|
|
|
|
Bali, het godeneiland ·
Balispoorwegen
·
eerste pagina
Beoordeling gebruikers:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt geen beoordeling geven voor je eigen onderwerpen en je kunt maar 1 beoordeling per onderwerp geven. Lees meer in de FAQ.
|
|
|
|
|
|
Hallo Balikenners,
Wij gaan in maart voor de eerste keer naar Bali en kunnen bijna niet wachten maar de voorbereidingen zijn ook leuk.
Ik vraag me af of er op Bali ook treinen rijden, op dit forum lees ik er niets over en ook op google kan ik er niets over vinden dus ik denk van niet maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar.
Stel dat er wel treinen zijn is het dan een aanrader of niet,we verblijven bij Nusa dua dat ligt wel een beetje apart dus we hebben vervoer nodig om Bali te verkennen.Het kan uiteraard met een plaatselijke chauffeur maar treinen in het buitenland vind ik altijd een avontuur dat we graag een keer doen.
|
|
|
|
On 07-02-2010 13:05 oudhoff wrote: Ik vraag me af of er op Bali ook treinen rijden, op dit forum lees ik er niets over en ook op google kan ik er niets over vinden dus ik denk van niet maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar.
|
In Indonesie rijden alleen treinen op Java en Sumatera. Op Bali niet dus.
gr
Anne Mieke
|
|
Ku menanti seorang kekasih, yang tercantik yang datang di hari ini (Iwan Fals)-------------------------avatar: Pasir Panjang, pulau Kei, Maluku
|
|
|
|
|
Jammer, bedankt voor de info
gr. Gerard
|
|
|
|
|
Gerard,
Java ligt naast Bali en vanuit de oostpunt, Banyuwangi rijden er treinen naar het westen. Misschien een paar daagjes (oost) Java erbij?
|
|
Ku menanti seorang kekasih, yang tercantik yang datang di hari ini (Iwan Fals)-------------------------avatar: Pasir Panjang, pulau Kei, Maluku
|
|
|
|
|
het zou best goed zijn als er op bali treinen zouden rijden
want dan zouden er niet zo veel auto,s meer zijn
goed idee, om over na tedenken niet
|
|
Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt
|
|
|
|
|
Anne Mieke,
Dat zou leuk zijn, misschien is het een goed idee,maar onze tijd is helaas beperkt, we zien wel, in ieder geval bedankt voor het idee.
|
|
|
|
On 07-02-2010 14:29 fyjack wrote: het zou best goed zijn als er op bali treinen zouden rijden
want dan zouden er niet zo veel auto,s meer zijn
goed idee, om over na tedenken niet
|
En dan leggen ze het spoor direct naast Jalan Legian en het station op het strand. Men zou beter kunnen werken aan een monorail vanaf Nusa Dua, via vliegveld, Legian, Kuta naar Denpasar, maar ja.. dat kost heel veel geld en dat hebben ze niet.
|
|
|
|
|
|
On 08-02-2010 05:49 Yerun wrote: [quote removed] En dan leggen ze het spoor direct naast Jalan Legian en het station op het strand. Men zou beter kunnen werken aan een monorail vanaf Nusa Dua, via vliegveld, Legian, Kuta naar Denpasar, maar ja.. dat kost heel veel geld en dat hebben ze niet.
|
Ach, er gebeurt op Bali best wel het e.e.a. om de infrastructuur en de verkeersdoorstroming te verbeteren. Hebben jullie al gezien wat voor 2-baans weg er momenteel naast de al bestaande kustweg van Sanur naar Padang Bai wordt aangelegd? Straks 2 banen naar het noord-oosten en 2 banen naar het zuid-westen. De nieuwe weg bestaat maar liefst uit 60 cm. dik gewapend beton, met tig nieuwe bruggen, nieuwe afritten naar diverse minder bekende stranden, etc., etc.
|
|
|
|
|
|
|
Amed; die weg is nog niet af toch? Ik heb een groot stuk van die weg enkele jaren geleden, toen alleen de 'linkse' helft vanuit Sanur af was, gedaan met de motor. Dat is een goed stukje weg inderdaad, alleen de aanleg ervan gaat zo langzaam dat als ie eindelijk af is, men weer met de renovatie van het oudste stuk moet beginnen.
|
|
|
|
|
|
|
Dat is dan Jalan Ida Bugus Mantra dat je bedoeld?
Wat betreffende de trein, of een monorail zou het wel goed zijn moest men zulke aanleggen tussen het Zuiden ergens buiten Kuta die naar het Noorden gaat.
Die kronkelende weg in de bergen zit soms overvol verkeer, veel bromfietsers, auto's bemo's en bussen. En als wij daar passeren (in het regenseizoen) hebben wij daar bijna altijd een fikse regenbui, dus gevaarlijk voor de driver. Met een trein zou het gemakkelijker zijn.
|
|
|
|
|
|
|
Een monorail is wel een leuk idee maar hebben jullie je wel gerealliseerd dat er in bali volgens de adat niet hoger gebouwd mag worden dan 15 meter(hoogte klapperboom).En ik neem aan dat een monorail hoog gebouwd wordt en overal overheen kan rijden zonder te moeten wachten voor een rood stoplicht.
|
|
|
|
|
Het zou geweldig zijn als er meer spoor in Indonesie zou zijn. Alleen, zoals Jeroen al zei, het kost heel veel geld, mensen hebben daar soms geen idee van (ik zit er elke dag met mijn neus bovenop). Aankoop van materieel is nog tot daaraantoe maar het aanleggen van het spoor met name in bergachtige gebieden kost behalve vele extra kilometers spoor ook veel onderzoek.
Het zou al mooi zijn als de spoorwegen op Java eens grondig gerenoveerd werden en niet meer gebruikte lijnen op Sumatera geactiveerd. Een beter (dubbel)spoor, waardoor treinen sneller en dus vaker kunnen rijden zou een geweldige uitkomst zijn voor het fileprobleem en de luchtverontreiniging, met name op Java.
Op Bali zou het niet zoveel toevoegen denk ik.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
On 09-02-2010 00:18 Yerun wrote: Amed; die weg is nog niet af toch? Ik heb een groot stuk van die weg enkele jaren geleden, toen alleen de 'linkse' helft vanuit Sanur af was, gedaan met de motor. Dat is een goed stukje weg inderdaad, alleen de aanleg ervan gaat zo langzaam dat als ie eindelijk af is, men weer met de renovatie van het oudste stuk moet beginnen.
|
Nee, af is de weg nog niet, vandaar dat ik schreef "die momenteel wordt aangelegd". Maar, het tempo ligt echt hoog (ik zie wekelijks de vooruitgang in het project), er zijn 2 beton-fabrieken gebouwd op centrale punten langs de weg en iedere beton-mix truck op Bali rijdt op dat project.. Met wel als nadeel dat degene die nu een truck / mixer met beton nodig hebben HEEL lang moeten wachten of HEEL veel extra moeten betalen om uberhaupt geleverd te krijgen.
Al met al is mijn rijtijd van Denpasar naar Amed in 5 jaar tijd al teruggebracht van 3u15 minuten in 2005 naar 2u00minuten nu. Da's al lekker en het wordt dus nog beter.
|
|
|
|
|
|
Ja, het is inderdaad absoluut een stuk vlotter over die mooie rechte weg. Het uitzicht is ook niet overal even slecht, dus het is nog een aardige route ook. Ik zal over een paar maanden wel eens kijken of ik die weg nog eens kan bekijken. Dat is, als die kennis in Amlapura ook daadwerkelijk daar slaapt als ik ben. Hij heeft er een handje van om in Jimbaran te blijven plakken.
 AM: op java wordt helaas mondjesmaat gewerkt aan spoorverdubbeling. Solo-Yogyakarta is sinds enkele jaren klaar, en wordt naar het westen uitgebreid. Vanuit Manggarai in Jakarta naar Bekasi en Cikarang (dan ben je met een half uur bussen bij mij) wordt het dubbelspoor ook beetje bij beetje aangelegd. Leuk om te zien is dat alle huizen,hutten en krotten die sinds 1945 gebouwd zijn op grond van de spoorwegen (Nederlanders hielden altijd enkele tientallen meters vrij weerszijden, net als nu in Nederland nog (toch?)) weggeveegd worden voor de aanleg van die sporen.. bijna 100 jaar na planning dus.. maar beter laat dan nooit.
|
|
|
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen.
|
|
|
|
|
|