Houtskeletbouw in Bali

Subforum Gezocht & Aangeboden 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, (bestaat er hier geen forum over huizen enzo?)
Weet er iemand als hout sketetbouw in Bali bestaat?
Hier in België (en waarschijnlijk in Nederland ook) is dit populair, maar heb je dit ook op Bali, en kent er iemand sites?
Dank u

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 26-01-2010 15:02 dekarre wrote: ...bestaat er hier geen forum over huizen enzo?

Voor zover ik weet niet, Pak Dekarre. Maar het lijkt me een puik idee om die topic te beginnen. Ik weet geen moer over bouw, ik weet zelfs niet wat skeletbouw is (luguber?), maar ik heb ook wat vragen. Met name over isolatie. Als je in NL en Vlaanderen de kou buiten kunt houden, dan moet je hier de warmte (en het stof!) buiten kunnen houden. Het wachten is nu op Amed EB die volgens mij verstand heeft. Van deze zaken, bedoel ik.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Heb ooit een site gezien waar ze huizen maken van hout , of het skeletbouw is ?

Dacht dat het tradisioneel Balinese houten zijn .
Zoets zoals de huizen van Minangkabauers , maar van Balinese " makelij" .
De site is zelfs in het Engels .

In West Java , hebben de Sundanezen ook huizen van hout.
In Europa hebben de Skandinaviers dat , ook in Canada .En zijn goed geisoleerd.

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik weet wel van toen vroeger dat er in menado aan het todanomeer heel wat van die houten bungalows stonden.Heb zelf er nooit in gelogeerd.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ya ,ik denk van wel.
Denk aan de Toradja huizen.
Wat ik bedoelde is huizen van hout .
Van buiten met de ontwerp van traditionele Balinese stijl , met skeletten hout .
Alleen is de inhoud / interieur is modern (21ste eeuw), voorzien van alle gemakken.
Je moet zien als een Finse blokhut .
Het is interssant om op een stukje grond een paar van die kleine houtenhuisjes te bouwen en als guesthouse te gebruiken.
Op Bali heb je zo' n houtenhuis bouwer. Maar hoe hij heet en waar ?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Doe maar een google op "prefab bali lumbung" en kijk wat er tevoorschijn komt. Voldoende keuze aan leveranciers.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Bedankt voor de vraag. Een apart subforum hiervoor lijkt me wat voorbarig, maar een topic als dit kan altijd. Een subforum over huizen gaat 100% zeker uitmonden in gratis reclame maken door velen, dus daar wil ik me vooralsnog niet aan branden. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-01-2010 05:28 Jeroen wrote: Een subforum over huizen

bouwen.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Bedankt voor de informatie.
Ik denk toch dat er een aantal mensen zijn op dit forum die wel interesse hebben om toch ooit een huis, villa... te bouwen of te verbouwen in Bali. Daarom zou een apart subforum hier wel druk bezocht worden, denk ik.
Bijvoorbeeld met tips over goede aannemers, architecten en bouwbedrijven, maar natuurlijk zit je dan met die "gratis reclame". Maar je kan het ook meer zien als gratis informatie. Er wordt op dit forum toch ook over hotels gesproken, dat zou dan ook "gratis reclame" kunnen zijn, hetzij positief of negatief. Terwijl het voor de bezoekers wel tof is om te weten waar het goed is of minder goed.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dekarre; zoals ik al zei: als er voldoende vraag naar blijkt te zijn, dan is een eigen subforum zo aangemaakt. Vooralsnog is dit het eerste topic en dus een goede aanzet.

Met reclame maken doel ik op de manier hoe vele eigenaren van villa's, bungalows en dergelijke zich ogenschijnlijk dwangmatig aanmelden op allerlei websites om hun tweede huisje te slijten, gratis als het even kan. Ik doel hiermee niet op 'het spreken over', want dat is natuurlijk heel wat anders.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Okee, Jeroen, dat begrijp ik wel

heintje
Gebruiker
spacer line

Een vriend van mij heeft een bedrijf in sanur gespecialliseerd in houtskeletbouw.
Bekijk website: www.tropicalbuildings.com

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

http://www.tropicalpavilion.com/

Moet wel tahan rayap zijn , termite proof.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Het is natuurlijk absoluut niet nodig om een subforum Bouw aan te maken, en dus vraag ik het hier: kun je in Indonesië tochtstrip kopen? Ik heb niets tegen tocht want de muggen hebben er wél iets tegen, maar ik heb wel wat tegen verkwisting van AC-energie, en nog veel erger: ik heb wat tegen stof.
En in het verlengde van die vraag: waarom is hier zo verrekte veel stof? Of je nou in de kampung woont of midden in de stad, stof. De luchtvochtigheidsgraad ligt hier meestal boven de 90%. Bij 100% loop je in de mist. Je zou toch zeggen dat al dat vocht die stofdeeltjes keurig `verpakt?'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,473 pageviews Een website van indahnesia.com