Pasar Malam Indonesia Den Haag April 2010

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De echte Indonesische Pasar Malam.
1 april - 5 april 2010
Van de Indonesiers , door Indonesies en voor Indonesiers en hun vrienden.

http://www.id.indonesia.nl/con(...)blogcategory/90/179/

bisa dicek of makemyday .

bambang
Gebruiker
spacer line

Jammer dat de naam Pasar Malam Besar in Den Haag veranderd is in Tong Tong Fair. De nieuwe naam klinkt niet goed in de oren voor het grote publiek.
De pasar malam in april lijkt me interessant.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hoi Bambang
Ben zeker van de partij!
Ga je mee?
Deze pasar is kleiner van opzet, is gedaan met steun van de Indonesiche ambassade.
Lijkt me erg leuk en de toegangsprijs is maar 5,00
Bambang, Den Haag is leuk
Misschien willen de andere sobats ook?
Groetjes Merapi/Wil Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, gaat u ook?1-5 april?
Of het echt Indonesisch is weet ik niet, maar we gaan wel; in ieder geval is het niet zo commercieel, dan de Tong Tong Fair

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Kan het niet een week later??? pvd...heb die dagen middag/avonddienst

hati hati, pelan pelan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee, volgens mij niet, staat al helemaal vast, althans wat ik begreep van het programma, maar ik kijk verder
selamat Merapi

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

topic verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Nederlands'

beesie37
Gebruiker
spacer line

hoi hoi

wat is het verschil tussen deze pasar malam en de tong tong fair in mei?
Is deze ook toegangelijk voor nederlanders?

wie kan me uitleg geven?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-03-2010 09:35 beesie37 wrote:
wat is het verschil tussen deze pasar malam en de tong tong fair in mei? Is deze ook toegangelijk voor nederlanders?
Tuurlijk mag jij daar naar toe. Het zou eruit zien.......
Zoals Merapi al zei is deze pasar malam waarschijnlijk kleiner, tenminste dat zou je uit de toegangsprijs kunnen afleiden. Het zou bedoeld zijn om Indonesie meer te promoten. Wel onhandig dat er nu twee maanden achter elkaar een pasar malam is in Den Haag.
Heb je er ooit eentje bezocht?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
Gebruiker
spacer line

Ja zeker ben in denhaag al diverse keren geweest.
en vorig jaar hadden we hier in dordrecht ook een pasar malam whahahha
althans zo werd vermeld..

entree 8,50 p.p. bij binnekomst stonden er 20 kraampjes, lichten in de hal waren kapot en er liep niemand.

Je begrijpt naturlijk dat ik flink ben gaan klagen en me geld terug eisde... (na veel gezeur kreeg ik het ook)

Maar Denhaag vind ik altijd geweldig.... Inderdaad vreemd dat het en in april en in mei is.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-03-2010 09:35 beesie37 wrote:
hoi hoi

wat is het verschil tussen deze pasar malam en de tong tong fair in mei?
Is deze ook toegangelijk voor nederlanders?

De bedoeling is om Indonesia te promoten op het gebied van toerisme , handel en investering.
Nederland heeft de 7de plaats met de investering tussen 1990-2009.Er waren 133.933 Nederlandse toeristen in 2008 die gemiddeld 3 weken verblijven .
Het was een stijging van 21%.

Men wilde de potentiele de Nederlanders en in het bijzonder mensen met binding met Indonesia en de jongere generaties kennis laten maken met Indonesia.
Nederland moet the gate to Europe worden .

Doel :
1.Om beter beter kennis te laten maken met Indonesische cultuur
2.,het behouden en verbeteren van de goede betrekkingen met de bijna 1.600.000 Nederlanders die binding hebben met Indonesia.
3.De echte Indonesische culinare te introduceren.

De reden waarom Indonesia deze PMI organiseert omdat men zag dat de trouwe vaste bezoekers van Pasar malam Besar teleurgesteld waren door de gevoerde beleid van de organisatoren van PMB.
Het veranderen van de naam en de aanwezigheid van andere deelnemende landen , de uitbreiding met Malaysia , Vietnam , Thailand , China etc .
Dat had geleidt tot 25% minder bezoeken.

Deelnemers:
1. Ministerie van Cultuur en Toerisme
2.BKPM ( Voor investeringen)
2.Diverse Indonesische gemeenten (en provincies)
4.Andere standhouders o.a de Indonesische MKB , huisvlijt etc .

Plaats :
Malieveld ,met 3500 m2
(Opmerking : Vrije vertaling en een beetje aangepast .)
Voor update zie de site van de Indonesische Ambassade

Men moet het zien als een handeltentoonstelling zoals de oude Pasar Gambir in Batavia en de huidige Jakarta Fair.

http://www.jakartafair.biz/
Voorbeeld van Jakarta fair.
the Jakarta Fair sees exhibitors from across the country display a whole range of goods and products ranging from speciality food items to traditional handmade arts and crafts. In addition to the many exhibitors, there is also live entertainment including music, dance and cultural performances.

Dus veel muziek ,dans , cultuur , Miss Indonesia verkiezing , lekker eten (Indonesisch !!!!) , kretek kopen etc etc .
Kom dat zie n, kom dat zien , ervaar zelf de gastvrijheid van de Indonesiers.

Selamat datang di P.M.I

bisa dicek of makemyday .

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Ik ben benieuwd of en hoop dat deze pasar malam veel bezocht zal worden. Want ongeveer 5 jaar geleden heeft de Indonesische ambassade ook een soortgelijke eigen pasar malam georganiseerd, in het vroegere congresgebouw in Den Haag. Toen heeft de ambassade onder andere zanger Glenn Fredly uitgenodigd. Tijdens zijn optredens had de pasar malam erg veel bezoekers. Maar de andere dagen en avonden was het rustig. De deelnemers, vooral zakenlui uit Indonesie- waren teleurgesteld. Ik hoop niet dat delegaties van een aantal provincies uit Indonesie, speciaal uitgenodigd voor deze pasar malam, hetzelfde lot zullen krijgen.

beesie37
Gebruiker
spacer line

misschien leuk idee om met een groepje bepaalde dag af te spreken.
zien we de forumgangers ook eens in het echt ...

groeten angelique

ps anne mieke kom jij?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-03-2010 19:48 beesie37 wrote:
ps anne mieke kom jij?
Ik vind het een beetje ver weg, zit ik straks heen en terug een uurtje of 3,4 in de auto.
Maar ik weet toch al zat van de cultuur enzo... Emoticon: Puh! Of nie....?
Ik promoot Indonesie hier wel, goed? Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 06-03-2010 20:58 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik vind het een beetje ver weg, zit ik straks heen en terug een uurtje of 3,4 in de auto.
Maar ik weet toch al zat van de cultuur enzo... Emoticon: Puh! Of nie....?
Ik promoot Indonesie hier wel, goed? Emoticon: Smile

daarom kan je mij nog wat leren daar hihihi
en je mag altijd hier komen logeren hoor..
en uh spreek jij over ver? hihihi bali is ver.....
we schieten trouwens al aardig op volgende maand yeahhhhhh.........

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-03-2010 21:31 beesie37 wrote:

[quote removed]
daarom kan je mij nog wat leren daar hihihi
en je mag altijd hier komen logeren hoor..
en uh spreek jij over ver? hihihi bali is ver.....
we schieten trouwens al aardig op volgende maand yeahhhhhh.........

Het schiet helemaal niet op volgende maand (maar dat komt waarschijnlijk door mijn frequentie..... Emoticon: Puh!
Lief aangeboden van het logeren maar ik heb mijn tijd nogal hard nodig op het moment. Maar wat in het vat zit verzuurt niet toch. Mail je volgende week wel ff.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid geeft een hele goede uitleg over de kleine Pasar Malam van 1-5 april.
Het lijkt mij heel erg interessant!
Ike en ik gaan zeker, zeker hij met geboortegrond Indonesia.
Mogelijk minder commercieel, maar leerzaam.
En ja, de Tong Tong Fair [kan nog steeds niet aan die nieuwe naam wennen] slaan we ook niet over!

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik vind de Pasar in Den Haag te groot te druk te duur.Was al twee keer in Ahoy Rotterdam,is veel kleiner maar ook gezelliger.En dan de Kumpulan Tanpa Nama in Poortugaal,veel leuker Emoticon: Bye bye

beesie37
Gebruiker
spacer line

Nog een weekje dan is het zover de pasar malam in denhaag.
ik ga er zondag 4 april heen wie gaan er nog meer?

groeten angelique

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien Emoticon: Bye bye

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 26-03-2010 08:05 schreef Anne Mieke:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien Emoticon: Bye bye

wel ff laten weten dan he...

nog 4 weken vandaag dan zijn wij weg. jij nog weekje langer wachten.. Emoticon: Nice

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Prachtig idee en wij kijken er al maanden naar uit. Ik zit er sterk aan te denken om volgend jaar eens een standje te huren en voor die tijd wat goederen over te laten komen vanuit IndonesiŽ. We zijn ons nog een beetje aan het oriŽnteren maar contacten hebben we genoeg, veelal mensen met een eigen bedrijfje in IndonesiŽ. Enige probleem is altijd de betaling en de zekerheid krijgen dat het ook goed aankomt.

Maar ik dwaal af, wij zijn vrijdag op de Pasar Malam. Een verademing hoop ik, want de Tong Tong Fair is zů verrekte duur geworden dat ze op den duur alleen nog maar de tenten kunnen vullen met verkopers van massagestoelen en andere troep die niet uit IndonesiŽ komt.

From Dayeuhkolot with love

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja heb ik dus weer: afgelopen zondag gevallen in de keuken; de huisarts kwam thuis: een hersenschudding, gezicht bont en blauw en ik mocht een nachtje logeren in het ziekenhuis, en om de 2 uur gewekt.
groetjes Wiloma

petteke
Gebruiker
spacer line

Merapi van harte beterschap.
Ik hoop dat je gauw weer beter bent en dat je toch nog naar de Pasar Malam kunt gaan.
Hartelijke groet,Pat.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 26-03-2010 09:04 monyet wrote: de Tong Tong Fair is zů verrekte duur geworden dat ze op den duur alleen nog maar de tenten kunnen vullen met verkopers van massagestoelen en andere troep die niet uit IndonesiŽ komt.

Da's al meer dan 20 jaar zo. Als je de kans krijgt, huur dan een stand op de pasar van Nusantara in Delft. Da's maar ťťn (zater)dag, succes en goed publiek verzekerd.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,565 pageviews Een website van indahnesia.com