malafide bouwer gespot in Lovina

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

Hallo Mensen.

Hier een waarschuwing voor iedereen die een huis wil laten bouwen op Bali, en vooral het noorden van Bali.

Zijn naam is M. en werkt samen met een balinees een zekere G.
Hij woont in Lovina.
Dus als het fout gaat procederen heeft geen zin, alleen als je er heel veel geld en energie in wilt steken, ik heb het geprobeerd, maar helaas niet gelukt.
U kunt hem herkennen als u in Lovina bent aan dat hij altijd zonder blouse of t-shirt rond rijd op zijn brommer, en als hij al een t shirt of blouse draagt heeft hij de mouwen eraf geknipt of draagt hij een singlet.
Hij zegt dat hij jaren werkzaam is geweest als uitvoerder in de bouw en technisch adviseur, maar hij is gewoon een dakdekker en zijn balineese vriend is chauffeur.
Hij komt over als een eerlijk en relaxed persoon, en zijn vrouw is de gezelligheid zelve.
Zij was ook niet op de hoogte van hun snode plannen en is daarom terug gegaan naar Nederland omdat ze niet met hem gezien wilde worden.

Wij zijn nu 300 miljoen roepia armer, zo'n 25.000 euro.
Met dit bericht wil ik voorkomen dat andere mensen het zelfde overkomt als ons.

Wilt u meer weten over mijn verhaal sta ik u gaarne te woord.
groetjes IBU

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Bu Schotel, ik ga ervan uit dat je dit niet uit je duim hebt gezogen. Maar pas op, je kunt worden aangklaagd wegens smaad, en na dit verhaal lijkt me de kans groot dat je Bali maar beter niet meer kunt bezoeken (geen ramp, vanuit mijn visie). Kortom, gebruik de functie `Edit' en sleutel wat aan je bericht. Je hebt al genoeg ellende meegemaakt.

ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

Hallo Guna,

Ik mag toch de waarheid vertellen en iedereen waarschuwen voor hem, en mijn mening hoef ik niet onder stoelen of banken te steken.
Ik ben opgelicht door hem, en wat jij daar van vind zal me een zorg zijn.

Aanklagen wegens smaad, hoezo ik mag toch de waarheid vertellen, en ik heb inderdaad al genoeg ellende meegemaakt.

En ik wil andere ervoor behoeden.
Ken je hem soms?

Groetjes IBU

ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

Hallo nogmaals Guna,

Op je advies heb ik mijn bericht aangepast en er iets uitgehaald. lees maar

Groetjes IBU

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 21-02-2010 12:14 ibu.schotel wrote:
Ken je hem soms, ben je een van zijn goede vriendjes?

Als je me nou ťcht godvergeten goed kwaad wilt maken, moet je dit soort onzin uitkramen, stuk onbenul. Nee, ik ken die klootzak niet. Maar die klootzak weet nu wel wie jij bent (bedrag, locatie, namen genoemd), en als hij je al niet aanklaagt, wordt je volgende bezoek aan Bali een enkele reis penjara, als ze je niet vergiftigen. Haal die namen weg! NU!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-02-2010 12:14 ibu.schotel wrote: Ik mag toch de waarheid vertellen en iedereen waarschuwen voor hem, en mijn mening hoef ik niet onder stoelen of banken te steken.
Ik ben opgelicht door hem, en wat jij daar van vind zal me een zorg zijn.

Aanklagen wegens smaad, hoezo ik mag toch de waarheid vertellen, en ik heb inderdaad al genoeg ellende meegemaakt.

Ik sta helemaal achter Guna2. Hij waarschuwt je niet voor niets. Je zegt zelf al
Hij......heeft vele criminele vriendjes die ook weer vriendjes zijn met de hoogste commandanten bij de politie.
Dus als het fout gaat procederen heeft geen zin, alleen als je er heel veel geld en energie in wilt steken,

Guna2 probeert je alleen maar te beschermen want voor minder zit je hier al in de bak of sta je op de blacklist met weigering tot toegang voor decennia. Niet zo Hollands naief en eigenwijs graag want de maffioso is - zeker met backing - sterk op Bali en kan alles met je (laten) doen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-02-2010 12:14 ibu.schotel wrote:
Hallo Guna,

Ken je hem soms, ben je een van zijn goede vriendjes?

Groetjes IBU
Goeie binnenkomer hier op het forum. Op zijn zachtst gezegd onnozel. Jammer van het geld, laat het achter je en ga lekker verder met je leven zou ik zeggen. Kennelijk kon je die 25.000 euro missen op de een of andere manier. Wellicht kun je voor dat geld de volgende keer wel gewoon normaal denken voordat je zoveel geld uitgeeft, dat moet in Nederland namelijk ook, waarom dan niet op Bali (kennelijk is dat niet gebeurd, anders was het schade-bedrag nooit zo hoog, het zal die roze bril geweest zijn)

En nee, ik ben ook geen vriendje.

ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

Sorry allemaal,

Het was niet mijn bedoeling om jullie boos te maken, maar om mensen die net als ik op die roze wolk verkeren, inderdaad Yerun, ik zat ook op die roze wolk waarschuwen.
En nee Yerun ik kon dit geld niet missen, maar het was aanbetaling voor de start van de bouw. Ik had huis in nederland en verkocht en daar komen de centjes van, net als zovele hier die hier met pensioen komen.

Ik heb mijn bericht aangepast en bedankt voor jullie advies.

Sorry dat ik zo nonchalant en eigenwijs was en dat ik dit verkeerd opnam, ik dacht dat jullie hem kende en hem ook al in bescherming namen.

Want hij speelt heel mooi weer bij iedereen, en hopelijk kan ik nu iemand behoeden voor hem.

Groetjes IBU

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 21-02-2010 13:20 ibu.schotel wrote: Sorry allemaal

Excuses met het grootste genoegen aanvaard. Verder veel geluk!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-02-2010 13:20 ibu.schotel wrote:
Want hij speelt heel mooi weer bij iedereen, en hopelijk kan ik nu iemand behoeden voor hem.

Groetjes IBU

Ik heb jou verhaal op mijn inbox mail ook gelezen.

Moet de anderen (G2 en Y-B) gelijk geven vwb hun advies.
Want je weet niet (?) wie je tegenstanders zijn , en welke netwerk( backing) ze hebben.

Het is naast "moedig" ook naief om zo maar iets te plaatsen zonder na te denken wat de gevolgen kan zijn .
Dat is ook de reden waarom door veel mensen hier gewaarschuwd wordt voor "Balinese constructies".

PS : Hoe goed is jou wetkennis , en hoe ver wil je gaan ?
Anders zak je dieper in de moeras.

bisa dicek of makemyday .

ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal voor jullie goede bedoelingen.

De wet in indonesie ken ik helemaal niet.
Ik ben al heel diep gegaan, maar dat is niet bespreekbaar hier op de website.

Dit is de tweede ronde waarmee ik hem dacht uit te schakelen.
Ik heb de legale weg bewandeld maar dit heeft niks uitgehaald, daarom moet ik even hier mensen waarschuwen.
Dat is wat ik wil bereiken.
Dus hopelijk kunnen jullie dit een beetje begrijpen, want het is erg als je dit mee maakt!
Je geld verliezen waar je je hele leven hard voor gewerkt hebt.
Ik wil niet dat dat andere overkomt.
Wat kan ik dan nog meer doen?
Kunnen jullie mij hierin dan adviseren.
Want ik weet ook dat hij binnenkort nog klanten uit nederland krijgt om voor hen eventueel een huis te bouwen. dit heb ik vernomen van hun ex vrienden.

Kunnen jullie me daarin raden dan?

Groetjes IBU

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 21-02-2010 15:54 ibu.schotel wrote: Kunnen jullie me daarin raden dan?

Bu, doe helemaal niets. Bij je eerste bericht was het al duidelijk dat je goed met ons voor had. Het probleem is, dat het allemaal geen zak helpt. De roze wolken van Yerun zijn reŽel, voor de Bali-gangers tenminste. Daar helpt helemaal niets tegen. Als je dacht dat jij het eerste rozewolkenslachtoffer was, moet je maar eens met YB (Yogya-Bali) gaan praten. Doe maar niet eigenlijk, je wordt er moedeloos van. Mensen die naar Bali gaan willen kennelijk genaaid worden, en zowel landgenoten als autochtonen maken daar met het grootste genoegen misbruik van. Ik snap dat je boos bent, maar je kunt gewoon helemaal niets tegen die praktijken doen, althans niet op manieren die voor beschrijving op een forum als dit geschikt zijn...

Als je toch nog overweegt om in dit land te gaan pensionadoŽn: kies een ander eiland. Bali is een vakantie-eiland, en behandel het dan ook zo. Met de Balinezen kom je nauwelijks in contact. Ik zit op Java, en ik denk dat dat het eiland van keuze zou moeten zijn (AM, kom er maar in). Veel goedkoper dan Bali, alle faciliteiten aanwezig. En echt Indonesisch. En dan kun je nog steeds naar Bali `met vakantie.'

Een redelijk huurhuis (huur, want kopen kan nergens in IndonesiŽ ) kost je in Yogya vanaf 20 miljoen per jaar. PER JAAR. Echt leuk wordt het als je daar boven gaat zitten, maar 50jt is toch wel het maximum voor een pensionadostel, dunkt me. Moet je eens kijken hoeveel keer per jaar je van de rest van je geld met vakantie kunt op dat godvergeten eiland Bali.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prachtig toch...op Java woon je voor een kwart van de prijs als op Bali.....en dan heb je er nog vriendelijke bewoners bij die niet te allen tijde klaar staan om je te rippen. Ook het kaf onder het koren wat betreft orang asing ......dat wordt snel gemaaid (zowel door mede-allochtonen, autochtonen als de Hermandad: heel anders dan op Bali waar de meeste snoodaards samenwerken met de locals en het aparat ). Al wel tig x gemeld: meer dan 90% van de klachten op de Nederlandse ambassade te Jakarta betreffende oplichting van Nederlanders in Indonesie zijn afkomstig uit Bali: zegt toch wel meer dan genoeg over de situatie op Bali).
Bali moet men als vakantiebestemming houden maar nooooooiiiiiit gaan wonen (een fout die ik ooit eens in mijn leven heb gemaakt maar nooooooiiiiit meer zal maken). Tot ziens volgende maand op Bali ( Arbeit, nicht Urlaub ).

ibu.schotel
Gebruiker
spacer line

ja had ik alles maar eerst geweten, en nooit op die roze wolk terecht gekomen.
En je er bij neer leggen is moeilijk, maar ach hopelijk heb ik een beetje bereikt voor mensen die iets van plan zijn daar en lezen ze dit wel.

Ik kan dus allen maar hopen hierop, zeggen mannen bedankt voor jullie reacties en hulp en advies.
En als ik nog nieuws heb zal ik dit zeker melden.

Groetjes IBU

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2010 15:54 ibu.schotel wrote:
De wet in indonesie ken ik helemaal niet.
Ik ben al heel diep gegaan, maar dat is niet bespreekbaar hier op de website.

Ik heb de legale weg bewandeld maar dit heeft niks uitgehaald, daarom moet ik even hier mensen waarschuwen.
Dat is wat ik wil bereiken.

Je hebt je " hele" leven gewerkt , en daarna zo maar genaait ,door een Medelander.
Daar word ik pissig van.
Heb een paar keren kontakten gehad met Nederlandse " developers" op Bali.
Gouden bergen beloofd , maar ze gaan gelijk terug trekken als ik vertelde dat ik SHM rechten wil omdat ik indonesier ben. (woon wel in NL)

Dus weet ik al hoe laat is.
Persoonlijk zie ik nog wegen , al is het voor een genoegdoening.
Maar dan moet je echt keihard terug vechten.
Maar als hij failliet wordt verklaard , schiet je niet verder op.
Zijn alleen maar verliezers , en jou verlies zal groter worden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit is gewoon een verschrikkelijk verhaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat de enige reden zou zijn om op Bali te gaan wonen is omdat ze daar gewend zijn aan buitenlanders. Nou is Java ook niet mijn keuze maar in of in de buurt van Yogya heb je in elk geval nog het gevoel meer in Indonesie te zijn en idd veel goedkoper.
Ik vind het wel jammer dat er nog steeds door velen beweerd wordt dat een bule een huis kan bezitten in Indonesie (ook door mensen die denken er verstand van te hebben)
Voor mij straks ook een huurhuis. Ik wil niet eens weten wat de zogenaamde voordelen zijn van een "eigen" huis. Volgens mij alleen maar stress. Gewoon straks lekker huren en van mijn gewerkte centjes de hort op (in Indonesie).
IBU, veel sterkte.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

barubagus
Gebruiker
spacer line

Hallo Bu Schotel,
Had in 2001 een stuk land van mijn oom op Bali gekocht en recentelijk gewoon verkocht.
Dit terwijl mijn oom al was overleden. Ik kom uit R.I maar heb de Nl nationaliteit. Het kan wel, maar ik moet het iedereen afraden. Als je de surat tanah in je bezit hebt is het veiliger
Het land was van mijn familie en de notaris ppat heeft mijn oom vol aktes en schuldbekentenissen omhangen tot zijn erfgenamen toe. ( surat hiba).
Heb nog steeds sinds 1998 een flatje in R.I op naam van mijn zusje met een koopkontrakt en ik weet al niet wat. in de akte staat dat ik er mee doen mag wat ik wil verhuren...verkopen alsof ik de echte eigenaar ben...maar nogmaals als je niet in de R.I. geboren bent zoals ik ... NOOIT doen.

Er is een man die aktief is in Lovina met de naam Jeroen...ik weet zijn achternaam niet meer. Hij werkt met een naamgever. dus het onr goed kom op de naam van deze man.
Niet doen dus. Mijn naamgever was mijn eigen familie dus vertrouwd. En ik lees en spreek vloeiend Bahasa. In Noord Bali zit trouwens een z.g kampung Belanda. Daar zitten een heleboel NLťrs. Ik weet niet hoe ze dat hebben geregeld, maar het kan dus wel...zei het not resmi ( niet officieel).
Overigens komt er een nwe wet waar je wel onr goed mag hebben. Maar ik denk dat het
alleen appartement zijn die je officieel op je naam kan hebben.
Maar wanneer het komt? jam karet zeggen ze in R.I

En ook al is het officieel, in R.I verkopen ze rustig iets wat niet hun eigendom is en wordt er gekong kalikong onder elkaar...dus oppassen. notaris met verkoper b.v
daarna is het bagi sama-sama ( ieder de helft). inderdaad huren is veel beter...en betaal niet teveel voorruit b.v geen jaaaren voorruit. Zoek iemand die vloeiend bahasa en een westerse taal spreekthuis of moet je het toilet delen met de hele kampung of RT

Sterkte

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik weet dat het mogelijk is als je er "Indonesisch" uitziet hoewel je Nederlandse nationaliteit bezit. Dat is het vooroordeel waarmee men werkt hier: bruin is Indonesier en wit is buitenlander. Punt uit! En daarmee kan je je voordeel doen als je (ex-)Indonesier of indo bent. Maar legaal is het niet.
In Lovina zijn wel meer louche medelanders te vinden. Enkele jaren geleden moest ik een onderzoek doen naar de situatie daar en er kwam wel wat uitrollen. Dan is het - zoals Barubagus zegt - voordelig de taal te spreken en de situatie te kennen. Veel oplichterij zou kunnen zijn voorkomen indien men weet hoe de maatschappij in elkaar steekt en waar men zijn/haar info kan halen. Het is juist hier in RI verdraaid makkelijk om achter dit soort dingen te komen want een ieder weet van een ieder wat ie doet,bezit, zegt, etc.

En ook al is het officieel, in R.I verkopen ze rustig iets wat niet hun eigendom is en wordt er gekong kalikong onder elkaar...dus oppassen. notaris met verkoper b.v
daarna is het bagi sama-sama ( ieder de helft). inderdaad huren is veel beter...

Ook al zovele malen gemeld maar aan dovemansoren gericht.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-02-2010 13:20 ibu.schotel wrote:
Sorry allemaal,

Het was niet mijn bedoeling om jullie boos te maken, maar om mensen die net als ik op die roze wolk verkeren, inderdaad Yerun, ik zat ook op die roze wolk waarschuwen.
En nee Yerun ik kon dit geld niet missen, maar het was aanbetaling voor de start van de bouw. Ik had huis in nederland en verkocht en daar komen de centjes van, net als zovele hier die hier met pensioen komen.

Ik heb mijn bericht aangepast en bedankt voor jullie advies.

Sorry dat ik zo nonchalant en eigenwijs was en dat ik dit verkeerd opnam, ik dacht dat jullie hem kende en hem ook al in bescherming namen.

Groetjes IBU

Goed hoor ibu.. ik kan je gruwelijke frustratie ook wel begrijpen, en dan snap ik dat je wantrouwig kunt worden t.o. andere Nederlanders. Echter is het gros gewoon te vertrouwen, die paar rotte appels verpesten het helaas voor de overgrote meerderheid.

In Noord Bali zit trouwens een z.g kampung Belanda. Daar zitten een heleboel NLťrs. Ik weet niet hoe ze dat hebben geregeld, maar het kan dus wel...zei het not resmi ( niet officieel).
Moah, dat is niet moeilijk. Ik kan ook gewoon een hele straat huizen huren en dat 'kampung Belanda' noemen. Veel meer dan dat zal het niet zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2010 23:12 barubagus wrote:
Had in 2001 een stuk land van mijn oom op Bali gekocht en recentelijk gewoon verkocht.
Dit terwijl mijn oom al was overleden. Ik kom uit R.I maar heb de Nl nationaliteit. Het kan wel, maar ik moet het iedereen afraden. Als je de surat tanah in je bezit hebt is het veiliger XXX

Het land was van mijn familie en de notaris ppat heeft mijn oom vol aktes en schuldbekentenissen omhangen tot zijn erfgenamen toe. ( surat hiba)XXX.

Heb nog steeds sinds 1998 een flatje in R.I op naam van mijn zusje met een koopkontrakt en ik weet al niet wat. in de akte staat dat ik er mee doen mag wat ik wil verhuren...verkopen alsof ik de echte eigenaar ben..XXX. maar nogmaals als je niet in de R.I. geboren bent zoals ik ... NOOIT doen.

X Is het veiliger. Maar niet echt waterdicht. In Indonesia bestaat de zgn ASPAL papieren (Asli tapi Palsu)

XX Ik denkt dat er een verschilis tussen hutang dan hibah .

XXX Alsof ik de echte eigenaar ben.
Dus niet. Wat als er een conflict onstaat , dat kan in beste familie ook voorkomen ?

Ik spreek vloeibaar Emoticon: Wink Indonesisch , ben ook Indonesier (passaporto) , maar zal nooit zo maar de Agrarische , Immigratiwetten , Erfrecht (hukum waris) overtreden .
Een Notaris die bepaalde zaken willen ritselen is of incompetent of corrupt.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Officeel kan je niets regelen in R.I. Maar achter de schermen kun je alles regelen.
Als je alleen naar het resultaat kijkt kan alles.
Zo werd mij door een bevriende famiielid uit Den Pasar gewoon een KTP en SIm
( rijbewijs) aangebodem. Natuurlijk moest er uang rokok gegeven worden.
Het "Bloed" wat je moest afgeven voor een sim, kun je ook afkopen. Na 10 min had ik een SIM en de RT was ook blij met zijn oleh-oleh.
Iedereen weet dat je vroeger Fiskal moest betalen als je naar het buitenland ging.
Maar als je iemand kende betaalde je de helft. Nu hoef je geen fiskal meer te betalen als je een surat pajak heb.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen zuur zijn, ....als ze de weg niet weten en beginnen te zeuren over wetten. Die wetten kunnen alleen gehandhaafd worden als de ambtenaren meer gaan verdienen dan die 2.5 jt per/maand !
Doordat die wetten m.b.t het aankopen van onr goed niet te handhaven zijn, worden die dan ook veranderd. De mensen gaan anders in Singapore of Maleisie onr. goed kopen.
dat is wat er nu gebeurd. De R.i. mist hierdoor miljoenen dollars.

Die rijhuizen in Noord bali zijn geen gewone huizen, maar hele villa's met zwembad en al.
Die worden door de eigenaren verhuurd en gewoon bewoond.
De naamgevers zijn denk ik afgekocht en krijgen elk jaar een percentage.
Trouwens die naamgever kan toch de boel niet onderhouden. het gaat er dus niet om dat je een hele rijhuizen bouwt, maar dat de constructie blijkbaar zo goed is, dat die mensen er ook kunnen verblijven, verhuren of verkopen.

Het gele bedrijfsleven in R.I draait immers met stromannen. Zo was of is er een wet dat Indonesiers vroeger met Chinezen een joint venture moesten hebben als ze een bedrijf willen runnen. De Indonesier doet of kan niets doen, want hij heeft meestal geen verstand van de business, dus hij vangt alleen maar. Een katvanger dus.
Dat was Mr.Tommy ook, die was een super katvanger. Hij liet die Chinezen ( Mr Salim c.s) de business doen, en hij zorgde voor de vergunningen. In Maleisie hebben ze het ook geprobeerd met die bumi putra/putri, maar het is totaal mislukt.
En hoe doen die Hotels het dan? Ze investeerden op GROND in Bali.
Ik ken een Hotel manager op Bali, en die vertelde mij dat ze een eeuwig durend gebruik skontrakt hebben, die ze eindeloos mogen verlengen, ook na evt afbouw. Dus er staat dat de grond niet hun eigendom is....maar in de praktijk komt het erop neer dat ze het bezitten. Verder staat er een akte tegenover, dat zodra de wetten veranderen, dat ze dan de grond in hun bezit kunnen hebben.

Dus die wetten in R.I zijn zo lek als een mandje. Want in welk land wordt een passagier zomaar vergiftigd in hun eigen nationale luchtvaartmaatschappij door de eigen veiligheidsdienst? Dat wordt toch ook door een wet verboden. niet waar?
Echt waar alles kun je daar ritselen...als je maar de weg weet, en het land goed kent en
goed kunt ngobrollen. Dat rltselen is trouwens een heel subtiel spel.. het is niet zo pats boen hier is de poen... er gaan rituelen aan vooraf.
Dus niets is daar waterdicht ook niet als je beschermt wordt door de wetten.
Alles wordt gedekt door nerwerken.

B.V. In de omgeving van mijn flat was er opeens een disco zonder geluidsisolatie!
Dat ding ging werkelijk tot 5 'sochtends door, en dan elke dag.
Nou dat mag volgens de wet helemaal niet, Maar de eigenaar had weer een goede kennis bij de politie en de buurt hansip zei ook niets.
De bewoners schakelden een advokaat in..maar dat kon jaren duren.
Dus hebben we een hogere politie agent ingeschakeld en toen was het binnen een week afgelopen met de herrie.

Alles draait daar om relaties.

bambang
Gebruiker
spacer line

Barubagus. Dit soort verhalen deed vroeger de ronde in de familie. Je moet RI goed kennen: taal, gebruiken en gewoontes, huichelen, uang rokok, netwerk, kruiwagens, hielen likken van de hoger geplaatste etc. Maar ja, veel mensen hebben geen trek in dit soort mentaliteit zonder ruggegraat. Als je toch wilt ritselen, hosselen, en veel winst maken, heb je toch wel veel geld nodig. Geld maak je met geld. Je hebt het heel goed verwoord.
In RI heb je wetten, maar je kunt daarmee je reet mee afvegen. (Ik heb het hier niet over WNA. Het is voor de WNA veel lastiger de wetten om te zeilen.)

barubagus
Gebruiker
spacer line

veel mensen hebben geen trek in dit soort mentaliteit zonder ruggegraat

Je wilt niet meedoen...maar helaas anders krijg je niets gedaan in R.I. Ik wou dat ik niet hoefde te hosselen, ritselen enz, De omstandigheden dwingen je soms.
Zo ben ik weleens uren op airport tegengehouden, omdat ik geen uang rokok wou geven.. en toen gingen ze mijn hele bagagge controlen. Mijn familie zei dan altijd: tolol, je had rp. 50.000 moeten geven, dan was je snel erdoor. Gelukkig vonden ze niets,

Met SB gaat het langzaam veranderen, maar een mentaliteitsverandering duurt vlgs mij jaaren. Daarom daar wonen nooit meer, wel vakantie en familie bezoek maximaal 3 maanden! Mijn Nl paspoort beschermt me even, maar als ze lezen geboren in JKT..dan begint het zeuren naar oleh-oleh ( Coklat).

barubagus
Gebruiker
spacer line

Surya Atmadja, Het gaat hier niet om wat wettelijk mag..maar wat de praktijk is.
Ook in Nl zijn er dingen die in de praktijk anders lopen dan wat de wetgevers hadden beoogd. Zie de coffeeshops, het mag niet maar het wordt gedoogd.

Alleen in R.I loopt het de spuigaten uit en de rijken profiteren onevenredig veel van deze
gang van zaken. Alleen in een bananen republiek kun je als passagier door je eigen nat luchtvaartmaatschappij door het eigen personeel worden vermoord, wetten of niet het
gebeurde in de R.I Dus al noem je alle R.I wetten uit het B.W de praktijk is anders.
De praktijk en, dat is het moeilijke, in de R.I, je hebt ook nog met de plaatselijke adat te maken.

De praktijk is altijd anders dan het B.W deze wordt altijd achterhaald door de praktijk.
Zo staat in het B.W dat je de takken wat over je tuin heen groeien mag wegsnijden....maar nu komt het...het is niet jouw eigendom...je moet het aan je buren teruggeven. Nou wie doet dat nog? De praktijk heeft de wet overbodig gemaakt en misschien via een jurispredentie wordt het t.z.t verandert.

We kunnen hier tal van voorbeelden noemen. In Italie mag je een huis in eigendom nemen als E.U burger. Maar als je b.v in Z.Intalie niet de plaatselijke maffia beschermgeld toeschuift ben je nergens wet of niet, overal heb je met plaatselijk ongeschreven wetten te maken.
In Bali stikt het van de buitenlanders die onr. goed bewonen,verhuren en verkopen.
Hele horders Japanners, Europeanen etc. met sommigen gaat het goed, heel goed zelfs en bij sommigen wordt opeens de wet toegepast..dat het niet mag etc.

Toen ik dat land had, werd me door de Bupati gevraagd of ik daar het toerisme wou stimuleren met hotels, resorts etc. Hij zou een plaatselijke verording in elkaar
zetten waardoor het kon, wetten of niet. Ik heb het afgeblazen omdat mijn wederhelft geen zin had in die pusingan en om in Bali te wonen.

In veel landen worden de wetten meer gerespecteerd dan in andere.
Dat geldt zeker niet voor de R.I

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-02-2010 23:26 barubagus wrote:
Surya Atmadja, Het gaat hier niet om wat wettelijk mag..maar wat de praktijk is.

Toen ik dat land had, werd me door de Bupati gevraagd of ik daar het toerisme wou stimuleren met hotels, resorts etc. Hij zou een plaatselijke verording in elkaar
zetten waardoor het kon, wetten of niet. Ik heb het afgeblazen omdat mijn wederhelft geen zin had in die pusingan en om in Bali te wonen.

Tya , dat weet ik ook wel .
Wetten die niet gehandhaafd worden omdat de handhavers corrupt zijn .

En dat verhaal van de bupati , tya dat is ook zo.
Alleen blijf die bupati vriendje /neef / aangetrouwd of omgekocht niet eeuwig op zijn plaats .Moet je weer een andere " beschermheer" zoeken , of wordt je overgedragen aan zijn opvolger. Uiteraard tegen gepaste vergoeding.
En alle gegevens van je huis staat zwart op wit bij de Badan Pertanahan (Kadaster) , Notaris , Belasting etc .
Nooit gehoord van Tanah Sengketa of Rumah sengketa ?

Dat is ook de reden waarom ik nu veel advertentie ziet met te koop aangeboden huizen , omdat de "lease" periode binnenkort afloopt.
De meeste huis tuin keuken kopers zijn pensionado' s , vaak zonder netwerk , en geen kennis van Indonesische wetten(of willen niet weten) .
Ze willen alleen van hun oude dag genieten.

Je moet hier vertellen dat zelfs generals of hoge pieten uit jakarta hun illegaal gebouwde villa op Puncak worden ook gebuldozerd.

De wetten worden beter gehandhaaft .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,786,061 pageviews Een website van indahnesia.com