|
|
|
|
|
|
Kan iemand mij bij benadering vertellen hoeveel het kost om van Denpasar naar Flores te vliegen (v.v.)?
Met dank,
Pamela
|
|
|
|
|
Guna2,
Bedankt voor je info, echter je moet alle gegevens invoeren om een prijs te kunnen bemachtigen. Nu wordt wel gezegd dat je niet gebonden bent om deze tickets te nemen, maar ik ben toch huiverig om dit te doen. Heb je ervaring met deze site?
Groet,
Pamela
|
|
|
|
|
Denpasar-Labuan Bajo tussen Rp 720.000 en Rp 800.000 met IAT of Transnusa
Denpasar-Maumere tussen Rp 621.000 en Rp 756.000 met Merpati. Ik denk dat Ende zo zongeveer dezelfde prijs zal zijn.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
On 10-02-2010 14:42 Pamelabak wrote: Heb je ervaring met deze site?
|
Gisteren uitgeprobeerd. Het duurt een uurtje of zo voor je prijzen ziet (in je inbox). Klachten bij Jeroen/Yerun. Schadeclaims ook.
|
|
|
|
|
Anne Mieke,
Bedankt!
Groet,
Pam
|
|
|
|
Pamala
Vorig jaar in september naar Labuan Bajo gevlogen vanaf Denpasar.
Kostprijs heen en terug 110 €.
Het ticket geboekt op de luchthaven zelf bij INDONESIA AIR TRANSPORT. Naar de rechterkant gaan als men de luchthaven verlaat.Indien men overdag aankomt is het loket wel open s'avonds weet ik niet.
De prijs moest wel betaald worden in IR en niet in euro's,maar je kan wisselen op de luchthaven.
Ik persoonlijk zou het daar boeken en niet vanuit Belgie of Nederland.
Pamala niet naar de prijs zien maar zeker gaan !!!
|
|
|
|
|
On 10-02-2010 15:01 Pascal.F wrote: Ik persoonlijk zou het daar boeken en niet vanuit Belgie of Nederland.
|
Op de manier waarop Jeroen dit heeft opgezet, boek je niet bij hem, maar rechtstreeks bij de desbetreffende maatschappij. Bovendien krijg je - als je dat hebt aangevinkt - de prijzen van concurrerende vluchten te zien. Diverse betaalmogelijkheden, zelfs gewoon overmaken.
Briljant, en risicoloos, want we weten allemaal waar we die Brabo die overal aan wil verdienen kunnen vinden als we hem met zijn ballen tegen het plafond willen spijkeren.
|
|
|
|
|
Guna2
Ik heb niet verder op de nieuwe site gekeken en ik ken hem niet.
Ik weet alleen maar van op het forum dat men heel vaak vermeld niet van hieruit boeken maar ginder ter plaatse, en dan ook nog regelmatig na kijken of de uren nog kloppen.
|
|
|
|
On 10-02-2010 14:42 Pamelabak wrote: Guna2,
Bedankt voor je info, echter je moet alle gegevens invoeren om een prijs te kunnen bemachtigen. Nu wordt wel gezegd dat je niet gebonden bent om deze tickets te nemen, maar ik ben toch huiverig om dit te doen. Heb je ervaring met deze site?
Groet,
Pamela
|
Beste Pamela,
Die website is een nieuw initiatief van mij. Dus klachten, opmerkingen en dergelijke kun je altijd naar mij sturen.
Op de website wordt vermeld dat het slim is eerst even rond te kijken omdat de tarieven niet direct worden gegeven inderdaad. Zoiets bestaat in Indonesie gewoon niet, dus daarom moet je direct bij de maatschappij kijken.
Daarna vul je je gegevens in en wacht je een bevestigingsemailtje af. Is dat tarief wat je al eerder zag? Dan doe je de betaling via iDEAL.
Mocht je besluiten geen gebruik te maken van mijn diensten, dan worden je gegevens na een week gewist van de server. Definitief. Ik bewaar alleen de route die je zocht, maar dat is alleen voor de statistiekjes. Na een week weet ik niet meer dat jij het bent geweest.
On 10-02-2010 15:19 Pascal.F wrote: Guna2
Ik heb niet verder op de nieuwe site gekeken en ik ken hem niet.
Ik weet alleen maar van op het forum dat men heel vaak vermeld niet van hieruit boeken maar ginder ter plaatse, en dan ook nog regelmatig na kijken of de uren nog kloppen.
|
in indonesie boeken is het beste als je de mogelijkheid en tijd hebt. Als je zeker wil zijn dan maak je gebruik van mijn nieuwe website. Je betaalt dan een paar euro meer, maar hebt wel je tickets al in handen.
Een vlucht die van tijd gewijzigd is heb ik in al die jaren nog niet meegemaakt (buiten vertraging). Dat het voorkomt, daar twijfel ik niet aan, maar over het algemeen zal het wel meevallen vermoed ik.
|
|
|
|
|
|
|
en oh, wellicht overbodig, maar toch.. We zijn gevestigd in Indonesie en doen onze boekingen inderdaad direct bij de luchtvaartmaatschappijen. Vandaar ook dat we dezelfde tarieven bieden als op de websites van deze maatschappijen.
|
|
|
|
|
|
|
Jeroen,
Begrijp ik nou dat je eigenlijk hetzelfde doet als The Phantom?
|
|
|
|
|
|
|
Yerun,
Een heel goed initiatief en goed van weten.
Dat van die vertragingen en wijzigingen van vluchten dacht ik te weten van onze 'Nusa Tenggara kenner waar ik heel veel info van gekregen heb . Of heb ik het mis AM ??
|
|
|
|
|
Pascal,
We zijn al eerder op de Nusa Tengara eilanden (waaronder Flores) geweest, dus we weten hoe mooi Flores is. We willen er dit jaar weer heen gaan, maar was nieuwsgierig wat de kosten zijn.
Yerun,
Bedankt voor je toelichting.
Groetjes,
Pamela
|
|
|
|
On 10-02-2010 15:26 Yerun wrote: [quote removed] Een vlucht die van tijd gewijzigd is heb ik in al die jaren nog niet meegemaakt (buiten vertraging). Dat het voorkomt, daar twijfel ik niet aan, maar over het algemeen zal het wel meevallen vermoed ik.
|
Nou nee hoor Jeroen, in NTT valt het niet mee (en dat hoort ook bij Indonesie!). Ik heb het alleen al vanuit Labuan Bajo al twee keer meegemaakt. En er waren reizigers die geluk hadden dat ik op dat moment in de buurt was, anders hadden ze hun vlucht " gemist" Statistisch gezien betekent dit dat ik van de vier keer dat ik uit Labuan Bajo ben vertrokken naar Denpasar dit twee keer heb meegemaakt. Beide keren werd de tijd met enige uren vervroegd (en dat is erger dan verlaat). Ik wist wel van die wijziging omdat ik een Indonesische telefoonnummer heb en de dag tevoren nog altijd even check.
On 10-02-2010 15:53 Pascal.F wrote:
Dat van die vertragingen en wijzigingen van vluchten dacht ik te weten van onze 'Nusa Tenggara kenner waar ik heel veel info van gekregen heb . Of heb ik het mis AM ??
|
Dat klopt, dat vertel ik tegen iedereen die het maar horen wil. Zie ook boven. Een andere vlucht Maumere-Denpasar werd gecanceled (ik zal je besparen waarom dat was op zich een soap). Verder kan ik mij minstens twee vluchten herinneren, eentje Denpasar-Labuan Bajo en eentje Ende-Kupang die fors vertraagd waren.
Ik zeg het nog maar een keer; NTT staat er om bekend.
|
|
|
|
|
|
Ze vragen zelfs bij het boeken in de luchthaven van Denpasar een telefoonnumer waarop je te bereiken ben voor in geval van ......
|
|
|
|
|
Ja, dat doen ze ze bij elke luchtvaartmaatschappij. Maar je kunt niet verwachten dat ze een buitenlands nummer gaan bellen (hooguit een sms sturen). En, niet elke toerist neemt een mobiel mee!
|
|
|
|
|
|
On 10-02-2010 15:40 Anne Mieke wrote: Jeroen,
Begrijp ik nou dat je eigenlijk hetzelfde doet als The Phantom?
|
Het lijkt erop, ik heb er alleen een website omheen gebouwd omdat ik het commercieler heb aangepakt dan ThePhantom die geen website had toen ik dat voor het laatst controleerde.
AM; bedankt voor je toelichting. Ik zou nog kunnen antwoorden dat je 'maar' op 2 vluchten problemen had met de vertrektijd, maar dat kan vrijwel zeker geen incident zijn in dit land. De airline heeft mijn telefoonnummer en ik heb het email-adres van de klant, dus ik kan ze in princiepe bereiken als er een wijziging is. Ik zal een waarschuwing formuleren en deze in de tips op de website verwerken een dezer dagen.
Pascal; een telefoonnummer wordt altijd gevraagd, gelukkig is dat een van die dingen die goed ingeburgerd is (ook daar kunnen regionaal wel weer afwijkingen op zijn natuurlijk. Buitenlandse nummers zullen ze zeker niet bellen, SMS-en verwacht ik ook niet, men heeft namelijk geen idee van de kosten, want 'doet dat nooit'.
|
|
|
|
|
|
On 11-02-2010 00:19 Yerun wrote: [quote removed] Ik zou nog kunnen antwoorden dat je 'maar' op 2 vluchten problemen had met de vertrektijd, maar dat kan vrijwel zeker geen incident zijn in dit land. De airline heeft mijn telefoonnummer en ik heb het email-adres van de klant, dus ik kan ze in princiepe bereiken als er een wijziging is. Ik zal een waarschuwing formuleren en deze in de tips op de website verwerken een dezer dagen.
|
Ok, thankx. Idd die twee vluchten van mij zijn niet een op zichzelf staand iets. Buiten mijn eigen ervaringen heb ik ook nog diverse verhalen.
Er wordt aan "deze" kant van het land ook "iets" anders met passagiers omgegaan. Ik heb nog een ander voorbeeld: vlucht Kupang-Maumere-Denpasar een paar jaar geleden. Meer passagiers dan plaatsen, overbooked dus. Het is echter jammer dat Maumere de tweede stopplaats is. Er is onvoldoende communicatie tussen Kupang en Maumere. Ieders ticket wordt ingenomen en er wordt een boardingspass uitgegeven. Voor de goede orde: MEER boardingpassen dan er werkelijk zitplaatsen zijn, ze worden dus dubbel uitgegeven zowel in Kupang als in Maumere. Het eind van het liedje is dat de piloot maar besluit helemaal niet te vertrekken (er was inmiddels sowieso al meer dan 3 uur vertraging). Overbooked, overloaded, zeg jij het maar. NIEMAND krijgt zijn geld terug (of hoogstens 50% via het boekingskantoor) want er wordt gesteld: "dat kan niet want u heeft de boardingpass al....." Al klagend, mopperend en boos (en ik niet alleen, OOK de Indonesiers) en al pratend blijkt dat er mensen al voor de 3e dag (!) op een rij voor nop naar het vliegveld komen (het traject werd toen dagelijks gevolgen).
Nee, ik geloof niet dat ik de enige ben die dit meemaak.
En zo heb ik nog wel wat andere "vreemde" activiteiten meegemaakt in Kupang en Waingapu (Sumba).
De boodschap is om er boven te zitten, ticket boeken (het liefst zelf en niet via een tourguide) een paar dagen van te voren checken, de dag ervoor checken en indien de vlucht niet 's ochtends heel vroeg ook nog op de dag zelf.
Nog een tip: vandaag terugvliegen naar Denpasar en morgen de (internationale) doorvlucht is alleen veilig als er een marge van minimaal 24 uur tussen zit. Stel er is een vlucht geboekt voor vandaag 12.00 uur, aankomst Denpasar 13.30, doorvlucht naar Jakarta, Kuala Lumpur, Singapore (maar wat voorbeelden) de volgende dag in de namiddag of avond dan kan bij uitvallen altijd nog de volgende dag gevlogen worden bij uitval van de vlucht vanuit NTT , ALS er dagelijks vluchten zijn. Zijn deze vluchten niet dagelijks dan liever nog een dag eerder naar Denpasar terugvliegen. En uiteraard al helemaal nooit doorvluchten op een en dezelfde dag plannen.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
Via Peramatour een ticket geboekt voor vlucht in november van en naar Maumere via Batavi Air (Y6-073). Volgens mij is dit een directe vlucht omdat deze vlucht 1,5 uur duurt. Meestal vlieg ik met Merpati terug via Kupang, met een overnachting in Kupang. Kan iemand mij vertellen hoe betrouwbaar Batavi Air is. Vallen er regelmatig vluchten uit. Is deze vaak overboekt? Heeft men een kantoor in Maumere waar ze je in engels te woord kunnen staan?
Groet,
uit Amsterdam
|
|
|
|
|
hokor; heb je die vragen niet direct voorgelegd aan Peramatour? Ik neem aan dat als ze de tickets regelen ze ook wel wat vragen willen beantwoorden voor je.
Batavia Air is betrouwbaar te noemen als je het mij vraagt. Ze vliegen niet met de nieuwste vliegtuigen, maar voldoen kennelijk wel aan de gestelde veiligheidsmaatregelen in Indonesie, wat voor mij voldoende reden is om ermee te vliegen als de prijs een beetje goedkoop is.
Overboeking op de route die jij aangeeft heb ik nog niet gezien, er zijn namelijk altijd nog wel stoelen vrij in de hogere klassen. Check je echter te laat in, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je stoel verkocht wordt aan een wachtende reiziger. Heel normaal, ook buiten Indonesie natuurlijk. Over uitval van vluchten kan ik niets zeggen helaas, maar het zal vast veel minder vaak voorkomen dan bij Merpati die eerder op deze route vloog maar over het algemeen pruts-werk aflevert qua vluchten volgens schema. Klantenservice is echter wel op peil, zeker als je langs gaat en onder het genot van een kopje thee met de dames kunt leuten als tickets omgeboekt moeten worden.
Een kantoor van Batavia Air zit in de stad Maumere en op het vliegveld. Reken er niet op dat ze Engels spreken, al zul je je wel verstaanbaar kunnen maken met Engels.
Jl. Adi Sucipto No.1
Kab. Sikka Maumere
Flores - Nusa Tenggara Timur
Telp./Fax. (0382) 22598
Bandara Wai Oti
Telp./Fax. (0382) 22598
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|