Chauffeurs Blue Bird op Bali zoeken bescherming politie

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Chauffeurs Blue Bird op Bali zoeken bescherming politie
Gepubliceerd op 17 februari 2010 00:27
Chauffeurs van Blue Bird taxi's hebben om politiebescherming gevraagd bij de politie in Denpasar nadat er protesten en geweld uit waren gebroken, veroorzaakt door chauffeurs van andere taxi's. Deze groep heeft zich verenigd in de Bali Toerisme Service Associatie (PJWB). "Onze bestuurders zijn bang voor diegenen die met geweld Blue Bird taxi's aanvallen. De demonstranten roepen dan dat de klanten uit de taxi moeten," aldus woordvoerder Nyoman Mertadi van Blue Bird.
Lees verder , klik op de titel

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Past perfect bij Bali als de Blue Bird verdwijnt, de Blue Bird was al jaren een kwelgeest voor de taximafia op Bali.
De Blue Bird mocht al geen toeristen oppikken op de luchthaven, wij liepen altijd de luchthaven af om een Blue Bird taxi te nemen en dat draaide vaak al uit op een fikse scheldpartij.
Mocht ik nog ooit op Bali komen komt dit mijn conditie ten goede, ik weiger gebruik te maken van de taximafia.
Jammer dat de [b[BULE dit soort nieuws kan lezen op internet en helaas voor Bali zal het niet mogelijk zijn om dat te verbieden.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bali, Lombok, Bandung, overal waar Blue Bird is zijn ze de beste en worden ze dus bedreigd door anderen die niet concurreren op service maar met dreigementen.

Ik heb in Lombok eens mot gehad met dergelijke preman. Heb uiteindelijk een Blue Bird genomen, en heb een gesprek gehad met de chauffeur toen. Hij komt niet in de buurt van de haven of het vliegveld, veel te gevaarlijk. Lekke banden, kapotte ruiten en bedreigingen met wapens zijn heel normaal.

Des te meer reden voor mij om Blue Bird te zoeken in dergelijke omstandigheden, om te laten zien dat de buitenlander zich NIET laat intimideren door schreeuwende mannen op slippers met hun shirt opgerold tot onder de borsten en een sigaret in hun muil. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Onderling kan de Balinese taxi-mafia er ook wat van. Zo durven de chauffeurs uit Amed al geen gasten meer op te pikken in de havens van Padang Bai en Gilimanuk, in de hotels / B&B's / villas in Pemuteran en in Canggu omdat deze plekken / plaatsen "geclaimed" worden door lokale neringzieke mannetjes die vinden dat alleen zij het recht hebben om die gasten te vervoeren.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Da's ook een manier van zaken doen. Emoticon: So funny

Ho Lee Fuk

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Toen ik nog in Jimbaran woonde vroeg men op de luchthaven bij het kantoor van de taxia-mafia IDR 60.000, de Blue Bird met meter IDR 23.000, bij drukte in de buurt van de luchthaven een paar duizend Rupia meer.
Die verhouding kwam je op elk traject tegen weten we van kennissen.
Salam,
Jan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Amen.
Ik was een maand geleden in Bandung Jl. Moch. Iskat vlakbij het station. Omdat het zo hard regende wilde we een BB laten bellen echter de hotelbediende zei dat BB taxiís niet leeg deze straat in mochten. Dus maar ff gewacht tot de ergste regen ophield en de straat uit gelopen waar BBís langs de kant wachtten.Andere taxiís zien je dan echt wel hun autoís voorbij lopen en regelrecht op de BBís afstappen. Dat zal vast ergernis geven.
Het was in Bandung echt een ramp om BB te pakken te krijgen. Aan de jalan Cihampelas was ook zoín maffia. Na 20 minuten wachten zijn we uit pure noodzaak toch maar in een andere taxi gestapt en daar hadden we al snel spijt spijt. Eerst het gehannes over het al dan niet aanzetten van de meter, tot tig keer gezegd waar we naar toe wilden maar toch nog ď per ongelukĒ naar het verkeere adres gereden.
In Medan zijn tot mijn ergernis geen BBís en ook veel gedoe met meters. Natuurlijk heb ik nog niet alle maatschappijen uitgeprobeerd maar er zijn er al genoeg die bij mij op de blacklist staan.
Indien mogelijk bestel ik een BB taxi bv op Bali of Lombok. Altijd correct. Ook de chauffeurs zelf zijn een wereld van verschil met die van de meeste andere taxibedrijven.
De meesten maken altijd een beleefd praatje, het gedrag van chauffeurs van andere maatschappijen varieert van gechagrijn tot ongewenste initimiteiten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke; als je zoveel gezeik hebt met meter, verkeerd rijden en zo.. dan los je dat vrij simpel op. Bij de zoveelste keer stap je gewoon uit bij het rode licht (daar zijn er genoeg van in Bandung en elke andere grote stad) en pak je een andere taxi. Weet overigens niet of je dit op eilanden buiten Java en Bali moet doen, maar in Bandung leverde me dat bijzonder weinig gezeik op.

Ik liep me echt op te vreten, heb dat ook laten weten aan de chauffeur, in die taxi en besloot gewoon uit te stappen en te zien wat er gebeurde. Niets dus, waarom niet? Geen idee, ik had een hoop geschreeuw verwacht van die beste Sundaman, maar hij deed niet eens de moeite om uit te stappen? Ik snapte er in ieder geval niets van.. koste hem iets van 30.000 Rupiah. Aah, dat zijn mooie verhaaltjes. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-02-2010 10:55 Yerun wrote:
Anne Mieke; als je zoveel gezeik hebt met meter, verkeerd rijden en zo.. dan los je dat vrij simpel op. Bij de zoveelste keer stap je gewoon uit bij het rode licht (daar zijn er genoeg van in Bandung en elke andere grote stad) en pak je een andere taxi. Weet overigens niet of je dit op eilanden buiten Java en Bali moet doen, maar in Bandung leverde me dat bijzonder weinig gezeik op.

Ik liep me echt op te vreten, heb dat ook laten weten aan de chauffeur, in die taxi en besloot gewoon uit te stappen en te zien wat er gebeurde. Niets dus, waarom niet? Geen idee, ik had een hoop geschreeuw verwacht van die beste Sundaman, maar hij deed niet eens de moeite om uit te stappen? Ik snapte er in ieder geval niets van.. koste hem iets van 30.000 Rupiah. Aah, dat zijn mooie verhaaltjes. Emoticon: Puh!
Oh ja, dat is ook niet de eerste keer dat ik dat gedaan heb, maar als het met bakken regent dan bedenk je je wel tweekeer en hoop je dat het alsnog goedgaat Emoticon: Smile
Een maand geleden nog in Medan, maar dan niet een rood stoplicht maar gewoon gezegd dat ik uit wilde stappen. De chauffeur was dat niet van plan, todat ik (zogenaamd) aanstalten maakte om zijn naam te noteren in mijn hp (dat ding wat altijd links op het dashboard staat).... En deze riep wel vanalles maar er was zoveel herrie op straat dat ik dat selectief niet gehoord heb Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In Bandung heb je nog taximafia , in de meeste gevallen proberen ze deals te maken(borongan) , dus zonder Argo.
Ben ooit 2 of 3 keer zonder argo meegegaan , dat komt omdat ik ongeveer weet wat de (maximale) taxirit kost.
Bandung is een "klein"stad . Vanaf Centrum kost het maximaal (2 jaar geleden) 50.000 rp naar bijna alle richtingen .
Ik heb ook een taxi van B.I.P (centrum) naar Holliday Inn (Jl Dago-Bawah) moeten nemen.
Heen gaande hadden we gelopen , nog niet eens 10 minuten .
Teruggaande regende het met bakkenvol , en we hadden veel ingekocht .
Dus taxi , laat het door iemand "regelen" , gaf 5000 rp fooi , en koste het 30.000 rp (ongeveer 3 euro) .
Voel me ook "belazerd ", bleek dat de rit ongeveer 20.000 koste .
Hadden toch 10.000 te veel betaald .
Als de verhoudingen niet weet moet je het laten regelen.
Door 5000 rp fooi te geven (ongeveer 0.50 eurie cents) gaat iemand voor jou onderhandelen , jou inkopen naar de taxi gebracht en begeleidt naar de taxi met paraplu .

Vroeger had je President taxi in Jakarta , veel Jakartanen willen zelfs niet met hun rijden.
De chauffeurs zijn vaak gajes .
Ik ga gewoon met hun in zee , ook met argo , zo niet "keihard"onderhandelen omdat ik ongeveer de ritprijs ken.
Kom soms goedkoper uit , omdat ik geen fooi geef.
Ik gun hun ook geen extra rupiah .

Verder heb ik nooit last gehad .
Alleen in Medan moet ik een afgesproken bedrag betalen , vanaf Grand Angkasa hotel naar Tip Top restaurant .
Bleek dat de prijsnivo ook niet echt veel scheelde met een argoprijs.
En je hoeft geen fooi te geven .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vandaag nog een BB genomen in Bandung en 2 adressen bezocht (chauffeur netjes wachtende) voordat ik netjes werd afgezet voor (niet in ) het station. Betaalde evenveel als de avond ervoor (zware regenval) bij de taxi borongan vanuit Bandung Super Mall (BSM) naar hotel.
(By the way, in Bandung is Gemah Ripah ook oke.)
Vrijwel alle hotels werken met preman (incusief de satpam die liever voor de taxichauffeurs werken dan voor de gasten van het hotel waar ze zijn aangesteld. Heb daarover toevallig een praatje gemaakt met de chauffeur die het bovenstaande van Tuti&Jan, Yerun en AM bevestigt. Op Bali niets anders......taxi-maffia.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Dit is typies een staaltje van jaloezie van de balinees.Vroeger stond de balinees bekend om zijn eerlijkheid maar dat is al jaren niet meer Ook gingen ze prat op hukum karma maar daar zijn ze ook al vanaf gestapt.In plaats dat ze de touristen van dienst willen zijn verzieken ze de boel.

Shalom

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het grote verschil wat vervoer betreft van (Zuid) Bali met de andere plaatsen van Indonesie die ik heb bezocht is zonder meer dat er geen openbaar vervoer is, tot en vanaf Denpasar lukt nog, vroeger was van Sanur naar Denpasar ook mogelijk met toeristentarief (10 jaar geleden al IDR 5.000).
Tot voor kort kon men nog kiezen tussen de taxi-mafia en de Blu Bird, dat schijnt dus te veranderen.

Anne Mieke noemt als voorbeeld Medan, daar heb je naast de Taxi nog goed openbaar vervoer en niet te vergeten de Becak-Mesin.
Die Becak-Mesin kan je voor een leuk tarief afhuren voor meerdere uren.

In Bali huren nogal wat toeristen een Motor, dat is in andere plaatsen niet hetzelfde.
Bokito beschrijft de huidige situatie in Bali perfect, ik ben benieuwd als de toeristen weg gaan blijven wie er dan de schuld gaat krijgen, dat is erg belangrijk, zelf maken de Balinezen geen fouten.
Salam,
Jan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Er zijn momenteel wat initiatieven voor geregeld busvervoer, op tijd-schema. Zo zit er onder meer in Sanur op het kruispunt Jl. Bypass Ngurah Rai / Jl. Danau Buyan (waar de McDonalds gevestigd is) een nieuw bedrijf dat om de 60 minuten een bus (met AC) laat vertrekken naar Ubud. Kosten voor enkele reis bedragen Rp. 35.000,- per persoon. Ben benieuwd hoe lang dit bedrijf het zal volhouden tegen de taxi-mafia (die massaal aan de andere kant van het kruispunt opgesteld staat)

If you have nothing to loose, you can risk everything

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor verder weg is (was) er ook een bedrijf op de Jalan Legian in Kuta, meestal gebruikt door toeristen.
Jan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-02-2010 00:52 Tuti & Jan wrote:
Anne Mieke noemt als voorbeeld Medan, daar heb je naast de Taxi nog goed openbaar vervoer en niet te vergeten de Becak-Mesin.
Die Becak-Mesin kan je voor een leuk tarief afhuren voor meerdere uren.
Becak (mesin) en angkots zijn voor mij alleen bruikbaar in kleinere steden waar je niet voortdurend in de uitlaagassen van je voorganger zit. Medan valt daar zeker niet onder met macet zo'n beetje de hele dag door. Dus mij niet gezien in open voertuigen in Medan (en Bandung, Surabaya etc)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,670,200 pageviews Een website van indahnesia.com