoogstwaarschijnlijk: Jakarta - Bandung - Yogyakarta/Solo - Malang (Bromo) - Kalibaru - (met het pontje naar Bali) - Lovina - Ubud - Denpasar/Kuta. mochten onze wegen zich ergens kruizen, altijd leuk. alleen reizen is ook maar alleen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Jolanda, zie voor Kalibaru http://margoutomo.com/margo-utomo-resorts.html
Als je wakker wordt en je loopt naar buiten dan vliegen de meest prachtige vogels je om de oren - is wel iets duurder dan 25 euro p.n. maar dat bespaar je op je accommodatie in Yogya! Overigens kun je daar bij Margo Utomo rondleidingen krijgen over de plantage (die gozer spreekt bijna vloeiend Nederlands, heeft hij van toeristen geleerd!), maar een pindafabriek, een tahoe-fabriek etc etc, was het hoogtepunt van onze reis...
Bromo was het dieptepunt, want we zaten in een tijd dat er alleen maar mist was, dus dan kom je daarboven aan om vier uur 's nachts, regent het, is het ijskoud en je ziet alleen maar mist om je heen, wel even op het weer letten dus, anders is het weggegooid geld. Malang schijnt ook een heel leuke stad te zijn dus dat is dan een alternatief.

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jolanda, graag attendeer ik je nog op de fantastische Ramayana Balletvoorstelling in de stad Yogya zelf: www.purawisatajogja.com
Deze voorstelling is veel kleinschaliger en minder Joop van de Ende achtig dan de voorstelling bij de Prambanan (die qua locatie weer prachtig is). Wij vonden de voorstelling, de uitbeelding van het verhaal en de dans bij Purawisata veel mooier dan bij de Prambanan. We hebben ze in dezelfde week allebei gezien.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,860,131 pageviews Een website van indahnesia.com