|
|
|
|
Je bent nu in > Forum
> Java
> Bekijk onderwerp
|
|
|
|
|
Hallo,
Graag had ik geweten of er in Kalibaru telefoon warungs aanwezig zijn voor internationaal te bellen.Gsmen naar België is zeer duur .
Bedankt
|
|
|
|
GSM duur? Licht eraan hoe je belt, rechtstreeks het nummer bellen is inderdaad reteduur. Je kunt gebruik maken van een code die je draait voor het buitenlandse nummer, je betaalt dan aanzienlijk minder.
Voor XL is dit bijvoorbeeld 01000, gevolgd door het buitenlandse nummer zonder 00 of + voorop. Naar Nederland betaal je dan 3000 Rupiah per minuut. Overige tarieven staan op de website. http://www.xl.co.id. Telkomsel is 01019.
|
|
|
|
|
|
Yerun
Ik wil gewoon kunnen bellen naar een vast nummer en wil niets met codes te maken hebben.De reden is dat ik maar een week op Java ben en de rest van mijn verlof op Bali.
Gewoon eens naar het thuisfront bellen.
Bedankt
|
|
|
|
|
Ja, dan zul je naar een wartel moeten, (die er ongetwijfeld ook wel is in Kalibaru) verwacht echter geen goedkope tarieven, aangezien deze allemaal verbinding hebben met Telkom.
Overigens is er geen verschil tussen Bali en Java met bellen naar het buitenland.
|
|
|
|
|
|
|
Met de komst van de mobiele telefoon zijn er steeds minder wartels ( war ung tel pon) in Indonesie. Bovendien soms lastig ivm tijdverschil waar je rekening mee moet houden.
Volgens mij heeft Simpati van Telkomsel op dit moment een promotie voor iets van Rp 800 per minuut.
Maar wat is het bezwaar om dat extra nummer eerst te typen? Het scheelt nogal in de kosten en je hoeft er de deur niet voor uit. En op de een of andere manier is het van Indonesie naar Nederland/Belgie gemakkelijker bellen dan met een 0900 nummer vanuit NL.
gr
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
AM, dat zijn mijn ervaringen ook, dat nummer sla je gewoon op in je telefoon als 2e contact-nummer en je bent klaar. Maar als Pascal het niet wil, ben ik niet degene om hem tegen te spreken natuurlijk. Het kost mij geen extra geld en moeite namelijk.
|
|
|
|
|
|
On 07-03-2010 11:24 Yerun wrote: AM, dat zijn mijn ervaringen ook, dat nummer sla je gewoon op in je telefoon als 2e contact-nummer en je bent klaar. Maar als Pascal het niet wil, ben ik niet degene om hem tegen te spreken natuurlijk. Het kost mij geen extra geld en moeite namelijk.
|
Ja dat weet ik allemaal wel maar het is zo jammer........
|
|
|
|
|
|
Is ook jammer, maar als je het gemakkelijk wil hebben, dan kost dat wat meer natuurlijk. Iets met dubbeltje en eerste rang.
|
|
|
|
|
|
|
Op Bali gebruik ik nu al een paar jaar als voornummer 01017, Mobiel naar vast kostte in februari dit jaar €0,20 p/m. Via Simpati.
|
|
|
|
On 07-03-2010 12:11 Deewee wrote: Op Bali gebruik ik nu al een paar jaar als voornummer 01017, Mobiel naar vast kostte in februari dit jaar €0,20 p/m.
|
Da's het nummer van Simpati maar volgens mij verandert dat nogal eens "spontaan" Tarief wat je noemt klopt wel ongeveer (als in in rupiah reken) maar Simpati heeft van tijd tot tijd een promo voor Rp 800 en op dit moment volgens mij ook.
|
|
|
|
|
|
On 07-03-2010 10:29 Pascal.F wrote: Yerun
Ik wil gewoon kunnen bellen naar een vast nummer en wil niets met codes te maken hebben.De reden is dat ik maar een week op Java ben en de rest van mijn verlof op Bali.
Gewoon eens naar het thuisfront bellen.
Bedankt
|
Raar, eerst een vraag stellen over goedkoper bellen en vervolgens niks met codes te maken willen hebben. Wat is er nou zo moeilijk om even een code in te toetsen?
|
|
From Dayeuhkolot with love
|
|
|
|
|
Ga nou niet zeggen dat "het komt omdat het een Belg is"
|
|
|
|
|
|
|
Wellicht denkt hij dat hij in elke plaats een aparte code moet hebben?
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
Het lijkt erop dat mijnheer de Belg met een Belgische simkaart wil bellen.
Als je dan een simlockvrije telefoon meeneemt en een Indonesische simkaart koopt dan is het toch best betaalbaar om naar Belgie te bellen en die simkaart kan je dan tijdens de hele vakantie gebruiken, zowel op Java als Bali,het kan ook nog met een code en als het beltegoed op is gewoon opnieuw opwaarderen, goedkoper bellen kan niet. Ja, eigenlijk wel, laat de familie jou bellen, gaat er niks van jouw Indonesisch beltegoed af.
Contact via internet kan ook.
Op deze manier is het stukken goedkoper dan met een GSM + een belgische simkaart te bellen.
Je moet het maar net even weten
Simpati bijv. kostte mij de laatste keer (Dec.) met code ongeveer 3000 RP per minuut en soms was het goedkoper, zal misschien ook aan de tijd van bellen liggen
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Pascal, er zijn er genoeg in Kalibaru. Begin met 007 32(Belgie)...............
Als het goed gaat krijg je een computerrekening. Kun je niet belazerd worden.
Ook zijn er op "tijden" goedkopere tarieven. Zoals zondags 50% korting etc etc.
Doch koop voor je GSM een indonesisch nummer. Vanaf 10.000 rupiah Opwaarderen
5000 rupiah.................zelfs 100.000 rupiah.
Wil je een mooi nummer, lees makkelijk te onthouden, kost het meer.
De Forumleden hebben gelijk. Makkelijk en goedkoop
|
|
|
|
Dank u Joost.
Gewoon een simpel antwoord op mijn simpel vraag,er zijn warungs.
Soms wel moeilijk een vraag stellen zonder commentaar te krijgen van sommige forumleden.Het verleden is het mooiste bewijs.Alles wat men zegt ( schrijft ) kan tegen u gebruikt worden.
Amed East Bali ( Marcel van bayucottages ) opgepast !!! zo verliest men klanten.
|
|
|
|
|
Pascal, ik zei ook al dat die er waarschijnlijk wel zijn, dat is niet zo moeilijk te raden. Wat dit met het verlies aan klanten te maken heeft zie ik niet, tenzij jij per se via een wartel wil bellen naar Belgie om daarna naar Indonesie te bellen om een reservering te maken bij Amed EB.
|
|
|
|
|
|
On 08-03-2010 15:36 joost wrote:
Pascal, er zijn er genoeg in Kalibaru. Begin met 007 32(Belgie)...............
Als het goed gaat krijg je een computerrekening. Kun je niet belazerd worden.
Ook zijn er op "tijden" goedkopere tarieven. Zoals zondags 50% korting etc etc.
|
Helaas is dit niet waar, een bonnetje zegt weinig, gewoon omdat men (als ze je willen belazeren, iets wat niet ongewoon is in de door telkom uitgeknepen wartels die bovendien hun omzet hebben zien kelderen in de afgelopen tien jaar) een tweede boekhouding heeft en de 'tikken' (ja, hier gebruikt men dat systeem nog) sneller lopen voor jou dan ze officieel gaan volgens Telkom.
|
|
|
|
|
|
Soms wel moeilijk een vraag stellen zonder commentaar te krijgen van sommige forumleden.Het verleden is het mooiste bewijs.Alles wat men zegt ( schrijft ) kan tegen u gebruikt worden.
|
Hier uit begrijp ik dat even meedenken door forumleden over goedkoop bellen niet gewaardeerd wordt.
Een simpel ja of nee op je vraag of er wartels zijn was genoeg geweest |
Goed dat je het zelf zegt, dan kan dit topic op slot, het antwoord is gegeven.
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
4yoke4 en Amed East Bali
Toch nog even reageren.Het is door uitlatingen van "het komt omdat het een Belg is"
en het lijkt erop dat mijnheer de Belg met een Belgische simkaart wil bellen,dat men in België spreekt van arrogantie van onze noorderburen.Spijtig dat enkelen zo een beeld vormen.
Dan ook nog met een nickname op het forum en een maskertje voor zoals op je foto en we kunnen beginnen.
Gelukkig weet ik beter zijn er ook andere mensen die het wel goed voorhebben en hun naam durven te gebruiken en info geven,AM,Joost om er maar enkele te noemen.
Groeten vanuit België
|
|
|
|
On 09-03-2010 17:34 Pascal.F wrote: 4yoke4 en Amed East Bali
Toch nog even reageren.Het is door uitlatingen van "het komt omdat het een Belg is"
en het lijkt erop dat mijnheer de Belg met een Belgische simkaart wil bellen,dat men in België spreekt van arrogantie van onze noorderburen.Spijtig dat enkelen zo een beeld vormen.
Dan ook nog met een nickname op het forum en een maskertje voor zoals op je foto en we kunnen beginnen.
Gelukkig weet ik beter zijn er ook andere mensen die het wel goed voorhebben en hun naam durven te gebruiken en info geven,AM,Joost om er maar enkele te noemen.
Groeten vanuit België
|
Laten we voorop stellen dat het niet mijn bedoeling is geweest om met mijn taalgebruik "mijnheer de Belg" U te beledigen, het was meer een uiting van even aangeven dat mijn antwoord gericht was aan U.
Als dat kwaad bloed zet, sorry dan.
Ik begreep uit Uw posting dat U met een Belgische simkaart van uit Indonesie naar Belgie wilde bellen, daarop gaf ik U advies, dat het niet gewaardeerd wordt dat er mensen met U meedenken dat is Uw zaak, mijn bedoeling was goed.
|
|
Kan er niks aan doen maar ik heet zo en och mijn gezicht zit niet achter dat masker, er is geen noodzaak om me te verschuilen, dat U een nickname zonder foto plaatst is Uw zaak, ik vind het wel leuk om er een avatar bij te zetten.
U vindt dat Uw noorderburen arrogant zijn, U vergist U !
Als U wat langer hier op het forum meedraait dan zult U zien dat we hier in het algemeen, gemoedelijk met elkaar omgaan en niet direkt op de teentjes getrapt zijn.
U heeft het Uwe gezegd en ik het mijne.
Sans rancune,
Yoke
|
|
|
|
|
|
Allez Pascal, ik geloof niet dat een van de mensen hierboven het verkeerd met je voor hebben.
Ik denk dat de antwoorden ook gegeven worden niet alleen op je vraag van de warungs maar ook (juist) wat je erachter schrijft nl. : "Gsm-en naar Belgie is zeer duur" en dan voelen hier zich een aantal geroepen omdat direct naar het land der fabelen te verwijzen.
Hier op het forum zit waarschijnlijk een handjevol mensen die (recent) in Kalibaru is geweest en de meeste reacties zijn dan ook dat gsm-en naar Belgie helemaal niet duur hoeft te zijn. Met andere woorden er zitten hier veel ervaren bellers maar minder Kalibarugangers. Ik geloof dat Jan (Simpati)er nu is (geweest) misschien kan die nog iets slims zeggen.
Ja en dat over die Belgen. Dat gaat er nooit meer uit denk ik. Er is ook wel eens het een en ander gezegd over de zuinigheid van de Nederlanders. Het is niet echt kwaaigheid maar er zitten hier mensen al zo lang op het forum dat ze af en toe de kriebels krijgen en grapjes maken
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|