Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer

forum.indonesiepagina.nl 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ronald2
Gebruiker
spacer line

Maak mij maar gek, maar dat stukje tekst rechtsbovenin met "€ 554 naar JAKARTA" is (volgens mij) alleen maar een lokkertje.

Tenminste, wel voor de periode half juni t/m half juli.

In 2003 nog voor 550 euro (incl. tax) gevlogen (overstap Kuala Lumpur), nu kom ik niet goedkoper uit dan 750 euro pp.

Iemand opties?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Er is een topic of een speciaal onderwerp over tickets heb je daar al in gekeken en contact gezocht met de daarin vermelde bureaus?

Ook heeft het in de kranten gestaan dat boeken bij b.v. en reisorganisatie in Brussel (lees buitenland) het geodkoper kan zijn dan wanneer je in NL boekt.

Maar toch vlieg je via Schiphol. Maar ook daar dien je eerst zeer goed afspraken mee te maken, anders ontvang je opeens tickets met vertrek in Brussel ipv Schiphol.

Suc6

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Ronald2
Gebruiker
spacer line

Bedankt,

You are currently in > Forum > Tickets, Airlines en Reizen > View Topic.

Emoticon: Confused

pjsmit
Gebruiker
spacer line

Nog een optie, die als ik het goed heb niet is genoemd:
Retour kopen naar Kuala Lumpur en dan een retourtje naar Bali met airasia.com (retour vanaf 67 EURO, inclusief Tax!).

En als je naar Singapore vliegt: eerst met de bus (3euro) naar Johor Bahru en vandaar een vlucht voor +-20EURO naar KUL en dan zie boven. Maar dit is wel een beetje omslachtig Emoticon: Smile

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Interessant, maar dan vraag je je visum voor Indonesie in Maleisie aan? Want je kunt dan niet in Den Haag een ticket tonen voor Indonesie? Hoe zit dat?

pjsmit
Gebruiker
spacer line

Zover ik weet kun je gewoon een optie nemen op een vlucht naar Indonesie. Als je dit laat zien moet dit voldoende zijn bij de ambassade.
Check e.e.a. wel even in de visum "nieuwsgroep"

Raymond
Gebruiker
spacer line

Mijn tip is om gewoon, bijvoorbeeld 1 week voor vertrek naar Indonesie,langs den D-reizen winkel langs te gaan en vragen naar hun permanente aktie: 2 tickets voor 1, concreet betekent dit dat je de prijs van normaal 1 retourticket betaalt, maar met z'n tweeen moet reizen om van deze aktie gebruik te kunnen maken. Er is wel een voorwaarde aan verbonden: je moet binne 72 uur vertrekken en bij de boeking met je wel zorgdragen dat je dan over een visum voor Indonesie beschikt (kosten voor 30 dgn zijn momenteel € 30,00 en € 45,00 voor 60 dgn). Ik ben al 19 keer in mijn geboorteland Indonesie geweest en volgend jaar mei gaan wij (mijn vrouw en ik) weer terug naar onze beider geboorteland om familie, vrienden en kennissen te bezoeken. Het is en blijft een prachtig land, maar blijft wel nuchter in alle zaken. Ik beheers overigens de volgende talen: Nederlands, Frans, Duits, Engels, Bahasa Indonesia en studeert momenteel bij de LOI een cursus Chinees (Mandarijns)...IK hoop dat jullie iets hebben aan mijn tips voor het kopen van goedkope tickets. Overigens ben ik in die 19 keer dat in Indonesie ben geweest gaan vliegen met Garuda Indonesia (14x: niet meer vanuit Nederland mogelijk), 4x met Singapore Airlines en laatst nog met MAS (Malaysia Airlines) wat mij en mijn vrouw uitstekend bevalt. Zeker een aanrader, maar met een boeking via D-reizen vlieg je met de KLM of Lufthanse....Raymond

Raymond
Gebruiker
spacer line

Voor goedkope tickets is het ook mogelijk om alles te laten verzorgen door een uitsteken en gerenomeerd reisbureau in Amstelveen, genaamd destiduniatravel. Er is ook website, t.w. destiduniatravel.nl. Degene die je moet hebben is mw. Doris en dit reisburea verzorgt echt alles, van reisbescheiden, visum, hotels en binnenlandse vluchten in Indonesia en wat dies meer zij. Vraag maar wat je wilt, en Doris regelt dit voor je...succes en je weet, altijd ben je SELAMAT DATANG di INDONESIA....

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Raymond,
Misschien dat jij meer geluk hebt gehad bij D-Reizen maar mij lukte het nooit, ik praat dan over 3 jaar en meer geleden.
Ik heb overigens wel vaker bij D-reizen een amnder goedkoop alternatief kunnen boeken, dat was meestal met een paar dagen hotel in Bali erbij inbegrepen.
Succes
Jan

Raymond
Gebruiker
spacer line

Hallo Tuti& Jan, je moet maar eens proberen bij destidunia.nl en naar Doris vragen of zij voor jullie goedkope retourtickets naar Indonesie kan regelen, desnoods met een verblijf gekoppeld bij een 3,4 of 5***** hotel. Wij hebben al meer dan 10x bij haar onze retourtickets geregeld en alles is naar volle tevredenheid. Doris is zelf van Indonesische afkomst, maar werkt samen met een Nederlandse collega die ook alles weet over Indonesie. Doris geeft je exact die informatie waar jullie om vragen en ik garandeer je dat je met volle tevredenheid alle zaken aan Doris over kunnen laten....Succes en anders toch maar weer via D-reizen winkel alleen de tickets regelen. Maar zorgt wel voor dat je alle kosten cash of met pin-betaling kan regelen bij de D-reizen winkel....Saya harap kalian akan dapat banyak rejeki di Belanda dan di Indonesia.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Raymond,
Wij hebben geen ticket meer nodig naar Indonesie omdat wij daar wonen en een ticket naar Nederland hopen wij de eerste jaren niet nodig te hebben.
Groetjes,
Tuti & Jan

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Ik had (en heb) ook goede ervaringen met Malaysian airlines, maar jammer genoeg komt het nu voor dat je een vlucht bij Malaysian boekt, die dan wordt uitgevoerd door de KLM. Niets ten nadele van onze voormalige nationale trots, maar de service is toch een tikkie minder. Dus vraag daarnaar als je een vlucht boekt, als je dat belangrijk vind.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Malaysian Airlines was voor mij gewoon perfect, alleen heb ik een paar keer bijna 8 uur moeten wachten voor de aansluitende vlucht naar Bali.
Ze hebben op de luchthaven wel een lounge tegen betaling om de tijd te overbruggen, kijk eens op:
http://www.pbc-asia.com/airpor(...)lounge/airport01.htm
Jan

marcotje
Gebruiker
User icon of marcotje
spacer line

Hallo allemaal, Net twee tickets geboekt bij Cathay Pacific, prima aanbieding, 620 euri voor een ticket, goede aansluittijden,. Per ticket zo'n 220 euro goedkoper dan Malyasia en Singapore airlines, dus..... aanbieding is geldig tot 31 dec. En we gaan pas in april dus best een leuke prijs en aanbieding. Emoticon: Puh! Emoticon: Shut up!

Marco

kleinsmann
Gebruiker
User icon of kleinsmann
spacer line

waar marco? ff wat vrienden uitnodiggen dan maar.mail/post ff de website...

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

Ronald2
Gebruiker
spacer line

Marcotje?????

Zeker een geintje??

Total EUR 3,812.26

Asia Miles Earned Asia Miles Total
15,568 15,568

Truste!

2005 geen Indonesie voor deze meneer!

marcotje
Gebruiker
User icon of marcotje
spacer line

Daar zijn we weer !

check ff deze site

http://www.cathaypacific.com/n(...),38936-38938,00.html

een beller is sneller, heb ik ook gedaan, er waren wat volle dagen maar het is ons toch echt gelukt, we maken hier geen grapje over. Tickets zijn net per mail binnen gekomen. Vertrek 4 april, weer naar huis 3 mei 2005. !!

gr,

Marco Emoticon: Bye bye

cportier
Gebruiker
spacer line

Informeer eens bij WTC(World Ticket Center) te Amsterdam zie Website.
Ga zelf in maart naar negara Indonesia € 631.
Charles

boppesz
Gebruiker
spacer line

Cportier, met of zonder tax? En Marcotje, 595 mooie prijs maar inclusief tax en alles kom je wel weer op 680. En dat terwijl je met KLM voor 730 (incl) vliegt en gewoon een veel relaxtere vlucht hebt

gjds20
Gebruiker
spacer line

We gaan naar Jakarta in Maart 2005 en we hebben 3 Singapore Airlines tickets (1 infant) geboekt in Oktober via ebookers.nl ..

Total: 1500euro (incl tax + ann. verzekering, enz) Emoticon: Yes!

Holidayman
Gebruiker
spacer line

ik heb via d-reizen geboekt en heb 717 euro moeten betalen voor een ticket in het voorjaar. inclusief alle toeslagen. en ik vlieg met klm. scheelt niet eens tien euro als ik het rechtstreeks via de klm op hun website boek. misschien kunnen jullie hier wat mee. en je hebt bovendien geen overstap.

groetjes,

Holidayman

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi Holidayman,

Hoe vlieg jij zonder overstap van Nederland naar Indonesie dan? KLM vliegt via Singapore naar Jakarta...

Voor degenen die echt het onderste uit de kan willen:

In Azie heb je nu een aantal budgetairliners die zeer goedkoop regionaal vliegen:

www.valuair.com.sg (singapore based maatschappij)
www.airasia.com (oorspronkelijk Malaysia based, nu met verschillende dochters actief en de grootste in de regio, meest keuze in bestemmingen ook)
www.jetstar.com.sg (samenwerkingsverband tussen quantas en Singaporaanse temasek investeringsmaatschappij)
www.tigerairways.com (eveneens Singaporaans)
www.silkair.com (chartermaatschappij en dochter van Singapore airlines)

Deze budgetairliners vliegen in de ZO aziatische regio, meestal met gemeenschappelijke bestemmingen KL, Singapore, Bangkok.

Wanneer je dus een goedkoop ticket kunt bemachtigen vanuit Nederland naar een van deze genoemde steden, dan kun je verder vliegen met een van die budgetairliners naar Indonesie (air asia en silk air meeste mogelijkheden).

Bovendien is er ook www.phuketair.com , een Thaise maatschappij die onder meer enkele oudere Boeings 747-400 heeft overgekocht van KLM. ZIj starten in maart met budgetvluchten van Amsterdam naar Bangkok voor zeer concurrerende prijzen.

Singapore Airlines heeft met grote regelmaat eveneens goede promoties op haar website www.singaporeair.com , vooral als je met meerderen kunt vliegen. Regelmatig checken dus.

Tenslotte, MAS (Malaysian airlines) biedt in Brussel via een reisbureau aldaar, Connections, in hoogseizoen vluchten van A'dam naar KL aan voor rond de 500 Euro.
Van daaruit weer verder met airasia en je bent voor minder dan 580 euro in Indonesie.

Maar het is wel een hoop gezoek en gepuzzel...

groet,

Eric

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

KLM via Singapore is geen echte overstap. Je mag een uurtje het vliegtuig uit om te roken of te winkelen, daarna gaat hetzelfde vliegtuig richting Jakarta. Cathay Pacific is interessant, maar heeft een veel langere reistijd dan Malaysian, KLM, of Singapore. Bedenk dat wel. Dat geldt ook voor veel andere goedkope aanbiedingen (via Londen, via Frankrijk, via Bangkok etc.). Als arme verstokte roker, kies ik dan meestal voor de snelste verbinding, ook als me dat wat meer kost.

tomleeuw
Gebruiker
User icon of tomleeuw
spacer line

On 04-12-2004 16:12 diederick wrote:
Ik had (en heb) ook goede ervaringen met Malaysian airlines, maar jammer genoeg komt het nu voor dat je een vlucht bij Malaysian boekt, die dan wordt uitgevoerd door de KLM. Niets ten nadele van onze voormalige nationale trots, maar de service is toch een tikkie minder. Dus vraag daarnaar als je een vlucht boekt, als je dat belangrijk vind.

Dat vind ik heel belangrijk. Ik wil voor zo'n lange vlucht niet meer met KLM, ik heb bewust voor Malaysian airlines gekozen omdat hun voor de zelfde prijs een aangepast ticket gaven (€625,- AMS-JKT > DPS-AMS) maar vooral omdat KLM de vorige keer niet beviel. Bij het reisburo zeggen ze dat ik niet met KLM vlieg tenzij het toestel defect is.
Hoe kom ik daar nu achter?
* en wat zijn mijn mogelijkheden/rechten?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Quote Bij het reisburo zeggen ze dat ik niet met KLM vlieg tenzij het toestel defect is.
Hoe kom ik daar nu achter?
* en wat zijn mijn mogelijkheden/rechten?

Je kunt hier al achter komen door bijv je vluchtnr te checken op teletekst. Je ziet bij de vertrekpagina vaak een aantal vluchten rond dezelfde tijd naar een bepaalde bestemming gaan. Dit zijn de zogenaamde codeshares met andere maatschappijen en worden uitgevoerd door de maatschappij die het eerst genoemd wordt. Rechten zul je waarschijnlijk niet zo veel hebben. Als de kist kapot is moet er een alternatief worden bedacht. Omboeken naar een andere maatschappij is dan het eenvoudigst. Het gaat er tegenwoordig om dat de PAX zo snel mogelijk via een alternatief op zijn/haar bestemming aankomt.

Dan komen we uit bij een maatschappij als phuket air ( http://www.phuketairlines.com ). Vliegen inderdaad met een oude B747-200SUD van de KLM, een B747-300 van SIA , een B747-200 van Garuda en wat ander grut wat geen naam mag hebben. Niets mis mee opzich en je vliegt voor goedkoop... naar Thailand (Zie http://www.bmair.nl/Vliegticke(...)nes/Phuket%20Air.htm). Moet je dus nog een boel regelen om in JKT aan te komen. Trouwens niet klagen over vertragingen of indirecte routes aangezien ze toch met een (zeer) verouderde vloot vliegen...

Mijn volgende vluchtje naar JKT gaat direct of met 1 overstap... Er zijn op dit moment relatief veel goedkope tarieven die ook voor later in het seizoen gelden. €619 met MAS of KLM vind ik persoonlijk zeer acceptabel... scheelt toch weer een hoop gestress bij een overstap...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,699,899 pageviews Een website van indahnesia.com