Entreegelden

Subforum Bali, het godeneiland 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oudhoff
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw kwam vandaag terug van een familiebezoek op Java en is daar met familie met Indonesiesch paspoort naar enige bezienswaardigheden geweest (oa borobudoer),zij moest daar als niet indonesiese 4 tot 7 keer zoveel entreegeld betalen dan haar wel Indonesiessche familie, Mijn vraag is of dat ook op Bali normaal is?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Buitenlanders betalen voor bezienswaardigheden zoals Borobudur en vele andere het veelvoudige van Indonesiers (die idd ook in Indonesie wonen). Mijn eigen criteria zou zijn dat je dan ook idd inwoner bent echter hoe de criteria gehanteerd worden zou ik niet weten. Ik heb het idee dat dat nogal verschillend is/geinterpreteerd wordt. Voor monumenten zoals Borobudur en Prambanan (dus momenten die actief in stand gehouden moeten worden) heb ik daar niet zoveel problemen mee. Echter er wordt ook het veelvoudige gevraagd voor bijvoorbeeld bezoek aan de Bromo en dat ontgaat me een beetje.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Er wordt zelfs openlijk mee geadverteerd, met de verschillende prijzen voor KTP / Kitas houders en niet KTP of Kitas houders / buitenlanders.

Op Bali zijn er vaak vier tariefgroepen bij de attracties en monumenten:

Voor een Balinese KTP houder, voor een Indonesische KTP houder, voor een KITAS houder en voor een buitenlander.

Zo betaalt men aan toegang bij bijv. de Bali Zoo in Sukawati:

Bali KTP Rp. 35.000,-
RI KTP Rp. 50.000,-
Kitas Rp. 75.000,-
Buitenlander US$ 28,- oftwel momenteel Rp. 260.000,-

Het zijn niet alleen de culturele instellingen die een dergelijk prijsbeleid hebben. Ook de hotels in Indonesie hebben een verschillende prijs voor "locals" (KTP en Kitas) en voor buitenlanders.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Voor de Borobudur en Prambanan betaalt een Indonesier (of houder van KITAS/KITAP) 10.000 Rupiah entree. Iedere andere bezoeker betaald 10 USD omgerekend in Rupiah's. Dit is overigens officieel, en staat netjes vermeld bij de kassa's.

Op Bali is dit verschijnsel ook normaal, het is immers Indonesie, maar zul je zien dat het op veel grotere schaal wordt toegepast, al dan niet volgens officiele prijzen. Overigens gaat het dan niet om 10 dollar, maar om 10.000 Rupiah extra, minder als een euro.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; vragen om meer geld en recht hebben op meer geld is iets anders de Bromo is nog een beetje afgelegen dus wellicht dat de dienstdoende ambtenaar daar flink zijn zakken vult door buitenlanders gewoon meer te vragen (die vragen toch niets na omdat ze morgen weer terug naar eigen land gaan).

barubagus
Gebruiker
spacer line

Wat ik altijd doe: ik bel een hotel , vertel ze dat ik gasten heb uit het buitenland, en dat het toch wel duur is voor mij al die gasten uit Europa. Ik heb een R.I loontje Ik moet dus voor mijn gasten betalen, want ze logeren bij mij enz. enz, dus gewoon een een praatje pot voeren . Zo betaal ik altijd lokale tarieven voor hotels. BV. goede 4*/5* hotels vaak voor Rp.250.000 incl. ontbijt. Dit gesprek moet je wel in het bahasa voeren.
Ook aan de balie bij hotels vertel ik dit, en krijg altijd korting.

Ook kun je bij reisburo vouchers kopen , b.v bij Ramantha in JKT.
Dat scheelt enorm.

BB

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2010 00:39 Amed East Bali wrote: Ook de hotels in Indonesie hebben een verschillende prijs voor "locals" (KTP en Kitas) en voor buitenlanders.

Geldt dit ook voor pakkumbeet Bayu Cottages in Amed? Emoticon: Smile

NGS stock photos

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-03-2010 05:15 dutchbird wrote:

[quote removed]

Geldt dit ook voor pakkumbeet Bayu Cottages in Amed? Emoticon: Smile
Volgens de website niet, alleen onderscheid op laag-, midden- en hoogseizoen, maar (ook) dat is normaal.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Alle klanten zijn gelijk, dus de prijzen die ze betalen voor iets zijn ook gelijk. Ik heb een bloedhekel aan zo'n discriminerend systeem en werk er dus zeker niet aan mee om zoiets in stand te houden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-03-2010 00:42 Yerun wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; vragen om meer geld en recht hebben op meer geld is iets anders de Bromo is nog een beetje afgelegen dus wellicht dat de dienstdoende ambtenaar daar flink zijn zakken vult door buitenlanders gewoon meer te vragen (die vragen toch niets na omdat ze morgen weer terug naar eigen land gaan).
Ik heb het niet goed opgeschreven. Ik bedoel te zeggen dat bij Bromo ook een behoorlijk bedrag voor staat (weet even niet meer hoeveel), ook zo voor het Komodo Nationaal Park. Voor Bromo moet ik mijn geheugen graven maar voor Komodo zijn dit ook vastgstelde prijzen.
Ik begrijp dat er voor monumenten die in stand gehouden moeten worden geld nodig is en de Zoo een aangelegd iets wat (terug)betaald moet worden. Bromo en Komodo is natuur en ik zie even niet wat daar in stand gehouden (=geld) moet worden. Zie ik iets over het hoofd?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-03-2010 02:27 barubagus wrote:
. Zo betaal ik altijd lokale tarieven voor hotels. BV. goede 4*/5* hotels vaak voor Rp.250.000 incl. ontbijt . Dit gesprek moet je wel in het bahasa voeren.
Ook aan de balie bij hotels vertel ik dit, en krijg altijd korting.

BB

Als je kan bemiddelen , ben ik je echt dankbaar.
Ik zou graag bij Hotel Indonesia Kempinski Jakarta logeren . indien mogelijk deze zomer .

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2010 08:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Als je kan bemiddelen , ben ik je echt dankbaar.
Ik zou graag bij Hotel Indonesia Kempinski Jakarta logeren . indien mogelijk deze zomer .

Moet altijd erg lachen (in mijn vuistje) om die figuren die in hun dagelijks leven in een Lada rondrijden (B.W.V.S.) en dan als ze op vakantie zijn in Indonesië in ene de “Tuan Besar” gaan uithangen…

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-03-2010 09:15 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Moet altijd erg lachen (in mijn vuistje) om die figuren die in hun dagelijks leven in een Lada rondrijden (B.W.V.S.) en dan als ze op vakantie zijn in Indonesië in ene de “Tuan Besar” gaan uithangen…

Ahh , gezien je reactie , en en de manier waarop is het duidelijk dat je een" oud gediende" bent.
Alleen met een nieuwe naam .

Kijk. een forum is een plek waar leden elkaar kunnen informeren (sommigen gaan anderen " aanvallen" Emoticon: Wink , en elkaar helpen.

De tip van BB is leuk , vandaar dat ik hem rechtstreeks vraag (kunnen de anderen ook profijt van hebben) of hij kan bemiddelen , of de hotels kan vermelden .
Ik wil wel (wie niet ?) om een losmenprijs (evt Melatiprijs) te betalen voor een 4* of 5 * nivo .
Desnoods 300.000 of 350.000 rupie .

Ik spreek vloeibaar Indonesisch , Jakartaans , een beetje Sundanees , en met een Indonesische uiterlijk Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2010 09:30 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik wil wel (wie niet ?) om een losmenprijs (evt Melatiprijs) te betalen voor een 4* of 5 * nivo .
Desnoods 300.000 of 350.000 rupie

Ik niet. Ik blijf gewoon lekker mezelf. Lekker lunchen bij Es Teler 77 en slapen bij Ibis.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik weet genoeg, mysterie is opgelost.

joost
Gebruiker
spacer line

Over prijzen gesproken:

Hoorde van mijn chauffeur dat Hotel Cemara op de Bromo nu 500.000 kost en een jeep eveneens gestegen is tot 500.000 .
Dit men ingang van 1 jan j.l.

barubagus
Gebruiker
spacer line

S.A Ik weet niet wat de huidige prijzen van het hotel kempinski is.
Karena aku tidak pernah nginap di hotel di Jabotek. Maar het gaat erom als je kunt onderhandelen kun je gewoon vooral omdat je Indo bent gewoon de tairp lokal betalen.

Het gaat er hierom als je bule's bij je hebt, dan beginnen ze meteen om tarip dollar.
Ik had vorige keer in Hotel Homann in Bandung ook een tarip lokal betaaltd
Ik geloof 450.000 p/d. Probeer ook die vouchers van Ramantha.
Ze gelden alleen niet met lebaran of andere hari raya.'s,
Voor de Puncak is door de week ook goedkoop, BV Hotel Pendawa in Cipanas.
Dicht bij die Rest padang.

BB

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,712 pageviews Een website van indahnesia.com