Bali voor de 1e keer

Subforum Bali, het godeneiland 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Lorre,

een goed alternatief ( vind het zelf nog steeds de beste maatschappijen) Singapore en of Malaysia airways
verder gewoon euro's meenemen of hier pinnen ook met visa kun je haast overal betalen en zijn eventuele aangekochte goederen gelijk verzekerd
Prive vervoer met nieuw APV busje met airco en engels sprekende chauffeur 400.000 Rp per dag incl benzine
om niet tussen de schreeuwende of onbeschofte australiers of russen te ziten kun je het beste een of wat duurder hotel kiezen of inderdaad in nusa dua zitten

verder fijne vacantie gewenst
G,
Fank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

De 4 en 5 sterren hotels in Nusa Dua hebben de laatste tijd juist wel een ander soort "schreeuwers" als gast, of op een ander manier "erg aanwezig volk", nml. Russen.

Dus, kies je voor Australische schreeuwers (dat kun je nog begrijpen als er wat geroepen wordt en er misschien ook nog om lachen) of voor Russische schreeuwers, ha ha!

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

In 2000 waren in Nusa Dua ook ontzettend veel AustraliŽrs (oudere) Deze oudere AustraliŽrs kunnen net zoveel lawaai maken als de jongere en ook zeer onbehouwen gedragen, maar gooi de Nederlanders niet weg, zij kunnen dat ook. Vorig jaar maart waren in Kuta heel veel oudere en jongere AustraliŽrs, allemaal even onbehouwen. Volgens mij kun je het beste naar het Noorden gaan, wil je de AustraliŽrs ontlopen.

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

On 06-02-2010 13:41 Lorre wrote:

Nusa Dua komt er daar goed vanaf, vandaar de keuze.
Een goede verzorging en ook het type hotelbezoekers(geen schreeuwers) is voor ons toch wel belangrijk en daar willen we ook best voor betalen.

Beste Lorre,

Sorry dat ik mij ook nog even meng in de vraag/discussie cyclus die hier gaande is. Als jullie graag luxe willen zitten met een strand die je GEEN beeld geeft van het werkelijke strandleven op Bali is Nusa Dua een goede keus. Logisch dat hotels op Nusa Dua met goede recensies te boek staan want het zijn allemaal tig sterren hotels.

Mochten jullie redelijk luxe zitten en toch wat meer 'in' het balinese (toeristen) leven zitten dan raad ik jullie aan eerder een andere plek te kiezen. Bijvoorbeeld Sanur voor de wat rustigere avonden, gezinnen en 50+ers. Anders de andere kant uit in het zuiden, Legian, Seminyak, Tuban, Canggu etc.

Persoonlijk splitsen wij altijd het verblijf op Bali op in gedeeltes. Eerst Jakarta op de heenweg, familie/vrienden bezoeken en shoppen. Dan Candidasa (oost bali) in een bungalow parkje van een vriend van ons. Heeeeel erg rustig en relaxt even bijkomen. En dan afdalen naar het zuiden waarvan of in Tuban of in Legian of Seminyak. Diverse hotels van backpack tot luxe. Kijk gewoon even op een van de vele reissites.

Succes met de keuze!!
Wij gaan in mei/juni weer, nu in het Hard Rock hotel (ook wel eens lekker Emoticon: Wink )

Lorre
Gebruiker
spacer line

Remon,

Wat is dan het "werkelijke strandleven" op Bali??

Verder krijg ik uit de diverse reacties sterk de indruk dat Nusa Dua ons wordt afgeraden.
Hebben jullie deze plaats zelf ervaren?

Nogmaals op tripadvisor lees ik over de hotels in deze plaats de meest stabiele berichten.
Wij denken erover om 20 dagen daarheen te gaan en lekker in luxe te relaxen en daarnaast nog leuke plaatsen of bezienswaardigheden te bezoeken, die op een maximale afstand van 50 reisminuten van het hotel af liggen.

bijv. het kan zijn dat je 's ochtends naar Kuta reist en laat in de middag teruggaat naar je hotel. Ook Elephant park enz. lijken ons zeer leuk.
Dat kan toch ook allemaal vanuit Nusa Dua??

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Voor luxe zit je daar wel goed, alles aanwezig:je hoeft het resort niet uit als je dat niet wilt,En op 50 minuten reisafstand iets bezoeken? Ja , inderdaad Kuta en Denpasar redt je dan wel,maar veel meer van Bali zal je dan niet zien. Ieder zijn eigen keus nauurlijk..ook ik heb ooit eens een dag of veertien in Nusa Dua gezeten en voor mij persoonlijk hoeft dat niet meer

hati hati, pelan pelan

leomanado
Gebruiker
spacer line

Lorre

Als je je reistijd beperkt tot 50 minuten, zit je in Nusa Dua helemaal verkeerd en zal je van Bali niet veel meer zien dan alles ten zuiden van vliegveld. In het beste geval kun je op het strand van Kuta gaan liggen.

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Als ik het zo lees heb je eigenlijk je keuze al gemaakt en zoek je min of meer bevestiging van je keuze.
Ik kom al langer op Bali en heb ook wel eens in Nusa Dua gezeten, maar dat was een keer en nooit meer.
Zeker het is er mooi en luxe, maar het is net een groot resort en naar mijn mening sfeerloos.
Als je de sfeer op de rest van Bali heb geproeft, dan wil je daar niet meer zijn, het is allemaal te gemaakt.
Ook als je tripjes wilt doen die op max. 50 minuten liggen is de keuze aan excursies zeer beperkt en zul je zeker de leukste en mooiste excursies niet kunnen doen. En een excursie naar Kuta is nou ook weer niet zo geweldig hoor. Voor een winkeltrip misschien, maar dan houd het verder ook op.
Wees verstandig en kies een andere optie.
Zoals al eerder is aangegeven, kies voor Sanur of Seminyak of Changgu en ook daar zijn zat luxe hotels te vinden en heb je meer mogelijkheden met betrekking tot de excursies.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ben zeer benieuwd waar die 'op 50 minuten' vandaan komen. Dat lijkt haast een schrijffout, want het komt een beetje kolderiek over. Als het 51 minuten is, moet men dan terugrijden en gaat het hele feest niet door? Neem de tijd, leuke dingen liggen ook verder weg als 50 minuten rijden en tijden zijn iets waar je je vooral niet al te veel zorgen over moet maken in Indonesie, zeker niet tijdens je vakantie.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-02-2010 22:18 Lorre wrote:

Verder krijg ik uit de diverse reacties sterk de indruk dat Nusa Dua ons wordt afgeraden.
ÖÖ..
Wij denken erover om 20 dagen daarheen te gaan en lekker in luxe te relaxen en daarnaast nog leuke plaatsen of bezienswaardigheden te bezoeken, die op een maximale afstand van 50 reisminuten van het hotel af liggen.

bijv. het kan zijn dat je 's ochtends naar Kuta reist en laat in de middag teruggaat naar je hotel. Ook Elephant park enz. lijken ons zeer leuk.
Dat kan toch ook allemaal vanuit Nusa Dua??
Dag Lorre,

Je bent dit topic gestart met onder meer de opmerking dat je vanuit je basis excursies wilt maken over het eiland. Als die basis idd Nusa Dua wordt dan plant je jezelf in het uiterste zuiden van Bali. Ben benieuwd waar je 50 minuten vandaan komen (ik moest er wel om lachen) en in die tijd kun je idd wel in Kuta komen. Of die tijd genoeg is om naar het olifantenpark te komen betwijfel ik.

Het zou ook wel erg jammer zijn om je tot deze twee uitstapjes te beperken. Ik ben geen Balifan maar Bali heeft toch wel wat meer te bieden zoals de prachtige rijstterrassen in de buurt van Tirtagangga en Pupuan, de vele tempels (Mengwi, Bangli en Tampaksiring), het Baturmeer, het Bratan meer, (de omgeving van) Ubud, hHet noorden rond Lovina, de oostelijke stranden rond Amed, zomaar wat voorbeelden.

Als het idd de bedoeling is om ook wat van Bali te zien dan is Nusa Dua niet zo handig omdat het zuiden tot aan Denpasar (met name het stuk Kuta-Denpasar/Sanur) het drukste verkeer heeft van het hele eiland (maar daar zul je eerst doorheen moeten).

Om uitstapjes te maken zit je het meest centraal in Ubud maar als de basis strand moet zijn dan is Sanur wellicht een betere optie. In Sanur zijn ook veel luxe hotels te vinden.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lorre
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Onze keuze staat nog steeds niet geheel vast. Dat het Bali wordt dat weten we wel, maar nu nog de plaatst in Bali.

Sanur komt herhaaldelijk terug in jullie adviezen en daar gaan we ook naar kijken, we halen ook nog enkele reisgidsen en kunnen ons er dan ook verder in verdiepen.
We hebben tot midden maart de tijd om e.e.a. uit te zoeken.

Die 50 minuten zijn voor ons een uitgangspunt.
We hebben nou niet de illusie dat wij Bali in die paar dagen geheel zullen zien. Er moet ook iets overblijven om voor terug te gaan, indien het ons goed bevalt.
Het is tenslotte de 1e keer voor ons op Bali
Als wij daar zijn en het blijkt dat wij meer kunnen/willen zien, dan is de reisafstand van ondergeschikt belang.

De volgende tours hebben we doorgekregen om te gaan doen en ook dit is een uitgangspunt:
- Tempelroute
- Nusa Lembongan
- Barongdans Batubulan
- Elephantpark
- Bekasih
Dit moeten we weliswaar nog uitzoeken, we zijn nog alleen aan het verzamelen.

Ook lekker eten is voor ons van belang, maar daar hebben we alle vertrouwen in.

Dank voor jullie adviezen, we horen graag of de genoemde tours ook echt de moeite waard zijn.

gr. Lorre

leomanado
Gebruiker
spacer line

Sorry Lorre maar je hebt echt geen idee over reistijden in Bali. Al de tours die je opnoemt zijn vanuit Nusa Dua in ieder geval niet binnen 50 autominuten te doen. Nogmaals: als strand belangrijk is, ga dan naar Seminyak of Sanur, is dat het niet dan is Ubud de aangewezen plaats.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat is er toch in godsnaam met die 50 minuten? Zoals Leo hierboven al aangeeft heb ik ook het idee dat je geen idee hebt over de reistijden op Bali. Buiten dat, hoe goed we/ik ons/mijn best ook doen het kom niet aan op de een of andere manier.Natuurlijk kun je allerlei website checken maar hiet zitten mensen die regelmatig op Bali zitten.

Je hebt bovenstaande tours "doorgekregen"? Ik ben ff niet aangesloten. Maar of ik nou ben aangesloten of niet, geen van die tours is in 50 minuten te bereiken en Bekasih en Nusa Lembongan al helemaal niet. Je bent bijna 3 weken in Bali. In mijn ogen heb je dan tijd zat om veel dingen, eigenlijk ALLES te zien (ik probeer mensen met 3 weken Bali meestal nog ergens anders heen te krijgen; en met succes!) Ik zou me persoonlijk kapotvervelen 3 weken op Bali (en ik ben niet de enige versus mensen zat die het er 6 maanden uithouden)
Advies: een aantal dagen een auto huren en 's avonds gewoon weer op plaats van bestemming.
Nogmaals: om dingen te zien op Bali is Nusa Dua als basis niet echt handig. Het betekent nl. dat je bij iedere trip minimaal 2 tot 3 uur extra bij moet tellen (of af moet trekken net hoe je het bekijkt)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik zou in verschillende resort gaan zitten , in Noord , Oost , Zuid Bali .
Te keus en te keur.
En dan kan je binnen 50 minuten de omgeving bekijken.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-02-2010 11:26 Surya Atmadja wrote:
Te keus en te keur.

Te kust en te keur.... in dit geval letterlijk..!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Compromis:
  • 1 e week: strand en luxe, Nusa Dua, uitrusten van de vermoeienissen in NL
  • 2 e week: geen strand, wel luxe. Bali verkennen met als uitgangspunt een van de weinige hotels ter wereld die in aanmerking komen voor zes sterren of die al hebben gekregen
  • 3 e week: strand en luxe, Nusa Dua, uitrusten van de vermoeienissen in Ubud. Energie opdoen voor weer een jaar slavenarbeid in de Nederlanden

• Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Nou ik weet nog wel wat andere comprissen, maar dan een deel buiten Bali. Maar dat mag zeker nie..... Emoticon: Blush

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Ya AM, ik ook. Maar u (Lorre) vraagt, wij draaien.

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

On 13-02-2010 11:32 guna2 wrote:
    Compromis:
  • 2 e week: geen strand, wel luxe. Bali verkennen met als uitgangspunt een van de weinige hotels ter wereld die in aanmerking komen voor zes sterren of die al hebben gekregen

• Ik bied me aan om als vrijwilliger de hotel te proberen. Emoticon: Yes!
    Ben daarna bereid om een verslag te maken.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,843,024 pageviews Een website van indahnesia.com