[Centraal] Wat kost mijn binnenlandse vlucht? Vraag 't hier!

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
beany
Gebruiker
spacer line

kan ik ook alvast online binnenlandse vluchten boeken zonder paspoortnummer.
Wij willen namelijk al boeken maar gaan in maart nieuwe paspoorten halen omdat ze dan 10 jaar geldig zijn. We hebben nu dus nog geen paspoort.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Een beetje late reactie maar wel meer mensen krijgen hier mee te maken, dus:

Als er in het boekingsproces een paspoortnummer gevraagd wordt, gewoon het 'oude' nummer ingeven. Dan bij aanvraag van het nieuwe paspoort, het oude paspoort terugvragen (ze maken die natuurlijk ongeldig). Beide paspoorten dan vanzelfsprekend meenemen op reis.

Nu, in de praktijk wordt hier nooit om gevraagd en is er geen probleem, zolang de namen in paspoort en boeking maar overeenkomen. We hebben het nu al een paar maal meegemaakt dat een reispas veranderde tussen boeking en reis.

Het is trouwens niet onverstandig het reisbureau of de luchtvaartmaatschappij ervan te verwittigen; als zij de informatie in de APIS (Advance Passenger Information System) kunnen wijzigen, is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Dat laatste is voor een aantal landen (zoals de USA) trouwens wťl heel belangrijk! En heel soms rekenen ze daarvoor kosten aan.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bij geboekte vluchten via Ticketindonesia.info wordt mijn paspoort gecheckt maar ik heb niet de indruk dat bij inchecken ook naar het nummer wordt gekeken.

In Indonesie zelf boek ik ook vaak bij plaatselijke kantoren maar daar is tot nu toe in al die jaren nog nooit om mijn paspoort gevraagd. Persoonlijke gegevens worden opgeschreven (maar meestal geef ik mijn visitekaartje). Het gebeurt vaker niet dan wel dat mijn naam in het paspoort overeenkomst met de boeking en zeker niet met de instapkaart.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Op de websites van vliegtuigmaatschappijen zoals Garuda wordt alleen naam en geboortedatum gevraagd, geen paspoortnummer (of NIK). Ook al heeft men nog geen paspoort, is er dus geen probleem om een binnenlandse vlucht te boeken.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

simpati
Gebruiker
spacer line

Op blz 3 van mijn paspoort uit 2013 staat:
Dit paspoort is afgegeven ter vervanging van paspoort nummer ........

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ook geboortedatum is mij nog nooit gevraagd, ook niet door Garuda maar dan niet online maar gewoon in een kantoor gereserveerd. Naam en vooral telefoonummer zijn altijd de enige vragen.
Toch wel raar dat daar zo verschillend mee omgegaan wordt.

sumatra
Gebruiker
spacer line

Vraagje ik probeer via ticketindonesia een ticket te boeken van KL naar Medan voor de datum 23 juli heen en 18 augustus terug.
Hebben al eerder gekeken was het mogelijk met airAsia maar kom er nu niet in weet iemand wat er verkeerd gaat of is er een storing?
We horen graag.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Vlgs mij is dat geen binnenlandse vlucht Emoticon: Confused Emoticon: Nooo

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, geen binnenlandse vlucht maar normaalgesproken kan deze wel geboekt worden via Ticketindonesia. Al weken staat bij veel zoekpogingen deze tekst bovenaan:

At the moment we can not show you flight information and ticket prices for AirAsia , Sky Aviation. This is caused by technical difficulties with the airline system.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sumatra, ik zou even een mail sturen naar ticketingEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ticketindonesia.info. Misschien kunnen ze toch iets handmatig/telefonisch regelen. Je kunt het altijd proberen.

gr
AM

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

verkeerd geplaatst inmiddels verhuisd naar juiste topic

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jeroen

Als je dit leest: kan ik bij Ticketindonesia ook een vlucht boeken van Kupang naar Lewoleba (Lembata) met TransNusa?

Thx en groet
AM

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik snap er niks meer van.
Zojuist mijn binnenlands ticket met Lion Air geprint voor volgende week.

Er zit een aparte pdf met terms en conditions bij. Meestal lees ik die dingen nooit maar dacht alat ik er eens doorheen scrollen. Onder 3.0 staat het volgende:

Free Checked-in Baggage Allowance:
Domestic Flights within Indonesia
Class Adult/Child Infant
Business 30 kgs NA
Economy 25 kgs NA

Het lijkt erop dat er een typefout staat 25 kg ipv 15 kg)

Nu is even de vraag waar je op kan beroepen (niet dat ik dat van plan ben, maar toch). Hetgeen wat op het ticket staat? Of hetgeen wat in de voorwaarden staat?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jeroen, kun je me ook nog antwoord op mijn voorgaande vraag geven?

jstar
Gebruiker
spacer line

Weet nog wel dat Lion zo'n vier jaar geleden nog op 25 zat; ze zakten via 20 denk ik (internationaal zitten ze daar nog op). Zou dit risico dus echt niet nemen want je verliest het toch; de algemene voorwaarden zijn als de koran en op de rest kan je geen beroep doen. Persoonlijk heb ik wel nooit bij Lion opmerkingen gekregen over een beetje overgewicht (i.t.t. een KLM waar ze al over 1,5 kg vielen). En ik heb er misschien al een 40 keer mee gevlogen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet wanneer je er de laatste keer mee gevlogen hebt maar sinds de nieuwe bagageregels moet er toch echt wel betaald worden.

Ikzelf hoef het risico niet te nemen want ik kom niet aan die 15 kilo. Het gaat mij er alleen om wat bij geschillen gehanteerd wordt, hetgeen op het ticket vermeld staat of de algemene voorwaarden.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 24-04-2014 18:38 Anne Mieke wrote:
Ik weet niet wanneer je er de laatste keer mee gevlogen hebt maar sinds de nieuwe bagageregels moet er toch echt wel betaald worden.

Eh, verleden week?!

Zover ik weet is Lion ťťn van de weinigen waar je wťl ruimbagage hebt zonder apart te betalen. In tegenstelling tot ander low cost carriers als Air Asia.

Algemene voorwaarden: https://secure2.lionair.co.id/(...)tion_of_Carriage.pdf

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee hoor, er zijn genoeg luchtvaartmaatschappijen waar je vrij ruimbagage hebt zoals Sriwijaya Trigana en Express Air die zelfs nog 20 kg bagagevrijdom hebben.
Afgelopen oktober en in januari waren er lange rijen met Lion Air reizigers die allemaal moesten bijbetalen voor het overgewicht.

In de link hierboven staat 15 kg. In die ik heb ontvangen bij het boeken van mijn ticket staat toch echt 25 kg.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jeroen ik denk dat je een verouderde versie hebt meegestuurd.

jstar
Gebruiker
spacer line

Waar we het over hadden en wat je nu slim ontwijkt, was Lion Air en of je bij hen nu wel of niet moet betalen voor ruimbagage. De 2 voorbeelden die je trouwens geeft, noem je dat 'genoeg'? Kijk beter naar de bagageregels van de in IndonesiŽ populaire maatschappijen als Air Asia, Tiger Airways en Jet Star. En wat zie je dan? Als je persť gelijk wilt hebben geen probleem hoor, dat kan je krijgen. Je hebt gelijk. Zo, zie je wel?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-04-2014 21:18 jstar wrote:
Waar we het over hadden en wat je nu slim ontwijkt, was Lion Air en of je bij hen nu wel of niet moet betalen voor ruimbagage. De 2 voorbeelden die je trouwens geeft, noem je dat 'genoeg'? Kijk beter naar de bagageregels van de in IndonesiŽ populaire maatschappijen als Air Asia, Tiger Airways en Jet Star. En wat zie je dan? Als je persť gelijk wilt hebben geen probleem hoor, dat kan je krijgen. Je hebt gelijk. Zo, zie je wel?
Ik ontwijk niks en al helemaal niet slim. Waarom zou ik dat doen? Dit topic gaat over binnenlandse vluchten en degene die jij noemt vliegen beperkte binnen Indonesie.
Ik had het er niet over of je wel of niet moet betalen voor ruimbagage, daar ben je zelf over begonnen (18:16) en ik heb daar op geantwoord.
Vanmiddag heb ik alleen gemeld dat het me opgevallen is dat er in de voorwaarden in ander gewicht vermeld stond dan op mijn ticket. Jij heb hierboven een nieuwere versie gelinkt maar ik heb een andere gekregen waar ook geen datum op staat. That's all. Het maakt mij niet uit maar anderen zouden hierdoor in verwarring kunnen komen.

JamyV
Gebruiker
spacer line

Wij gaan in september voor 4 weken naar IndonesiŽ. Nu vragen wij ons af of er vluchten zijn van Lombok rechtstreeks naar Flores? Zo ja, welke airline en welk vliegveld op Flores?
Ik kan er namelijk helemaal niks over vinden.
Of is dit alleen mogelijk d.m.v. over te stappen op Bali?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, er zijn geen rechtstreekse vluchten van Lombok naar Flores. Idd dit kan alleen met een overstap via Denpasar.
Alternatief is met de boot van Lombok naar Sumbawa, overland en van Sumbawa naar Flores per boot of speed.

JamyV
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je snelle reactie.

Voor welke airline kunnen we dan het beste kiezen? Qua prijs, betrouwbaarheid, en niet te lange overstaptijd. Snap dat we rekening moeten houden met evt. vertragingen.

En naar welk vliegveld vlieg je dan op Flores?
Weet je misschien ook waar ik dat het beste kan boeken?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien moet je eerst even aangeven waar je naar toe wilt op Flores. Er zijn 5 vliegvelden van oost naar west:
Larantuka, Maumere, Ende, Bajawa, Ruteng en Labuan Bajo.

JamyV
Gebruiker
spacer line

Ben nog maar een beetje aan het oriŽnteren.
Denk dat het eigenlijk weinig uitmaakt? Aangezien we Flores wel zo'n beetje rond willen, of van west naar oost (of andersom). Misschien dan het vliegveld het meeste in het Oosten of het meeste in het Westen ligt?

Bent u heel goed bekend op Flores? Vraag me namelijk af hoeveel tijd we moeten uitstippelen om de hoogte punten van Flores te bekijken.
We willen dus ook naar Lombok, en nog naar Komodo of Rinca om de varanen op te zoeken. Bent u ook bekend op Lombok? We hebben maar 4 weken, en weet eerlijk gezegd niet of dat allemaal haalbaar is om het goed te kunnen rond reizen.
En wat de gunstigste route is. Omdat je vanuit NL ook al eerst naar Jakarta of Bali moet om over te stappen naar Lombok of Flores. En dan eigenlijk weer terug naar Bali om naar het volgende eiland te kunnen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als jullie alleen naar Lombok en Flores willen heb je aan 4 weken tijd genoeg. Of je een ticket naar Jakarta koopt of naar Denpasar of een combinatie daarvan ligt eraan wat je nu precies swilt gaan doen. De meeste mensen die naar Flores gaan starten hun reis in Labuan Bajo of Maumere of Ende. Echter met zoveel tijd kun je het hele eiland doen.
Als je voornemens bent om in Larantuka te beginnen, (het uitserste oosten) dan kun je het best een vlucht heen nemen naar Jakarta, daar overstappen voor de vlucht naar Kupang en de volgende ochtend naar Larantuka.
Wil je echter in Maumere of Ende beginnen dan kun je beter je vlucht boeken heen en terug naar Denpasar. De meest logische route in dit geval is Maumere of Ende, overland naar Labuan Bajo, bezoek aan Komodo en/of Rinca. Dan met een overstap in Denpasar naar Lombok en van Lombok naar Bali vanwaar je ook weer terug naar Nederland gaat.
Het komt er dus op neer dat je eerst een keuze moet maken wat je precies gaat doen.

Ja ik ben heel goed bekend op Flores, kom er regelmatig (de laatste keer vorige maand).
Om de highlights van Flores te zien zou ik minimaal 10 dagen aanhouden (als je in Maumere of Ende begint) maar met 14 tot 18 dagen kun je het rustiger aan doen en kun je "alles" zien en heb je nog genoeg tijd voor Lombok (en Bali)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kijk maar even naar dit subforum waar veel topics over Flores gaan.

http://forum.indahnesia.com/fo(...)e_sunda_eilanden.php

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,579,749 pageviews Een website van indahnesia.com