|
|
|
|
|
|
ik ga ook met pasen eventjes in Den Haag kijken..hopen dat ze daar Sampoerna hebben!
ik ken hier in Wijchen/Nijmegen geen echte indische toko..helaas...
|
|
|
|
On 17-03-2010 18:06 debbybb wrote: ik ga ook met pasen eventjes in Den Haag kijken..hopen dat ze daar Sampoerna hebben!
ik ken hier in Wijchen/Nijmegen geen echte indische toko..helaas...
|
Laat 'Rinus' van Toko Rinus, op de Steenbokstraat, dit maar niet lezen...
Hij had 'vroeger' die rooie Sampoerna maar die troep mag niet meer ingevoerd worden in NL (zal wel een reden hebben, dus beter niet gebruiken!).
|
|
|
|
oooohhhhh maaf ja  ...  maar ik bedoelde te zeggen dat ik zelf niet zo bekend ben in Nijmegen, dus daarom goede geen indische toko ken
ik rook al 15 jaar sampoerna menthol...kon het altijd via ebay krijgen, maar nu dus ook niet meer...mijn hoop is de pasar malam op t malieveld...
|
|
|
|
1-5 april is de Pasar in Den Haag en maar 5 euro!
Ik ga zeker
|
|
|
|
Ik ben ook al tijden hopeloos op zoek naar goede kretek! Djarum, Gudang Garam of Dji Sam Soe, maakt niet uit. Iemand die kan helpen?
|
|
|
|
On 22-03-2010 15:47 Nymphalis_Antiopa wrote: Ik ben ook al tijden hopeloos op zoek naar goede kretek! Djarum, Gudang Garam of Dji Sam Soe, maakt niet uit. Iemand die kan helpen?
|
Er komt vast wel iemand langs die wat weet, ik zal eens informeren hier en daar.
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
Met het roken van 2 pakjes Kretek per dag mag ik mezelf wel een verslaafde noemen .....
Zelf bestel ik ze via een addr in bali,altijd vers en alle verschillende merken ...wat wel lekker is daar ik soms na een pakje hardcore zonder filter Dji Sam Soe een pakje Gudang Garam Surya wel ff een lekkere afwisseling vind ...Anyway ik bestel ze via baliwierook  gmail.com
gewoon ff een mailtje sturen en bestelle wat je wil....2 weken later zit je lekker met een kretekje op je lip van t zonnetje.....  te genieten....
|
|
|
|
|
stuurt dat emailadres sigaretten op zonder dat de klant ervoor hoeft te betalen? En als ze onderschept worden door de douane, hoe gaat het dan? (Aangezien er invoerrechten over betaald moeten worden).
|
|
|
|
|
|
|
Ik bestel er al een aardig tijdje en heb eerlijk gezegd never nooit problemen gehad......
Betalen doe je uiteraard van te voren ........
wbt invoerrechten is het dacht ik zo dat in het internationaal verkeer je per x 200sigaretten of 10 pakjes mag vervoeren(als je heen en weer zou vliegen) zonder invoerrechten verschuldigd te zijn en dat dit voor via de post dus ook geld....heb i.i.g sinds je de echte kretek hier niet meer kunt kopen de nodige sloffen besteld en nog nooit een probleem hiermee gehad.
Verder voor debbybb is er in het centrum van nijmegen volgens mij wel een toko die af en toe wat kretek heeft (haal ik soms als een bestelling nog niet binnen is) ..........
|
|
|
|
|
dank u wel voor de tip!! weet u misschien ook de naam van de toko..k ben niet zo bekend in Nijmegen...verder....
op de pasar malam heb k overigens geen kretek kunnen vinden..helaas...
|
|
|
|
On 08-04-2010 16:23 Rokko Kretek ENAK wrote: Ik bestel er al een aardig tijdje en heb eerlijk gezegd never nooit problemen gehad......
Betalen doe je uiteraard van te voren ........
wbt invoerrechten is het dacht ik zo dat in het internationaal verkeer je per x 200sigaretten of 10 pakjes mag vervoeren(als je heen en weer zou vliegen) zonder invoerrechten verschuldigd te zijn en dat dit voor via de post dus ook geld....heb i.i.g sinds je de echte kretek hier niet meer kunt kopen de nodige sloffen besteld en nog nooit een probleem hiermee gehad.
Verder voor debbybb is er in het centrum van nijmegen volgens mij wel een toko die af en toe wat kretek heeft (haal ik soms als een bestelling nog niet binnen is) ..........
|
dat mag dus niet, je mag het meenemen als je reist, 1x 200 sigaretten (of iets in die richting), maar als je niet reist mag je dus niets invoeren, want anders krijg je de situate dat je steeds 1 keer iets invoert je nooit belasting/invoerrechten zou hoeven te te betalen. Dan zou officiele import onnodig duur zijn. Dat ze nog niets onderschept hebben is geluk hebben, of een promotiepraatje. Dat kan ik niet controleren en laat ik dus maar in het midden.
|
|
|
|
|
|
On 15-02-2010 22:18 Surya Atmadja wrote:
Staat duidelijk :
Merokok dapat menyebabkan kanker , serangan jantung , Impotensi dan ganguan kehamilan dan janin .
|
Met deze beschrijving van de gevolgen van het roken, samen met de mooie foto's die je op pakjes aantref, kan ik me niet voorstellen, dat iemand dat "lekker" vindt. Het is zelfmoord op termijn, zeker met die Indonesische rommelsigaretten. Weet jij wat voor een troep ze daar nog meer in hebben dan in NL? Er bestaat geen enkele consumentencontrole. En in RI maakt het niet uit hoeveel er van die troep doodgaan, er komen er dagelijks meer bij dan er af gaan. Hier gaat het alleen maar om de commercie en het maakt niemand een bal uit of je er nu direct aan kapot gaat of langzamerhand. Klandizie is er altijd.
Dus moet je voor jezelf (en je omgeving) een kloek besluit nemen: quit with that shit. Right now!
|
|
|
|
|
Ja yerun om dus de ongelijkheid recht te trekken is het dus toegestaan voor eigen gebruik om dit wel te doen je kunt dus niet 10 sloffen bestellen en zeggen dit is voor eigen gebruik maar het verkrijgen van 1 slof die je als je heen en weer zou vliegen ook mee zou nemen kan dus wel aangezien het anders voor de zakenman die 1x per week naar heinde en verre gaat wel mogelijk is zijn spullen voor eigen gebruik in te voeren en voor jou niet.........
Of dit nou een promotie praatje is of niet,het werkt voor mij en anderen(zoals je hiervoor kunt lezen is er ook nog ebay)dus vind t wel best .
Verder voor Fred C .....bedankt voor je wijze advies alhoewel ik de omschrijving Indonesische rommelsigaretten een beetje flauw vind en aangeeft je geen liefhebber te zijn. Ik vraag me af.......denk je dat de mensen die genieten van hun kretekje op zijn tijd zitten te wachten op dit advies?Ik heb alleen aangegeven wat voor de liefhebbers een mogelijkheid zou kunnen zijn om echte kretek te verkrijgen thats all.Dat jij je niet kan voorstellen dat iemand dit "lekker"kan vinden is in deze niet echt van importantie zou ik zeggen.
|
|
|
|
 jipeie!! heb vandaag via de post mn slof sampoerna ontvangen.
Twee weken geleden een poging gedaan via http://kretekmall.svgconsult.com en alles in goede orde ontvangen.
Ben blij!!!
Ben geen zware roker, maar alleen in de zomer en op vakantie lust ik graag mn kretekje...doet je gelijk helemaal verlangen naar Indonesie
|
|
|
|
Peuter rookt!
Een peuter van twee jaar die verslaafd is aan nicotine zorgt voor opschudding in Indonesië. Het jongetje rookt veertig sigaretten per dag. De vader van de 2-jarige Ardi Rizai gaf hem zijn eerste sigaret na achttien maanden. Nu is het jongetje compleet verslaafd en wordt hij woest als hij geen sigaret krijgt. De Indonesische autoriteiten zitten verveeld met de zaak en hebben het gezin een auto beloofd als de peuter stopt met roken. De vader, die vindt dat zijn zoon er gezond uitziet, moet er echter niets van weten.
bron: http://www.knurps.nl/2010/05/p(...)n-per-dag-video.html
|
|
|
|
|
|
|
Da's al de zoveelste peuter, die scheldende en bierdrinkende peuter deed het beter hier. Dat jong op de afbeelding is - als hij twee is, tellen is moeilijk in Indonesie - zeker 100% overgewicht, dus heeft toch maar een paar jaar te leven. Dan hebben de ouders het goed bekeken om er een circus-attractie van te maken voor die tijd.
|
|
|
|
|
|
On 09-04-2010 14:21 Rokko Kretek ENAK wrote: Ja yerun om dus de ongelijkheid recht te trekken is het dus toegestaan voor eigen gebruik om dit wel te doen je kunt dus niet 10 sloffen bestellen en zeggen dit is voor eigen gebruik maar het verkrijgen van 1 slof die je als je heen en weer zou vliegen ook mee zou nemen kan dus wel aangezien het anders voor de zakenman die 1x per week naar heinde en verre gaat wel mogelijk is zijn spullen voor eigen gebruik in te voeren en voor jou niet.........
Of dit nou een promotie praatje is of niet,het werkt voor mij en anderen(zoals je hiervoor kunt lezen is er ook nog ebay)dus vind t wel best .
|
Beetje laat maar toch; het mag NIET, importeren van sigaretten is gebonden aan strenge regels en hoge importheffingen. Opsturen per post - en er geen aangifte over doen - is een misdrijf. Maar dat het mogelijk is, is natuurlijk een heel ander verhaal.
|
|
|
|
|
|
On 19-08-2010 11:54 Yerun wrote: Da's al de zoveelste peuter, die scheldende en bierdrinkende peuter deed het beter hier. Dat jong op de afbeelding is - als hij twee is, tellen is moeilijk in Indonesie - zeker 100% overgewicht, dus heeft toch maar een paar jaar te leven. Dan hebben de ouders het goed bekeken om er een circus-attractie van te maken voor die tijd.
|
linkje gewenst van de bierdrinkende peuter, please?
|
|
Ga staan waar geen plek is om te staan.
|
|
|
|
Rambut - ik rook niet - maar iets voor jou - denk ik .......... als niet, gewoon deleten -ja toch
www.rokokzone.com
www.clovecigarettesstore.com
|
|
|
|
zijn dat gouden sigaretten? 30 euro per slof met pakjes van 12 sigaretten, niet eens 16 nog voor verzendkosten, zelfs op Marktplaats verkopen ze veel goedkoper. Als dat zo is, dan kan ik beter minder gouden sigaretten gaan verkopen.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|