Een Vleugje Tropenkolder

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Andere jaren had ik slechts een maand vakantieverlof per jaar tot mijn beschikking, maar dit maal kon ik, door de maanden december 2009 en januari 20210 aan elkaar te koppelen, twee maanden achtereen in het buitenland vertoeven. Een voordeel leek mij dat zo een koude periode met de feestdagen overgeslagen kon worden in eigen land, een periode waar ik me nooit zo senang bij voel. Nu kon ik wat meer dan anders op mijn gemak rondlummelen in het land dat me inmiddels vertrouwd was geworden, zonder dat ik het gevoel kreeg iets te moeten bereiken of presteren. Het liefst reis ik alleen en anoniem zonder al te veel op te vallen om alles om me heen goed te kunnen observeren en te beleven. Als bule val je in Indonesië natuurlijk toch wel op, zeker in de gebieden die door het massatoerisme nog niet wordt bezocht.
De grootste bedreigingen voor de gemoedstoestand van een reiziger zijn naast het ontmoeten van andere reizigers wel de nationale feestdagen of vakanties. Het gevolg daarvan is dat iedereen zich anders gedraagt dan normaal, het openbaar vervoer tjokvol zit en veel hotels reeds tijden van te voren zijn volgeboekt. Dat dit voor deze periode in Indonesië ook gold had ik onderschat, maar het voegde toch weer ervaringen aan mijn verzameling toe.
Een andere bedreiging is het te lang alleen zijn in een onbekende tropische omgeving waardoor bewustzijn en psyche van de reiziger kan veranderen en waardoor er dingen om hem heen gebeuren die hij niet meer in de hand heeft of kan verklaren. Die gemoedtoestand wordt ook wel ‘tropenkolder’ genoemd. Nu is een verblijf daar van twee maanden zeker niet lang genoeg om van deze aandoening last te krijgen, maar ik vermoed dat ik er dit maal wel een vleugje van heb meegekregen. Bij thuiskomst was het daarna behoorlijk bijkomen geblazen en de jetlag leek dit maal dubbel zo koppig te zijn dan normaal. Daarbij kwam ik vanuit een warm land in een diepvrieskist terecht waardoor mijn door tropen geteisterde gestel het extra te verduren kreeg. Als klap op de vuurpijl moest ik een week later naar het ziekenhuis voor een staaroperatie en kwam ik thuis met een lap voor mijn oog. Normaal went zoiets op den duur, maar ik zag het verband niet meer. Er is nu een lichtpuntje bij gekomen want er was weer licht aan het eind van de tunnel, dus ik dacht: ‘ik zie wel.’

Tegelijkertijd met het verschijnen van dit nieuwe reisverslag heeft de Dangdude site een metamorfose ondergaan. Voor mij is dit alles nog nieuw en wennen, maar uiteindelijk kan ik nu zelf het een en ander gaan onderhouden en er zijn ook diverse mogelijkheden voor de bezoeker die nog eerst onderzocht en ontwikkeld moeten worden. De komende tijd zullen de nieuwe reisverslagen wekelijks op deze site te lezen zijn. Vandaag het eerste deel:
Een Toerist Op Bali

lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=44

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hé Jan weer eens mooie verhalen opgedaan.
we wisten al dat je op(of is het in?) de Molukken heeft gezeten.
we lezen ook mee met wat er zoal op dat www gezet wordt
Je site is prachtig dus dat is leuk voor jou, dat je nu zelf je kan bedruipen, in dat HTML, of hoe je het moet noemen, en weet ik al niet meer.
Maar ik moet nog heel veel leren, om dat te kunnen maken.
De naam heb ik al, nu nog de site maken.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Ziel,

Bedankt voor je reactie. Een groot deel van de verhalen gaan over mijn reis door Oost Java. Molukken ben ik ook geweest ja.
Die site van me is redelijk makkelijk te onderhouden zonder kennis van HTML. Als je interesse hebt moet je maar eens bij mijn webmaster kijken : http://www.momsdesign.nl/website/
Exotische drankjes overigens.
Mzzl, Jan

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

De storing is opgelost

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

2. De bus naar Surabaya en Sumenep

Bij een wisselkantoortje annex reisbureau direct achter het hotel had ik geïnformeerd voor een ticket Sumenep, Madura, met de bus. Eerst had ik een flink bedrag aan euro’s ingewisseld tegen een dik pakket aan rupiah’s zodat ik me daar voorlopig geen zorgen over hoefde te maken. Maar de dienstdoende man had me geen reis naar mijn gewenste bestemming aan kunnen bieden omdat zoiets bij de toeristen niet erg in trek zou zijn. Mogelijk zou er volgens hem wel een bus vanuit Denpasar die richting opgaan, maar die zou ongeregeld vertrekken en wanneer precies was niet duidelijk. Een busrit naar Surabaya was in de richting en bij de haven van Tanjung Perak zou ik met een ferry de oversteek kunnen maken naar het eiland Madura. Ik besloot deze te nemen daar ik geen zin had nog veel langer in het populaire toeristenoord te verblijven. Het zou een nachtrit gaan worden van dik 14 uur en die avond om 18.00 uur zou ik bij mijn hotel worden opgehaald... lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=44

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

3. Rondje Sumenep

Als uit het niets was er een becak komen aanrijden en ik vroeg de berijder of hij een goed hotel wist. Nadat ik mijn hebben en houden in zijn vehikel had gehesen gingen we op weg. Niet veel later reed hij me een oprijlaan in van het budgethotel Wijaya 2. De vriendelijke becakrijder stapte af om me te helpen uitstappen, maar nu sloeg de balans door naar mijn kant, letterlijk. Het achterwiel van de fietstaxi raakte los van het asfalt en ik belandde met mijn bagage en al op de grond. Het was een zachte landing...lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=47

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

4. PT. Garam, een hart van zout

Die avond, net toen ik mijn foto’s aan het beoordelen was die ik zojuist op mijn laptop had gedownload, werd er op mijn hoteldeur geklopt. Er stond een jongeman van net dertig voor de deur die aan mij vroeg of ik de Belanda was waarvan hij had vernomen dat die zich in het hotel moest bevinden. Adi was twee jaar eerder in Nederland op vakantie geweest en liet dit merken door me te begroeten met ‘goedenavond menir’...Lees verder... http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=48

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ja ja, Dude, dat zag ik al iemelig. Maar kun je zowel in je e-mail als in dit topic linken naar het nieuwe artikel in plaats van naar je homepage? Zo bijvoorbeeld. Of met een kleintje.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 14-03-2010 11:35 guna2 wrote:
Ja ja, Dude, dat zag ik al iemelig. Maar kun je zowel in je e-mail als in dit topic linken naar het nieuwe artikel in plaats van naar je homepage? Zo bijvoorbeeld. Of met een kleintje.

Ja Guna2, dat was ik vergeten (in dit topic). ben een kluns in deze. Emoticon: Blush guna guna, daar gaat het deze aflevering over...

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 14-03-2010 11:53 dangdude03 wrote: guna guna, daar gaat het deze aflevering over...

Dat las ik. Maar weet je heel zeker dat guna2 uitsluitend zwarte magie is? Ik dacht namelijk van niet. Met zwarte magie wil ik niet worden geassocieerd.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 14-03-2010 12:18 guna2 wrote:

[quote removed]

Dat las ik. Maar weet je heel zeker dat guna2 uitsluitend zwarte magie is? Ik dacht namelijk van niet. Met zwarte magie wil ik niet worden geassocieerd.

Dat wil ik zeker niet beweren. Maar in dit geval was het zeker zwarte magie.(zal later blijken, twee of drie hoofdstukken verder...)

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 14-03-2010 12:31 dangdude03 wrote: zal later blijken, twee of drie hoofdstukken verder...

Houd de spanning erin!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

5. Een avondje herrie

Die avond kwam Adi me zoals afgesproken ophalen op zijn motor en reden we naar zijn kantoor waar buiten op een open plaats een podium was opgesteld met een groot PA-system waar de zware bassen ons tegemoet kwamen van de band die op hoog volume zijn repertoire aan het afwerken was...Lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=49

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

6. Tocht naar Ambutan en Kalianget

Voor een leuk en interessant tochtje volgens Adi’s idee had mijn gids de volgende dag een bevriende chauffeur bij zich met ook weer een Toyota Kijang als voertuig ter beschikking en we reden eerst in de richting van Pantai Slopeng om op het strand van het plaatsje Ambutan de vissersvloot te bekijken die daar hun vangst van de afgelopen nacht kwam lossen... Lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=50

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die gaan we vanavond weer lezen. Eerst een hapje eten. Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

EN DAN NAAR BED

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

7. Guna guna of toeval?

Die zaterdag werd ik om elf uur door Adi met zijn motor opgehaald en bekeken we eerst twee toegangspoorten van oude tempels niet ver van zijn huis vandaan. Deze overblijfselen, daterend uit de 16e eeuw, wezen erop dat niet alleen de nog bestaande kraton een overblijfsel was van de oude cultuur waarop Sumenep gevestigd is... Lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=51

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

8. Malang

Die dinsdag nam ik de publieksbus en reisde over het eiland in westelijke richting zoals ik op de heenweg gekomen was. Alleen werd er nu niet van het eiland naar Surabaya overgevaren, maar werd er voor de route via de nieuw aangelegde brug gekozen, die wel iets weg had van onze eigen Erasmusbrug in Rotterdam. Op de terminal bis Purabaya te Surabaya aangekomen kon ik met de Bis Patas – een luxueuze airco bus – naar de terminal bis Arjosari in Malang reizen... lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=52

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

9. De bus naar Jember

Al mijmerend bracht ik aardig wat tijd door op de Alun Alun Kota, en tijdens een van die momenten raakte ik in gesprek met een jongedame. Linda had me al een tijdje zitten observeren hoe ik met mijn camera foto’s maakte van deze locatie. Het gesprek begon nogal moeizaam omdat ze niet begreep in hoeverre mijn kennis van haar taal reikte, ook niet nadat ik had verklaard dat die beslist niet voldoende was om alles van haar snel uitgesproken zinnen te kunnen volgen...lees verder:

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

10. Naar Surabaya en Ambon

Een paar dagen later besloot ik Jember te verlaten en had die dag ervoor reeds een kaartje gekocht op het nette plaatselijke stationnetje. Ik kon die ochtend om half 5 plaats nemen in een donker leeg treinstel van de ekonomi klasse en vroeg me af of die wel echt zou vertrekken omdat er niemand anders in mijn coupé aanwezig was...lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=54

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

prachtige foto"s DD

barang
Gebruiker
spacer line

dangdude,

foto's en verhalen zijn prachtig mooi. komplimenten !

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

11. Hila en de heilige alen van Waai

Het voortdurend op pad zijn in de Archipel gaat je op den duur niet in de koude kleren zitten, dat had ik tijdens al mijn vorige trips, waarvan de duur altijd vier weken was, al gemerkt. Die vier weken had ik nu inmiddels al opgesoupeerd en ik had nu mijn drang om steeds maar onderweg te zijn even op een lager pitje gezet zodat ik het wat meer geoorloofd vond om alles eens wat rustiger aan te doen...lees verder: http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=55

barang
Gebruiker
spacer line

nogmaals complimenten voor je berichten en fotoos.
barang
salam

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 02-05-2010 11:07 barang wrote:
nogmaals complimenten voor je berichten en fotoos.
barang
salam

Bedankt barang Emoticon: Party!
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Merapi: ook bedankt Emoticon: Bye bye
salam

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,985 pageviews Een website van indahnesia.com