30 dagen visum en werkbezoek

Subforum Het visumgebeuren 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rhalff
Gebruiker
spacer line

Ik wil indonesie bezoeken om onder andere contact te leggen met wat bedrijven en te overleggen met een bedrijf waar we al zaken mee doen.

De bedoeling is niet langer als 30 dagen te verblijven.

Is dit dan gewoon een kwestie van een visa on arrival en als doel business aanvinken ?
Ik zit er niet echt op te wachten dat ik door dat aanvinken allerlei dingen moet gaan overleggen enzo. Maar wil ook niet toerist aanvinken omdat ik toch werk gerelateerde dingen doe.

Hoe zit dat precies ?

Het vinden van informatie over hoe het precies zit is trouwens dramatisch.

Bij 30 dagen wordt eigenlijk vooral gesproken over een toeristenvisum en business is weer 60 dagen, wat ik niet nodig heb.

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Rhalff

VoA en business doen gaan niet samen. VoA is voor toeristen. Ga naar de Ambassade in den Haag en haal een business visum, de activiteiten die jij opnoemt, kun je dan rustig doen, maar NIET werken in de zin van dingen doen, daar heb je een werkvergunning voor nodig.

rhalff
Gebruiker
spacer line

Bedankt leomanado, dat zal ik dan zeker doen. En het gaat niet om werken.

Ik zag net dit voorbijkomen trouwens:
http://goseasia.about.com/b/20(...)-some-pissed-off.htm

Visa on arrival weer geschrapt eind januari. De veranderingen gaan snel, ben er in januari nog geweest op een VoA.

---------------

Nog even wat op visum.nl staat:

VISUMBEPALINGEN ZAKELIJK BEZOEK

Het visum dient binnen 3 maanden na afgifte te worden gebruikt. Bij aankomst geeft een zakenvisum eenmalige entree met een maximale verblijfsduur van 60 dagen in Indonesie.

Nodig voor het aanvragen van een zakenvisum:

* Paspoort dat bij aankomst uit Indonesië nog 6 maanden geldig is
* Paspoort moet minstens 2 lege bladzijde hebben
* 1 pasfoto
* visumaanvraagformulier (download hier)
* uitnodiging vanuit Indonesie
* garantiebrief (voorbeeld)
* kopie boekingsbevestiging of kopie retourticket
* meereizende kinderen in paspoort vader/moeder : 1 pasfoto

--------
Wat moet de inhoud van de garantiebrief zijn in het geval van een eenmanszaak ?
Dan moet ik mezelf beloven dat ik werkzaam bij mezelf ben en dat ondertekenen ? Emoticon: Very funny

En die uitnodiging mag een fax zijn hoop ik ?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Leo, wat jij een businessvisum noemt, bestaat niet. Je bedoelt waarschijnlijk een multiple entry visa. Nou weet ik niet wat Rhalff wil gaan doen hier, maar als dat gewoon inkopen is, lijkt me aantekenen op je embarkation card dat je hier zaken gaat doen voldoende, alhoewel niet erg verstandig.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

rhalff, ik weet niet wat je wil gaan doen, maar je hebt minimaal een soort business visa nodig, aan te vragen via de ambassade met inlevering van benodigd papierwerk (staat op de website vermeld).

het VoA bestaat nog gewoon hoor, er komen dagelijks honderden toeristen zo het land binnen hier.

Die garantiebrief is natuurlijk van de sponsor-partij in Indonesie he.. wat jij doet in Nederland zal Indonesie worst wezen, ze willen alleen precies weten wat je allemaal van plan bent in Indonesie.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna2; er is ook een single entry (business) visa. De exacte naam of index-nummer weet ik niet, heb er nooit een nodig gehad.

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Guna

Het businessvisum bestaat wel degelijk. Wij maken er vele malen per jaar gebruik van.

Er is een maar........je kan geen businessvisum krijgen als je korter dan 30dagen naar Indonesie gaat voor business. De ambassade stuurt je zo weer naar huis.

Maak dan een resevering voor een trip langer dan 30dagen, haal je visum op en wijzig daarna je ticket. Helemaal goed.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik geloof je natuurlijk op je woord, waarde Leo, maar uh... heb je ook een link?

leomanado
Gebruiker
spacer line

Ik heb geen link, we doen het al een aantal jaren zo, alleen dat je geen businessvisum kan aanvragen als je korter dan 30 dagen gaat, is ingevoerd toen het VoA kwam.

Misschien dat je op de site van de Ind. Ambassade in den Haag kan kijken.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Het multiple entry visa dat ik hierboven noemde heet in de volksmond business visa. Ik geef onmiddellijk toe dat ik het over ruim vijftien jaar geleden heb, toen ik dat visum had. Toen kocht je dat visum, en kon je een jaar lang onbeperkt Indonesië in en uit, al was het maximale verblijf gelimiteerd tot vier (later twee) maanden in een ruk. En je mocht `zaken doen.' Onzin, maar dat besefte ik pas later. Het is goed mogelijk dat er een en ander is veranderd, hoewel dit soort dingen nauwelijks aan verandering onderhevig lijken te zijn. YB?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je wilt werken in RI kun je zelfs een work permit voor een maand krijgen.
Gewoon bij de Indonesische ambassade aan te vragen.

3 maand kan ook, zonder enkel probleem.
Met een juiste sponsor. (Dat is vaak het probleem)
Dus werken in RI? Kan zelfs voor een maand, zelfs langer.
Na 183 dagen zal het geheel meer papierwerk vragen.

Dus werken in RI op een business visum?
Geen enkele reden voor, en wordt ook zwaar bestraft. En terecht lijkt me.

It's only kinky the first time.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Guna je hebt echt verouderde informatie. Een multy-entry visum en een werkpermit of wat dan ook, heeft niets met elkaar te maken. Een multy-entry krijg je pas als je zeer regelmatig Indonesie in-uit gaat, maar zul je vast met een VoA nooit krijgen.

Tussen een business visum en een werkpermit zit in Indonesie een groot verschil. Met een business visum mag je coachen, instructies geven etc......De activiteiten van Rhalff vallen daar vast wel ergens onder. Wil je echter echt handelingen uitvoeren, dan heb je een werkpermit nodig.
Als je met VoA een van bovengenoemde activiteiten uitvoert word je zwaar gestraft. Met een boete kom je er nog wel vanaf, maar de hoogte is volledig afhankelijk van de immigratiedienst.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Met een boete kom je er nog wel vanaf, maar de hoogte is volledig afhankelijk van de immigratiedienst.
En afhankelijk van welke feestdag er aan komt Emoticon: Wink

Overigens krijg je niet zomaar een multiple-entry, je moet aangeven dat je die wil (en vervolgens ook het papierwerk hiervoor kunnen overleggen)

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ben toch maar eens gaan bingen. De Indonesische ambassade in het VK heeft het over een business visa, terwijl die in Canada de termen multiple (en inderdaad) single entry visa hanteert. De infosite van de ambassade in Canada is me ooit aangeraden omdat die het duidelijkst zou zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De KBRI soms KJRI in Frankrijk en Duitsland zijn ook goed .
Van Den Haag is een beetje moeilijk te lezen (kan aan mij liggen Emoticon: Yes! ) , soms bel ik hun gewoon als ik special info nodig heb.

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 26-02-2010 16:57 leomanado wrote:
Ik heb geen link, we doen het al een aantal jaren zo, alleen dat je geen businessvisum kan aanvragen als je korter dan 30 dagen gaat

30 dagen? Is dit echt zo? Dus als je bijv. 7 dagen business wilt gaan doen dan kan dit niet en moet je dus toch gewoon op een toeristen visa het land binnen?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-03-2010 09:30 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

30 dagen? Is dit echt zo? Dus als je bijv. 7 dagen business wilt gaan doen dan kan dit niet en moet je dus toch gewoon op een toeristen visa het land binnen?

Bisnis = ?
Toeris is = ...... ?

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2010 09:30 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Ik heb nog even gekeken op verschillende sites maar kan nergens de opmerking van Leonado terug vinden over die 30 dagen. Misschien kan Leonado nadere uitleg geven? Ik wil -na jarenlang met een toeristenvisa het land te zijn ingekomen- mijn leven gaan verbeteren en voortaan keurig zoals het hoort een zakenvisa gaan aanvragen. Echter is mijn verblijf telkens maar max. 7 dagen….

Hier nog even wat ik gevonden heb op het net:

Het visum dient binnen 3 maanden na afgifte te worden gebruikt. Bij aankomst geeft een zakenvisum eenmalige entree met een maximale verblijfsduur van 60 dagen in Indonesie.
• Paspoort dat bij aankomst uit Indonesië nog 6 maanden geldig is
• Paspoort moet minstens 2 lege bladzijde hebben
• 1 pasfoto
• visumaanvraagformulier (download hier)
• uitnodiging vanuit Indonesie
• garantiebrief (voorbeeld)
• kopie boekingsbevestiging of kopie retourticket
• meereizende kinderen in paspoort vader/moeder : 1 pasfoto
Voor multiple entrees gelden afzonderlijke bepalingen !
Multiple entry visa is issued for business purposes only. Applicants of a multiple entry visa are required to have travelled to Indonesia at least three times in the past year. The multiple entry visa is valid to 1 year (lenght of stay max. 60 days/visit). Applicants must pay a non-refundable application fee of € 135 and provide the following documents:
• application form, completed and signed with 1 passport size photo attached
• passport with a validity date at least 1 year beyond the date of entry
• copy of applicants return ticket or booking confirmation
• approval from the Director General of Immigration in Jakarta
• letter of garantuee
• invitation from Indonesia

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2010 10:22 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Ik heb nog even gekeken op verschillende sites maar kan nergens de opmerking van Leonado terug vinden over die 30 dagen. Misschien kan Leonado nadere uitleg geven? Ik wil -na jarenlang met een toeristenvisa het land te zijn ingekomen- mijn leven gaan verbeteren en voortaan keurig zoals het hoort een zakenvisa gaan aanvragen. Echter is mijn verblijf telkens maar max. 7 dagen….

Hier nog even wat ik gevonden heb op het net:

• Paspoort dat bij aankomst uit Indonesië nog 6 maanden geldig is
• Paspoort moet minstens 2 lege bladzijde hebben
• 1 pasfoto
• visumaanvraagformulier (download hier)
• uitnodiging vanuit Indonesie
• garantiebrief (voorbeeld)
• kopie boekingsbevestiging of kopie retourticket
• meereizende kinderen in paspoort vader/moeder : 1 pasfoto
Voor multiple entrees gelden afzonderlijke bepalingen !
Multiple entry visa is issued for business purposes only. Applicants of a multiple entry visa are required to have travelled to Indonesia at least three times in the past year. The multiple entry visa is valid to 1 year (lenght of stay max. 60 days/visit). Applicants must pay a non-refundable application fee of € 135 and provide the following documents:
• application form, completed and signed with 1 passport size photo attached
• passport with a validity date at least 1 year beyond the date of entry
• copy of applicants return ticket or booking confirmation
• approval from the Director General of Immigration in Jakarta
• letter of garantuee
• invitation from Indonesia

Leomanado? Of misschien iemand anders?

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Ik reis 2 à 3 keer per jaar zakelijk naar RI, kom altijd op VoA binnen en vul netjes Business in op de disembarkation card.

nooit problemen mee gehad,

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

correct flipse, het is volkomen legaal om voor business, voor maximaal 30 dagen, een VOA te gebruiken, dat staat ook zo op die kaart die je invult
een VOA kan gebruikt worden voor toerisme, voor business, voor sociaal bezoek
vergeet garantie- of uitnodigingsbrieven, allemaal niet nodig voor een kort bezoek
rhalff, hecht dus vooral geen geloof aan al die onzin die hier boven geschreven is

leomanado
Gebruiker
spacer line

Belgianguy,

Dank je wel.......helaas schrijf ik geen onzin.

Wij krijgen in Manado al jaren Nederlanders voor kort business bezoek voor trainingen e.d. In het begin op een toeristenvisum ( VoA was er toen nog niet) todat de immigratiedienst opeens het kantoor binnen liep. Er waren toen 2 Nederlanders hier. We hebben voor ieder USD 1000 moeten betalen om ze uit de gevangenis te houden. Hun visum was niet in orde volgens de immigratiedienst want ze waren aan het "werk" met een toeristenvisum.

We zijn dus toen overgestapt op een businessvisum met bovengenoemde constructie.
Inmiddels zijn de contacten met de immigratiedienst uitstekend. We melden nu keurig de bezoekers van de voren aan bij de immigratiedienst en betalen daarvoor
Rp 1.500.000 De mensen komen nu met een VoA en nooit problemen.

Doe er je voordeel bij.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 15-03-2010 07:52 leomanado wrote: Hun visum was niet in orde volgens de immigratiedienst want ze waren aan het "werk" met een toeristenvisum.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een ambtenaar iets uit zijn duim zuigt om wat uang rokok in de wacht te slepen...

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

sorry leomanado, je schrijft:
'VoA en business doen gaan niet samen. VoA is voor toeristen'
dat is dus wel degelijk onzin!
wat je schrijft over je ervaring in manado, daar zeg je zelf, dat was toen de Voa er nog niet was, dat is dus al jaren geleden, en doet dus niets terzake voor rhalff die de vraag stelde of hij met een visa on arrival business mag komen doen...dat mag hij dus zeker wel, en ikzelf doe het ook al jaren, dat is dus compleet legaal

leomanado
Gebruiker
spacer line

Je slaat de plank volledig mis en lezen is ook een vak. Het VoA bestaat nog niet vele jaren en ook met een VoA is werken niet legaal. Ik hoop voor je dat de immigratiedienst niet "binnenvalt" als je aan het werk bent. Het kan je veel geld kosten.
Wij hebben eea goed geregeld nu, ik raad je aan hetzelfde te doen. MIsschien moet je eens informeren bij de ambassade in den Haag.

rhalff
Gebruiker
spacer line

Ik heb inmiddels het business visa in m'n paspoort staan, hij was de volgende dag al op te halen.

Inderdaad gewoon een brief van mijn bedrijf erbij wanneer ik weg ga en waarheen en een soortgelijke uitnodigingsbrief van het bedrijf waar ik zaken mee ga doen.

De naam van het uitnodigende bedrijf staat dan ook op de visa zelf.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.belgianguy ok dat is mooi om te weten, ik heb hem dus wel nu aangevraagd. Voordeel wat ik in ieder geval heb is dat ik meteen kan doorlopen en als eerste door de douane ben. Daarnaast ga ik 31 dagen, ja ja, dus dat legitimeert mijn 60 dagen visum Emoticon: Very funny Of dat het twee keer heen en weer rijden naar Den Haag waard is, is dan weer de vraag.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,099 pageviews Een website van indahnesia.com