Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Hallo forum volgers,
Wie kan mij vertellen of je in indoniŽ en dan vooral op Bali een redelijk werkend navigatie systeem kunt kopen.
Ik heb begrepen dat Garmin wel wat verkoopt, maar is deze een beetje te gebruiken of kun je dan nog geen straat vinden? Geef me wat advies aub

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Voor de TomTom heb ik in ieder geval niets kunnen vinden helaas. Mocht er iemand zijn die dat wel heeft dat verneem ik dat ook graag.

Succes met de zoektocht.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Tom Tom heeft inderdaad niks, zelf gebruik ik op mijn mobiel soms (heel soms) Google maps, maar dat klopt ook voor geen meter.....

hati hati, pelan pelan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Heb sinds een paar weken een navigatie-systeem in de auto, met een geheugenkaart voor Oost-Java en Bali. Kaart is gemaakt ddoor MapKing. Meer informatie op
http://www.mapking.com/eng/home/index.html

Werkt - tot nu toe - naar behoren, alle wegen staan erop, alle bezienswaardigheden, restaurants, overheidsgebouwen, etc., etc., Gewoon net zo compleet en net zo functionerend als je gewend bent van een navigatie systeem in NL.

Waar ze af en toe de mist mee ingaan (en da's eigenlijk alleen in Denpasar en omgeving) is dat ze een straat of weg als 2-richting bestempeld hebben, terwijl het in de praktijk een 1-richting straat / weg is.

If you have nothing to loose, you can risk everything

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Rare vragen, Amed EB: in welke taal werkt het navigatiesysteem? En zeggen ze `Sla over 100 m. linksaf' of `Ga over 100 m. naar het oosten'?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Er zit een optie voor taal-keuze op het systeem, met in dit geval een keuze uit Engels, Indonesisch, Maleis en Chinees.

Dit systeem vertelt Ė ook in het Indonesisch waar je op doelt - middels een vooraankondiging en een herhaling wat je moet doen op welk punt, bijv. ďover 100 meter sla af naar linksĒ en NIET ďover 100 meter sla af naar het oostenĒ

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Dank, Amed EB. Ik was even bang dat er geen Indonesisch beschikbaar zou zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

guna2, er is even geleden een nieuwe telecom-wet aangenomen. Hierdoor moeten onder meer telefoontjes en kleine electronische apparatuur als navigatie, PDA's ect.. Indonesisch bevatten, en niet alleen de 'user guide' die dus 'pedoman pemilik' genoemd wordt.

Mijn Nokia N97 had het ook, heb hem direct maar op Engels gezet, want anders tel je niet mee in de 'scene'. Emoticon: Puh!

Tonyvanriel
Gebruiker
User icon of Tonyvanriel
spacer line

Ik dank jullie allemaal voor jullie informatie. Emoticon: Bye bye
Amed, jij bent weer degene met de duidelijkste info.
Is dit ook gewoon ter plaatsen te kopen? Ik heb eerder wel verschillende merken in Jakarta gezien maar weet dan uiteraard niet of dit een beetje fatsoenlijk werkt.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2010 19:34 Tonyvanriel wrote:
Ik dank jullie allemaal voor jullie informatie. Emoticon: Bye bye
Amed, jij bent weer degene met de duidelijkste info.
Is dit ook gewoon ter plaatsen te kopen? Ik heb eerder wel verschillende merken in Jakarta gezien maar weet dan uiteraard niet of dit een beetje fatsoenlijk werkt.

Je kunt de benodigde apparatuur (van handheld tot built-in) hier ter plaatse kopen, o.m. bij (auto-)electronica zaken en bijv. ACE Hardware, met navigatie software van Garmin of MapKing erop. Ben echter nog niets tegengekomen van TomTom.

Zoals geschreven: het systeem (Aveo + MapKing software) dat ik een paar weken geleden gekocht heb, werkt naar behoren met slechts een paar klein "hick-ups" m.b.t. het 1 0f 2 richtingen zijn van een straat o.i.d.

stanno
Gebruiker
spacer line

Ik heb igo 8 op mijn telefoon (windows mobile) en deze draait uitstekend. Nu ook met kaarten van indonesie! Voor degene die het willen testen zie links hier onder.

(IGO8)

http://isohunt.com/torrent_det(...)89/igo+8?tab=summary

(Map Indonesie)

http://www.mediafire.com/?shar(...)73b4f4be267a38537c36

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,637,076 pageviews Een website van indahnesia.com