|
|
|
|
Je bent nu in > Forum
> Java
> Bekijk onderwerp
|
|
|
|
Hallo,
We willen de trein nemen in Ketapang naar Kalibaru .
Weet iemand hoeveel treinen er zijn per dag en wat de vertrekuren van de trein zijn ?
Ik zal rond de middag in Ketapang zijn voor de trein te nemen.
Bedankt
|
|
|
|
Het lijkt compleet maar je hebt er niet zoveel aan als je er geen trein uit getoverd krijgt. Op zich niks nieuws van de site van de Indonesische Spoorwegen werkt dan weer wel en dan weer niet.
Er is ook nog een andere site
http://kereta-api.co.id/
Maar daar staan slechts enkele tientallen stations op. Banyuwangi of Jember in elk geval niet, laat staan Kalibaru.
Al met al (op dit moment) useless.
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
|
Link werkt niet SA. Het gaat niet om de routemap maar om de jadwal, en die is onvindbaar.
Kalibaru ligt aan de spoorlijn Banyuwangi-Jember (Probolinggo).
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
On 25-01-2010 19:17 Anne Mieke wrote: [quote removed] Het lijkt compleet maar je hebt er niet zoveel aan als je er geen trein uit getoverd krijgt. Op zich niks nieuws van de site van de Indonesische Spoorwegen werkt dan weer wel en dan weer niet.
Er is ook nog een andere site
http://kereta-api.co.id/
Maar daar staan slechts enkele tientallen stations op. Banyuwangi of Jember in elk geval niet, laat staan Kalibaru.
Al met al (op dit moment) useless.
AM
|
Inderdaad, stations zijn te selecteren, maar er komt geen trein tevoorschijn. Da's niet echt handig. Maar het is dan ook het beste een trein te selecteren tussen twee grotere steden, al moet je dan wel weten waar de trein naar toe gaat.
De trein pakken is over het algemeen toch al niet iets zoals in Nederland. Treinen rijden vaak 1 of 2 keer per dag (buiten enkele ekonimie-treinen en Jabodetabek), en wachten op de juiste trein schiet dan niet op. Zeker niet als je vanuit een aankomstplek nog eens naar het treinstation moet.
Het is dan ook handiger dat Pascal tijdens zijn vakantie even bij een agent binnenloopt dit online tickets kan boeken voor deze trein of direct bij aankomst de beste optie uitzoekt. Dat zal wellicht de bus zijn vermoed ik, want dat is een heel stuk beter geregeld dan treinen.
|
|
|
|
|
|
|
De treinen vanuit Banyuwangi rijden tot Surabaya via Kalibaru en Jember etc etc.
Weet niet precies hoe laat. Volgens mijn vriendin arriveren ze in Kalibaru om 09.30 en 14.30 (KA Mutiara)/ Ik denk ongeveer 1 a 1,5 uur.
Het vreemde is indien je vanuit Kalibaru naar Jember gaat je voor een Executive kaartje
moet betalen tot Surabya. Voor een bismis of Ekonomi dit wel kan tot Jember. (eigen ervaring) Vraag niet waarom zo krom.
Jeroen weet jij om hoelaat ik vanuit Yogja met de trein richting Malang kan en van Yogja naar Nganjuk
|
|
|
|
Pascal.F, ik heb net effe in het treinstation gepasseerd (ik was toch in de buurt  )
er is een trein om 06.00 uur, de sritanjung
dan nog ene om 09.00 uur, de mutiara timur (die gaat ook nog es om 22.25)
het is een hele mooie treinreis, moet je zeker doen!
wel rechts zitten voor de beste panorama's
ik veronderstel dat je van bali komt? dan moet je misschien eerst overnachten, er zijn verschillende hotelletjes nabij de haven en het station (anders in banyuwangi zelf, ook vlakbij)
als je toch direct wil doorreizen, dan per bus, die heb je om het half uur (akas), 24 uur
prettige reis!
|
|
|
|
On 26-01-2010 17:36 joost wrote:
Jeroen weet jij om hoelaat ik vanuit Yogja met de trein richting Malang kan en van Yogja naar Nganjuk
|
Ik nam vanuit Yogya naar Malang altijd de Taksaka, die vertrekt om 01:30 (ja, midden in de nacht) in Yogya en komt ergens in de middag aan in Malang. Deze trein komt trouwens uit Jakarta, dus de vertrektijd van 01:30 hangt af van eerdere omstandigheden op het spoor. Heb ook wel eens gehad dat ie pas om 03:30 vertrok, maar rond het station is altijd wel wat te doen en te eten, dus vervelen hoef je je niet.
Yogya Nganjuk weet ik niet zo 1,2,3.
|
|
|
|
|
|
|
Dank je Yerun.
Naar Nganjuk is de trein naar Surabaya
|
|
|
|
|
Belgianguy,
Ik denk dat ik met de bus naar Kalibaru kom en terug naar Bali met de trein.Dan plan ik een stop in Pemuteran en ben ik minder tijdsgebonden.De uren voor de terugreis vindt ik wel in het Kalibaru waar ik een 8 tal dagen verblijf.
Ik wil de trein nemen omdat het zo mooie landschappen zijn.Dus als ik in Kakibaru vertrek moet in links zitten hè ?
Bedankt
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|