hypotheek in indonesia

Subforum Andere praat 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hallo wie weet of het mogelijk is om een hypotheek te krijgen om een bedrijf over te nemen in indonesia en hoe en bij wie kun info krijgen
ik woon in nederland heb er geen idee van

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tuurlijk kan dat. Hoe denk je dat je in Indonesie een huis betaald? Cash vooraf? Een bedrijf overnemen zal ook wel plaatsgevonden hebben vermoed ik zo.

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Halo juga. Nee. Een hypotheek zeker niet, een lening waarschijnlijk ook niet. Ajuus. Toedeloe. Dream on.

villa bali passion
Gebruiker
spacer line

naar ik weet kunnen buitenlanders GEEN of slechts zeer moeilijk een hypothecaire lening krijgen .... plus interesten zeer hoog

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 23-01-2010 13:48 villa bali passion wrote:
naar ik weet kunnen buitenlanders GEEN of slechts zeer moeilijk een hypothecaire lening krijgen .... plus interesten zeer hoog

De rente is totaal onbelangrijk. Aangezien een buitenlander hier geen grond kan bezitten - ook niet op dat vermaledijde Godeneiland - kan er van een hypotheek voor een bule nooit sprake zijn. Gelieve de betonnen platen voor de koppen te verwijderen.

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hallo het is maar een vraag het is een draaiend bedrijf is van een nederlander
Ik heb dit gelezen op deze forum

Buitenlanders mogen huis en grond bezitten in IndonesiŽ. Dat zei minister Suharso van volkshuisvesting. In mei of juni wil de Indonesische regering een nieuwe wet invoeren die mogelijk maakt dat buitenlanders huis en grond, de zogenaamde properti, mogen kopen. Dit staat in diverse Indonesische online media. Goed nieuws voor de buitenlanders die IndonesiŽ lief hebben?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

aku18; als je er niets vanaf weet dan moet je je vingers er niet aan branden en je er niet mee bemoeien om maar even kortaf te zijn.

Het stukje dat je aanhaalt is een idee van iemand. Dit is wel vaker als nieuws bestempeld, maar er is daadwerkelijk geen enkel ministerie dat hier echt mee bezig is. Het zijn wensen van bepaalde organisaties en personen. Niet meer dan dat voor zover ik weet.

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 23-01-2010 13:19 aku18 wrote:
Hallo wie weet of het mogelijk is om een hypotheek te krijgen om een bedrijf over te nemen in indonesia en hoe en bij wie kun info krijgen
ik woon in nederland heb er geen idee van

Als je kredietwaardig genoeg !!! ben in Nederland dan zou ik een hypotheek regelen in Nederland , de rente is daar erg hoog bijna 3x dan in Nederland..
Voor de rest is gewoon bisnis , heb je een vaste verblijfplaats in Indonesia (dus verblijfvergunning) en inkomen , en je de borg goed genoeg is , dan is het niet onmogelijk om een KPR te krijgen .
Een hypotheek hoeft niet altijd bij een bank afgesloten te worden.

bisa dicek of makemyday .

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 23-01-2010 15:35 schreef Yerun:
aku18; als je er niets vanaf weet dan moet je je vingers er niet aan branden en je er niet mee bemoeien om maar even kortaf te zijn.

Nou Yeroen, dat is inderdaad wel erg kortaf naar een nieuweling op het forum.....

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Geeft niet hoor het was maar een info vraag .
Ik ga wel even kijken in JogJa en info doen mijn vriendin zij woond in Jogja probeer met haar wat info te krijgen
In iedergeval bedankt zo ver voor de info

Groet Aku

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 23-01-2010 15:30 aku18 wrote:
Hallo het is maar een vraag het is een draaiend bedrijf is van een nederlander
Ik heb dit gelezen op deze forum

Pas op .
Kijk even goed wat de rechtsvorm is .
En of je als buitenlander in zaken mag , zaken doen is geld verdienen (inkomen uit arbeid).
Dus moet je arbeid kunnen verrichten , m.a.w moet je een werkvergunning hebben.
Goed onderzoeken op wiens naam het bedrijf wordt gezet.
Een bank zal altijd een bedrijfsplan vragen en kijken hoe goed de borg is.
Een buitenlander zonder vaste verblijfplaats en voldoende borg zal niet makkelijk hebben om KPR aan te vragen.
Dit zal waarschijnlijk de grote struikelblok worden voor jou , tenminste als je bij de bank wil lenen.
Of je hebt daar een suikertante. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,517,723 pageviews Een website van indahnesia.com