Chaufeur met busje gezocht op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 17-02-2010 20:37 schreef Anne Mieke:
Is maar goed dat jij mijn schema niet kent..... Kweenie hoor maar Java en Bali zullen er waarschijnlijk niet inpassen. En jij weet dus echt niet wat ik van plan ben.... Emoticon: Devil
Trouwens volgens mij komen we op de terugreis op dezelfde dag aan in KL...!!!
Maar fijn dat je mijn aanwezigheid op prijs stelt. Keep in touch!

nou mail me maar met wat je plannen zijn hihihi
ben heel benieuwd

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Pffff oude zemelaar is toch zo erg niet?
Voor mij wel voldoende reden om niet meer te reageren op reacties van jou, dit is niet de manier van communiceren die ik van huis uit heb meegekregen.
Ik kan heel goed tegen kritiek, mits met nette woorden en onderbouwd, dat schijnen de jonge gasten uit mijn vaderland niet (meer) te kunnen.
Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zie bij het woord 'ouwe zemelaar' iemand in een zonnetje op een terrasje in de namiddag, even een reactie geven hier. Sigaretje erbij, wat te drinken.. lekker genietend.. niets negatiefs of ligt dat aan mij? In ieder geval kan die discussie nu gesloten worden. Ontopic maar weer. Emoticon: Smile

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jeroen,
Waarom is mijn reactie verwijderd?
Ik geef jouw de kans om die terug te plaatsen, zie jij daar de noodzaak niet van in ga ik jou met klem verzoeken om mij als lid te verwijderen.
Jan

standford
Gebruiker
spacer line

Ketut woont in Kerobokan en zijn busje kan 8 personen vervoeren. Spreekt goed Engels en als hij het niet kan doen zal zijn zwager je wel vervoeren ook aan 350.000 per dag
Zijn telefoon nummer en fotos kan je zien op
http://www.bali-arrangements.c(...)ments-airport-pickup

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

*Off topic*
Graag weer on topic Jan.
Klagen kan in het daarvoor bestemde topic.

Dank U.

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 17-02-2010 19:32 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Gvd, Elsbeth hier word ik dus niet goed van. 1 juta is toch echt teveel................ Ik heb voor Rp 300.000 per dag een auto gehuurd! (wel met mijn eigen chauffeur)

Hai Anne Mieke,
Je vergelijkt volgens mij appels met peren. Ik weet dat 1.000.000 Rp teveel is, maar ik mag toch aannemen dat jij voor een soortgelijke rit als ik hierboven beschreef, in eenzelfde grote auto(bus), geen 300.000Rp hebt betaald. In dat geval moet jij volgens mij degene zijn die zich eens diep achter de oren moet krabben.
Je voegt overigens toe: wel met mijn eigen chauffeur. Bedoel je daarmee dat je voor de autohuur op zich 300.000 Rp hebt betaald, exclusief chauffeur.Wat tel je daar voor de chauffeur en de benzine dan nog bij op? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik vind dat je bij het vergelijken van dagprijzen dus wel degelijk rekening moet houden met wat voor inspanning er van een chauffeur wordt gevraagd. En een heelhuidse rit van Makassar naar Rantepao, daar wil ik best wat meer voor in de buidel tasten. We hebben meerdere keren een bijna-ongeluk gehad. Dankzij de grote concentratie van een zeer goede chauffeur is het goed gegaan. Maar dan zit je hem wel te knijpen met je 4 bloedjes van kinderen achter in het busje.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-02-2010 09:53 elsbeth wrote:

[quote removed]

Hai Anne Mieke,
Je vergelijkt volgens mij appels met peren. Ik weet dat 1.000.000 Rp teveel is, maar ik mag toch aannemen dat jij voor een soortgelijke rit als ik hierboven beschreef, in eenzelfde grote auto(bus), geen 300.000Rp hebt betaald.

Voorzover ik weet zijn de huurprijzen op Java ( standplaats Jakarta) ongeveer tussen 40-50 euro. perdag . All in.
Op Bali kan (eigenlijk moet) het goedkoper zijn , gezien de overaanbod van huurauto' s.

In de provincies kan het duurder worden , en zeker als je een orang turis bent.
Op Sumatra was vorig jaar 50 eurie exclusief uang roko en makan , exclusief benzine (op Java en Bali meestal inclusief).

Men koet rekening houden met de plaatselijke situatie , de aanbod en hoe zwaar de traject is , ook de grootte/type van de auto .
Je moet wel de terugreis van de "lege" auto betalen .

Heb ergens gezien 1.500.000 voor Java ?
Nou dat is echt overdreven .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-02-2010 09:53 elsbeth wrote:

[quote removed]

Hai Anne Mieke,
Je vergelijkt volgens mij appels met peren. Ik weet dat 1.000.000 Rp teveel is, maar ik mag toch aannemen dat jij voor een soortgelijke rit als ik hierboven beschreef, in eenzelfde grote auto(bus), geen 300.000Rp hebt betaald. In dat geval moet jij volgens mij degene zijn die zich eens diep achter de oren moet krabben.
Je voegt overigens toe: wel met mijn eigen chauffeur. Bedoel je daarmee dat je voor de autohuur op zich 300.000 Rp hebt betaald, exclusief chauffeur.Wat tel je daar voor de chauffeur en de benzine dan nog bij op? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik vind dat je bij het vergelijken van dagprijzen dus wel degelijk rekening moet houden met wat voor inspanning er van een chauffeur wordt gevraagd. En een heelhuidse rit van Makassar naar Rantepao, daar wil ik best wat meer voor in de buidel tasten. We hebben meerdere keren een bijna-ongeluk gehad. Dankzij de grote concentratie van een zeer goede chauffeur is het goed gegaan. Maar dan zit je hem wel te knijpen met je 4 bloedjes van kinderen achter in het busje.
Elsbeth,

Ik had een grote auto waar toch wel 6 tot 8 mensen inpassen (incl chauffeur). Ik was met een (lokale) vriend dus er kwamen geen chauffeurkosten meer bij.
Wat je bedoelt dat ik mij achter de oren moet krabben begrijp ik niet. Rp 250.000 tot Rp 300.000 is een normale huurprijs per dag aldaar. Ik heb de auto voor 4 dagen gehuurd. De weg Makassar-Pare Pare was toen nog het meeste gedoe omdat deze toen in staat van renovatie was.
De heenreis naar Toraja duurde 9 uur omdat we het zo rustig aan gedaan hadden en op de terugreis hebben we er 7,5 uur over gedaan. Dus idd soortgelijk. Voor mijn vriend die reed is dat een normale weg.
Dit neemt niet weg dat dat 1 juta nog steeds heel erg veel is. Ik weet dat deze prijzen gevraagd worden maar een enkele verontwaardiging is al genoeg om de prijs onmiddellijk met Rp 200.000 te laten zakken
Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat in Sulawesi groot verschil wordt gemaakt tussen de huurprijs tbv locals dan voor toeristen.
Andere recente ervaringen:
Bali, huurauto voor Rp 200.000, exclusief, maar als je je een beetje je best doet kan het ook voor Rp 150.000. Inclusief chauffeur zullen de prijzen nu tussen Rp 300.000 en Rp 400.000 liggen.
Lombok huurauto inclusief chauffeur ongeveer hetzelfde als Bali.
Lombok en Bali zijn ten opzicht van elkaar goed vergelijkbaar omdat het beide kleine eilanden zijn.
Sumatera, huurauto Rp 250.00 exclusief.
Op Flores betaal je voor een dag Rp 600.000 en met afdingen Rp 500.000, Dit is inclusief chauffeur en benzine en als de wegen ergens bochtig en smal zijn dan is het wel op Flores. Wat afstanden/reistijden aangaat is Flores dan vergelijkbaar met Zuid Sulawesi.
Mijn reactie was oprecht, ik vind 1 juta echt teveel. Vind het gewoon jammer.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,Ik begrijp uit je verhaal dat je vriend je chauffeur was. Ja, als ik mijn man laat rijden, ben ik natuurlijk ook geen chauffeurskosten kwijt, het zou raar zijn als hij er geld voor zou vragen. Jij hebt het dus over alleen een huurpijs van 250.000-300.000, op basis van 4 dagen huur. Dat kun je toch niet vergelijken met een daghuur inclusief chauffeur?
Maar ik weet dat het teveel was, absoluut. Feit was dat ik het hier, in mijn eigen tuin, met degene die de chauffeur geregeld had, heb afgesproken. Daar kom ik dan, ook als later blijkt dat het teveel is, niet meer op terug. Afspraak is afspraak.
Later in de week hebben we in Tana Toraja 3 dagen rondgetourd met een chauffeur en een gids voor 600.000 per dag. Maar ik blijf erbij dat een chauffeur vele malen beter af is als hij een beetje rond mag kachelen van uitzichtpunt naar koffieplekje, tempel, begrafenisceremonie etc. of 100 % geconcentreerd van Makassar naar Rantepao rijdt.
Dat ik meer betaal dan een local, daar heb ik geen enkel probleem mee.

Groetjes Elsbeth

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dat ik meer betaal dan een local, daar heb ik geen enkel probleem mee.

Dat geloof ik best Elsbeth maar je kunt beter ter plekke uitzoeken wat de prijzen zijn. Die chauffeur met auto denkt dat elke willekeurige toerist 1 juta kan en wil betalen, vervolgens komt er weer een toerist en die wil max. 600.000 betalen, nee zegt de man want die aardige meprau Elsbeth geeft 1 juta en zo zal hij mogelijk een aantal klanten afwijzen in de hoop dat er opnieuw eentje intrapt en 1 juta betalen wil, immers als je iets in ťťn dag kan verdienen dan ga je toch niet twee dagen werken.
Ik denk dan dat hij beter zijn auto 5 dagen voor 600.000 kan verhuren dan eens per week voor 1 juta, maar ja daar zijn ze daar zelf nog niet achter.
Na 5 dagen werken zou 2 dagen rust toch genoeg moeten zijn?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

barubagus
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke heeft gelijk, dit zijn de rieele prijzen in Bali. Het kan zelfs goedkoper.
Als ik huur dan laat ik ook altijd de bules uit het zicht of ik zeg dat ik voor ze betaal
dus wordt het zo wie zo goedkoper. In JKT krijg ik een auto voor 100.000 p/d.
Gewoon in de Kompas kijken niet in de (Engelse) Jakarta post.
En voor lange afstanden komt daar nog de benzine bij.
Het is dan een Kijang van ong 5 jaar oud. Chaufeur kost ong. 20/25000 p/d.

Als die toeristen allemaal zoveel betalen, verpesten ze het voor de anderen.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Verleden jaar hadden wij ook een driver geregeld vanuit BelgiŽ. Voor een 3 tal dagen vanuit Sanur naar Lovina te gaan. Alles afgesproken: data, hadden een kamer geboekt in hotel in Lovina voor driver..., prijs afgesproken, alles okee.....
Tot we in Bali aankwamen en hem via telefoon wilden bereiken: Nooit geen antwoord, onbereikbaar, ook onze emails bleven onbeantwoord... Enkele dagen voor die trip hebben we dan vlug een andere driver moeten zoeken.

frodo98
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw en ik maken al jaren gebruik van Martin Harianto balimartin2000Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.co.uk
Hij spreekt goed Nederlands; probeert het ook te schrijven :-)
We mailen hem regelmatig in het Nederlands
tel op Bali: 081 380 9165
'Standplaats' Jn Danau Tambligan th Laghawa Beacht Inn
Succes Cees van Turnhout

hvk1961
Gebruiker
spacer line

Hoi Peter en Amanda,

wij zijn in januari op Bali geweest en hebben daar I MADE BUDANA ontmoet. Hij is een taxi chauffeur die bij een prachtig hotel AYANA staat gestationeerd met zijn taxi. Sinds 1 maart heeft hij de beschikking over een busje en rijdt voor zich zelf. Wij hebben I MADE dagelijks voor ons laten rijden en dat is ons meer dan uitstekend bevallen. Hij is keurig netjes, spreekt engels en houdt zich aan de afspraken. Halen en brengen waar je ook maar wilt! Helaas hebben we soms ook gebruik moeten maken van andere chauffeurs, omdat we hem niet lastig wilden vallen. Iedere keer weer spijt want bijna alle taxi chauffeurs reden of a sociaal of brachten geen woord uit. I made kent het eiland op zijn duimpje en zal je ook brengen op plekken die je zelf nog niet hebt kunnen bedenken. Volgens mij heeft hij geen e mail, de levenstandaard op Bali is nu eenmaal anders. Hij is wel prima te bereiken per telefoon!! SMS antwoord hij zeker op! Zijn nummer is 006281337611089. Doe hem maar de groeten Henk. Ik weet zeker dattie het leuk vind!! Suc6 en heel veel plezier op dit fantastische eiland!!

groeten,

henk van Kol
Westzaan

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 11-03-2010 13:00 schreef hvk1961:
Hoi Peter en Amanda,

wij zijn in januari op Bali geweest en hebben daar I MADE BUDANA ontmoet. Hij is een taxi chauffeur die bij een prachtig hotel AYANA staat gestationeerd met zijn taxi. Sinds 1 maart heeft hij de beschikking over een busje en rijdt voor zich zelf. Wij hebben I MADE dagelijks voor ons laten rijden en dat is ons meer dan uitstekend bevallen. Hij is keurig netjes, spreekt engels en houdt zich aan de afspraken. Halen en brengen waar je ook maar wilt! Helaas hebben we soms ook gebruik moeten maken van andere chauffeurs, omdat we hem niet lastig wilden vallen. Iedere keer weer spijt want bijna alle taxi chauffeurs reden of a sociaal of brachten geen woord uit. I made kent het eiland op zijn duimpje en zal je ook brengen op plekken die je zelf nog niet hebt kunnen bedenken. Volgens mij heeft hij geen e mail, de levenstandaard op Bali is nu eenmaal anders. Hij is wel prima te bereiken per telefoon!! SMS antwoord hij zeker op! Zijn nummer is 006281337611089. Doe hem maar de groeten Henk. Ik weet zeker dattie het leuk vind!! Suc6 en heel veel plezier op dit fantastische eiland!!

groeten,

henk van Kol
Westzaan

misschien wel handig ook als je er bij zet wat je betaalde per dag..
want daar zijn we erg nieuwsgierig naar geworden. we lezen zoveel verschillende bedragen hihihi

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-03-2010 13:12 beesie37 wrote:

[quote removed]

misschien wel handig ook als je er bij zet wat je betaalde per dag..
want daar zijn we erg nieuwsgierig naar geworden. we lezen zoveel verschillende bedragen hihihi
Angelique,

Ik zou niks van te voren af spreken als je van die rare bedragen opgegeven krijgt. Prijzen van Rp 600.000, Rp 700.000 zijn voor Bali echt teveel. De chauffeur hoeft ook geen lange ritten te maken, de wegen op Bali zijn goed en echt druk is het alleen tussen Nusa Dua/Kuta en Sanur/Denpasar. Als je van bezienswaardheid naar bezienswaardigheid rijdt ben je max 1 uur, maar toch hooguit 2 uur onderweg.
Er is op Bali zo verschrikkelijk veel aan auto's met chauffeurs. als je aankomt op de luchthaven stikt het van de leaflets, in je hotel, op elke hoek van de straat.
Reken op Rp 350.000, gewoon ter plekke regelen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ljmljm
Gebruiker
spacer line

= edit: spam =

= edit =

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Een goede kennis van ons is op Bali een 'tour' bedrijfje begonnen, waarbij hij de chauffeur is en zijn vrouw de gids. Nu kreeg ik van hem zijn folder met daarin zijn aanbod en prijzen. Omdat ik zelf in Bali heb gewoond leek het mij wat aan de hoge kant (als je zelf auto huurt en rijdt dan is het natuurlijk een stuk goedkoper) maar het is zijn beroep en hij moet er van leven.
Wat vinden jullie van de volgende prijzen:
Voor een tour van 9 a 10 uur vraagt hij 250.000 pp. Dan kom je bij 2 personen (de minimale afname) dus al op 500.000 Rp.
Voor een tour van 5 tot 6 uur betaal je 150.000 pp.

Willen jullie hier eens op reageren. Wij willen hem graag helpen zodat hij wel klanten krijgt en hij vraagt ons ook mensen naar hem door te verwijzen. De reacties die hij van andere kennissen krijgt is dat zij zich zouden schamen om iemand naar hem door te verwijzen omdat hij zo duur is. ....aan de andere kant kan ik het me ook wel enigszins voorstellen omdat hij de auto zelf ook moet huren. En hij moet natuurlijk wel met zijn grote gezin hiervan leven.....Maar is het echt te duur, of hebben sommige mensen nog de prijzen van vroeger in hun hoofd? En kan hij beter een totaalprijs aanbieden, niet per persoon?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Novi; ken de prijzen op Bali niet, maar de folders hier (bij Jakarta) stellen 280.000 Rupiah voor 12 uur en 390.000 voor 24 uur. Auto huur inclusief chauffeur, lunch, zonder brandstof en tolgelden. Een retourtje vliegveld (drie tot vijf uur afhankelijk van toestand op de weg en vertraging opgehaalde gasten) doet 250.000 inclusief alle kosten per wagen waar vier mensen in kunnen, zes als ze willen proppen, maar dat doe je je gasten niet aan.

Als hij zelf de auto ook moet huren moet hij betere afspraken maken. Dergelijke verhaaltjes hoor ik ook vaak, maar dan denk en zeg ik dat dat mijn schuld niet is en het niet mijn probleem moet worden gemaakt. Iets wat je niet vermeld: het is ook van belang of bij dat bedrag de brandstof e.d. al in zit, iets wat ik wel verwacht omdat de afstanden immers vast liggen en je niet heel ver kan rijden voor je het eiland af moet.

Vervoer per persoon regelen is in mijn ogen voor een toer niet handig, je huurt 1 auto of niet, en betaalt daarna de entree/eten her en der er nog zelf bij. Ik snap dat op deze manier de commissies open in het zicht komen, maar ook dat is mijn probleem niet. Ik vind het ook niet erg om te betalen voor goede service.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Yerun, bedankt voor jouw reactie. De prijs is inderdaad incl brandstof en ook water. Maar Exclusief entree van bijvoorbeeld een dierenpark etc. Zelf vind ik dat wel jammer, want als ik de folder bekijk dan lijkt het alsof we daar heen gaan voor die prijs, maar bij aankomst bij het park moet je dan alsnog 170.000 Rp pp bijbetalen. De 'kleine lettertjes' zeggen dat je de entreeprijzen zelf moet betalen.
Tja, ik denk ook dat hij beter een totaalprijs per auto kan maken.....

teammerlin
Gebruiker
spacer line

= edit: oprotten met je spam, ik blijf niet bezig! =

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-05-2010 22:13 NoviKirana wrote:
Yerun, bedankt voor jouw reactie. De prijs is inderdaad incl brandstof en ook water. Maar Exclusief entree van bijvoorbeeld een dierenpark etc. Zelf vind ik dat wel jammer, want als ik de folder bekijk dan lijkt het alsof we daar heen gaan voor die prijs, maar bij aankomst bij het park moet je dan alsnog 170.000 Rp pp bijbetalen. De 'kleine lettertjes' zeggen dat je de entreeprijzen zelf moet betalen.
Tja, ik denk ook dat hij beter een totaalprijs per auto kan maken.....

Wij zijn al jaren gewend om een totaalprijs per dag te betalen, afgelopen dec. nog zo'n 300 tot 350 duizend RP per dag, incl brandstof. Een en ander hangt een beetje van de afstand af die gereden moet worden.
En over het algemeen is dit een normale prijs voor een auto die tot zo'n 5 ŗ 6 pers. kan vervoeren. Wij betalen zelf de toegangsprijzen en geven de chauffeur ook te eten, sigaretje erbij en wat te drinken.
Water hoeft van mij niet in een pakket te zitten, dat is gemakkelijk zelf mee te nemen maar de prijs p.p. die jouw kennis rekent lijkt mij voor Bali aan de hoge kant.
"onze" chauffeur sinds jaren heeft een eigen auto maar moet natuurlijk zijn aflossing en onderhoud van de auto ook betalen, als jouw kennis een auto huurt dan kost het hem alleen maar de huur en geen onderhoud of aflossing.
Als zijn vrouw als gids meegaat en daar zou voor betaald moeten worden dan moeten ze een prijs aangeven inclusief chauffeur en gids.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Nee, ze geven inderdaad een totaalprijs voor chauffeur en gids...
Hmm, toch wel jammer voor hen dat ze zo hoog zijn gaan zitten met de prijs en de folders al hebben laten drukken etc...

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

hoi beesie,

als je wilt kun je dus gebruik maken van ons nieuw APV busje incl aircon etc
voor een volle dag incl benzine en chauffeur 400,000 Rp = 35,- euro per dag
Email: bali-styleEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.telkom.net of infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bali-style.nl
tel: aldaar 08 123879995

groetjes,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,874,601 pageviews Een website van indahnesia.com