|
|
|
|
|
|
Ik zag vanochtend dat er rellen in Jakarta waren maar lees er hier niks van hoe kan dat nou bij Indonesia.com??
|
|
|
|
|
|
|
Shalom
|
|
|
|
|
Weet niets van rellen, het was hier ook niet op het nieuws of zo, dus ik denk dat je je vergist hebt.
|
|
|
|
|
|
|
Kijk boven bij "recente blog".
|
|
|
|
ja, heb maar een artikeltje geplaatst, het was wat stenen gooien, niet echt een rel te noemen met zoveel politie op de been. Vanochtend was er trouwens geen enkele demonstratie, dus vrijwel geen file in Jakarta.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
Roedie
Helemaal gelijk, Metro tv heeft er uren aan besteed op dinsdag, dus wel degelijk behoorlijk rellen. Ik was toevallig op het vliegveld in Makassar en moest daar uren wachten, in de Garuda lounge stond de tv aan dus.....
Overigens heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom er hier over bepaalde dingen geen berichten komen. Neem nu de "aanslagen" op exparts in Aceh nog niet zolang geleden. Drie keer zelfs en hier geen woord.
|
|
|
|
|
Demonstraties etc zijn zo gewoon in Indonesie dat het eigenlijk overbodig om er veel aandacht aan te besteden. Op internet kan je het wel vinden op diverse sites als je dat perse wilt.
Ben trouwens benieuwd of de stenengooiers van gisteren er voor betaald zijn, dat schijnt ook nog wel eens voor te komen(?)
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
On 04-03-2010 11:52 leomanado wrote: Roedie
Helemaal gelijk, Metro tv heeft er uren aan besteed op dinsdag, dus wel degelijk behoorlijk rellen. Ik was toevallig op het vliegveld in Makassar en moest daar uren wachten, in de Garuda lounge stond de tv aan dus.....
|
de stenengooiers stonden op tientallen kilometers van het vliegveld van Jakarta bij het gebouw van het Huis van Afgevaardigden, dus als jij moest wachten in Makassar, dan vermoed ik dat dit een andere oorzaak heeft gehad.
Overigens heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom er hier over bepaalde dingen geen berichten komen. Neem nu de "aanslagen" op exparts in Aceh nog niet zolang geleden. Drie keer zelfs en hier geen woord.
|
Gooi dergelijke berichten gewoon even in het aanmeldformulier van het blog. Daar is het voor gemaakt. Ik ben niet 24 uur per dag online om het nieuws in de gaten te houden helaas.
|
|
|
|
|
|
Op 04-03-2010 16:02 schreef Yerun: [quote verwijderd] de stenengooiers stonden op tientallen kilometers van het vliegveld van Jakarta bij het gebouw van het Huis van Afgevaardigden, dus als jij moest wachten in Makassar, dan vermoed ik dat dit een andere oorzaak heeft gehad. [quote verwijderd] Gooi dergelijke berichten gewoon even in het aanmeldformulier van het blog. Daar is het voor gemaakt. Ik ben niet 24 uur per dag online om het nieuws in de gaten te houden helaas.
|
Ik neem je niets kwalijk hoor Yerun maar het was hier in Belanda bij RTL 4 op tv en die laten al niet zoveel zien van Indonesie dus dacht dat het een behoorlijke opstoot was maar kan dat natuurlijk niet zeker weten vanaf hier.
Bovendien worden hier ook de aardbevingen bijna nooit genoemd in Holland, zelfs bij teletekst staat nooit wat over bevingen in Indonesie,die bekijk ik altijd bij jullie.
Dus voel je niet aangevallen want dat was de bedoeling nou ook weer niet,vroeg het me alleen af als het hier in Holland wel werd genoemd en bij jullie niet.
Groetjes,
Roedie
|
|
|
|
|
Op 04-03-2010 16:02 schreef Yerun: de stenengooiers stonden op tientallen kilometers van het vliegveld van Jakarta bij het gebouw van het Huis van Afgevaardigden, dus als jij moest wachten in Makassar, dan vermoed ik dat dit een andere oorzaak heeft gehad.
|
Kan toch wel. Alle verkeer werd omgeleid via de noordelijke tolweg (Tanjung Priok) daar de tolweg langs Slipi afgesloten was. Hierdoor ontstond er een enorme file op de "noordweg" waardoor velen te laat op de airport kwamen te Cengkareng; zowel passagiers als luchtvaartpersoneel. Het verstoorde zeker de vertrektijden vanuit Jakarta allerlei richtingen. Kostte me ook 1,5 uur extra.
|
|
|
|
|
Dan kan het wel inderdaad. Vond het al gek, gisteren was er geen een stenengooier te vinden bij de MPR, het paleis op Medan Merdeka en Bunderan HI.. Maar goed, daardoor kon ik redelijk op tijd weer naar huis.
|
|
|
|
|
|
On 04-03-2010 17:31 Roedie wrote: [quote removed]
Ik neem je niets kwalijk hoor Yerun maar het was hier in Belanda bij RTL 4 op tv en die laten al niet zoveel zien van Indonesie dus dacht dat het een behoorlijke opstoot was maar kan dat natuurlijk niet zeker weten vanaf hier.
Bovendien worden hier ook de aardbevingen bijna nooit genoemd in Holland, zelfs bij teletekst staat nooit wat over bevingen in Indonesie,die bekijk ik altijd bij jullie.
Dus voel je niet aangevallen want dat was de bedoeling nou ook weer niet,vroeg het me alleen af als het hier in Holland wel werd genoemd en bij jullie niet.
Groetjes,
Roedie
|
Roedie, Ik voel me niet aangevallen hoor. Helaas vind de media het leuk om vooral ongeregeldheden te laten zien. Het is jarenlang rustig in Jakarta, (gelukkig) en nu wordt er door enkele honderden mensen een politieke demonstratie verpest, komt het op het nieuws in het buitenland. Jammer is dat, maar helaas wel te verwachten.
|
|
|
|
|
|
|
Yerun
Geen verwijt, alleen maar een konstatering en ik dacht dat je het bewust deed. De berichtgeving over de aanslagen in Aceh hebben toch alle landelijk nieuws gehaald, dus was bijna niet te missen.
Voor de goede orde: ik moest niet in Makassar wachten vanwege de rellen in Jakarta maar vanwege mn connecting flight to Biak, dus had ik uren de tijd om de berichtgeving over het stenengooien in Jakarta op tv te volgen.
|
|
|
|
TV kijken is voor mij een luxe vaak, omdat ik zo druk bezig ben. Daarom is het ook handig dat er af en toe iemand wat nieuws aanmeldt, want ik zie ook wel eens wat over het hoofd op de diverse websites. Expres is het zeker niet, want dat zou een foute insteek zijn voor mijn gevoel.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|