laptop meenemen

Subforum Website & forum informatie 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Website & forum informatie > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
panda
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
ik weet geloof ik niet zo goed hoe dit werkt?
sinds vandaag aangemeld,en wil graag wat vragen?

wij gaan over 2 wkn naar bali vooreen paar mnd en neem voor het eerst een laptop mee,
er is mij verteld dat ik daar een dongel moet kopen en dan??

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Panda, niet nodig. Je hebt bijna overal draadloos internet op Bali. Ik neem tenminste aan dat je wifi op je laptop hebt. Dan hoef je je dus nergens zorgen over te maken.

From Dayeuhkolot with love

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

bijna overal op Bali? Bijna nergens, behalve in de drukke toeristische gebieden. Maar buiten dat zou ik als ik enkele maanden ergens zou zitten toch een eigen verbinding aanschaffen. Dit in de eerste plaats voor mijn eigen gemak en daarna ook uit veiligheid, want wachtwoorden van email en dergelijke kunnen via wifi-verbindingen vaak uitgelezen worden als iemand dit zou willen. Op je eigen laptop heb je dat nog een beetje onder controle. Ook handig voor bankzaken.

Een dongel kost je een paar tientjes, prepaid internet is ook niet echt duur meer tegenwoordig, en als je teruggaat bewaar je de dongel voor een andere keer.

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Toen ik bovenstaande las, maar meteen gaan googlen. Heb er nl ook belangstelling voor. Deze vorm van internet is gewoon nog erg jong.
Kwam o.a. hier terecht www.prepaidmobielinternet.nl/p(...)epay-informatie.html

Dongel, reclame op tv is wel heel leuk.. Emoticon: Party!

wablief?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Sorry, ik had het over hotels, horeca e.d.
Als je een paar maanden gaat en niet in een hotel verblijft, is het wellicht beter om een andere oplossing te zoeken.

From Dayeuhkolot with love

panda
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de tips! Emoticon: Shiny
Wij verblijven straks in een bungalow in oostbali waarschijnlijk moet ik voor het aan schaffen van een dongel naar denpasar
ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
vr groet.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 22-03-2010 22:51 panda wrote:

Bedankt voor de tips! Emoticon: Shiny
Wij verblijven straks in een bungalow in oostbali waarschijnlijk moet ik voor het aan schaffen van een dongel naar denpasar
ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
vr groet.

Echt niet, die "dongels" zoals jij dat noemt, worden ook verkocht in de grotere telefoon toko's in o.m. Klungkung / Semarapura en Amlapura. Vraag naar 'n startpakket van / voor Telkom Flash of IndoSat Broom en je bent klaar on "on-line" te gaan. Ga geen Esia of Smart gebruiken, die hebben nml. geen dekking buiten de steden in Oost-Bali.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 22-03-2010 01:00 Yerun wrote:
bijna overal op Bali? Bijna nergens, behalve in de drukke toeristische gebieden.

Niet (meer) helemaal waar. Buiten de toeristengebieden vind je nu in o.m. Denpasar, Gianyar, Klungkung, Negara, Singaraja, etc., etc. al steeds meer plaatsen waar je gratis toegang krijgt tot het Internet. Alle supermarkten van Tiara Dewata, de boekwinkels Gramedia en PeriPlus, sommige Hardy's met grote food-courts, veel restaurants (bijv. Bali Bakery, Bakers Corner, BreadTalk, J.Co's, etc., etc.) bieden deze service momenteel al.

panda
Gebruiker
spacer line

Bedankt Amed,
we zitten dicht bij Amlapura dus daar kan ik het startpakket kopen.
Is dat ook incl de dongel??(heb dit nog nooit gebruikt thuis gewoonvaste aansluiting)

vr groet

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Ja, start-pakketten zijn verkrijgbaar met "dongel" / USB-modem / PCMCIA insteekkaart, al naar gelang wat je als gebruiker wilt. De meeste mensen / gebruikers kiezen echter voor een USB-modem.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Maar kun je zo'n pakket aanschaffen zonder Indonesisch ID?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Ja, die startpakketten werken allemaal op basis van pre-payment / met pulsa / tegoed, dus geen gedoe met ID's o.i.d.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 24-03-2010 13:49 guna2 wrote:
Maar kun je zo'n pakket aanschaffen zonder Indonesisch ID?

On 24-03-2010 14:28 Amed East Bali wrote:
Ja, die startpakketten werken allemaal op basis van pre-payment / met pulsa / tegoed, dus geen gedoe met ID's o.i.d.
En al was het post-paid dan kun je zo'n pakket natuurlijk gewoon kopen. Ga er maar niet vanuit dat de koper je vraagt wat je ermee van plan bent. Niet hun zaak namelijk.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Sinds 911 doen ze moeilijk over nummers voor mobieltjes. De meeste draadloze modems werken met mobiele nummers. Vandaar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wie is 'ze' in deze? Heb in de loop der jaren behoorlijk wat mobiele nummers versleten, vrijwel allemaal na 9/11. Nog nooit enig probleem ondervonden voor zover ik kan nagaan.

luhayu
Gebruiker
User icon of luhayu
spacer line

Kan ik dat pakketje om online te komen in die telefoonwinkel naast de hardy's Amlapura kopen?
Wat zijn de kosten ongeveer hiervan?

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Beste mensen,
Ik wil ook, bij mijn volgende bezoek aan Bali een laptop meenemen, keuze genoeg, maar ik las het volgende over WIFI:
"Wifi of Wireless Fidelity is een technologie waarmee het mogelijk is op korte afstand draadloos gegevens te versturen.

Er zijn verschillende Wi-Fi standaarden afhankelijk van de snelheid waarmee gegevens worden doorgestuurd: B, A, G, N:
> G is de meest voorkomende standaard met een bandbreedte van maximaal 54 Mbps. Producten die gebruik maken van de G standaard kunnen ook met de B standaard overweg.
> N is 10 keer sneller dan G met een bandbreedte van minimaal 100 Mbps en kan zelfs oplopen tot 540 Mbps."
Welk systeem van WIFI is het beste op Bali, of werken deze systemen allemaal?
Ik heb nog geen ervaring met Laptops, dus nog enkele vraagjes: Als je een netwerkaansluiting hebt in het hotel, moet je dan gewoon uw laptop daarin pluggen en kan je dan direct op internet, of moet je eerst enkele codes weten?

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat je teveel leest. En daaruit de verkeerde conclusies trekt. Vergeet de technologie en standaarden. Het mooie daarvan is dat je er niets van af hoeft te weten.

Je laptop zal uitgerust zijn met een draadloze ontvanger. De rest gaat vanzelf, volg de instructies voor inloggen op het netwerk en je bent er al. Daarna hoef je niets meer te doen, want dan kom te vanzelf op dat netwerk.

Succes!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 16-06-2010 23:51 dekarre wrote: Welk systeem van WIFI is het beste op Bali, of werken deze systemen allemaal?

De systemen kķnnen allemaal wel werken op Bali, maar reken maar niet op 802.11n: dat protocol moet door zowel de hotspot als je laptop worden ondersteund, en die kans is klein.

Als je een netwerkaansluiting hebt in het hotel, moet je dan gewoon uw laptop daarin pluggen en kan je dan direct op internet, of moet je eerst enkele codes weten?

Ik denk dat er nauwelijks meer met vaste aansluitpunten wordt gewerkt in hotels: WiFi/hotspot. En je kunt waarschijnlijk ook geen laptop (notebook/laptop/iPad) meer kopen zůnder mogelijkheid voor draadloos Internet.
Je kunt ook je eigen hotspot meenemen: MiFi. In IndonesiŽ kun je er een kopen voor ongeveer Ä 100.

Kennelijk heb je thuis nog geen hotspot, en dan is zo'n ding misschien aan te bevelen.
Nadeel: werkt op (verwisselbare/oplaadbare) batterijen.
Voordeel: een SIM-kaartje erin, en je hebt overal Internet. Wel een wachtwoord instellen, anders kan iedereen er gebruik van maken.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

"Heet van de pers":

Nu ook - in ieder geval bij de betere en klantvriendelijke hotels Emoticon: Smile - in Amed en omgeving gratis en onbeperkt (in ons hotel draadloos) breedband Internet toegang. Bij ons werkt dit nu al een aantal weken vrijwel zonder problemen en voorziet overduidelijk in een - door ons al langer onderkende - behoefte.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,718 pageviews Een website van indahnesia.com