Hulp nodig bij 1e reis door Indonesie!

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar heb ik met een reisgenoot 3 weken rondgereisd door Thailand. Ticket geboekt en alles ter plekke geregeld. Dit jaar ga ik in de periode van 8 t/m 28 mei alleen rondreizen door Indonesie. mijn eerste vraag is natuurlijk of dit wel veilig is? Verder ben ik van plan vanuit Jakarta direct door te reizen naar Yogjakarta en vanuit daar excursies te doen naar Prambanan, Borobudur, Bromo vulkaan en Toba meer. Zijn deze excursies prima te regelen vanuit Yogjakarta? Na dit alles gezien te hebben wil ik door naar Bali om van het ene mooie strandje naar het andere mooie strandje te gaan. Is dit prima te doen in 3 weken? Dit wordt voor mij de 1e keer dat ik alleen rond ga reizen, vind het ook doodeng, maar lijkt me een hele ervaring. Al jullie reacties, tips zijn dan ook van harte welkom. Wellicht hebben jullie nog leuke tips voor accommodaties? Belangrijkste voor mij is dat het schoon is, warm water en airco is op zich ook wel prettig. Qua richtprijs denk ik aan max. Ä 25 per nacht. Is dit een beetje realistisch? Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Jolanda, je kunt in Indonesie zeker goed in je eentje rondreizen.
Yogjakarta is een perfecte uitvalsbasis voor Prambanan en Borobudur. Je kunt het zo vanuit je hotelletje regelen, geen enkel punt. Ik heb vorige zomer een week in Duta guesthouse gezeten op Jalan Prawirotaman, leuk hotel, klein, aardige mensen. Neem een kamer verder van de keuken af dan wij hadden, verkleint de kans op kakkerlakken. Leuk zwembadje erbij. Het is een druk straatje met veel hotelletjes, zeker als je alleen reist is dat wel leuk. Wij betaalden 25 Euro voor een 3 persoonskamer. Bromo ben ik zelf nooit geweest, maar je kunt met de zoekfunctie veel informatie vinden over tochten via Bromo naar Bali. Tobameer echter ligt op Sumatra en dus mijlenver van Yogyakarta, dat zal je voor de volgende moeten bewaren. Ik ben nooit in Thailand geweest, maar ik heb van kenners begrepen dat de stranden daar een stuk mooier zijn dan op Bali.
Maar er valt genoeg leuks te doen op Bali.
Je krijgt vast wel meer reactie.
Veel plezier in ieder geval.
Groet Elsbeth

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Jolanda, wij zweren bij Losmen Bladok, heeft een tůpligging in het centrum van Yogya en kost 15 euro voor een kamer met airco. Is heel erg netjes en we zijn er zelfs met onze baby geweest en ook dat beviel. Heeft nog een leuk zwembad ook. In dezelfde straat heb je een supermarkt, travel agent en internetcafť dus alles wat jij nodig hebt in de buurt.

In Bandung kennen we ook wel een adresje voor een redelijke prijs, kan ik je ook aanraden. Daar verblijven we ieder jaar. Bali is een ander verhaal. Zou ik persoonlijk niet heen gaan voor de stranden. De bountystranden van ooit kom je daar niet meer tegen. Het eiland is er te 'volwassen' voor en het kleine broertje Lombok is dan wellicht een betere optie. Een mooie route vind ik zelf Jakarta - Bandung - Yogyakarta/Solo - Malang (Bromo) - Kalibaru - (met het pontje naar Bali) - Lovina - Ubud - Denpasar/Kuta area.

Of alleen reizen voor een jonge vrouw (uit '82?) door IndonesiŽ veilig is bepaal je deels ook zelf. Qua criminaliteit is IndonesiŽ relatief veilig gezien de armoede die er heerst, echter vooral in de grote steden als Jakarta is reizen met openbaar vervoer niet altijd even veilig, dus doe goed je onderzoek vooraf. Lonely Planet zit boordevol tips, google maar eens.

From Dayeuhkolot with love

Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Hoi Elsbeth en Monyet, bedankt voor de reacties. Hier kan ik zeker iets mee! Voor de eerste keer alleen blijft spannend, maar moet wel lukken inderdaad. Monyet, jouw route lijkt me heel aannemelijk, ga ik zeker aanhouden als leidraad! Als jullie nog andere tips hebben voor leuke accommodaties op de route Jakarta - Bandung - Yogyakarta/Solo - Malang (Bromo) - Kalibaru - (met het pontje naar Bali) - Lovina - Ubud - Denpasar/Kuta, dan hou ik me zeker aanbevolen. Ik neem trouwens aan dat het met vervoer van de ene plek naar de andere ook prima te regelen is ter plekke?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Vervoer is veelal goed te doen via travel agents, maar ook daarvoor kun je het beste even van tevoren uitzoeken of bij je hotel informeren. Van Jakarta naar Bandung kun je met kleine busjes meereizen waar 10 personen in kunnen, kost heel weinig. Van Bandung naar Yogyakarta is de trein een betaalbare en prettige optie, afhankelijk van je hoeveelheid bagage. Duurt 8 uur en kan ook 's nachts, bespaart je dan een overnachting! Wel eerste klas boeken natuurlijk en om eten hoef je je geen zorgen te maken want dat verkopen ze in de trein. Vanuit Yogyakarta richting Bali hebben we nooit met OV gereisd, alleen met een toeristenbus maar dat was via de Nederlandse tour operator (met een groep familieleden). Maar als je in je hotel in Yogya zit kun je dus heel makkelijk bij een travel agent binnenlopen om eens te vragen wat het makkelijkste en goedkoopste is.

From Dayeuhkolot with love

Jolanda82
Gebruiker
spacer line

Monyet, weer bedankt voor de goede tips. heb ik zeker iets aan. je aanbevolen route gaat me steeds meer aanstaan. voor een eerste keer lijkt het me prima te doen. nu nog zelf uit zien te vinden. heb er i.i.g. al veel zin in! mocht je nog meer (handige) tips hebben..ik houd me aanbevolen!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,579 pageviews Een website van indahnesia.com