Tips gevraagd over reizen vanaf Bali naar Pangkalan Bun

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lido1
Gebruiker
spacer line

In juli/augustus a.s. willen wij graag vanaf Denpasar binnen 1 dag naar Pangkalan Bun op Kalimantan. Is dat te doen en zo ja op welke wijze? Met welke maatschappijen en zo mogelijk met tijden. Idem voor de terugreis een dag of 5 later.
Op Kalimantan zelf is het dan de bedoeling dat wij de orang-oetangs (redelijk) uitvoerig gaan bekijken en zo mogelijk nog een bezoek brengen aan een of meerdere Dayak-dorpen.
Is dit alles te doen in 5 dagen? Welke organisatie(s) bieden geschikte pakketten aan? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groet, lido1

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Lido1

Wij zijn tweemaal in Pangkalan Bun geweest. Beide keren in Banjarmasin gestart en van Pangkalan Bun terug gevlogen. De eerste keer zijn we met Batavia Air gevlogen en de tweede keer met Riau Air. Je kunt vanaf Denpasar niet rechtstreeks naar Pangkalan Bun.
Ik geloof dat je wel via Jakarta daar kunt komen.
We zitten momenteel op Bali en hebben niet alle info paraat. Als we terug zijn zal ik je verdere infom verstrekken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

amiek
Gebruiker
spacer line

Wij zijn vorig jaar rechtstreeks vanuit Jakarta naar Pangkalan Bun gevlogen met Linus Air.
Terug zijn we met Kalstar via Banjarmasin naar Jakarta gevlogen.
Linus Air had toen een vliegverbod. Wij hebben echter geen problemen gehad. Vluchten vertrokken op tijd.
Ook hebben we de Oerang-Oetangs bezocht. Eerst 2-2,5 half uur varen het oerwoud in en daarna met een gids naar de Oerang-Oetangs. Geweldige ervaring.
De vliegtickets had ik in Nederland geboekt. Het reisbureau is helaas gestopt miv 1-1-2010.
Het geld van de retourvlucht van Linus Air hadden we binnen 1 dag terug. Terugvlucht met Kalstar is ter plekke geboekt.
Het bezoek aan de Oerang-Oetangs is voor ons ter plekke geregeld door de mensen waar we op bezoek waren.

Succes

lido1
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik heb zelf ook al vele uren zitten puzzelen op alle soorten vluchten maar echt duidelijk wordt het me nog niet. Een maatschappij die eerst nog vloog is nu failliet (Linus Air bijv.)of vliegt niet meer op PKB en dat soort zaken. En ook zijn alle vliegmaatschappijen niet op het web te vinden. Een lastig verhaal dus. Nadere info is zeer welkom.
Een voor ons bijkomend probleempje is de vaste dag van terugvlucht (nog nader te bepalen gelukkig) naar Nederland, dus alles moet passen en er mag eigenlijk niets misgaan...................
Op het web heb ik inmiddels een tour gevonden van Bali Dwipa Tours (Borneo Adventure) die ons wel past; 5 of 6 dagen in/rond het park. Heeft Iemand ervaring met deze organisatie wellicht?
Ik verneem het graag!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Linus Air vliegt niet meer inderdaad. Ben voorzichtig met reisschema's waar eigenlijk niets mis mag gaan, je zult juist dan zien dat dit wel gebeurd, en dat zou jammer zijn.

Ho Lee Fuk

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Lido1,
We zitten momenteel op Bali en hebben geen info paraat. Als we terug zijn in Nederland kan ik je wel verder helpen. We hebben een paar goede en betrouwbare contactpersonen op Kalimantan. Dus even wachten en zelf verder puzzelen, maar onze reaktie komt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-01-2010 14:01 Yerun wrote: Ben voorzichtig met reisschema's waar eigenlijk niets mis mag gaan, je zult juist dan zien dat dit wel gebeurd, en dat zou jammer zijn.
Klopt als een bus. Ik ben al een paar keer "opruimer" geweest van de rotzooi die ontstond doordat buitenlanders rekenden op stiptheid en continuering qua vluchten en vervolgens een "aansluitende" vlucht hadden naar NL of waar naartoe dan ook. Rekenen op de vluchtschema's is gans onmogelijk in dit land. Altijd een dag of meer "reserve"-tijd nemen want je snijdt je gigantisch in de vingers als je rekent op de schema's. Ze veranderen zonder vooraankondiging van de ene op de andere dag (heb er persoonlijk al vaak last mee gehad). Zie ook het verhaal van Linus Air hierboven: van de ene op de andere dag een vliegverbod (of wat de reden ook moge zijn).
Dus spare time .......

balkema
Gebruiker
spacer line

Ook wij gaan reizen naar Pangkalan Bun. Zijn dus erg benieuwd naar de tips en tricks om daar te komen. Na een bezoek aan Pangkalan Bun (Rimba Lodge) reizen we door naar Makassar (Sulawesi). Hoe komen we nu van Pangkalan Bun naar Makassar? Vervolgens gaan we doorvliegen naar Manado (na zuid-Sulawesi te hebben gezien) om daar nog wat te duiken e.d. Vanuit Manado vliegen we terug naar A'dam. Staan erg open voor allerlei tips omtrent deze reis (specifiek nu even de vlucht van pangkalan Bun naar Makassar).

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Is het ondertussen voor iemand al duidelijk of het mogelijk is vannuit nederland (on-line) een ticket te boeken naar Pangkalan Bun vanf jakarta ? Iemand anders ervaring met het boeken van tickets in benjarmasin. of is het slimmer om dit in Jakarta te boeken? We willen namelijk niet voor niks naar benjarmasin vliegen. Iemand enig idee hoeveel vluchten er gaan per dag van benjarmasin naar Pangkalan Bun.
Ook zou ik graag een richtlijn hebben van de gehanteerde prijzen (benjarmasin -> PB)
We vliegen in het hoogseizoen, zijn tickets terplaatse dan snel volgeboekt? (oa. door grote reisorganisaties).

De informatie die ik on-lline kan vinden is beperkt, dus ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om mijn (vele) vragen te beantwoorden!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sanuk,
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je niet vanuit Nederland een ticket kunt boeken van Jakarta naar PangkalanBun. Ook vanuit Banjarmasin kom je niet per plane in Pangkalan. Wij zijn al twee keer vanuit Banjarmasin naar Pangkalan gereisd en dat moest steeds per bus/taxi. Het gekke is dat je wel vanuit Pangkalan per vliegtuig naar Jakarta kunt vliegen (Riau Airlines), maar andersom niet. We hebben dat in Indo wel vaker meegemaakt. De luchtvaartmaatschappij vliegt een rondje. Links of rechtsom.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sanuk, Neem eens contact op met taritravelEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com of mail maar eens met Herty.
Zij kan wel e.e.a. regelen op Kalimantan. Haar mailadres is hertytheresiaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Hoi BintangJan,

Bedankt voor je reacties! kun je mij vertellen wie hertytheresia is voor dat ik contact met haar opneem? Reisorganisatie of iemand die daar woont?

Wat een schattig kindje trouwens op de foto!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2010 04:00 BintangJan wrote:
Lido1

Wij zijn tweemaal in Pangkalan Bun geweest. Beide keren in Banjarmasin gestart en van Pangkalan Bun terug gevlogen. De eerste keer zijn we met Batavia Air gevlogen en de tweede keer met Riau Air. Je kunt vanaf Denpasar niet rechtstreeks naar Pangkalan Bun.
Ik geloof dat je wel via Jakarta daar kunt komen.
We zitten momenteel op Bali en hebben niet alle info paraat. Als we terug zijn zal ik je verdere infom verstrekken.
Volgens mij vliegen zowel Batavia Air als Riau Air niet meer op Pangkalanbuun, ik krijg er in ieder geval geen prijzen voor uit het systeem. Helaas.

Ho Lee Fuk

Jvz1000
Gebruiker
User icon of Jvz1000
spacer line

Ben erg benieuwd naar de reacties en tips, hoor! Emoticon: Yes!
Ook wij willen in 1 dag Emoticon: Puh! van Denpasar (via Semarang, Jakarta of Surabaya of .....?) naar Pangkalan bun, en een week later van Banjarmasin naar Mataram (Lombok). Emoticon: Party!

Wie o wie geeft ons tips en namen van airlines; kan op internet niets vinden......... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Help!! Emoticon: Worship
jvz Emoticon: Bye bye

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jvz1000,
Wij zijn ca. twee jaar geleden vanaf Denpasar naar Banjarmasin gevlogen met Lion Air via Surabaya. Vanaf Banjarmasin zijn we met een taxi, via Palangkaraya naar Pangkalan Bun en Kumai gereden. We hebben in Palangkaraya overnacht in jet Rungan Sari Resort. Prachtig hotel met een mooie omgeving. Ook hier kun je met een prauw de rivier op om orang utans te bekijken. De rit van Banjarmasin naar Palangkaraya duurt ca. 6 uur. De rit van Palangkaraya naar Kumai duurt ca. 9 uur. Toendertijd konden we niet vliegen van Banjarmasin naar Pangkalan Bun. Na ons bezoek aan het park Tanjung Puting zijn we met Batavia Air vanuit Pangkalan Bun naar Semarang gevlogen. Als je in het hoogseizoen gaat (juni/juli/augustus) zorg er dan voor dat je van te voren een klotok (bootje) huurt.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jvz1000,
Blijf niet langer dan twee nachten aan boord. Je hebt dan toch voldoende tijd om de drie plekken te bezoeken waar je de kans hebt orangs te zien. Het slapen aan boord, onder de klambu in de open lucht was geweldig. Ik kan je wel een telefoonnummer of mailadres geven van iemand die je kan helpen bij het organiseren van jullie trip op Kalimantan. Een zeer betrouwbare jongedame, die perfect Engels spreekt. Ik hoor het wel.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 20-04-2010 22:07 schreef Sanuk:
Hoi BintangJan,

Bedankt voor je reacties! kun je mij vertellen wie hertytheresia is voor dat ik contact met haar opneem? Reisorganisatie of iemand die daar woont?

Wat een schattig kindje trouwens op de foto!

Sorry Sanuk, Ik heb dit deel van het forum niet voldoende bezocht om nog antwoord te geven op jouw vraag wie Herty is. Je hebt jouw reis al geregeld heb ik gelezen. Ziet er prima uit. Dat prachtige ventje is mijn kleinzoon. Er zit wat Indisch bloed in.

Jvz1000
Gebruiker
User icon of Jvz1000
spacer line

Hallo BintangJan,

Bedankt voor de tips, daar kan ik zeker wat mee! Emoticon: Worship
Graag maak ik gebruik van je aanbod voor een betrouwbaar iemand die kan helpen met onze te plannen trip. Emoticon: Yes!
Wellicht kan je haar E-mail adres mailen naar jvz1000Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Alvast WEER bedankt (ik reageer nooit veel, maar lees alle forums die interessant zijn!
Jan
Emoticon: Bye bye

Rejeki
Gebruiker
spacer line

Kalstar vliegt dagelijks van Banjarmasin naar Pangkalanbun om 12:30 voor Rp 650.000 enkele reis per persoon, Vanaf Semarang gaan er ook vluchten met Riau Airlines, de prijzen hiervan zijn afhangkelijk van vraag en aanbod, vluchten zijn dagelijks, rond een uur of 11 in de morgen, vanaf Jakarta vliegt Trigana air nu 3 maal per week, en per Juni gaat Riau Airlines de andere 4 dagen vullen, vluchten zijn ook rond een uur of elf in de morgen, en afhankelijk van vraag en aanbod.

www.borneotourgigant.com

Jvz1000
Gebruiker
User icon of Jvz1000
spacer line

Hallo Bintang Jan,
Dank voor je waardevolle tip!!
We hebben genoten van Theresia; een goede gids, die goed engels (+Bahasa +Dajaks) spreekt. Emoticon: Yes!
Wij hebben genoten van haar kennis en haar vriendelijkheid toen we op Borneo (Palankaraya, Pangkalan Bun) waren. Zij regelde vervoer en mooie trips naar Dayak Longhouse (200 km boven Palangkaraya en klotok-huur + bemanning in Tanjung putting.
Echt een aanrader, hoor deze 28 jarige vriendelijke (Dayak) dame. Emoticon: Worship
Wie geinteresseerd is mail me maar voor haar tel nr en E-mail adres.
Bintang Jan had gelijk! Emoticon: Party!

alexchantal
Gebruiker
spacer line

hallo jvz, mijn vriendin en ik gaan ook naar tanjung puting.
Krijgen graag tips over lokale gidsen /info over Theresia en hoe we daar het beste komen.

groet alex

Jvz1000
Gebruiker
User icon of Jvz1000
spacer line

Hallo Alexchantal,
Mail Theresia Emoticon: Yes! , zij woont in Palangkaraya, maar reist graag met jullie mee naar Pangkalan Bun. Zij verzorgt alles, autohuur naar P. Bun, klotok aldaar en de terugreis!
Zij is erg vriendelijk, en niet opdringerig .... privacy daar waar je het wil ! Emoticon: Worship
Echt een aanrader hoor, wij hebben nog steeds mail-contact met haar. Emoticon: Shiny
Ja kan me mailen (jvz1000Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com) voor haar E mail adres. Ik wil het niet zomaar publiekelijk hier neer zetten. Emoticon: Bye bye

joseevanbeek
Gebruiker
spacer line

Hallo, Wij zijn net op Klotok tour geweest was geweldig! Wanneer je www.borneotour.org opzoekt, zie je alle gegevens. Wij zijn op 1 dag van Denpasar naar P.Bun gevlogen. Ook dee- tickets kregen naar Bali opgestuurd. Mail naar isy_guideEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.co.id, hij is de guide van de klotok of naar irene_rda05Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com , zij woont in Jakarta en werkt samen met Isy, zij regelde alle tickets. Wij hebben 2 nachten in de jungle geslapen op de klotok. Isy doet alles voor je! Omdat we geen afscheid van de klotok en de bemanningh konden nemen, zijn we ook nog een extra nacht naar zee/strand gegaan met kampvuur en eten op het strand. Ik heb er een hoop fotoos van. Isy Iskandar staat ook op facebook evenals Robin Mc. Dowell, een vrouw die ook bij deze organisatie hoort, zij spreekt en schrijft ook Nederlands! Mijn email is jvanbeekEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.xs4all.nl. Een AANRADER!!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,338 pageviews Een website van indahnesia.com