Kuala Lumpur, wat te doen bij transit van 5 uur

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mas serak
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

In Mei mag het genoegen mij weer smaken om 3 weken in RI te zitten. Op de terugweg naar Amsterdam moet ik 5 uur (23.15-04.15) doorbrengen in Kuala Lumpur. Heeft iemand handige tips? Is er tegen die tijd nog wat doen in KL? Als iemand een leuke barretje, restaurantje of bezienswaardigheden weet, kom ik die 5 uur makkelijk door Emoticon: Puh!

Salam,

Milan

FredC
Gebruiker
spacer line

KL Airport ligt ver van de stad. Ongeveer een uur met de taxi, zonder files. Er is ook een trein die je rechtstreeks naar de stad kan brengen, in 45 minuten of zo. Voor mij is 5 uur niet genoeg om heen en weer te gaan, want het laatste wat je wilt is je vlucht missen. Dus moet je op het vliegveld blijven, en daar is eigenlijk niets te doen, zeker niet om die tijd. Een dooie boel daar, met een paar winkeltjes en een paar restaurantjes, niets bijzonders. Er kan er maar ťťntje open zijn, zelfs.
Neem een goed boek mee, dat doe ik altijd, en drink wat in dat cafeetje bij dat treintje dat je naar de gates brengt, zonder door de immigratie te gaan, want daarbuiten is eigenlijk ook niet veel meer dan binnen; en alles is dicht om die tijd.
Gewoon je tijd doorzitten, een boek lezen, wat drinken of iets eenvoudigs eten in die ene gelegenheid, wat heen en weer wandelen voor de bloedsomloop, met het treintje terug naar je gate en naar huis.
Niks te doen daar. Lekker getroffen, wat!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

KLIA-City is 35 min met de trein, ik zou het zeker doen, wel proberen 1,5u voor vertrek van de vlucht terug te zijn op KLIA dan ben je altijd ruim op tijd.

Gracias. Sama sama

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Terug naar airport is wellicht een probleem? De laatste trein naar KL vertrekt om 01.00 vanaf de airport en de eerste vanuit KL naar airport rond 05.30 uur.

Tenminste, die dienstregeling was er twee jaar terug...wellicht rijden ze nu de gehele nacht??

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het gaat niet.
Er is de express (snel 28 min) en de transit (stopt een paar keer 35 min) maar de laatste gaat rond 1.00 uur naar de luchthaven.

http://www.kliaekspres.com/erl(...)abid/93/Default.aspx
http://www.kliaekspres.com/erl(...)bid/119/Default.aspx

Alternatief is een taxi maar die doet er echt langer over (en prijs midden in de nacht....???)

Met een beetje geluk betekent aankomst om 23.15 uur inclusief naar de gate taxien, uitstappen, paspoortcontrole etc en taxi nemen naar de stad dat je op zijn vroegst om 0.30 uur in het centrum bent, aannemelijker is tegen 1.00 uur . Om op tijd in te checken (2.15 uur ?) moet je dan eigenlijk meteen weer terug.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

TonBali
Gebruiker
spacer line

Maak gebruik van het transithotel op het vliegveld

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Milan,
Op de 1e. verdieping boven de winkels heb je een luxe ruimte waar je voor ongeveer 25 dollar 6 uur kunt verblijven. Daarbij inbegrepen is een warm/koud buffet, dessert, snacks, drank (alcoholische en geen alcoholische dranken), douche, massagestoel en internetten. Mijn man en ik hebben daar al menig uurtje doorgebracht. Deze ruimte bevindt zich tegenover de jungle-bar.
Groet,
Pamela

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Overal gratis wifi daar dus gewoon even indahnesia bezoeken vijf uurtjes lang! Waar vlieg je trouwens mee want vijf uur wachten heb ik nog nooit meegemaakt in KL.

From Dayeuhkolot with love

FredC
Gebruiker
spacer line

Die van die luxe ruimte en een transithotel wist ik nog niet. Dat is goede info. Ik zal daar over een maandje eens naar kijken.
Aan de andere kant, ik kom daar niet als in transit passagier, maar als vertrekkende passagier richting Singapore en was er eens veel te vroeg wegens het ontbreken van files. Maar ik ben liever veel te vroeg dan ťťn minuut te laat. Die paar uurtjes zijn zo voorbij.

Overigens, na aankomst sta je in mum van tijd buiten. Je hebt dan een transit instapkaart, dus inchecken hoef je niet. Bij aankomst terug op het vliegveld duurt het geen 15 minuten voordat je weer bij de gate bent. Om die tijd zijn er bijna geen passagiers die je voor de voeten lopen en het gaat er efficiŽnt aan toe.
Maar goed, als je dan net na middernacht in de stad zelf zou zijn aangekomen met de laatste express-trein (taxi terug, dat is zeker), dan valt er midden in de nacht ook niet echt veel te beleven of te zien. Als het om een drankje gaat wordt dat wel een duur drankje.

Mas serak
Gebruiker
spacer line

Hi allemaal,

bedankt voor de mooie reacties. Het blijkt nu dat ik weer es met mn neus heb gekeken Emoticon: Stupid , want zal in werkelijkheid van 19.15 tot 23.00 mn tijd in KL moeten besteden. Dat verandert de zaak waarschijnlijk wel vwb het aanbod aan "vermaak". Denk dat ik dan alsnog in de stad een hapje ga eten. Oja Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Monyet: ik vlieg met Malaysia Airlines.

Gr.

FredC
Gebruiker
spacer line

En ik denk bij de neus te zijn genomen.

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

De info betreffende het transithotel is juist. Je kan er ook slechts douchen voor een bedrag van 25 myr. Een aardige tip voor mensen die na een vakantie in KL naar Amstedam terugvliegen. Je dient in de regel zo rond 13.00 uur de hotelkamer te verlaten, terwijl het vliegtuig pas rond middernacht vertrekt. Hoe breng je dan de tijd - ongeveer 11 uur - door. Wat wij dan doen is het volgende. Na het uitchecken laten wij de koffers achter in het hotel en gaan dan weer gezellig de stad in. Na een voortreffelijk vismaaltijd bij de Thai in Jalan Alor, halen wij rond 20.00 uur onze koffers in het hotel op om daarna richting KLIA te vertrekken. Je kan een taxi nemen, de express trein of gewoon met de bus voor heel weinig. We kiezen altijd voor de laatste optie. Met de taxi naar Sentral station en vandaar verder met de bus naar de airport. Inchecken en dan gelijk naar binnen richting het transithotel. Lekker douchen, want na een middag flink stappen heb je die echt wel nodig, schone kleren aantrekken en je loopt fris naar de gate voor je vlucht van ongeveer 12 uur naar Amsterdam.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Op 23-03-2010 20:05 schreef Pamelabak:
Milan,
Op de 1e. verdieping boven de winkels heb je een luxe ruimte waar je voor ongeveer 25 dollar 6 uur kunt verblijven. Daarbij inbegrepen is een warm/koud buffet, dessert, snacks, drank (alcoholische en geen alcoholische dranken), douche, massagestoel en internetten. Deze ruimte bevindt zich tegenover de jungle-bar.

Dat ziet er heel tof uit. Ook een idee als je doorgaat naar Bali en enkele uren moet wachten. Je kan een douche nemen, lekker eten (hoop ik) en nadien kom je ontspannen in Bali aan.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Bovenstaande geldt toch niet voor de Low Cost terminal (AirAsia), neem ik aan? Ik weet van niets, ben al jaren niet meer in KL geweest.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Malaysia Airlines is een top-airline en je zult geen enkel probleem hebben om die paar uurtjes even uit te zitten daar, ondanks de vermoeidheid. Is een zeer schone en prettige luchthaven.

TonBali
Gebruiker
spacer line

Hallo monyet,

Ook dit jaar in september hebben wij weer de pech dat wij 9 uren moeten wachten op onze aansluiting naar Surabaya. Wij vliegen vanaf Amsterdam naar KL en vanaf KL naar Surabaya met de MAS. Vorig jaar oktober hetzelfde verhaal. Een andere aansluiting heb ik niet kunnen vinden. Weet jij misschien een kortere overstaptijd in KL ? Dit jaar hebben wij er niets meer aan omdat wij onze e-tickets al binnen hebben. Heb jij misschien een tip voor het volgende jaar ? Vorig jaar hebben wij voor het eerst gebruik germaakt van het transithotel op het vliegveld. Zo'n lange overstaptijd hadden wij nog nooit meegemaakt in KL. Het transithotel is ons zeker op de heenreis bevallen na de lange reis vanaf Amsterdam. Wij kwamen heerlijk uitgerust aan in Surabaya.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ondanks dat wij Malaysia Airlines een heel prettige airline vinden met heerlijke Nasi Lemak aan boord, nemen we toch altijd KLM. Niks mis met de service van KLM en veelal zijn dingen in het Nederlands toch makkelijker te regelen aan de balie, ook al spreek ik mn talen wel.
Daarbij meestal een uur of twee transit time in KL, dus dat is een kwestie van uitstappen, toiletbezoek, benen strekken en weer t vliegtuig in naar JKT.

Naar Surabaya hebben we alleen vanaf Denpasar gevlogen. Wellicht is het het waard om eens naar AirAsia te kijken als aansluiting vanuit KL?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 24-03-2010 14:14 guna2 wrote:
Bovenstaande geldt toch niet voor de Low Cost terminal (AirAsia), neem ik aan? Ik weet van niets, ben al jaren niet meer in KL geweest.
Volgens mij hebben ze daar in de LCC-T inmiddels ook een 'executive lounge', tja je moet wat met al die klagende Indonesiers die zo goedkoop mogelijk willen reizen en wel willen roken als ze op een vliegveld aankomen.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,347 pageviews Een website van indahnesia.com