|
|
|
|
|
|
Hallo iedereen,
Dit's mijn eerste post , en ik wou graag weten waar je in Nederland echte kretek kan krijgen.Niet van die nederlandse vieze Djarum rotzooi , maar echte kretek , Gudang Garam of Dji Sam Soe ofzo.
Ik kwam op deze site door te googlen , en er stonden wel wat adresjes maar ik wou even zeker weten waar je kon krijgen ,
Alvast Bedankt,
R.P.
|
|
|
|
|
Voor zover ik weet komt Djarum ook gewoon uit Indonesië hoor....maar adresjes hier kan ik je niet aan helpen, daar zijn vast weer anderen voor! Succes!
|
|
|
|
|
Dankjewel , maar zo bedoel ik het niet , in nederland is de djarum anders dan daar.
hier vind ik hem niet lekker , en duur 3.50 voor 10..
|
|
|
|
Ik wist niet dat er Djarum in Nederland gemaakt werd  Weet je het zeker?
En 3,50 voor 10 stuks? Dan geloof ik dat ik "handel" in huis heb....
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Nee ik weet niet of de djarum die in Nederland verkocht word , in nederland gemaakt word. Ik weet wel dat ie verschilt met die uit Indonesie.
Ik weet wel dat de djarum die je bij sigarenboerman koopt bijv. veel minder : smaak , nicotine , teer en al die andere dingen die het een goede sigaret maken zitten.
En bij mij in de stad is 3.50 voor 10 in smaken super , black , special , vanilla , mint , en cherry. maar ik vind ze allemaal vies na een keer Gudang Garam.
Bijv. in Nederland en Indonesie:
Djarum Super:
NL: 10mg Tar , 0.8 Nicotine
IND : 32 mg Tar, 1.8 mg Nicotine
volgensmijxD , heb al lang niet zo'n pakje meer gekocht.
|
|
|
|
On 15-02-2010 21:02 RambutPanjang wrote: Djarum Super:
NL: 10mg Tar , 0.8 Nicotine
IND : 32 mg Tar, 1.8 mg Nicotine
|
Nou dat komt wel overeen met de Gudang Garam die ik hier heb liggen; 30 mg Tar, 1,mg nicotine staat erop zowel de Gudang Garam 12 als 16.
En de Dji Sam Soe zelfs 39 tar en 2,3 mg.
Zegt mij allemaal niks, ik rook niet. Is misschien omdat Nederlanders liever lichter roken?
|
|
|
|
|
|
|
Whaha geen idee kan wel. .
|
|
|
|
|
heeft misschien met het TAR gehalte te maken, is zoiets als TEER of asfalt zo je wil. Een gehalte van 30mg TAR is echt super hoog, dus ik kan me voorstellen dat ze in NL een lichtere uitvoering maken...
|
|
Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan
|
|
|
|
|
Thuis heb ik de klassieke Djie Sam SoeDat is DE echte Djie Sam Soe.
Tar 39mg, nikot 2.3 mg.
(12 btg Rp 8.900 banderolprijs)
En een nwe type (vorig jaar ) Djie Sam Soe Gold tar 32 mg , nikot 2.0 mg(ook 12 btg en Rp 8900) . Minder lekker , maar ya bij gebrek aan keuze.
Staat duidelijk :
Merokok dapat menyebabkan kanker , serangan jantung , Impotensi dan ganguan kehamilan dan janin .
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
Yaaaaaaa, en ik heb DE echte ..... zelfde banderolprijs
|
|
|
|
|
|
|
ikke ook! Nog 4 pakjes en dan is het op...maar moet genoeg zijn tot mijn volgende trip:rook die dingen niet vaak,zo af en toe eens eentje is lekker,hoewel ik in Indonesie zelf veel meer van die dingen rook....
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Rambutpanjang,
Als je even je emailadres vermeld dan kan ik je misschien helpen aan de echte gudang garam, pakjes van 12 sig. uit Indonesia Tar:30mg, nikotin1.8mg
Dan mail ik je even terug.
gr. yoke
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
Hallo 4yoke4,
Mijn email adres is : robertjantom  gmail.com.
dat's niet mijn echte naam hoor,
Alvast bedankt,
Rambut Panjang
|
|
|
|
|
Rambut P
1-5 april is er een kleine pasar malam in Den Haag, wil best voor je kijken hoor!
groetjes Merapi
|
|
|
|
|
Ik heb regelmatig kretek in huis en kan nagenoeg alles krijgen, rook zelf sampourna
Jullie willen niet weten hoeveel sloffen ik probleemloos ontvangen heb, hehehehe
|
|
|
|
|
Hallo Rambut Panjang, ook voor mij is dit het eerste schrijven bij Jeroen. Woon al een tijdje in Indonesie en als je dji sam soe wilt hebben kan ik ze wel sturen per slof. Hier kost 1 pakje dss 12.000 rupiaatjes, maar wel met een inhoud van 16 stuks. Ik neem aan dat meneer smaus ook een kennis hier heeft die regelmatig wat opstuurd., groetjes......
|
|
|
|
|
Ik rook niet. Wat je kunt doen, is een shag vermengen met fijngemalen kruidnagel. Je hebt dan een zelfgemaakte kretek. Rook met plezier.
|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
ik heb een tijd lang kretek via ebay kunnen bestellen, maar ook dat gaat niet meer...nu heb ik het via indoseiacigarettes.com geprobeerd...neks...
iemand een idee hoe/waar ik sampoerna menthol kan krijgen??
|
|
|
|
|
Wat u kunt doen, is proberen menthol-olie te krijgen van een winkel die aromatische olien verkoopt. Het is te proberen waard. Dus een shag (halfzwaar, zwaar) mengen met kruidnagel en menthol-olie. Als de kretek moeilijk te krijgen is, helpt vindingrijkheid weleens.
|
|
|
|
|
dank u wel voor de tip Bambang.....k blijf zoeken..
|
|
|
|
|
Ik mag mijzelf een gelukkig mens noemen dat ik altijd genoeg gudang garam in
huis heb, want ik rook die zeer graag. Toch wil ik jullie allemaal vragen hoe ik aan
die raadselachtige Sampoerna kan komen ? Ik ben nieuw op deze site en had er
nog nooit van gehoord. Bij deze dus.
|
|
|
|
On 14-03-2010 19:41 Flodijk wrote: Toch wil ik jullie allemaal vragen hoe ik aan
die raadselachtige Sampoerna kan komen ? Ik ben nieuw op deze site en had er
nog nooit van gehoord. Bij deze dus.
|
Zo raadselachtig is ie niet. In Indonesie stikt het ervan.Volgens mij wordt Sampoerna in Indonesie meer gerookt dan Gudang Garam. Het makkelijkst is als je 'm door iemand uit Indonesie mee kan laten brengen. Ben bang dat als ie hier verkrijgbaar is de hoofdprijs kost (maarja dat kosten in mijn ogen de westerse sigaretten ook.....)
|
|
|
|
|
|
|
Hallo Sobats,
1-5 april is er een speciale Pasar Malam in Den Haag.
Ik wil best voor jullie kijken, ik woon dichtbij.
Laat maar weten
groetjes Merapi/Wil
|
|
|
|
|
Gewoon eens bij de lokale toko gaan vragen of het niet mogelijk is voor iemand om een paar sloffen mee te nemen, meestal is dat tegen een zeer goede prijs te regelen. Ik heb zelf in een Indonesische toko gewerkt en de kreteks werden er altijd onder de toonbank gelegd en zonder problemen verkocht op aanvraag,
|
|
From Dayeuhkolot with love
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|